.

Selasa, 6 Februari 2018

MERAYAKAN BODOH






DUNIA INDAH

KERANA ADA

MAT BEBAL




KOTE SAJAT







PELIK MELIK

HINGGA HARI NI

MUFTI ULAMAK

USTAD IMAM KADI

KAUM AGAMAWAN

LANGSUNG TAK

BERI KOMEN

TENTANG NAJIB

CURI DUIT 1MDB

PASAL APA

SENYAP SAJE

PASAL APA BISING

HAL KOTE SAJAT

TAPI 1MDB

TAK BISING

KAH KAH KAH





--------------

GI UMRAH REMBAT DUIT RAKYAT






NAJIB GI UMRAH
nampak sgt ust abu ni takut dgn najib..nape ust abu ni tak ckp najib berbohong je? napa ckp najib tersasar? takut ke? kan elok ckp, najib berbohong mengenai masuk ke makam nabi..ataupun ust ni tak faham dan tak melalui pengalaman mistik haji najib, barangkali ketika najib di madinah, najib berhalusinasi mistik seolah masuk ke makam dan berjumpa nabi..

REMBAT DUIT

RAKYAT

err najib takut jumpa madey, macam ne najib berani jumpa nabi..apakah keadaan nabi itu seperti sediakala dan bukan seperti awetan mayat sultan2 mesir dlm keranda?benar dan tak mustahil najib adalah tetamu nabi..kalo najib the thief family bole masuk makam nabi, barangkali nabi juga sudi menerima lim kit siang sebagai tetamu..sapa tahu, dlm diam lks islam dlm hatinya.. on 
ADA KUNTUT KA? TAKDA KUNTUT?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/6/18





----------------

NASI PANGGUNG AHAD PETANG




NASI PANGUNG

AHAD PETANG




YANG MEMOTONG AYAM


YANG MEMOTONG SAYUR


YANG DATANG BERATUR


YANG DATANG MENGAMBIL



 YANG DATANG MEMBERI
 


YANG DATANG MEMBASUH


TERIMA KASEH 
WARGA MRSM TAIPING

KREDIT GAMBAR - IRFAN NABIL MRSM TAIPING


--------------------

PAKATAN MENANG - KALAH DITIPU










PAKATAN

MENANG
KALAH

DITIPU


--------------

SISTEM KAPITALIS MAKIN TENAT






AWAS!

SISTEM EKONOMI KAPITALIS MAKIN TENAT
PASARAN SAHAM ADALAH CERMIN
KEKUATAN DAN KEYAKINAN
ORANG RAMAI
TERHADAP SISTEM KAPITALIS

KINI BURSA SAHAM 
DARI KOTA KE KOTA
DISELURUH DUNIA
MERUNDUM JATUH

AWAS
BIASANYA BILA KAPITALIS
DALAM KRISIS
MAKA KAUM PEMODAL
AKAN LANCAR PERANG

JIKA PERANG PECAH
INI MEMBAWA BENCANA 
PADA UMAT MANSUIA
TAPI
JIKA PERANG PECAH
ADALAH MASA TERBAIK
UNTUK MEYUSUN
DAN MENGATUR DUNIA BARU
TANPA 
SISTEM DAN NILAI KAPITALIS

TAPI JIKA
BOM NUKELAR DIGUNAKAN
MAKA  BAI BAI
KUALA LUMPUR
BAI BAI ROTI BAKAR
BAI BAI PATIN TEMPOYAK
BAI BAI PETAI
BAI BAI JERING MUDA


Australian and Japanese stock markets slide after Dow suffers biggest one-day points fall – live


The latest from Tokyo:
The Nikkei 225 index is continuing to dive deeper. It’s now lost nearly 1,100 points in early trade. The latest figures (at 9.45am Tokyo time) show a drop of 4.83% to 21,586.31 points.
Masahiro Ichikawa, a senior strategist at Sumitomo Mitsui Asset Management Co, told the Kyodo news agency: “We expect the Nikkei will face resistance at 21,500.”
Ichikawa added that investors would also keep an eye on the yen’s movement against the US dollar. The market would be further weighed down if the US dollar dropped below the 109 yen line, Ichikawa told Kyodo.

Dow's 10 biggest points declines




---------------------

HARI HARI AKHIR SAEKOR PAS








RAKYAT SEMUA

SUKA DENGAR

BERITO MACAM NI

Kerja tak ada, kenapa nak undi PAS, soal pengundi muda

JAM mencecah 9 malam pada Ahad lalu di Seberang Jaya tetapi Muhamad Afiq Syaham masih bekerja keras melakukan kerja keduanya, iaitu sebagai pemandu Uber.

Afiq, yang menayangkan selempang Kedah FA di papan pemuka keretanya, berkata dia bukan warga Pulau Pinang tetapi terpaksa merantau dari Kedah, negeri yang pernah ditadbir oleh PAS selama satu penggal, kerana sukar mendapat pekerjaan di negeri asalnya itu.

“Pembangunan di Kedah tidak berkembang ketika pentadbiran PAS dari 2008-2013. Mulanya nampak keadaan jadi lebih baik bila Mukhriz Mahathir jadi menteri besar. Tapi dia diganti pula selepas itu,” kata Afiq, yang menyalahkan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) atas kesukaran yang dihadapinya itu.


HARI HARI AKHIR

SAEKOR PAS

KAH KAH KONG

----------------------

MAT PA CHU CHING









LU NI NABI KE

LU NI 

WAKIL TUHAN KE

SAJE TANYA

NAK USUL PEREKSA

JANGAN MARAH


Haram, berdosa sebar berita tanpa usul periksa

SHAH ALAM - Amalan menyiasat kebenaran sesuatu berita yang disampaikan sememangnya telah ditekankan dalam al-Quran.

Pensyarah Fiqh Semasa, Pusat Fiqh Kontemporari, Fakulti Pengajian Islam Universiti Kebangsaan Malaysia, Tuan Haji Mohd Izhar Ariff Mohd Kashim berkata, haram dan berdosa jika seseorang itu menyebarkan atau menerima sebarang berita palsu tanpa sebarang usul periksa.


MAT PA CU CING

DAH MULA

ONLINE

KAH KAH KAH


-------------------

ADA KUNTUT KA? TAKDA KUNTUT?






ADA KUNTUT KA

TAKDA KUNTUT?

KAH KAH KAH 

KAH KAH KAH 

KAH KAH KAH

Ustaz kata Najib tak masuk makam Nabi SAW, ulama UMNO kata masuk

"Akan nampak dinding tinggi ditutupi kain hijau. Tingginya 6.5 meter. Ia tertutup selama-lamanya." - Pengerusi Pameran Al-Haramain, Syeikh Faiz al-Faiz

BANGI, 19 Jamadilawal 1439H, Isnin – Pendakwah bebas, Ustaz Abu Syafiq Al-Asy’ary berkata, dakwaan Perdana Menteri bahawa beliau memasuki makam Rasulullah SAW ketika mengadakan lawatan ke Arab Saudi, baru-baru ini, adalah tidak benar.
Merujuk Kitab Wafaul Wafa oleh Imam As-Samhudiy, beliau berkata, ada dua lapisan dinding yang menutupi makam Rasulullah SAW bersama Saidina Abu Bakar dan Saidina Umar, yang tiada pintu.
Dalam Facebooknya, Ustaz Abu Syafiq berkata, kawasan dalam makam Rasulullah SAW tidak pernah dimasuki oleh sesiapa pun sejak tahun 881 Hijrah sehingga kini.
“Maka dakwaan beliau (Najib) jelas tersasar. Dakwaan kedua beliau bahawa orang Islam yang memberi salam kepada Baginda Nabi dari Masjid Nabi di kawasan kebiasaan memberi salam itu adalah salamnya tidak sampai terus kepada Nabi, tetapi dirinya (Najib) yang memberi salam kepada Nabi sampai terus secara direct kepada Rasulullah SAW.
“Kenyataan tersebut bercanggah dengan Islam dan bercanggah dengan hadith Nabi yang menyatakan: “Sesiapa yang memberi salam kepadaku maka Allah akan kembalikan rohku dan aku menjawab salamnya”, Riwayat Abu Daud,” katanya.
Bagaimanapun, kenyataan itu disanggah Exco Pemuda UMNO, Dr Fathul Bari Mat Jahya yang mendakwa beliau melihat sendiri Najib masuk ke rumah Aisyah.
“Rumah Aisyah adalah tempat Nabi SAW dikebumikan. Maka umumnya itu dikira kawasan maqam,” katanya dalam Twitter beliau.

REST

MI KES

MI LOD

KAH KAH

------------------

YANG BEBAL DAN YANG NGOK





BIARKAN SAJE
bro..anak2 muda yg nak rosakkan undi atau anak2 muda yg taknak mengundi kena join turun demo jugak ke? macam ne dgn otai2 yg taknak makan nasi goreng atau taktau nak makan apa2 selain anwar jd pm? kena turun demo gak ke? bukan apa, ayat2 cliche sudah dibayangkan, demo kurang ramai sb madey calon pm..

MAT BEBAL 

MINAH NGOK

demo kurang ramai sb harapan pecah belah mcm parti umno pas gak..korang ingat dlm umno , dlm pas takda pecah belah ke?psm turun gak ke? kalo psm tak turun gua pun tak turun sb psm perjuangan warga miskin, lu hanya beri mkn warga homeless je..jgn ingat cuma ada pecah ketika hari raya yakni pecah kaca pecah gelas, taknak undi hantu rampas..apapunya hampasss dah.. on TURUN KE JAAN RAYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/5/18






------------------------

SATU LAGI KONSPIRASI






SATU LAGI
Ini lagi satu konspirasi amerika nakkan babi guling najib, eh amerika babi nak gulingkan najib... The country may be seeing rosy gross domestic product growth but consumers don't seem to have enough money to spend on groceries, said Ameer Ali Mydin, managing director of popular hypermarket chain Mydin. 

KONSPIRASI

I think people just dont have the money, he said. Ameer said that in the first quarter last year, the GDP grew by 5.6% but retail sales shrunk by 1.2% and hypermarket sales contracted by 4.8%. That makes you wonder, how can a country grow but hypermarkets growth, which is the real basic consumption in the country, is negative. 

GULINGKAN NAJIB

Ameer said based on Mydins data, the prices of good have gone up by 14 to 15% in the last 5 years. When you look at individual items, its scary. Cabbage, Cameron cabbage, it has gone up in total, my goodness, 29% in the last 5 years. Ikan kembung hitam, 19.5%. Maggi brand chilli sauce, and they claim they never increase their prices, 38.8%. Ayam brand on 
WAJIB TONTON - LEPAS MAKAN TENGAH HARI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/5/18






----------------------

CARI MAKAN JUAL AGAMA








CARI MAKAN
pundek la persatuan ulama malaysia ni..bab memperbodohkan memang nombor satu..ingat pum ni suci dari dosa, suci dari noda..semua nak jaga port cari makan jual agama..sb tu dr asri marah..setakat keje jakim menghalalkan dna babi yg ada dlm coklat..jakim belum mampu menharamkan produk2 menyumbang dana kpd israel..

JUAL AGAMA

kalo ppim bole minta umat melayu islam boikot hotel yg larang pekeje pakai tudung, nape ppim ke pum ke yidak mendesak agar jakim menarik balik status halal produk2 amerika yg support israel..ckp berkobar2, abuk pun tarak..kalo dah jakim takda telur, apa punya pundek kalo jakim masih relevan..bangsa2 kafir gelak ketawa je tgk aksi lucah jakim..di bawah syurga itu mengalir sungai susu dan dikelingi rumput pendek persis padang golf.. on PASAL APA TAK BOLEH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/5/18




----------------------

BERITA PALSU DARI ULAR MAK






BERITA PALSU

DARI ULAR MAK
bro..berita2 palsu juga disiarkan secara terang oleh ulama2 dunia, oleh para guru2 agama, ustazah2 ataupun ketika khutbah jumaat..katib hanya membaca..katib hanya menggunakan quran sb penguat dalil..khutbah cuma disuruh dgr bukan utk diikuti atau difikirkan kerana katib2 juga tidak mengamalkan apa yg dikhutbahkan..berita palsu sudah wujud sblm nabi muhammad lahir..dan rm90juta itu palsu ke pas su? 
on SIAPA BOLEH DIPERCAYAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/5/18




----------------

SUMBAT BERSAMA






SUMBAT BERSAMA
Aku setuju agenda yg pertama; tangkap MO1. Tapi jgn la setakat tangkap MO1 saja, mcmana dgn isteri dia? PH jgn la zalim sangat nak pisahkan suami isteri, oleh itu aku cadangkan disumbat MO1 dan isteri dia sama2 dlm satu jel. Takde la sunyi sangat nanti, sekurang2nya boleh la jugak MO1 tu entot2 sambil tutup muka isteri dia dgn skobar. on
NAJIB DALAM BAHAYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/6/18




---------------------

ULAR MAK ULAR SAWA











ULAR MAK 

ULAR SAWA SAMA
Ular mak dgn ular sawa sama sifatnya, tuan. Ayam melintas ke, khinzir melintas ke, unta melintas ke, keldai melintas ke, 4WD melintas ke... semua dia telan bulat2. Sebab tu perut dia buncit on SAEKOR ULAR MAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/5/18





-----------------------