Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 14 Ogos 2011

DI BAKAR OLEH MAT EZAM





KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..PEJUANG ISLAM TAHIK AYAM.... kah kah kah..

kah kah kah...PEJUANG ISLAM TAHIK KATAK.... kah kah kah..

kah kah kah...BARU GEMPAQ SIKIT...DAH KECUT.... kah kah kah..

woit...BRAHENG MASA BERSIH DULU.... BUAT MACHO LAMA JUGA.... kah kah kah...

kah kah kah...INI TAK SAMPAI DUA HARI.... DAH LEMBIK... kah kah kah...

kah kah kah....POOOORAH.... PEJUANG ISLAM JENIS APA INI... kah kah kah...

kah kah kah...KALAU MACAM INI MAT BISUL LEBIH HEBAT... kah kah kah...

kah kah kah....PATUTLAH LOKMAN ADAM MARAH....kah kah kah...

kah kah kah...KERAS TAK LAMA.. PUTAR LEBIH....kah kah kah


ini berota mat ezam dah jadi lembik
nasib baik dlam bahasa inggeris
kalau tidak ramai pengikut
mat ezam sedar yang
malaoan ini
kaki kelentong kah kah kah


DIBAKAR MAT EZAM


nota:
malaysia kini dan malaysian insider
dibakar oleh kentut masam
mat ezam
kah kah kah





EZAM : I DIDN'T MEAN BURN LITERALLY - mkini

In tweets sent out today, the former opposition-turned-Umno-activist said there is no way to burn news publications in cyberspace, and claimed that what he meant was to “burn” Malaysiakini and The Malaysian Insider as they have “burned” the hearts of Muslims over the issue of apostasy.

“MK/MI portal news dialam siber.mcmana BAKAR alamsiber?x ancam bakar reporter/bangunan.ianya simbolik kemarahan terhdp mrk yg BAKAR hati umat,” (MK/MI (Malaysiakini/Malaysian Insider) are cyber news portals. No threat to burn (any) reporters/building.

The remarks) were only symbolic of the anger towards them for burning the hearts of the Muslim community),” tweeted the former aide to opposition leader Anwar Ibrahim.

PENYOKONG MAT EZAM


PENCERAHAN DATANG JUGA



NOTA
semakin ramai melihat
keindahan agama itu
bukan dengan kebisingan
mengada ngada dan menunjuk nunjuk
tetapi dengan ya rahman dan ya rahim




LAGI SURAT DARI PEMBACA


Hairan kenapa buat bising pada awal subuh pun nak kena rujuk pada hadis/sunnah Nabi. Pakailah logik sihat. Sesiapa yang buat bising baik bang/bacaan Quran/main lagu rock/ berceramah pada awal pagi menggunakan pembesar suara memang boleh menggangu ketenangan(tranquility) pagi. Malahan bas sekolah atau lori pengangkut sampah pun yang datang pada awal pagi atau tengah malam walaupun tugasnya baik boleh memekakkan orang sedang nyenyak tidur seperti bayi atau orang pencen yang baru makan ubat sakit kronik. Malahan buat bising di sekitar taman perumahan baik ada festival hantu/hantu'tetek'ke dan bermacam lagi aktiviti bukan saja pada awal subuh tapi mulai magrib hingga awal pagi pun harus dihentikan.

Buatlah kerja-kerja itu di tempat luar dari taman perumahan/hospital/masjid kuil kerana pencemaran bising. Pakai otak sihat tak payah rujuk sunah/kitab lain atau skriptur topekong. Lagu satu Tuhan kita tak pekak untuk memujinya. Hayati pengertian dan amalkan saranan mesej Quran itu dengan baik /tidak menunjuk adalah lebih penting tak perlu memecah kesunyaian subuh.

By Anonymous on TAK SANGKUT PAUT DENGAN AGAMA on 8/14/11


salam. terima kasih tt krn siarkan tulisan aku. kepada tanpa nama 6.46. dan pembaca sekalian. Orang macam nilah yang aku maksudkan dalam surat aku pasal lawatan aku ke Oman. Pertama sekali: mereka suka gemar melabel seseorang. contohnya berkata

rumah sewa aku 150 meter dari masjid. Tiap-tiap hari pasang bacaan quran..tapi kat masjid jemaah subuh ada 25 orang je. Rumah sewa aku, aku sorang je gi subuh..9 lagi tak bangun! Moral of the story: pasang kuat-kuat pun kalau tak dapat hidayah letak speaker kat tepi telinga pun tak pergi masjid..kah!kah!kah!

By Anonymous on TAK SANGKUT PAUT DENGAN AGAMA on 8/14/11


salam. terima kasih tt krn siarkan tulisan aku. kepada tanpa nama 6.46. dan pembaca sekalian. Orang macam nilah yang aku maksudkan dalam surat aku pasal lawatan aku ke Oman. Pertama sekali: mereka suka gemar melabel seseorang. contohnya berkata orang lain tak paham agama. org lain tak sekolah. (dlm bahasa terbalik akulah yang plaing paham agama.

akulah yg paling hebat soal agama). Kedua: mereka takut berbincang pasal cara mereka berfikir ialah aku betul. kau salah. tak ada discussion. Full stop. Inilah cara Islam yang betul. Jangan berbincang. Ketiga: orang macam ni pak turut dan tak berani membaca.

Tak banyak pengalaman bergaul. Bagi dia yang paling betul ialah mazhab syafie, sunnah wal jamaah. Org lain sama ada wahabi salah, syiah salah, arqam salah, tabliq salah, islam macam pakistan salah, afrika salah, pendek kata semua salah. Yang paling betul Islam cara dia. Orang macam ni tentu tak pernah pi Iran tengok macamana depa sembanhyang atau tengok orang Oman sembahyang (depa mazhab Ibadhi-mesti dia ni tak tau Ibadhi tu mazhab apa.

Dia tau imam syafie ja) Keempat: Org macam ni kita tak heran sebab Allah mention ada orang ada mata tapi tak tengok, ada telinga tapi tak dengar, ada hati tapi tak paham. So kita kesian sajala orang macam ni. Banyak di kalangan orang UMNO macam ni.

Orang PAS pun ada jugak tapi tak ramai. *cuma nak share story setakat lawatan saya ke banyak negara di dunia termasuk beberapa negara di Afrika, negara Oman paling berbeza dari segi amalan. Aku rasa mereka lebih paham Islam. Islam dimanifestasikan dalam Iman dan ihsan. (iman, attitude dan behaviour)

By Anonymous on SURAT DARI PEMBACA on 8/14/11


Aku pernah bertemu dengan warga negara timur dan berbual-bual dengan mereka... mereka menyatakan taksub dan takjub kerana kita negara yang berani melaungkan azan dengan kuat di corong-corong speaker. BAGAIMANA tu? Pernah tak engkau fikir... Azan itu sendiri menyeru... MENYERU... umatnya melakukan kebaikan.. perkataan MENYERU itu sendiri bermakna melaungkan... bukan perbualan yang di mana frekuensi suara direndahkan... NAH! HANG PULAK FIKIR...

By Anonymous on SURAT DARI PEMBACA on 8/14/11

BERSUMPAH PULAAAAK



INI SATU LAGI SUMPAH




nota:

mat ezam telah bersumpah
menafikan yang dia tak terlibat
dalam pengedaran buku ini
kah kah kah

boleh caya ke sumpah mat ezam?
kah ah kah




ISU GEREJA: EZAM SUMPAH BAKAR MALAYSIAKINI - mkini

Ezam Mohd Noor bersumpah untuk melancarkan "perang habis-habisan" ke atas portal Malaysiakini yang didakwanya sebagai "ejen" kepada "pengkhianat Islam."

"Kita sedia berperang dengan mereka," katanya lagi dalam satu perhimpunan yang diadakan selepas solat Jumaat di masjid negeri Selangor, Shah Alam hari ini.

"Kita akan lancarkan perang habis-habisan jika mereka tidak hentikan dengan ejen mereka -- Malaysiakini, Malaysian Insider -- yang biadap kepada JAIS, kononnya mereka menceroboh masuk gereja.


Perhimpunan itu juga diadakan bagi mempertahankan agama Islam kerana "kita bukan jenis yang sanggup gadai agama Allah untuk undi," kata Ezam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... BERAPA KALI NAK SUMPAH DAAA.... kah kah kah..

kah kah kah...APA JADI DENGAN SUMPAH KERAMAT.... kah kah kah..

kah kah kah...APA JADI DENGAN SUMPAH PEMUDA...kah kah kah

kah kah kah.... KALAU NAK BAKAR... BAKAR SAJE LAAAA.... kah kah kah..

kah kah kah...TAK PAYAH SUMPAH SUMPIT.... kah kah kah..

kah kah kah...SELAUNYA YANG BUAT BISING NI... TAK ADA APA APA..... kah kah kah....

woit.... KALAU NAK SUMPAH PUN... PERGILAAA KE MASJID SENTUL.... BARU AFDAL.... kah kah kah

NOTA:
biji saga bersepah sepah
tanam sayur berpetak pertak
mat ezam suka bersumpah
mana perginya enam kotak

nota:
siapa tahu kenapa mat ezam
duduk di indon?
kah kah kah

LAWAK TERGOLEK DOG




SETAN PUN KETAWA





nota:
lawak gerombolan cukup hebat
setan pun ketawa sama
kah kah kah






UMNO JUMPA SPR BINCANG PILIHANRAYA BERSIH HANYA JENAKA- harakah daily

Langkah pimpinan Umno Barisan Nasional untuk mengadakan pertemuan dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi mewujudkan pilihan raya yang bersih dan adil disifatkan sebagai tidak 'genuine’.

Bahkan Penolong Setiausaha Agung PAS Pusat, Takiyuddin Hassan mendakwa langkah itu sebagai palsu, wayang dan lawak jenaka.

“Apa saja yang dibuat oleh UMNO-BN, bagi saya itu adalah satu ‘wayang’, pada hal apa yang dibuat oleh Umno-BN, kita boleh buktikan, di belakangnya adalah arahan daripada pimpinan Umno-BN itu sendiri.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


TERGOLEK DOG KETAWA


ambo tak de nak royak apo apo
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah





woit...TUNGGANG TERBALIK KETAWA... kah kah kah



TAK SANGKUT PAUT DENGAN AGAMA




NOTA:


ini tak sangkut paut dengan agama
ini projek untuk kacau kerajaan pakatan
ini strateji gerombolan

pada hari ini gerombolan telah nekad
tak peduli lagi terhadap undi bukan melayu
apa yang gerombolan mahu jaga ialah undi melayu
kerana itu hal masjid
kerana itu hal azan
kerana itu hal gereja
terus dijadikan isu
untuk terus menakutkan melayu

bila melayu takut
maka melayu akan cari payung
disini gerombilan muncul

di selangor jais serbu gereja
di pulau pinang buka kes pembesar suara
babi di baling ke dalam masjid
cat di simbah ke dlam masjid

semua ini strateji menaikkan ketegangan
suasana tengang maka gerombolan akan masuk jarum

kalau betul betul berjuang untuk islam
kenapa genting masih dibuka?
kenapa ada judi ekor?
kah kah kah






LARANG PEMBESAR SUARA: PERLIS SOKONG PULAU PINANG - malaysiakini

Mufti Perlis Dr Juanda Jaya berkata amalan bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh di masjid dan surau dengan kuat adalah bertentangan dengan sunah Nabi Muhammad SAW kerana ia mengganggu orang yang sedang tidur.

“Amalan pasang mikrofon kuat waktu sebelum subuh adalah bertentangan dengan sunah Nabi SAW kerana ia mengganggu orang yang sedang tidur. Perbuatan mengganggu ini adalah haram dan berdosa,” katanya dalam satu pesanan SMS kepada Malaysiakini.

Sehubungan itu, Dr Juanda berkata pihaknya menyokong tindakan Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang melarang bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh.

NOTA:
tak kan tak faham
jelas lagi nak bersuluh
memang ramai yang sakit kepala dengan ganguan ini

kalau ini pun tak faham
tak dapek den nak nolong
pokok dek kao laaa
kah kah kah

BAPA CARI BUREET ANAK SONGLAP RINGGIT





INI MANGSA ROGOL



nota:
macam mana perogol amah
boleh becakap tentang
budi bahasa dan agama?
kah kah kah




RAIS DAKWA PESERTA BERSIH 2.0 DIUPAH RM50 -mkini

Ada peserta diupah RM50 seorang untuk memakai baju kuning dan menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai lalu, dakwa Rais Yatim.

Beliau berkata selain itu, mereka juga diberi makan dan perkara tersebut didedahkan dalam satu laporan yang dikeluarkan kementerian berkenaan.

"Ini jelas membuktikan upah politik itu berlaku dalam tindakan dan tindak-tanduk pemakai baju kuning atau pemimpin-pemimpin mereka," katanya pada majlis berbuka puasa di Felda Lui Timur semalam.

Rais berkata bukan semua peserta perhimpunan itu mempunyai matlamat yang jelas, kecuali sebahagian dengan matlamat politik sendiri.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..RAIS YATIM PEROGOL AMAH.... kah kah kah..

kah kah kah...INI AYAH ENTOT ENTOT LARI.... kah kah kah..

kah kah kah....CAKAP HAL BUDI BAHASA UNTUK APA?...kah kah kah..

kah kah kah...AMAH SENDIRI DI ROGOL.... kah kah kah...

kah kah kah.... BAPAK PEROGOL....ANAK TINNGAL KAN ISTERI YANG BUNTING .... kah kah kah...

kah kah kah...AYAH PEROGOL....ANAK PENIPU.... kah kah kah..

kah kah kah...APA PUNYA PERANGAI...ANAK BERANAK MACAM INI.... kah kah kah.....


sila baca sendiri jangan tuduh ini fitnah:



ANAK RAIS KENA SAMAN DENGAN BINI

KUALA LUMPUR - Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam memerintahkan supaya surat saman permohonan fasakh yang difailkan Riza Ainurin Ramlan diserahkan kepada suaminya sebelum 19 September ini.

Hakim Syarie, Mohd. Yunos Mohamad Zin memutuskan demikian bagi membolehkan kedua-dua belah hadir bagi sebutan semula kes itu pada tarikh tersebut.

Riza Ainurin, 24, yang kini sedang hamil lapan bulan telah memfailkan permohonan fasakh terhadap suaminya, anak kepada Rais Yatim, Dino Rais pada 15 Ogos lalu.

Terdahulu, peguam Syarie, Roslizam Rahim yang mewakili plaintif memohon supaya mahkamah menetapkan tarikh sebutan semula kes berkenaan.

Ini kerana, pihaknya sebelum ini telah menghantar dua surat saman kepada defendan (Dino) pada 28 dan 29 Ogos lalu namun gagal diserahkan kerana perunding teknologi maklumat itu telah bertukar alamat.

Dino merupakan anak kedua daripada empat adik beradik telah melangsungkan perkahwinan dengan Riza Ainurin pada 10 November 2007 dan kini sedang menantikan anak sulung mereka.

PERBICARAAN KES CERAI ANAK RAIS YATIM - arkib bernama

ANAK



Rabu Januari 14, 2009

KUALA LUMPUR: Mahkamah Rendah Syariah di sini hari ini menetapkan 3 dan 4 Februari ini sebagai tarikh perbicaraan pengesahan lafaz cerai Dino Rais, 30, anak Rais Yatim terhadap isterinya, Riza Ainurin Ramlan, 24.Hakim Syarie Mohd Yunos Mohamad Zin menetapkan tarikh itu bagi mendengar keterangan daripada saksi kedua-kedua pihak.

Sebelum itu, Dino yang tidak diwakili peguam, memberitahu mahkamah bahawa dia telah melafazkan cerai terhadap Riza Ainurin sebanyak dua kali iaitu pada 12 Nov dan 25 November 2008, di rumah bapa saudara Riza Ainurin.

Katanya kali pertama ia diungkapkan secara lisan manakala kali kedua melalui SMS.Riza Ainurin, yang diwakili peguam syarie Roslizam Rahim, berkata dia tidak mendengar lafaz cerai kali pertama suaminya itu tetapi mengakui menerima SMS cerai pada 25 November.

Dino, seorang perunding teknologi maklumat berkahwin dengan Riza Ainurin pada 10 Nov 2007 dan mereka dikurniakan seorang anak lelaki. BERNAMA

KES ROGOL DITUTUP




KES NAK RAIS YATIM MENIPU LAGI - dari MALAY MAIL

The Civil High Court here this morning was the setting for a case involving a telecommunications company, where the son of a minister in charge of the industry, was mentioned.

Dino Rais, son of Information, Communications and Culture Minister Rais Yatim, was named in an affidavit filed by businessman Abdul Razak Mohd Nor and Nor Aishah Harun against respondents Magic Telecom Sdn Bhd, Sejahtera Saluran Sdn Bhd and Looh Siong Chee.

The affidavit had stated that in January this year, Looh, a shareholder and director with Magic Telecom, had proposed to Abdul Razak that Dino be given a five per cent shareholding in Magic Telecom to ease the obtaining of the spectrum approval and other necessary licences.

The affidavit also stated that they both allowed the involvement of Dino to assist other employees in Magic Telecom from Jan to July.

In the petition filed, Abdul Razak and Aishah had enclosed a copy of the EGM dated Oct 11, signed by Looh.

Abdul Razak, in the petition, also stated he believed the EGM was being called with ill-intentions.

He said despite him giving a notice on Oct 4 to Looh and the other directors of Sejahtera to refrain from requisiting any EGM because Sejahtera was not a valid shareholder of Magic Telecom but just a temporary loan borrower, he did not get a reply from Looh.

Abdul Razak said he believed Looh's action to call for the EGM was to extend his intention to take over Magic Telecom via Sejahtera.

An originating petition was filed by Numix Engineering Sdn Bhd, Abdul Razak and Aishah against respondents Magic Telecom, Sejahtera Saluran and Looh on Oct 8.

The prayers in the petition included an injuction restraining or preventing Sejahtera Saluran and Looh from exercising any powers and rights as directors or shareholders of Magic Telecom and also to declare the additional issuance of RM4 million, which was allotted on July 21, 2010 as ordinary shares in Magic Telecom as null and void.

He also pleaded for an order of rectification of the share register of Magic Telecom to delete the shareholdings of Sejahtera Saluran of RM4m shares in Magic Telecom.

He is also claiming for an order of damages against Sejahtera Saluran and Looh or in alternative, an order to buy out Magic Telecoms shareholdings at a fair value to be determined by the court.

He is also seeking an order that the petitioners buy out at the total of RM350,350 shares of Looh at a fair value to be determined by the court.

In the alternative, an order to wind up Magic Telecom under the provisions of the Companies Act 1965 and that the official receiver be appointed as liquidator.

The injunction hearing of the petition will be heard on Nov 18.

In an SMS response to The Malay Mail this morning regarding the mention of his name in the afidavit Dino said: "I don't have anything to do with Razak. I was merely invited by Desmond (Looh) to advise him in terms of Malay write up and Malay social ethic since his Bahasa vocabulary is not that generous.

"Furthermore his partner (Abdul Razak) is Malay and I was only giving personal views regarding simple matters. I never touched on business dealings and I've never owned a telecommunications company as mentioned lately.

"Perhaps Razak is not happy with certain things hence he is claiming 'names' as a stepping stone to wrestle things his way."

nota:
ini bukan bapa burek
anak rintek
ini bapa cari bureet
anak songlap ringgit



KURENG KASEH SAYANG



NASIB PUNYA BAIK




nota:
tak dapat isap kopek bik mama
tapi datang isap kopek hantu




TSU KOON : SIKAP EZAM UGUT MAHU BAKAR MALAYSIAKINI TIDAK BOLEH DI TERIMA
- minsisder

Presiden Gerakan Koh Tsu Koon hari ini menyelar tindakan Ezam Mohd Nor yang mengugut mahu membakar pejabat portal berita The Malaysian Insider dan Malaysiakini yang beliau dakwa sebagai ejen pengkhianat Islam.

Tegas Koh , tindakan Ezam, sangat tidak bertanggungjawab dan tidak boleh diterima.

Beliau juga berkata tindakan Ezam itu terlalu mengikut perasaan apabila mengulas tentang kontroversi “serbuan” ke atas Gereja Methodist Damansara Utama oleh Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) pada 3 Ogos lalu.

“Dalam amalan demoktrasi, Ezam mempunyai hak untuk menyatakan pendirian dalam mempertahankan Islam dan juga melahirkan kebimbangan dengan kegiatan memurtadkan orang Islam yang kini sedang disiasat (Jais).

“Jika beliau mengatakan laporan portal berita ini salah, beliau perlu membahaskan secara jelas, sediakan fakta-fakta dan bukti yang kukuh atau ambil tindakan perundangan,” katanya dalam satu kenyataan.

Koh menambah tindakan membuat ugutan sebegitu tidak menggambarkan sikap seorang senator yang sepatutnya memberikan contoh kepada rakyat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BERITA BAIK.... kah kah kah...

kah kah kah...SENATAK DENGAN MUNKEEE SUDAH GADUH..... kah kah kah...

woit...DUA DUA SAMA.... akh kah aklh...

kah akh kah...DUA DUA TAK DI PILIH ORANG RAMAI.... kah kah kah...

woit...DUA DUA KAKI BODEK SUAMI MAT MONGOL... kah kah kah...

kah kah kah... KALAU SUAMI MAT MONGOL KATA LONCAT.... kah kah kah...

kah kah kah...DUA DUA AKAN MELONCAT..... kah kah kah...

nota:
kita cabar mat ezam
kalau mat ezam betul betul pejuang islam
kalau mat ezam betul betul penjihad islam
mat ezam akan akan bawa kepala lembu
kah kah kah