.

Sabtu, 12 April 2014

ALIM DAN ULAMAK





KOMENTAR

bukan satu yang tak baik untuk
menjadikan ulama idola
ulama sosok yang baik

ulama ertinya sesiapa yang berilmu
bukan hanya berilmu dalam bidang agama
alim ulama ialah intelektual
adalah intelektual rakyat
saperti
noam chomsky


alim ulama bukan jadi alim ulama
kerana mereka masuk ke dalam
persatuan alim ulama

masuk ke dalam persatuan profesor
bukan bermakna 
yang masuk itu bijak dan pandai

kebijaksanaan ini 
akan diketahui umum
jika kebijaksanaan itu melahirkan
buku
melahirkan kerja seni
melahirkan kajian
untuk kegunaan orang ramai

bukan
 hanya menakut nakut orang ramai
dengan api neraka 

Phahrolrazi Zawawi
ALOR SETAR - Demi membolehkan ulama menjadi idola belia, Pas Kawasan Kuala Kedah dengan kerjasama Ulama Pas Kuala Kedah dan Pusat Khidmat Wakil Rakyat Parlimen Kuala Kedah menganjurkan Kuliah Tajdid Haraki.

KAH KAH KAH

nak jadikan idola?
kah kah kah

woit  banyak ulamak
kaki boodek
sujud pada raja
sujud pada najib
idola kepala bana apa

asik asik  ketentuan allah
asik asik masuk neraka
tapi senyap senyap
makan mek dogal
senyap senyap berbini ramai
pooorah 

KAH KAH KAH

ulamak tangkap jin
kah kah kah


--------

UBAH


KOMENTAR

yang perlu diubah
yang perlu dihapuskan
ialah lanun lanun
yang merampas hak rakyat
dengan mengghunkan nama agama dan allah

pemebebasan ialah pembebasan
dari mereka yang mengakui
mewakili dan online dengan allah

Ubah buruk sangka terhadap umat Islam

Kewujudan lebih banyak pusat atau institut wasatiyyah mampu meningkatkan pemahaman golongan luar terhadap agama Islam.

Pengarah Pusat Wasatiyyah Islam dan Pembaharuan al-Qaradhawi, Doha, Qatar, Prof Dr Muhammad Khalifa Hasan Ahmad Khalifa, berkata semakin banyak negara sedar kepentingan wasatiyyah dalam pentadbiran mereka. 


KAH KAH KAH
woit nak  ubah
macam mana
islam sekarang ada raja
islam sekrang ada padri

di malaysia kepala islam 
jadi kepala judi bola
rembat tanah orang kampong

pemimpin islam
kaki bunuh
madey bunuh di memali
najib bunuh altantuya
rais yatim rogol amah
rahim tmbi rogol budak

islam kepala bana apa
kah kah kah
WASATIAH
kepala hancuk apa?

---------

BERITA TERKINI





MAKLUMAN

orang hitam ini
akan sampai 28/29 april
henti 36 jam

GERKAN

 ANTI TTPA
sila ambil perhatian

NOTA
najib tak berani umumkan
kedarangan orang jahat ini
ini kerana najib nak jual tamnah melayu ini
pada towkay antarabangsa
dengan menanda tangani ttpa



------

ADA MACAM MACAM JENIS CHINA



KOMENTAR
berapa kali perlu diterangkan
berapa kali perlu diumumkan
laman laman dan face book
bukasn pro pembangkang

kami semua anti kerajaan
baca sekali lagi
kami semua ini
anti kerajaan united malays national organisation


NGO tuduh operasi RBA 'langgar lari'

Satu NGO dikenali sebagai Pertubuhan Hak Belia Malaysia menerusi presidennya, Shen Yee Aun mendakwa tentera siber pro-Pakatan Rakyat sukar dikesan kerana mereka cepat memadam akaun laman sosial mereka.

Namun, pihaknya kini sedang mengumpul maklumat mengenai "operasi menghasut" gerakan dilabelkan sebagai Red Bean Army (RBA) untuk dihantar kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM).

KAH KAH KAH

ada macam macam jenis china
yang ini 
jenis bangang
jenis kaki boodek

tukar tiub dah wujud
lebih 5 tahun
dah menghasut
berjuta pembaca
tak pernah padam akoun

bangang!

--------

BERITA KIUT




KOMENTAR

ada berjuta juta
 pendatang haram
yang ditangap hanya 103
pegawai imigresen
yang buat operasi pun
lebih dari 103

ini
pelik binti hairan

APA JADI
DENGAN 
NEGRO INI? 

Ops 6P: Imigresen KL tahan 103 Pati di Jalan Raja Laut

Jabatan Imigresen menahan 103 pendatang tanpa izin (Pati) dari lima negara atas pelbagai kesalahan dalam "Ops 6P Bersepadu" di sebuah tapak pembinaan dan rumah kongsi di Jalan Raja Laut, di Kuala Lumpur, semalam.
Penolong Pengarah Bahagian Penguat Kuasa Imigresen Kuala Lumpur, James Musa Singa berkata dalam operasi bermula 4.45 petang hingga 7 malam itu, pihaknya turut menahan seorang lelaki tempatan dipercayai pengurus projek tapak pembinaan berkenaan.





KAH KAH KAH

ini berita kiut
ini berita manja
103 sahaja

KAH KAH KAH

mari datang brickfeild
malam ni
boleh tangkap
200000  
pendatang haram
semua sedang tanggal seluar
kah kah kah

nota
103 ini pasti
tak ada duit kopi
kah kah kah

----------

JENIS BODOH BIN BANGANG



KOMENTAR

amat amat memalukan
bukan mahu jadikan
 melayu bumiputera hebat
tapi
nak jadikan melayu bumniputera bodoh
bangang untuk terus bergantung
pada
 united malays national organisation

membaca malas
mengkaji malas
tapi nak ada ijazah
inilah perangai melayu

jenis hasan malek

BODOH
malas membaca
tak lulus pereksa
tapi 
nak berijazah

GAGASAN mahu prinsip meritokrasi disemak semula

MELAKA: Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia (GAGASAN) mahu prinsip meritokrasi dalam pemilihan pelajar ke universiti disemak kembali dan diselarikan dengan matlamat membasmi kemiskinan, menyusun semula masyarakat serta memperkasa orang Melayu dan Bumiputera. 

Presidennya, Datuk Seri Hasan Malek, berkata ini kerana pada masa ini, pengambilan pelajar Melayu dan Bumiputera dalam bidang profesional seperti perubatan, kejuruteraan dan undang-undang berada pada tahap membimbangkan. 




KAH KAH KAH

hasan malek ni masuk UM
dengan 1 prinsipal E
E - bahasa melayu
masuk tiket bumiputera
belajar pengajian melayu
tu pasal booodoh
inilah hasil
kebodohan itu

---------

DARI FB UNTUK YB






DARI FACE BOOK

8 hrs · 
Tiiiidurrrrrlahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Kepada Yang Berhormat Zuraidah saya ada beberapa soalan yg Yang Berhormat perlu jawab sebab Yb naik pun kera...
See More
Kepada Yang Berhormat Zuraidah saya ada beberapa soalan yg Yang Berhormat perlu jawab sebab Yb naik pun kerana orang mcm saya okies. soalan saya
1 ) kenapa Office lama Yb terpaksa di tutup.
2 ) Benarkah Yb telah menerima imbuhan dari pemaju untuk pembinanan bangunan di kawasan yg tidak boleh di bina bangunan ,
3 ) Benarlah Yb terpaksa tutup office lama kerana penduduk di situ mencari Yb. sebab tak puashati yb membenarkan mereka pemaju membina bangunan.
4 ) Benarkah Yb meletakan semua orang oarng Yb dalam ahli majlis MPAJ. supaya Yb senang membuat kerja termasuk kerja yg tak sepatutnya di buat.
5 ) benbarkah sesiapa sahaja ajak ajk yg tidak bersependapat dgn Yb akan di terajang keluar.
6 ) Berapa banyakkah yg pemaju bayar kepada Yb , dan kemanakah duit tersebut.
7 ) Soalan terakhir waktu pilihanraya kajang Khalid Ibrahim ada menyediakan peruntukan dan diserahkan kepada suami Yb kerana beliau kalau tak silap ketua bilik gerakan utama.kalau ada kenapa Yb kata Khalid tak beri ??. Khalid mungkin tak suka bising bising perkara sebegini. tetapi tidak Jamilkucing.

Like ·  · 
  • Jamil Bin Ismail Soraya Sultan kalau ada back up kuat, kalau ada duit dalam tangan , kalau di sokong oleh pucuk pimpinan sapa pun boleh di kenali, di hormati.saya pun kalau Dato Seri Anwar Ibrahim back saya kuat. selalu sebut nama saya maka saya akan di ingati ,

    Kalau setakat bongkar maklumat yg di bayar untuk dapatkanya sorry la. pada saya bacul. tak telus .you pay people to do someting . !!!
    3 hrs · Edited · Like
  • Yusoff Hassan Macam macam ada! Yg menang esok jadi ARANG & yg kalah jadi ABU......kesiaaaaaaan
    3 hrs · Like
  • Daing Muhammad Reduan Salam abg jamil. Mungkin sy blg tlg jawab beberapa persoalan abg.

    1. Utk makluman pusat khidmat parlimen ampang telah berpindah dari taman dagang business centre (pasaraya hero) ke jalan kolam ayer lama (berhadapan dgn nan corner & SPCA Ampang jaya)
    ...See More
    36 mins · Like · 2
  • Jamil Bin Ismail Salam Daing Muhammad Redzuan terimakasih kerana cuba menjelaskan. saya juga harap Daing dapat membezakan pertanyaan dengan Tuduhan , mana ada ahli parlimen berkongsi tempat dgn ahli majlis. saya tahu tempat itu. itu adalah dewan orang ramai kalau tak silap saya. 

    Saya amat terbuka untuk menerima pendapat , penjelasan sesiapa pun

-----------

GASAK SAMPAI TERBURAI




BAGAIMANA RAKYAT MAHU BAYAR GST JIKA MENTERI TERUS MEMBAZIR?

Sejak Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) diperkenalkan khususnya setahun kebelakangan ini, rakyat telah digesa untuk akur menerima cukai baru ini yang dikhabarkan efisyen demi kelangsungan ekonomi negara.

Pelbagai usaha berbentuk promosi yang menelan belanja ratusan juta telah diperhabis demi memberi kefahaman kepada semua betapa GST itu kononnya tidak membebankan rakyat. Lagu GST dicipta dimainkan di televisyen dan corong radio, papan billboard diwarnai dengan kebaikan GST, pelbagai poster dilekat di bermacam tempat awam termasuk dalam LRT dan Tren, dan pelbagai lagi kaedah promosi dengan tujuan untuk menghasut rakyat menerima GST.

Namun rakyat pula saban hari didedahkan dengan pelbagai ketirisan, pembaziran, rasuah dan perilaku tidak amanah dalam pentadbiran kerajaan. Malah kerajaan sering menanggung kerugian dari setiap keputusan kurang bijak dalam memberi tender, akhirnya kos tambahan bernilai ratusan juta ringgit terpaksa dikeluarkan. Antaranya adalah akibat dari kelewatan kontraktor menyiapkan projek, bangunan tidak siap dan bangunan rosak atau runtuh, yang menyebabkan wang rakyat terus mengalir di saluran yang tidak sepatutnya. 

Justeru, promosi GST besar-besaran itu tidak mampu mengambus rencana pentadbiran sebuah kerajaan yang sangat lemah dan menghabiskan wang rakyat.

Laporan audit setiap tahun juga tidak menampakkan perubahan positif. Dilaporkan lima kementerian iaitu Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, Kementerian Pendidikan, Kementerian Kesihatan, Kementerian Pertahanan dan Kementerian Dalam Negeri akan dipanggil dengan 121 kes pula berkemungkinan berdepan tindakan.

Persoalannya, siapa yang berdepan tindakkan itu? Rakyat biasa atau menteri?

Perkembangan terbaru yang menggemparkan parlimen baru-baru ini menjelaskan konsep wasattiyyah yang dilaung oleh Perdana Menteri adalah songsang. Kita sering dengar pembaziran isteri PM, kali ini hasil pendedahan seorang cikgu, dapat diketahui bagaimana Timbalan Perdana Menteri dan keluarganya pula beraksi melampias wang rakyat di Dubai, Emeriah Arab Bersatu.

Merujuk kepada jadual perjalanan TPM merangkap Menteri Pendidikan di Dubai dari 8-13 April 2014, urusan rasmi hanya sekitar 3-4 jam sahaja iaitu pada 9 April 2014. Apakah baki empat hari lagi dihabiskan di atas padang golf di Dubai? 

Dalam jadual yang sama, tertera perkataan 'private program' dan 'free program' pada tarikh 10, 11 dan 12 April sebelum kepulangan Muhyiddin ke Malaysia pada 13 April.

Apakah segala perbelanjaan, penginapan, tiket-tiket penerbangan delegasi TPM dan keluarganya selama 6 hari dan 5 malam di bumi bertuah UAE terpaksa ditanggung oleh duit rakyat?

Ini suatu pembaziran yang telah disusun dan dihalalkan. Modus operandi pergi ke luar negara untuk urusan rasmi, sambil bercuti sakan. Ini bukan hanya berlaku di kalangan PM dan TPM, tetapi ia berlaku di kalangan semua menteri, menjadi satu kemestian, menjadi satu acara wajib tahunan.

Di atas pembaziran yang melampau, di atas ketirisan yang tidak berkesudahan, bagaimana rakyat mahu menyerahkan wang baki poketnya untuk membayar cukai GST?

Ya benar, sememangnya GST adalah cukai yang telus dan efisyen, tetapi apa yang rakyat Malaysia perlukan hari ini ialah kerajaan yang telus dan efisyen. 

Jika kerajaan tetap bertegas melaksanakan GST, maka rakyat juga perlu bertegas untuk menyambutnya di jalanraya, pada tanggal Hari Buruh 1 Mei 2014.

Sekian

EDY NOOR REDUAN
Aktivis Blogger
Pengarah Propaganda SAMM

--------