Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 19 Jun 2012

SIAPA MALAON INI?




MARI KITA SAMA MENUNGGU




NOTA:
diharapkan baginilah
rupa anak anak dan cucu dr rosli
apabila pas pindahkan rumah dia
ke sebelah kilang lynas




KOMENTAR TUKAR TIUB


dari maklumat
malaon ini ada kepentingan
dalam, syarikat ini


parti pas hanya ada dua pilihan

PILIAHN PERTAMA:
gugukan malon ini sebagai calon

PILIHAN KEDUA:
atau belikan rumah maloan ini
disebelah kilany lyanas

NOTA:
jangan nanti silat lidah
kata akhbar salah lapor
akhbar salah cakap

AHLI PARLIMEN PAS SETUJU RADIAASI PROJEK LYANAS RENDAH - berita hairan

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Hulu Langat daripada PAS, Dr Che Rosli Che Mat yang juga seorang pakar nuklear sekali lagi menjelaskan bahawa tahap radiasi projek kilang memproses nadir bumi di Gebeng, Pahang adalah di tahap yang rendah.

Che Rosli berkata beliau berpuas hati dengan pembentangan Laporan Jawatankuasa Pilihan Khas (PSC) Mengenai Projek Lynas Advanced Materials Plant (LAMP) di Dewan Rakyat hari ini.


"Saya berpuas hati dengan pembentangan ini sebab jawatankuasa ini mengutip pandangan dan masalah masyarakat. Sebagai contoh kalau kita baca laporan di muka surat 17 dan 18 di dalam laporan itu memang betul.
"Itu bagus dan saya setuju. Tahap daripada segi radiasi memang rendah, itu saya tahu sebab saya sendiri yang mengukur (tahap radiasi). Perkara lain saya tidak berani komen... saya tidak berani sebut sama ada Lynas selamat atau tidak," katanya kepada pemberita ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini.

Pada Ogos tahun lalu, Dr Che Rosli mengakui bahawa projek Lynas adalah selamat dan tidak seperti dakwaan Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh yang juga naib presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR).



Sebelum ini, dalam satu sesi temu bual dengan sebuah televisyen swasta (TV3) Dr Che Rosli berkata tindakan segelintir pemimpin pakatan pembangkang yang mendakwa projek berkenaan sebagai satu ancaman kepada rakyat adalah tidak lebih daripada sekadar meraih kepentingan politik.

Beliau turut ditanya mengenai pemberian lesen sementara kepada Lynas untuk beroperasi dan menyifatkan tindakan sedemikian adalah betul. - TIEWNAMA



sila layari sekarang:





SENYUM PETANG INI




BIK MAMA BERHIAS NAK JADI BERGETAH




NOTA:
kalau badan gemok dan pendek
adalah amat susah untuk dilihat cun dan bergetah

lihat gambar ini bagaimana bik mana
sedaya upaya hendak dilihat cun bergaya dan bergetah
sayangnya bik mama terlebih lemak

anting dan rantai
gelang dan cincin
subang dan permata
beg tangan dan talipon bimbit
dijadiakn asesori
diminta membantu mencantikkan bik mama




ini kerja mustahil
ini satu kerja yang sia sia

apa yang sedih ialah
terseksan nya najib
najib berminat dengan gadis slim
najib berminat dengan gadis yang slim
saperti zizna zain
saperti altantuya

dengan semua kuasa
dengan semua kekayaan
najib menyeksa dirinya
dengan anak badak
inilah sumpah dari roh altantuya
kah kah kah


layari sekarang:





KENAPA MUKA ROSMAH MANSOR MAKIN KURANG DI AKHBAR DAN TV




BADAK YANG SUKA BERSHOPPING





CADANGAN DARI PEMBACA
rakyat mahu melihat rosmah mansor tiap tiap hari sehinnga mual dan muntah! kahkahkah cara sebenar baca ayat ni: Bro tt mahu melihat rosmah mansor tiap tiap hari sehinnga suka dan sayang! Kahkahkah sory bro huhu.. Menurut beliau, kerajaan telah menandatangani perjanjian pembelian kapal selam Scorpene pada 2002 manakala penganalisis politik, Abdul Razak Baginda mula mengenali Altantuya pada 2004 Cara sebenar baca laporan meloya ni: Punchline mesej si zah-hujan ni terletak dlm ayat terakhirnya di atas.

Katakunci punchline ni pulak adalah pada masa yg disebutnya: 2002 & 2004. Apa jadi pada 2004? Razak anak baginda mula 'kenal' tun tuya Apa pulak jadi pada 2002? Malaysia beli kapalselam yg takboleh menyelam. Siapa beli? Malaysia beli. Siapa beli? Kem pertahanan m'sia beli. Siapa beli? Menteri pertahanan najib anak razak beli. Selak semula kain tun tuya tahun 2002 tu (sbb masa tu dia masih 'alive n kickin') dan kita akan nampak anakrazak terkepit celah tu. kenapa? Sbb ikut kata bala the pi, tun tuya terlibat masa nak beli kapalselam tu, jadi tukang alihbahasa utk tukangbeli dari m'sia. (tukangbeli ialah anakrazak).

Bala jugak kata razak anak baginda bagitau dia, selepas suatu ketika, anakrazak 'pass'kan tun tuya kat razak anak baginda untuk take over jaga tun tuya pulak... Jadi betul la cakap zah-hujan ttg urutan masa tu, m'sia beli kapaltakbolehselam 2002 sedangkan razak anak baginda hanya 'mula kenal' tun tuya 2004 - sebenarnya zah-hujan nak bagi pembaca korek cerita yg di sebalik 2 masa tu je, sebenarnya ayat ni santauhalus nak bunuh kerjaya anakrazak! -average joe- klakka-la.blogspot: MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI: Simpulan Bahasa (LET'S LEARN AND UNDERSTAND: Malay Idioms)
By Anonymous on JANGAN TERSILAP BACA on 6/17/12


layari untuk punk rock:





MALAM INI JAM 9 DARI RADIO BANGSAR UTAMA












MALAM INI DI RADIO BANGSAR UTAMA


temu bual dengan fahmi fadil
pembantu yb nurul izzah
pekerja politik lembah pantai
aktivis politik
aktivis budaya

fahmi akan berkesah tentang:

bagaimana penipun undi sedang berjalan
bagaimana balai polis boleh jadi pengundi
bagaimana mat bangla dan mat indon jadi hantu

FAHMI FADIL PEKERJA POLITIK


bagaimana pekerja yb nurul ditangkap
bagaimana serangan gerombolan berlaku
bagimana penambahan pengundi yang mendadak

hanya radio bangsar utama berani lapor










MANGSA GEROMBOLAN



NOTA:
mangsa serangan di lembah pantai
hinnga kini tak ada tangkapan


TUKAR TIUB PEMECAH BERITA - PECAH BERITA SEDUNIA





TUKAR TIUB PEMECAH BERITA


tujuh petala langit
tujuh petala bumi
seluruh alam ini
tukar tiub memecah berita


BERSIH 2.0 DI SAMAN LAGI
surat tuntutan dari dbkl sampai
ini adalah tambahan dari surat
saman yang lebih awal
jumlah kali ini ialah RM 351,203,4500

ini trik baru yang cuba dimainkan oleh gerombolan
trik lama ialah bubuh gambar demonstran dalam akhbar
trik gambar ini digunakan masa reformasi
trik ini tak laku tak ada sapa ambil pot

trik saman ini trik baru
trik saman ini selalu di gunkan oleh lee kuan yew
banyak aktivis yang jadi bangkrap

asal usul trik ini ialah di israel
ini cara zionis israel menekan palestin
sekarang trik ini dah sampai ke malaysia



SURAT TUNTUTAN DARI DBKL









NOTA:
dbkl terkenal dengan rasuah
dbkl terkenal sebagai kaki pau
maka sesiapa ada kesah dan berita
tentang rasuah dbkl sila mula hebohkan




KES RASUAH TERBESAR DAN TERHEBAT DI SABAH




DI SABAH RASUAH HAMPIR PUPUS




DUA ANGGOTA TRAFIK IPD SANDAKAN DI DAKWA TERIMA RASUAH - minsider

SANDAKAN, 18 Jun – Dua anggota polis trafik dihadapkan ke Mahkamah Khas Rasuah di sini atas pertuduhan menerima wang tunai RM300 sebagai dorongan untuk tidak menyaman seorang lelaki.

Massidin Tibong dan Mohd Kazwan @ Joan Kalim, yang bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah Sandakan, didakwa menerima rasuah daripada Zuliansyah Antonio di Kedai Kopitiam, Lot 10, Blok A, Liberty Parade, Bandar Kim Fung di sini kira-kira pukul 3 petang, 11 Mac tahun lepas.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 17(a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan dan boleh dihukum mengikut Seksyen 24 Akta SPRM yang membawa hukuman maksimum penjara 20 tahun dan denda lima kali nilai suapan atau RM10,000 bergantung mana lebih tinggi, jika sabit kesalahan.

Hakim Dean Wayne Daly membenarkan mereka masing-masing diikat jamin RM5,000 dengan seorang penjamin.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit...INI KES TANGKAPAN RASUAH PALING BESAR DI SABAH... kah kah akh..

kah kah kah..INI LAH KALI PERTAMA BERLAKU KES RASUAH BESAR SAPERTI INI....kah kah kah..

kah kah kah..CUKUP HEBAT SPRM.... kah kah kah..

kah kah kah...BUKAN SAHAJA BUNUH TEO DAN SARBANI... RASUAH BESAR PUN MEREKA TANGKAP.... kah kah kah..

kah kah kah...INILAH BUKTI SABAH BERSIH DARI RASUAH.... kah kah kah...

kah kah kah...KERANA RASUAH DI SABAH TAK PERNAH LEBIH ADRI 500 RINGGIT...kah kah kah..

kah kah kah.... ORANG SABAH MEMANG TAK TAHU MERASUAH... ATAU MAKAN RASUAH... kah kah kah


layari sekarang:






TOK ARAB TOKAN JUAL AGAMA





KOMENTAR TUKAR TIUB


tok tok arab ini
bukan online dengan tuhan
tok tok arab ini
di bawa untuk kelentong
tok tok arab ini
menyokong kerajaan yang zalim

kita tak perlu dengan tok tok arab in
kalau kuta nak berdemo melawan yang zalim
tak perlu gunakan tok tok arab ini

kalau tanah kita kena rampas
kalau anak atau suami kita kena penjara tanpa bicara
kalau duit cukai kita guna beli kapal selam
tak kan nak tunggu
pandangan tok tok arab ini

kalau kita kita kena pijak
tak kan nak tunngu tok tok arab ini
beri kata lalu

pooorah dengan tok tok arab ini

NOTA
kilang lyanas membawa mudarat
kenapa tok tok arab ini
tak buat fak wa


kilang lyans mengeluarkan santau radio aktif
kenapa tok tok arab ini tak keluar fukah

pada 23/06/212 kita berdemo
menentang mudarat lyanas
tak perlu fukwa atau fukah
adari tok tok arab ini





TOLAK PERHIMPUAN YANG MEMBAWA KEMUDARATAN - meloya

KUALA LUMPUR 17 Jun - Seminar Antarabangsa Fiqh Mentaati Pemimpin mengeluarkan resolusi bahawa perhimpunan haram yang membawa kemudaratan ummah dan negara perlu ditolak sekeras-kerasnya.

Biarpun hak bersuara dan memberikan pendapat dengan tujuan politik dibenarkan dalam Islam, perhimpunan haram wajar ditolak selaras dengan dua perkara maqasid syariah iaitu memelihara jiwa dan harta-benda.

"Dalam menuntut hak dan menjalankan aktiviti politik, rakyat mesti menyedari bahawa mereka mempunyai tanggungjawab terhadap pemimpin iaitu mentaati kepimpinan yang banyak mengusahakan perkara yang maaruf dan beriltizam kepada kerajaan yang sah.

"Rakyat juga mesti memberi nasihat dengan cara yang beradab dan berhikmah, memuliakan dan mendoakan kebaikan untuk pemimpin serta bersabar atas kekurangan pemimpin," tegas resolusi itu.





KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit... MARI KITA TURUN BERDEMO DI GEBENG.... kah kah kah..

kah kah kah...KITA BERDEMO UNTUK HUMBANKAN KEZALIMAN... kah kah kah..

kah kah kah...BIARKAN TOK TOK ARAB JUAL AGAMA.... kah kah jkah..

kah kah kah...INI LAH CONTOH TERBAIK ... AGAMA ITU IALAH CANDU .... kah kah kah..

kah kah kah... TOK TOK ARAB INI TOKAN CANDU...kah kah kah...

kah kah kah...CONTOH TERBAIK AGAMA DI GUNAKAN UNTUK TERUS MENINDAS... kah kah kah..

kah kah kah...AGAMA TERUS DIGUNAKAN UNTUK MENIPU... kah kah kah


layari sekarang: