.

Jumaat, 22 Julai 2016

APA CINA TEMBAM CURI




CINA TEMBAM

CURI DUIT 1MDB

BELI HARTA INI

SEKARANG HARTA

KENA RAMPAS


In addition to funding “The Wolf of Wall Street,” staggering amounts of stolen cash were spent on luxuries that the feds are seeking to have forfeited, including:
  • 1 - A-  $5.5 million Vincent van Gogh drawing.
  • 2 - Two paintings by Claude Monet valued at $92.5 million.
  • 3 - A - $240 million stake in the Park Lane Hotel at 36 Central Park South.
  • 4 -The $50.9 million penthouse at the Walker Tower in Chelsea.
  • 5 - A $35 million Bombardier jet.
  • 6 - The $44.8 million L’Ermitage hotel in Beverly Hills.
  • 7 - A $30.5 million penthouse at the Time Warner Building at 80 Columbus Circle, which was bought sight unseen.
Starting in 2009, Low made headlines for spending millions in clubs with celebrities for whom he was footing the bill, including Lindsay Lohan, Paris Hilton, Jamie Foxx and DiCaprio, who accompanied him on yachts, jets, casinos, nightclubs and ski trips all over the world.
MELAYU 

KENA TIPU

------------

MASIH TAK PERCAYA KE?



Ringgit headed for biggest weekly drop due to oil, 1MDB controversy


The Malaysian ringgit is headed for its biggest weekly drop in 10 months due to lower crude oil prices and the controversial reports involving state-owned fund 1MDB, reports Bloomberg.
Brent crude suffered a 2.8 percent decline in five days and this has affected the outlook for oil-exporting country's revenues.
Furthermore authorities in Singapore and the United States have started moving into forfeiting assets linked to alleged fraud involving 1MDB and this is affecting the currency.
The report stated that this latest episode plaguing 1MDB could contribute to the ringgit's biggest annual drop since 1997, last year.

Read more: https://www.malaysiakini.com/news/349486#ixzz4FAhYZaT8



KAH KAH KAH

WOIT

GUA SUDAH 

BILANG TAPI

LU TAK CAYA

KAH KAH KAH

SEKARANG

MAMPOOOOS

KAH KAH KAH

MATI DALAM TONG DRUM




DI AMERIKA

FBI SIASAT 

TANGKAP 

DAKWA

DIMALAYSIA

MASUK TONG

DRUM TIDOO

DENGAN SIMIN


Jangan campur tangan urusan AS, kata Mat Sabu

Parti Amanah Negara (AMANAH) menggesa semua pihak agar tidak mencampuri urusan dan menghormati hak Amerika Syarikat bagi mengambil tindakan berhubung wang haram yang masuk ke negara itu.
Presidennya, Mohammad Sabu berkata sebelum ini kerajaan menentang campur tangan Amerika Syarikat ke atas mana-mana negara, justeru Malaysia juga tidak boleh campur tangan dalam hal-hal negara lain.
“Amerika Syarikat sekarang ini mahu mendakwa mereka yang terlibat membawa wang haram masuk ke negara mereka. Mereka tidak berkompromi kepada orang yang melakukan kesalahan di negara mereka.
“Maka jangan pula kita campur tangan jika mereka mahu mengambil tindakan kepada individu membawa wang haram ke negara mereka, seperti juga kita tidak mahu mereka campur tangan hal ketenteraan dan kepolisan dalam negara kita,” kata Mohammad dalam satu kenyataan.
Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) Rabu lalu mengemukakan saman sivil untuk menyita lebih AS$1 bilion aset didakwa diperolehi melalui dana 1MDB.
Ia sebahagian daripada dana AS$3.5 bilion yang disalahgunakan dan aset lain yang terlibat termasuk rumah agam dan mewah, karya seni, jet peribadi dan kutipan filem 'The Wolf of Wall Street'.
Dalam saman DOJ Amerika Syarikat yang difailkan, AS$731 juta dana 1MDB didakwa mengalir ke akaun bank rasmi 'Malaysian Official 1'.
DOJ menyifatkan tokoh itu sebagai "pegawai berpangkat tinggi dalam kerajaan Malaysia yang juga mempunyai kedudukan berkuasa dalam 1MDB".
Mengulas lanjut Mohammad atau lebih mesra dengan panggilan mat Sabu meminta semua pihak tidak terlalu naif dalam perkara tersebut.
“Jangan kita terlalu naif. Apabila Amerika Syarikat mahu memburu pesalah wang haram masuk ke negara mereka, kita pula kata Amerika cuba nak campur tangan urusan negara,” kata Mat Sabu.
Menurutnya, di Malaysia peguam negara yang mahu memulakan siasatan ke atas 1MDB telah dipecat manakala pegawai yang mahu menyiasat kes tersebut dijumpai 'mati di dalam tong drum'.
Malah, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) disiasat oleh polis dan beberapa pegawainya juga dipecat serta ditukar ke bahagian lain, dakwanya.
“Jangan kita terlalu naif. Apabila Amerika Syarikat mahu memburu pesalah wang haram masuk ke negara mereka, kita pula kata Amerika cuba nak campur tangan urusan negara,” kata Mat Sabu.
Menurutnya, di Malaysia peguam negara yang mahu memulakan siasatan ke atas 1MDB telah dipecat manakala pegawai yang mahu menyiasat kes tersebut dijumpai 'mati di dalam tong drum'.
Malah, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) disiasat oleh polis dan beberapa pegawainya juga dipecat serta ditukar ke bahagian lain, dakwanya.
“Timbalan perdana menteri, menteri dan menteri besar dan pegawai tinggi kerajaan yang mempersoal 1MDB, juga kemudian dipecat.
“Tiada penjelasan menyeluruh terhadap pembunuhan dan pemecatan ini. Ini semua menimbulkan spekulasi buruk ke atas Malaysia.
"1MDB dan perdana menteri dilihat begitu kebal dalam isu ini. Sepatutnya sudah ada satu Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat keseluruhan isu ini,” tambah Mat Sabu.
SAPA MATI

DALAM TONG

SAJE TANYA

TAKUT LUPA




-------------

LAGI FITNAH MEDIA KAPIR HARBI




FITNAH 

CNN MEDIA

KAPIR HARBI

CNN BUAT FITNAH
NAJIB CURI DUIT RAKYAT
NAJIB ORANG MELAYU
NAJIB ORANG ISLAM
MENGIKUT 
LOJIK NOH OMAR
CNN HINA MELAYU
CNN HINA ISLAM
BILA NAK SAMAN CNN
SAJE TANYA
NAK TENGOK
KUAT ISLAM TAK

DI BERI TAHU









PENGUMUMAN



SIAPA TAHU
DIMANA NIK FAIZAL
BERADA
KALI AKHIR DILIHAT
DIA BERADA DI KLIA
SAJE TANYA
MANA TAHU
KALAU KALAU
FBI SEDANG CARI


--------------

SELESAIKAN KES 1MDB SDENGAN CEPAT






The US attorney general, Loretta Lynch, said the funds defrauded from the Malaysian people were used to pay for luxury real estate in the US and Europe, gambling expenses in Las Vegas casinos, a London interior designer, more than $200m in artwork by artists including Van Gogh and Monet, and the production of films including the Oscar-nominated The Wolf of Wall Street.



CADANGAN

LORETTA LYNCH
PEGUAM NEGARA
AMERIKA PERLU
DITUKAR ATAU
DIPINDAHKAN 
KE PMO PURTAJAYA
BARU KES 1MDB
DAPAT SELESAI


--------------

ORANG BODOH KERJA BODEK





KEPADA

PAK APANDIR

sila bawa tulisan ini
dan beri kepada
puan ainon mohd
untuk diterjemahkan
atau 
sila jumpa johan jafaar
atau 
pergi ke DBP 
untuk terjemahan
NOTA
orang ramai tahu
pak apandir bodoh
kerja lain tak ada
hanya pandai bodek



The U.S. case ups the ante by putting the American government’s word behind the charges. The lawsuit doesn’t name Mr. Najib and no charges were brought against him, but there are 32 references in the complaint to “Malaysian Official 1,” who allegedly received hundreds of millions of dollars in funds siphoned from 1MDB.

A person with direct knowledge of the investigation said “Malaysian Official 1” is Mr. Najib. Descriptions of the official in the filings include information about Mr. Najib’s position at 1MDB along with other identifying details.

Mr. Najib’s press secretary noted the civil lawsuits filed by the Justice Department and said the Malaysian government will fully cooperate with any lawful investigation.


PAK APANDIR

MEMALUKAN

ANAK BINI

TAPI

NASIB BAIK

BODOH BELUM

MEREBAK






--------------

SAKMONGKOL - AK47







DIBERI TAHU

beberpa pembaca tt
telah bertanya apa
jadi dengan blog
SAKMONKOL
ini jawabnya:
jangan risau 
ini berita baik
blog ini sedang dikemas
blog ini sedang diteknoloji
blog ini akan muncul
bukan belot
bukan makan dedak
sila tunggu dan nanti
tt akan buat pengumuan












--------

PAK PANDIR TAK TAHU BAHASA INGGERIS




MASALAH 

BESAR

TAK TAHU B.I



Peguam Negara: Najib tidak dinamakan sebagai defendan

PUTRAJAYA - Najib tidak dinamakan sebagai defendan atau dikatakan melakukan sebarang salah laku jenayah dalam saman sivil oleh Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (AS) ke atas 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata Peguam Negara, Mohamed Apandir Ali.

Mohamed Apandir turut memandang berat terhadap sindiran dan dakwaan-dakwaan yang dibuat terhadap Perdana Menteri mengenai apa yang dikatakan salah laku jenayah berhubung tindakan sivil yang difailkan oleh Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat.

"Peguam Negara ingin menjelaskan bahawa tindakan sivil yang difailkan oleh Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat langsung tidak menamakan Perdana Menteri sebagai defendan atau dikatakan telah melakukan salah laku jenayah," kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata pada masa ini, siasatan sedang dijalankan oleh Polis Diraja Malaysia mengenai perkara-perkara berkaitan 1MDB.


PAK PANDIR

KAKI BODEK

SEKOLAH LARI

BAHASA INGERIS

TAK FAHAM

-------------

NEGARA KAPIR HARBI BERTINDAK






F.BOOK


TERKINI... 3 buah negara.. AS, S'pore & Switzerland telah mulakan langkah sita aset berkaitan 1MDB.
Cayalah Najib.. ‪#‎MalaysianOfficial1‬ kini dah femes satu dunia dgn skandal dana berbilion2 ringgit !!!
MAKIN LAMA kebobrokan disorok, satu persatu tembelang 1MDB BAKAL DITELANJANGKAN.






















--------------------

SIAPA ADA MAKLUMAT





SIAPA ADA

MAKLUMAT


DI MANA

ANAK ROSMAH

DI MANA 

CINA TEMBAM

FBI SEDANG 

CARI



---------------

PETANG INI - FESTIVAL JURUBINA - JEMPUTAN





JEMPUT DATANG

BUAT RAMAI

FESTIVAL

JURUBINA

TUKAR TIUB

BERI PADANGAN



HISHAMUDDIN RAIS
Non-Governmental Individual
Tukar Tiub





-------------

RINGGIT JATUH LAGI





ANAK ROSMAH

CINA TEMBAM

JADI KAYA

KITA JADI

SENGSARA



Ringgit jatuh paling rendah dalam 3 minggu selepas 1MDB muncul kembali

 | July 21, 2016
Ringgit jatuh 0.6% ke 4.0540 sedolar AS. Nilai saham di Kuala Lumpur dan bon kerajaan Malaysia turut menggelongsor.





SINGAPURA: Ringgit Malaysia jatuh pada paras paling rendah dalam tempoh tiga minggu dikala skandal dana milik kerajaan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) memperbaharui kebimbangan, berbanding matawang Asia lain yang lega ketika dolar (AS) teguh bertahan.
Ringgit jatuh 0.6% ke 4.0540 sedolar AS, terendah sejak 29 Jun.
Nilai saham di Kuala Lumpur dan bon kerajaan Malaysia turut menggelonsor.
Ia berlaku ketika pihak berkuasa Singapura merampas aset-aset bernilai S$240 juta (RM717 juta) dalam siasatannya ke atas aliran dana berkait 1MDB untuk mencari kemungkinan berlakunya aktiviti pengubahan wang, selepas penyiasatan menemui “kekurangan” di beberapa bank utama di negara pulau itu.


MUSTAHIL TAK

SEDAR

MUTAHIL TAK

FAHAM

MUSTAHIL SUKA

KENA TIPU

-----------

DEMO BAJU MERAH



DEMO LEPAS  JUMAAT
TT...tolong tanya KJ....esok lepas jumaat....Pemuda Umno tak mahu buat demo kat depan kedutaan amerika mengutuk amerika kerana mencampuri urusan kerajaan umno mencuri duit rakyat ke? on JILAT APAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/21/16

MAKAN BABI TAK MAKAN RASUAH
Pegawai kapir USA memang makan babi...tetapi tak makan rasuah macam islam merengsia. on SATU CADANGAN
Tepuk dulang
on 7/21/16

MAHKAMAH SYARIAH
Bawak Lah ke mahkanah syariah.. KaLu berani cakap benar 4 saksi Ada ker tak ada...sebab tu Laa tak nak orang kapir campurtangan mesti tak adiL untuk isLang,hiba hina meLayu onLy on BERBANGGALAH WAHAI BANI MELAYU
Nazrio Dond DoLLa
on 7/21/16

MANA FATWA
Aku nak dengar apa pandangan atau fatwa daripada para MelayuMDB(Makan Dedak Bangang) seperti Hadi, Harun Jin, Mufti Pahang, Mufti Perak dalam kes terbaru ini. on MINTA BANTUAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/21/16

DEMO BAJU MERAH
So Baju Merah, bila nak demo depan kedutaan US? Berani dia cabar ketua no 1 negara melayu islam. Pas pun boleh turut sama demo on LU MASIH TAK CAYA KE?
Anonymous
on 7/21/16



-------------