.

Jumaat, 20 Januari 2017

PUKIMAK DATUK MANA PULAK?






DATUK

PUKIMAK

MANA PULAK

Kejadian berlaku ketika pemandu lori itu mengundurkan lorinya tetapi terlanggar kereta Mercedez Benz milik seorang “Datuk”.



SPR BUAT TIPU LAGI




BILA ZAB NAK SAMPAI
semoga laknat ALLAH SWT keatas mereka yg bersekongkol dgn penzalim. org bodoh, kurang ilmu agama. didunia kedudukan kamu dgn keluarga laknat tu umpama langit dgn bumi. tp diakhirat kamu kena azab setaraf dgn mrk. ada berbaloi ke? 

didunia kamu terbang dgn klas ekonomi, dia naik private jet. tp diakhirat, seksa kamu sama dgn seksa dia. ada berbaloi ke? 

di dunia kamu pandu perdana, dia pandu bentley. tp bila diakhirat, seksa kamu sama berat dgn seksa dia. ada berbaloi ke? api neraka bwarna hitam. jika bumi didedahkan sebesar lubang jarum, bumi ini akan hangus. diakhirat nanti, kamu duduk dlm api tu. jika tak tau, pergi belajar. 

jgn jadi pak turut. dlm bab dunia, mcm2 kita sanggup belajar. nak dpt kertas sekeping. tp bila bab agama, harap tok lebai bg tau apa nak buat! knp kita tak baca kitab2 yg tok2 lebai tu baca? konon kalau belajar tanpa guru, maka syaitan akan jadi guru - nak sesatkan kita. itu hadis ke? itu hanyalah propaganda supaya umat - dlm bab agama - mesti ikut ckp on SPR TERUS MENIPU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/20/17




------------

ADA PEJABAT HENDAK DISEWAKAN






face book


Jualan HARAKAH susut ketara.
Pekerja HARAKAH, bayaran gaji mereka banyak yang tergelincir.

Pjbt HARAKAH pun sudah mahu disewakan..
Himpunan RUU 355 nanti, bukan sekadar perlu jemput menteri RUU 355, bahkan perlu buat kutipan derma selamatkan HARAKAH.









-------------

MALAYSIA TERGADAI PADA CHINA




DARI
LIDAH PENGARANG


MELAYU

DIBODOHKAN

satu ketika dahulu
 bani melayu amat marah
pada british kerana
bawa masuk china 
dari tanah besar china
bawa masuk india
dari benua india

demograpi tanah melayu
berubah 
tanah melayu jadi malaysia
singapura sebahagian
dari tanah melayu
jatuh ke tangan china 

nama tanah melayu hilang
untuk selama-lamanya


semua ini menimbulkan
masaalah nasional
the natinal question

hingga hari ini
masalah nasional
masih belum selesai
masalah wujudnya
china dan india
di bumi  melayu
masih dipertikaikan

parti DAP terus dijadikan sasaran
ini kerana bandar dan pekan
majoritinya dimilik oleh china
ini hakikat
wilayah dipinggir kota 
yang harganya bernilai
semuanya dimiliki oleh china
ini yang dilihat oleh mata kasar
bani melayu masih jauh tercicir


hakiktanya
masalah wujudnya china
 kemasukan orang asing
membawa masaalah nasional
akibatnya
membawa masaalah politik

masaalah politik ini berterusan
yang terus digunakan oleh
united malays national organisation
untuk menakut nakutkan bani melayu
dengan orang china
dengan parti DAP
bani melayu terus dibodohkan

hari ini sejarah berulang kembali
parti yang mengakui berlandasan 
ketuanan melayu
sedang membawa masuk 
bangla indon myamar vietnam negro
semua ini akan membawa masalah

ini masalah masa depan
sama saperti yang  bani melayu
sednag hadapi sekarang
bila berhadapan dengan china dan india


lihat eropah 
hari  ini eropah sedang dihantui
oleh masalah imigran
oleh masalah pebezaan budaya
oleh perbezaan agama
oleh perbezaan gaya hidup

yang tidak bermasalah
yang menyokong kemasukan
orang asing ke tanah melayu
 ialah kaum pemodal
yang dapat buruh murah
yang dapat untung lumayan

di malaysia kaum pemodal ialah para cukong
jadi masalah berterusan
bani melayu terus tercicir

SEJARAH
pada tahun 1819 singapura tergadai
kepada east india company
raffles membeli singapura
bagaimana  pulau singapura tergadai?

raja husin diberi candu
east india company ialah tokan candu
syarikat ini jual candu pada china
akhirnya dapat hong kong
ini sejarah
ini bukan fitnah hishamuddin rais


hari ini sejarah berulang kembali
najib rosmah sedang diberi candu
kali ini bukan oleh raffles
bukan east india company
tapi oleh tokan dan along
dari  tanah besar china

hutang najib rosmah ialah candu
candu ini akan mengadaikan tanah melayu
ini hakikat
siapa pembawa candu ini?

saorang china bernama jho low
ini hakikat
ini fakta 

apakah bani melayu tidak sedar?
negara sedang tergadai
kepada tokan candu baru
dulu raffles  kini china
dari tanah besar china




----------------

MELAYU KENA KENCING






NAJIB ROSMAH

MENGENCING

ORANG MELAYU

UTUSAN TV3

RTM STAR SUN

KATA ITU HUJAN 

BUKAN KENCING




-------------------

SPR TERUS MENIPU








136,272

KAMU TAHU KE?

DI SELANGOR

ADA 136,272

PENGUNDI 

YANG TIDAK

ADA ALAMAT

JIKA INI BUKAN

SPR MENIPU

MAKA

ROSMAH MASIH

ANAK DARA









------------------

POLITIK NEGARA DUNIA KE TIGA






INI CONTOH

TERBAiK

PILIHANRAYA

DALAM NEGARA

DUNIA KETIGA

SETAKAT INI
pilihan raya telah selesai di GAMBIA
presiden yang kalah enggan 
turun dari kerusi presiden
jika turun dia akan ditangkap
kerana kes bunuh
kerana kes rasuah
kerana kes salah guna kuasa
maka YAHYA terus jadi presiden

yang meng ADAMA lari ke SENEGAL
angkat sumpah di negara tetangga
kemudian bawa masok tentera
bukan tentera gambia 
tapi tentera dari negara asing
untuk bantu jadi presiden baru

inilah contoh pilihanraya 
negara dunia ke tiga

NOTA KULIAH
najib terlibat kes bunuh
najib terlibat kes rasuah
najib salah guna kuasa
apakah najib akan sedia kalah
dalam PRU14

jawabnya mustahil najib kalah
jika najib kalah najib akan ditangap
jika kalah najib akan didakwa
jika kalah najib masuk penjara

maka najib akan gunakan
apa sahaja kuasa untuk pastikan
dia akan terus berkuasa

ini kuliah politik 
politik negara dunia ke tiga
tak pernah berbeza
bentuk mungkin lain
tapi isinya adalah sama



Troops enter the Gambia after Adama Barrow is inaugurated in Senegal

West African troops have crossed the border into the Gambia as part of regional efforts to support the democratically elected president in a showdown with his predecessor, Yahya Jammeh.
“We have entered Gambia,” Col Abdou Ndiaye, a spokesman for the Senegalese army, wrote in a text message to Reuters on Thursday night, hours after Adama Barrow was forced to hold his inauguration as president in Dakar, the capital of Senegal.






---------------

MAK KOPIAH BERBANGGA



MAT KOPIAH BANGGA
Punye la bangga mat kopiah ni, berbuih mulot bersembur airlior bersilat tangan dia kiri kanan nak sampaikan hujah hasil dari kerja keras otak dia sehari sebelum tu. Fuuuuhh sangat bangga beb! 

Mana taknye, ada 2 kebanggaan dalam tu, 2 in 1. Satu, bangga secara kolektif dengan parti dia yang dirasa sangat diperlukan oleh pihak lain, maknanya sangat berharga. Dua, bangga secara peribadi dia sendiri berjaya memikirkan isu yang kompleks serta menghasilkan rumusan darinya! 

Tapi sayang 1,000x sayang, orang ugama melayu berkopiah ni layaknya bukan bangga, tapi layaknya bangang! Ini spesis melayu dari subspesis mediocre. Subspesis ni target dia tak tinggi mana, sangat rendah je. Bila target tak tinggi, achievement lagi la rendah, malah kerapnya fail! 

Dia tak sedar target yang dibanggakannya sangat2 tu cumalah setakat pencukup kuota orang lain je! Kalau pun dapat achieve right on target kelak, hasilnya depa bukan di atas sebagai king, yang dibanggakannya ialah sebagai balaci king! Hisssss! on BANGANG DAN BODOH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/20/17






---------------

APA LAGI CHINA MAHU






APA LAGI

CHINA MAHU?

NAJIB AKAN

BERI APA SAJA

ASALKAN TAK

MASUK PENJARA


Najib tersepit antara 'apa lagi Cina mahu, apa saja negara China mahu

Najib Razak kini tersepit antara "apa lagi Cina mahu" sebagaimana diucapkan selepas PRU 13 lalu, dengan "apa sahaja yang negara China mahu".

Inilah yang berlaku sekarang apabila Najib menjual aset dan tanah penting negara kepada negara China bagi mendapatkan wang untuk menutup skandal 1MDB beliau.
KAH KAH KAH

SEKARANG

BARU SEDAR

MAKNA APA

LAGI CHINA 

MAHU- NAJIB

SANGGUP BERI

BADAK SUMBU






----------------

BERITA POTONG STIM






INI BERITA

POTONG STIM

PARTI PAS

BARU NAK

JADI RAJA

TETIBA PADAM



Pas kalah semua kerusi jika tiga penjuru, lapor kajian Invoke

20 Januari 2017
Kajian simulasi yang dibuat oleh Invoke mendapati Pas tidak akan menang satu kerusi parlimen pun dalam pilihan raya ke-14 jika pertandingan tiga penjuru antara parti itu, Pakatan Harapan + Bersatu dan BN berlaku.
Menurut kajian yang dibuat ke atas 104,340 pengundi pula, sokongan pengundi Cina dan India pula jatuh mendadak untuk Pas apabila hanya mendapat 3% sahaja undi dari kedua-dua kaum itu.

JAWAPAN

KITA SEMUA

KE JALAN RAYA

SEBELUM KE

PILIHAN RAYA




-----------------

PILIHAN RAYA NEGARA DUNIA KE TIGA





INI CONTOH

PRU NEGARA

DUNIA KETIGA

PRU DI GAMBIA

MAJLIS ANGKAT

SUMPAH BUAT

DI SENEGAL

INI MACAM

ANWAR MENANG

NAJIB TAK MAHU

UNDUR MAKA

ANWAR JADI PM

ANGKAT SUMPAT

DI JAKARTA

New Gambian leader Adama Barrow sworn in at ceremony in Senegal

A new Gambian president has been sworn into office in neighbouring Senegal while the Gambia’s defeated longtime ruler refuses to step down, deepening a political crisis in the west African country.
Adama Barrow was inaugurated on Thursday in a hastily arranged ceremony at the Gambia’s embassy in Senegal. The embassy room held about 40 people, including Senegal’s prime minister and the head of the Gambia’s electoral commission.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH




-----------------

APA ITU MELAYU





APA ITU MELAYU
Kepada TT, ini syarat jadi Melayu. 

1. Musti bodo piang. 
2. Musti tidak cerdik. 
3. Hendaklah bangang berlapis2. 
4. Poyo bertingkek2. 
5.Dilarang berpikir. 

on SATU CONTOH PILIHANRAYA DUNIA KETIGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/19/17




----------------

SENANG CARI DUIT






KING MAKER
Kahkahkah mamat ketayap ni tak pernah disekolahkan tentang perumpamaan ada 2 muka pada 1 syiling. Ego dari langit tempat dia bersemayam mungkin hanya menampakkan ciri king maker, sedangkan semua yang berdiri bertentang arah depannya pula nampak ciri lalang, ciri no spine, ciri talam, ciri opportunist, ciri disloyal, ciri unreliable, ciri tak boleh dipercayai... inikah islam acuan pas masakini?? on BANGANG DAN BODOH
Anonymous
on 1/20/17

OSTAT SIBUK JUAL CERAMAH
Ostat kerje kerajaan dalam opis diam je .. sebab malamnya sibuk jual ceramah .. berbomoh dan buat air jampi. Ostat swasta bila ceramah suka berlawak dan gelak sampai luruh jantung. Ada nyanyi indostan dan memacam aksi dan kelakar mereka buat. 

Apa pon mereka hanya berdakwah didalam kalangan yg dah islam je .. senang cari makan. Tu sebab Orang Asli lebih ramai masuk Keris-tian .. sebab mubalik Keris-tian sanggup masuk utan dan tidur sekali dgn mereka. on BARU JELAS - BARU TERANG
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 1/19/17

SENANG CARI DUIT
Kau jgn pandang rendah kat diorang TT. Diorang senang cari duit bhai. Beli kurma timbang dari china yg murah2, repacking, letak label gambar muka sendiri yg pakai jubah dan serban, ada janggut lagi cun. 

Kat label tu kasi tulis kurma dibaca zikir dan ayat quran; boleh dimakan utk penerang hati, ikatan kasih sayang, kuatkan batin, lancarkan darah ke kontol, kuat berjimak dan tahan lama. Kau rasa brp ringgit boleh jual?.. RM50/300gram senang2 jer laris bro. on BARU JELAS - BARU TERANG
Anonymous
on 1/19/17




--------------

TANAH MELAYU TERGADAI







face book


Pak de Eismat shared MiLo SuaM's post.
7 hrs
Ni kalau kat Pulau Pinang...mau bertubi2 kena serang dek...............??
MiLo SuaM
10 hrs
Ramai sangat ke Warga China di Forest City Johor sampai peniaga boleh jual kuih dalam matawang Yuan?
Papan tanda 'jangan pijak rumput' pun dalam bahasa Cina, orang Melayu Johor semua pandai baca tulisan Cina ke?





-----------------