Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 9 Mac 2012

KENAPA KASUT WAJIB DI BALING KE MUKA TUAN HAKIM




KOMENTAR DARI TUKAR TIUB


dalam semua kes pembunuhan dalam dunia
ini perlu ada 3 pekara:


1- mayat
2- senjata
3- motif


mayat - altantuya
senjata - C4
motif - ???????


mustahil sirul adan azilah
membunuh kerana sukan
kalau pun membunuh kerana hobi
ini perlu juga di buktikan di mahkamah

dari surat bersumpah sirul dan azilah
mereka mengaku makan upah
mereka di beri 100,000 ringgit

maka perlu ditanya oleh hakim
siapa beri duit ini?

kerana itu hakim yang
menghakimkan kes ini
patut diberi minum air selipar


NOTA:
kes rayuan akan bermula
kepada saudara mara sirul dan azilah
sila nasehatkan sirul dan azilah
tak guna pertahan razak baginda
dia syiok entot ke hulu ke hilir
makan kenyang
tidor lena
pancut banyak
hidup senang

kau orang berdua akan digantung

jangan jadi bangang






7 PANGGILAN TELEPON PADA MALAM ALTANTUYA DIBUNUH
- mkini

Beberapa panggilan telefon dikenalpasti dibuat antara penganalisis politik Abdul Razak Baginda dan tertuduh pertama, Ketua Inspektor Azilah Hadri, pada malam warga Mongolia Altantuya Shaariibuu dibunuh.

Ini termasuk satu panggilan yang dibuat sejurus sebelum pembunuhan itu.
Dalam kertas pertuduhan itu, tercatat masanya sebagai antara jam 10 malam 19 Oktober 2006 hingga 1 pagi, keesokan harinya.

Dalam kes ini, Azilah dan Koperal Sirul Azhar Umar didapati bersalah oleh mahkamah dan dijatuhkan hukuman mati.

Azilah menelefon Abdul Razak sekutu rapat dan orang kepercayaan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, ketika itu, pada jam 9.41 malam 19 Oktober 2006, dan perbualan telefon itu berlangsung selama 40 saat.

Panggilan itu dirakamkan oleh syarikat pengendali telefon dan dikatakan dibuat sekitar pondok tol di Jalan Duta. Pada hari berikutnya, sekitar jam 10.41 pagi, Azilah sekali lagi berhubungan dengan Abdul Razak selama 32 saat.




PENCERAHAN DARI PEMBACA
Hakim di Malaysia ni kena diwajibkan makan babi direndam dalam arak kot, baru boleh nak buat penghakiman yang adil dan logik untuk diterima akal. Barang kali kekurangan rencah najis mughalazah berendam kencing Iblis ini dalam Common Law yang menyebabkan mereka tak boleh berlaku adil dan logik dalam penghakiman.

Tok imam yang baling kasut pada hakim mesti tinggi darjatnya di dalam penjara, sebab sehebat-hebat penjenayah kejam dan sadis, depan hakim mengeletar juga kepala lutut. Ini selamba je dia baling kasut. Kalau kena pada hakim, barangkali bertingkat-tingkat darjat dia dalam lipatan sejarah.

Agak-agaknya apa yang ditulis dalam catatan mahkamah oleh jurutaip mahkamah tu?

"Sebelah kasut melayang kepada panel hakim... ehhhh sebelah lagi melayang.... panel hakim terkedu pucat lesi". Mesti berminggu-minggu kakitangan mahkamah renggah gelak dalam hati bila teringat peristiwa tu... kalau gelak secara terbuka... kang ada yang jadi member untuk teman tok imam ni.

By Anonymous on NAIK KAN LAGI KEBENCIAN ORANG RAMAI on 3/8/12


KAH KAH KAH - LAWAK SEKALI




INGATAN YANG BERKEKALAN




MALAYSIA NEGARA PALING SELAMAT DI ASIA TENGGAR , KE 19 DUNIA - berita hairan

PUTRAJAYA: Malaysia diiktiraf negara paling selamat di Asia Tenggara dan ke-19 di dunia menerusi laporan Indeks Keamanan Global (GPI) 2011, kata Hishammuddin Hussein.

Dia berkata, ia juga sekaligus membuktikan kesungguhan, komitmen dan kerjakeras semua pihak khususnya pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) serta agensi-agensi berkaitan.

"Ia termasuklah komitmen sukarelawan polis terlatih dari Angkatan Relawan Rakyat (Rela) dan Jabatan Pertahanan Awam (JPAM)," katanya dalam kenyataan di sini, Khamis.

Beliau turut melahirkan penghargaan dan terima kasih kepada pasukan PDRM dan agensi-agensi berkaitan khususnya dalam memastikan rakyat di negara ini dapat hidup dalam keadaan selamat, aman dan tenteram.

Selain itu katanya, pada tahun lepas, jenayah indeks keseluruhan turut mencatat penurunan sebanyak 11 peratus berbanding tahun 2010, melebihi sasaran yang ditetapkan iaitu lima peratus.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KALAU MALAYSIA NUMBER 19... MACAM MAMA AGAKNYA NUMBER 20...kah kah kah

woit... BAYANGKAN MACAM MANA AGAKNYA NEGARA YANG DAPAT NUMBER 20...kah kah kah..

kah kah kah...TAK DAPAT BAYANGKAN NEGARA YANG DAPAT NUMBER 27 ..kah kah kah..

kah kah kah.. MALAYSIA DAPAT NUMBER19 DAN MACAM INI.... kah kah kah

kah kah kah...KALAU NUMBER 37 MACAM MANA AGAKNYA.... kah kah kah..

woit... INI SURVEY OLEH BADAN YANG DI TAJA OLEH SYARIKAT PELANCVUNGAN KE?... akh kah kah..


MALAM INI DEWAN CHINA


IMAM MEMBUAT SEJARAH PERLEMBAGAAN



IMAM NBUAT SEJARAH UNDANG UNDANG






KOMENTAR TUKAT TIUB


dari sejarah
ini bukan kali pertama hakim di baling kasut
pada tahun 1975 dahulu
satu kes hakim kelentong
telah berlalu di ipoh perajh
(*%^75467***$@@@
hakim telah di baling kasut

ini kerana rakyat hilang
terhadap sisterm kehakiman

sistem kehakiman malaysia
hancur dan rosak oeh madey

apa bezanya imam ini dengan v. k lingam
apa bezanya madey buang ketua hakim negara
v k lingam lebih menghina mahkamah
madey bukan saja hina mahkamah
tapi hamcurkan mahkamah

jadi dari kes ini
apa yang wajib kita fahami ialah kelas
sini kita apa yang kita lihat ialah kelas
kelas yang kaya walau pun jahat tidak akan dipenjara
kelas bawahan yang miskin akan dipenjara



HUKUMAN PENJARA TERHADAP IMAM HOSLAN ADALAH TIDAK WAJAR DAN ZALIM

Saya merujuk kepada hukuman satu tahun penjara yang diputuskan oleh Mahkamah Persekutuan terhadap Hoslan Hussain hari ini.

Hukuman tersebut tidak wajar dan bersifat zalim.

Kes ini sewajarnya ditangani dengan keadilan yang berteraskan prinsip belas kasihan dan Mahkamah Persekutuan gagal melaksanakannya.

Tambahan lagi, Hoslan dinafikan hak membela diri. Beliau tidak diwakili peguam dan merasa sangat sedih dengan perbuatannya melontar kasut dalam mahkamah tempoh hari.

Hoslan merupakan bapa kepada tujuh orang anak dan kes beliau ini telah tertangguh sejak 1999. Sewajarnya beliau dihukum dengan amaran keras atau denda.

Pihak kehakiman seharusnya mempertahankan nama baik mereka berdasarkan teras moral dan bukan dengan memenjarakan rakyat.

Pihak kehakiman juga wajar merenung kembali kelemahan mereka. Keyakinan rakyat terhadap institusi kehakiman masih berada pada tahap membimbangkan dan pihak kehakiman perlu bertanggungjawab terhadap perkara ini. Rakyat menganggap pihak kehakiman tidak bebas dan telah gagal melindungi hak asasi rakyat. Kurangnya keyakinan ini bakal mengundang peristiwa sama seumpama insiden melontar kasut baru-baru ini.

Institusi kehakiman telah dicemari dengan campurtangan pentadbiran BN. Adalah menjadi hasrat Pakatan Rakyat untuk melindungi dan mempertahankan integirit dan kebebasan institusi kehakiman negara.

N Surendran
Naib Presiden
PARTI KEADILAN RAKYAT




BALING SELIPAR KE HAKIM: BEKAS IMAM DI PENJARA 1 TAHUN - meloya

PUTRAJAYA 8 Mac - Bekas imam, Hoslan Hussin dihukum penjara setahun oleh Mahkamah Persekutuan hari ini atas kesalahan menghina mahkamah kerana membaling sepasang selipar ke arah panel hakim bersidang yang mendengar permohonannya bagi mendapatkan kebenaran merayu, dua minggu lalu.

Perbuatannya yang disifatkan oleh mahkamah sebagai angkuh, biadap, riak dan ganas itu menemui padah apabila mencatat sejarah sebagai individu pertama dikenakan tindakan sedemikian kerana menghina mahkamah tertinggi negara.

Panel tiga hakim diketuai oleh Hakim Besar Malaya, Zulkefli Ahmad Makinudin menjatuhkan hukuman itu setelah berpuas hati bahawa Hoslan, 46, melakukan kesalahan yang amat serius dan menjatuhkan maruah dan kewibawaan institusi kehakiman jika tidak dibendung.

Sehubungan itu, panel tersebut mendapati lelaki itu bersalah dan menjatuhkan hukuman penjara setahun kerana menghina mahkamah di antara pukul 10.15 pagi dan 10.30 pagi, 22 Februari lalu di Mahkamah Persekutuan 1, Aras 2, Istana Kehakiman di sini. - MELOYA


---------------------------------------------------------

JANGAN LUPA MALAM SABTU INI




TIGA TAHUN LAWAN PPSMI

Tarikh : 10 Mac 2012 (Sabtu)

Tempat : Madrasah Tarbiyah, Kampung Banda Dalam, KL

Masa : 8:00 malam - 11:00 malam

Semua dijemput hadir






Yang beraksi :

Pak Samad Dr. Awang Sariyan Prof. Siti Zainon
Ishak Surin Dinsman Hishamuddin Rais
Barajiwa Razali Endut Hasni Abas
Rahmat Haron Amni Jagat Benz Ali
PAKSI, GMP Aktivis dan pejuang bahasa


ESOK NAJIB KE PEKAN - INI SATU SAMBUTAN






KAUM BURUH DI PEKAN BANGUN MELAWAN


kaum buruh telah marah
kerana gaji upah murah
dan barang makin naik harga

mereka telah keluar membantah

ini kilang dikawasan perindustrian pekan

pekan ialah kawasan najib
pada pilihanraya ke 11
najib hanya menang 284 undi
ini pun undi pos

esok najib akan melawat pekan
kaum buruh yang tak puas hati
akan sama sama menyambut najib


APA YANG DIPERJUANGANKAN BURUH

1. Jumlah pekerja yg terlibat ialah lebih dari 1,000 orang yg melibatkan 2 kilang.

Nama syarikat:
Hicom Automotive (M) Sdn Bhd
HICOM ISUZU

Kedua-duanya berada di Kawasan Perindustrian Peramu Jaya, Pekan.

2. Isunya ialah: kebuntuan dalam negosiasi diantara kesatuan dgn majikan.

Majikan tawarkan kenaikan gaji sebanyak 3.5%sahaja.

Kenaikan tahunan antara lain dalam gred rendah sebanyak RM 14 setahun.

3. Ada beberapa isu-isu lain yg tertangguh.
Kedua-dua kilang ini DRB HICOM mempunyai kepentingan yang besar.



PEMIMPIN BURUH MEMBERI PENERANGAN













SIAPA DAN APA DI MAHKAMAH











LAPORAN BERITA DARI MAHKAMAH


kelmarin mahkamah tinggi telah memyambung
perbiocaraan kes saman norian mai
oleh 5 orang reformis

ini adalah laporan awal:

dibawah ini ialah nama nama pegawai sb
yang menangkap para refor msi itu
nama ini telah disebutkan di mahkamah
malah banyak nama sb telah muncul

SB MENANGKAP TIAN CHIA
lam kuan long
k/p 500117-09-5121
no 27, jalan wangsa
perkasa 5, wangsa
melawati
( telah bersara ketika menangkap berpangat ketua inspektor)

SB MENANGKAP SAARI SUNGIP
shamsudin basir
umur 47 tahun
pangakat supritendant
masih bertugas lagi

SB MENANGKAP DR BADRUL AMIN
asp roslkan abu samah
umur 55 tahun
masih bertugas sebagai ketua sb
di ipd gombak

SB MENAGKAP HISHAMUDDIN RAIS
fadil bin haji mohd sih
bahagian cawangan khas
polis bukit aman
supritendan E4A3

SB MENANGKAP PAK DIN
Ibrahim bin omar
k/p 530713-03-5691
78,jalan cempaka 4
taman desa raya
batu 12
43100 hulu langat selangor
bersara - ketika menangkap berpangkat ketua inspektor


BERITA LANJUT
mereak ini bukan sb yang menyiasat
mereka ini hanya bertugas untuk menangkap

sila ikuti terus laporan dan komentar tt
dari masa tentang kes ini
kes ini telahm masuk ke minggu ke dua
akan dipanggil untuk menjadi saksi
ialh para sb yang menjalankan sisatan

pasti akan dipanggil ialah norian mai


PENCERAHAN UNTUK YANG BARU IKUT KES INI

pada 10 april 2001 berapa reformis telah ditangkap
esoknya 11 april ketua polis negara norian mai
telah membuat sidang akhbar
dimana telah dikata para reformais ini
sedang merancang satu gerakan militant
untuk jatuhkan kerajaan
dengan senjata rocket launcher,
molotov cocktaiol dan ball bearing

pada 12 april 2001 ini menjadi muka depan semua akhbar

ketika itu 10 orang reformis telah di tahan dibawah ISA

keluarga reformis telah membawa kes penangkapan ini ke mahkah
mahkahamh tertinggi di malaysia MAHKAMAH PERSEKUTUAN
telah mengeluarkan hukuman:
penangkapan reformis ini adalah mala fide atau berniat jahat

tetapi para reformais ini telah di hantar ke kamunting
sebelum keputusan mahkamah persekutuan ini dibuat
mereka di tahan selama 2 tahun dibawah ISA

apabila mereka dibebaskan 2 tahun kemudian
para reformis ini telah menyaman:
1 - norian mai
2 - kementerian dalam negeri
3 - kerajaan malaysia

inilah kes saman itu

NOTA:
sila ikuti tweet: @ishamRais
yang memberi laporan darti mahkamah


SIAPA UPAH SIRUL DAN AZILAH ?




NAPA MEREKA MALU SURUK MUKA?





PENCERAHAN DARI PEMBA
CA
Kata Sirul Azhar dlm report hakim barua tu: “Saya melihat keadaan ini dengan keprihatinan kerana bagi saya tindakan mereka ini semata-mata bertujuan untuk mendapatkan sabitan terhadap saya sebagai ‘kambing hitam’ yang harus dikorbankan untuk melindungi rancangan dan niat jahat merea yang tidak berada di Mahkakah ini untuk menghadapi natijah daripada perlakuan dan perancangan mereka.

Soalan aku: sekiranya pernyataan Sirul Azhar ni benar, maka siapakah INDIVIDU2 yg bertanggungjawab merancang & berniat jahat utk bunuh altantunya YG TIDAK BERADA DI MAHKAMAH???

RAZAK BAGINDA berada di mahkamah....ASP zulkarnain zakar tu ada beri keterangan di mahkamah...siapa dia tu???...tt ko bole buat teka teki suruh pembaca blog ko teka dari senarai yg tentukan......letakla rajagopal ke...VIP ke...eee ke...bro2 nigeria ke etc dan suruh pembaca pilih......

aku ada sikit kesian kat sirul azhar tp aku bengang nape dia xbukak mulut bgtau jer siapa yg terlibat...mungkin kalau dia buat habis kaum keluarga anak dia dirogol bunuh dahtu buat mcm mati kemalangan jalan raya atau mati mengejut bukan bunuh diri dan bukan dibunuh...

yg penting skrg kita kene ABU dan undi pembangkang utk jd kerajaan baru sebelum kita dan keluarga kita pulak dibunuh diorg ni dlm zaman hakim, pendakwaraya, peguam negara, pegawai penyiasat semua bole kowtim dgn rasuah dan ugutan2 buang keje, tarik pencen, ancam rosakkan reputasi dan paling teruk kalau xbersekongkol kene bunuh....logik semua yg aku tulis bole jadi wei...
By Rakyat Marah nak undi Pakatan Rakyat on APA PERANAN NAJIB DALAM KES BUNUH ALTANTUYA? on 3/8/12


PROGRAM MELAWAN DISANA SINI




MALAM INI DI DEWAN CHINA











MALAM INI DI WANGSA MAJU










MALAM ESOK -DI KUALA KUBU BARU










NOTA:
ini jemputan untuk semua
ini pelawaan untuk semua datang
mari kita berforum

DEMO JADI BUDAYA KITA






SABAH BANGUN BERDEMO




123 RAKYAT SABAH BANGIKIT BERDEMO – harakah daily

KOTA KINABALU, 7 Mac: Bela Tabah Rakyat Sabah (Tabah) hari ini membaritahu Himpunan 123 Bangkit pada Isnin depan telah mendapat ‘lampu hijau’ oleh pihak polis.

Pengerusinya, Hisammuddin Sulaiman berkata, kebenaran itu daripada Ketua Polis Kota Kinabalu, ACP Ahmad Sofi Zakaria dalam satu perjumpaan di sini, kelmarin.

“Kami telah mendapat maklum balas dan pandangan positif mengenai perhimpunan ini dan lampu hijau yang diberikan itu adalah sesuatu yang baik untuk rakyat Sabah menyuarakan pandangan,” katanya dalam satu sidang media.

Menurut beliau, beberapa pertubuhan politik tempatan turut menyatakan pedndirian positif dengan memberi sokongan terhadap himpunan tersebut.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH..
.

woit...NAMPAKNYA DENGAN JELAS ... DEMO TELAH MENJADI BUDAYA KITA.... kah kah kah..

kah kah kah... DULU MADEY KATA DEMO BUKAN BUDAYA KITA...kah kah kah...

kah kah kah....SEKARANG TIAP MINGGU ADA SAJE DEMO.... kah kah kah

kah kah kah...ANAK MUDA MENUNGGU BERSIH 3.... kah kah kah...

kah kah kah...ANAK MUDA MENUNGGU HIMPUNAN HIJAU 3.... kah kah kah..



LAWAN ZIONIS TEMPATAN YANG LEBIH BAHAYA





LAPORAN UTUSAN UNTUK ALIH PERHATIAN RAKYAT MALAYSIA


Akhbar Utusan Malaysia hari ini bertajuk ‘Surat Anwar kepada Tokoh Yahudi’ memetik laporan sebuah blog pro UMNO yang menyiarkan surat yang ditulis Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 2007 kepada National Endowment for Democracy.

Sebenarnya sesiapa yang mengamati surat tersebut akan mendapati surat itu tidak mengandungi sebarang kontroversi. Sebaliknya, Anwar menyatakan keperluan proses pilihan raya yang bersih dan adil dan menyeru NED, sebuah agensi dwi-parti Amerika Syarikat untuk menyokong usaha rakyat tempatan yang mahukan pilihan raya bersih dan adil.

Ketempangan proses pilihan raya yang diluahkan oleh parti-parti pembangkang serta badan-badan bukan kerajaan menerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil kini turut diakui kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak apabila Jawatankuasa Terpilih Parlimen bagi Reformasi Pilihan Raya dibentuk.

Penerbitan surat tersebut juga merupakan usaha media UMNO bagi mengalih perhatian rakyat daripada pendedahan pertemuan dan surat-menyurat Tun Dr. Mahathir Mohammad dengan pimpinan Israel baru-baru ini. Pendedahan tersebut serta penglibatan pegawai ketenteraan Israel di dalam syarikat perunding APCO yang dilantik Najib mendedahkan kepuraan UMNO-Barisan Nasional selama ini.

NIK NAZMI NIK AHMAD
PENGARAH KOMUNIKASI
PARTI KEADILAN RAKYAT






SURAT ANWAR KEPADA TOKOH YAHUDI - meloya

KUALA LUMPUR 7 Mac – Dua pucuk surat yang didakwa ditulis Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada sebuah organisasi yang mempunyai kaitan dengan sebuah agensi perisikan antarabangsa pada 2007 mendedahkan Ketua Pembangkang itu pernah meminta campur tangan asing untuk memberi tekanan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Surat-surat itu yang dipaparkan menerusi blog AIDC di www.anwaraidc.com hari ini mendedahkan permohonan Anwar kepada Presiden National Endowment for Democracy (NED), Carl Gershman bagi tujuan tersebut.

Menurut AIDC, surat bertarikh 18 Jun 2007 dan 29 Julai 2007 itu menggunakan kepala surat AIA yang ditandatangani oleh Anwar dan ditujukan kepada Gershman di Washington D.C.

“AIA adalah singkatan kepada Anwar Ibrahim & Associates, sebuah syarikat milik Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu yang berpangkalan di Virginia, AS.

‘‘Menurut rekod, syarikat itu ditubuhkan pada April 2005 dan berdaftar dengan Suruhanjaya Corporation Virginia,” demikian menurut blog tersebut.