Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 18 Julai 2012

KENAPA KITA SEMUA TIDAK PRO KEBENARAN - SUSAH KE?




BANGUN DAN LAWAN






PAK LEBAI MENANGIS
ada lebai menangis dan ada lebai yang akan marah... penentangan sunni/syiah juga bermula kerana politik. politik menguasai keperluan wang-dolar-ringgit. jadi, perebutan politik (sunni/syiah) juga merupakan perebutan wang-dolar-ringgit kerana tiada lagi agama dalam diri untuk dijadikan panduan melainkan hanya topeng belaka. bertanya seorang lelaki kepada Ali, "kenapa ketika Abu Bakar dan memerintah aman, dan ketika kau memerintah, keadaan bertambah kacau bilau?".

Jawab Ali "kerana ketika Abu Bakar dan Umar memerintah, semua rakyat (sahabat) seperti aku. ketika aku memerintah, semua rakyat seperti kau." Ini mungkin kerana, rakyat sudah memandang kepada perebutan ekonomi yang selari dengan perebutan politik! TT telah hidup lama di Eropah, pulang ke negara cuba membawa pencerahan minda kepada warga supaya bangun tidak lagi ditipu oleh agen2 kapitalis! ini bagi aku, cubaan berbakti yang dibuat TT.

Aku bukan nak jilat buntut TT, cuma nak, tiada lagi manusia SEBODOH Udin-Rais itu! Keadaan betul-betul bodoh punya bodoh si udin rais itu juga menjadi mercu tanda kejayaan UMNO paling utama, melahirkan manusia sebodoh udin rais dan papa gomol!
By Pro_Pembaharuan on MENGENAL DAN MEMAHAMI APA ITU SAUDI ARABIA at 3:31 PM



TT PRO SHIAH PULAK
Tanpa nama berkata,memang benar umat islam telah dapat pencerahan dengan tulisan ini,iaitu TT adalah seorang syiah yang ingin pukul canang satu malaysia bahawa raja arab saudi tak boleh pakai sebab dia Ahlisunnah,kawan dengan amerika dan yahudi.Dan seterusnya nak kaitkan dengan sultan dan raja-raja di malaysia melalui tulisan-tulisan dalam laman yang pro syiah.

Dan misi ini dimulakan oleh uncleseekers yang begitu giat mengkritik sultan johor.Jarum taqiyyah dimasukkan begitu rapi hinggakan kita tak perasan sebab beliau berdiri atas platfom media politik.Itulah yang mereka lakukan dahulu di iran untuk menjatuhkan sistem beraja melalui slogan revolusi islam,memburuk-burukkan Shah Iran di mata dunia dan dalam masa yang sama berselingkuh dengan Amarika dan israel untuk meranapkan pemerintahan beraja.

Di seluruh dunia islam, modus operndi mereka adalah sama dan tidak terkecuali malaysia.Sebagai muslimin yang cintakan islam,mencintai nabi,keluarga nabi dan para sahabatnya,marilah kita berdoa semoga kita terpelihara dari golongan seperti ini.
By abdhakim on MENGENAL DAN MEMAHAMI APA ITU SAUDI ARABIA on 7/18/12



TT PRO KOMUNIS PULAK
Empayar America-Britain Capitalist petroldollar vs Empayar Russia-China Socialist-Communist. Kita jangan jadi bodoh, kedua-duanya perlu ditentang dan dihapuskan. Kita perlu bebaskan diri kita dari diperhambakan oleh kedua-dua empayar ini. Bro Isham kau nak sokong Russia-China itu hak engkau tapi kau sanggup ke tengok rakyat Syria yang lemah dan tak terdaya seperti orang tua,kanak-kanak,wanita dan orang kurang upaya disembelih oleh Bashar Al-Assad barua Russia-China semata-mata nak selamatkan satu lagi barua Russia-China iaitu Iran.

Pelik tengok kau Bro, kau kata menentang kekejaman dan kezaliman dan memperjuangkan kebebasan tapi sokongan kau kepada kerajaan Syria mewujudkan contradiction terhadap prinsip-prinsip hidup kau. Adakah kau rasa kita ni masih dalam Perang Dingin atau kau gunakan demokrasi sebagai topeng untuk sebarkan propaganda sosialis-komunis. Kalau kau seorang yang berpegang kepada prinsip demokrasi, keadilan dan kebebasan kau tidak akan sokong Bashar Al-Assad. Tolong siarkan.
By Anonymous on MENGENAL DAN MEMAHAMI APA ITU SAUDI ARABIA on 7/18/12


MALAM ESOK TT DEWAN CHINA



JEMPUTAN MALAM ESOK
semua di jemput datang
semua di jemput datang mendengar
untuk warga di luar lembah klng
sila layari radio bangsar utama
yang kan membuat siaran langsung
dari dewan perhimpunan china jam 8.00 malam

JANGAN TIPU RAKYAT MALAYSIA - JANGAN CIPLAK LAGU TERANG BULAN




KIBARKAN SANG SAKA TANAH MELAYU






KOMENTAR TUKAR TIUB

jangan kena tipu
lagu negara ku
ialah lagu memula moon
di ciplak dari lagu terang bulan
lagu indonesia

bendera jalur gemilang
diciplak dari bendera amerika

kaum nasionalis berjuang menentang british
kaum gerombolan berjuang menentang orang yang lawan british

NOTA:
apabila tertubuhnya kerajaan baru
maka lagu nasional wajib diubah
maka benbera baru wejib di garap

TERANG BULAN DICIPLAK JADI LAGU NEGARA KU



NAJIB AJAK RAKYAT BERJUANG PERTAHAN KEMERDEKAAN - mStra

Najib Razak mengajak seluruh rakyat Malaysia supaya berjuang habis-habisan untuk memastikan kemerdekaan yang dinikmati negara selama 55 tahun tidak dinodai oleh sesiapapun.

Najib juga berharap generasi sekarang tidak mensia-siakan perjuangan pemimpin terdahulu, yang dengan jerih payah dan darah mereka, berkorban memerdekakan negara ini.

"Saya mengajak semua rakyat Malaysia supaya merapatkan barisan kita, supaya kita dengan satu suara, satu impian, satu harapan, jadikan sambutan 55 tahun ini sebagai satu sambutan yang cukup meriah," katanya ketika melancarkan program Kibar Jalur Gemilang di Little India, Brickfields di sini Selasa malam.

KAH KAH KAH|
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...NAK BUAT KERJA BANGANG APA ?.... kah kah kah..

kah kah kah...NAK PERTAHAN KAN BUAT APA?.... kah kah kah..

kah kah kah... NAJIB TERLIBAT KES BUNUH MODEL MONGOLIA.... kah kah kah..

kah kah kah...BESAN KENA TANGKAP DI DUBAI... kah kah kah..

kah kah kah.... ANAK PEREMPUAN LARI ENTAH KE MANA... kah kah kah...

woit...NAK PERTAHAN KAN APA...kah jkah ajkh...

kah kah kah ..LAGU KEBANGSAAN PUN CIPLAK... kah kah kah..

kah kah kah...BENDERA PUN CIPLAK...kah kah kah


NOTA:

tiap tiap bulan ogos
kita lawan penipuan gerombolan
sekarang kita ada internet
sekarang kita ada media baru

kuasa hegemoni gerombolan sudah pecah
dulu geerombolan boleh tipu
boleh kelentong mereka berjuang untuk merdeka
tapi sebenrnya mereka jadi baru inggeris



layari radio bangsar untuk mendengar lagu perjuangan:





MENGENAL DAN MEMAHAMI APA ITU SAUDI ARABIA







NOTA:

tulisan ini asli
yang disiarkan di sk
agak pendek kerana
melebehi 1500 perkataan
tetapi hujah dan isi
tidak bercanggah



MELAYU SELALU KENA TIPU TOK ARAB







ARAB SAUDI DAN ZIONIS ISREAL

Sebelum arwah ibu dan abah saya bertolak ke Mekah , mereka telah diberi kefahaman tentang perangai Arab Saudi yang akan mereka temui di Mekah dan Madinah. Penerangan ini diberikan oleh kaum keluarga yang telah menunaikan fardu haji lebih awal. Kesah dan tingkah laku perangai Arab Saudi ini hanya tersebar dari mulut ke mulut. Malah, semua bakal haji dari Malaysia telah sedia maklum serba sadikit tentang hal perangai Arab Saudi ini.

Tetapi ‘kesah’ ini tidak pernah dihebohkan oleh media. Ianya hanya menjadi ‘cerita-cerita rakyat’. Hujah penghalalan yang selalu kita dengar hanyalah: ...kerana itulah Muhamad dihantar ke Mekah....untuk mentamadunkan Arab. Rasa saya 1,500 tahun adalah satu masa yang agak lama untuk proses melahirkan satu tamadun. Jika lembu atau kerbau dididik selama 1,500 tahun pasti lembu atau kerbau ini telah bijak bistari.

Tingkah laku lucah yang dilakukan terhadap warga asing yang menunaikan haji sering kita dengar. Kalau dibuku dan jilidkan telah melangit tingginya. Kesah-kesah keganasan yang dilakukan terhadap buruh impot dari Pakistan, India dan Bangladesh yang memburuh di Saudi Arabia akan meremangkan bulu roma. Keganasan seksual – rogol dan dera - terhadap pekerja wanita yang diimpot dari Indonesia dan Pilipina telah lama menjadi buah mulut.

Tetapi kenapa agaknya Hillary Clinton tidak bersuara tentang keganasan terhadap kaum sajenisnya. Kenapa CNN tidak membuat laporan? Kenapa Parlimen Eropah tidak bersuara? Kenapa agaknya media antarabangsa semuanya senyap sepi tidak bersuara tentang penindasan warga perempuan Saudi yang bukan sahaja tidak boleh mengundi malah tidak boleh befikir. Jauh sekali untuk memandu kereta. Kenapa tidak ada tuntutan ‘pendemokrasian’ dari Amerika terhadap Saudi Arabia? Kenapa warga Iraq sahaja yang perlu demokrasi tetapi warga Saudi tidak perlu? Semua ini soalan yang wajib di jawab.


Untuk saya negara yang bernama Saudi Arabia ini adalah ‘scam’ yang paling besar yang sedang menimpa penganut agama Islam diseluruh dunia. Saudi Arabia membuktikan bagaimana kesucian dan takwa para penganut agama Islam telah diekspoit oleh keluarga Ibnu Saud.

Dari sudut sejarah, dizaman Nabi Muhamad tidak ada raja di Saudi Arabia. Dalam kitab awal Ibnu Hisham - As-Sirah an-Nabawiyyah - yang ditulis 200 tahun salepas Nabi Muhamad wafat tidak ada langsung disebutkan nama raja, derajat sultan atau daulat tuanku. Malah agama Islam secara radikal menentang kaum feudal kerana sistem feudal ini bercanggah dengan teoloji Islam. Jadi dari mana munculnya Raja Saudi ini?

Sejarah merakamkan bahawa Saudi Arabia ini dilahirkan dari perancangan kuasa imperial Anglo-Saxon sesudah perang dunia pertama. Semenanjung Arab ini saperti Negara Telok dipimpin oleh pelbagai ketua suku dan ketua kabilah. Perbalahan dan perperangan antara suku dan kabilah sering belaku dikalangan bangsa Arab ini. Maka disinilah munculnya T.E Lawrence seorang ajen dari Britain yang merancang untuk menjatuhkan kuasa imperial Kerajaan Ottaman yang berpusat di Istanbul.

Dengan memberi sokongan kepada kabilah Abdul Aziz al- Saud , kekutan kerajaan Ottoman disebelah selatan – Jordan, Palestin, Syria dan Iraq – menjadi lemah. Pada 29 Oktober 1923 Turki menjadi republik. Scara resminya kuasa kerajaan Khalifah Ottoman dihapuskan pada 3 March 1924.


Akhirnya pada tahun 1932 lahirkan apa yang hari ini dikenali sebagai Kingdom of Saudi Arabia. T.E Lawrence seorang ejen British yang juga seorang homosexul telah memainkan peranan yang amat penting untuk mewujudkan Saudi Arabia.

Disini saya ingin membawa para pembaca untuk untuk memahami konsep yang dipanggil geo-politik. Geo-politik ini ialah politik kawasan , bumi, tanah atau wilayah yang dianggap stratejik dan penting. Stratejik kerana kedudukan wilayah ini dari segi ketenteraan. Penting kerana wujudnya sumber asli yang ditemui dalam wilyah ini.

Pada hemat saya, jika Saudi Arabia mengekspot petai dan jering maka setiap hari kita akan membaca tentang kejahatan kaum kerabat Saud. Kita akan membaca bagaimana kaum kerabat Saudi ini berpoya-poya berjudi di London atau Paris. Atau kesah keluarga Saud bercanda-canda di kota-kota besar di Eropah. Tetapi hakikatnya bukan petai dan jering tetapi bahan bakar petrol.

Saudi Arabia adalah negara kedua dalam dunia – sesudah Venezuela - yang memiliki simpanan minyak terbanyak yang masih belum dicarigali. Hari ini Saudi Arabia adalah negara pengskspot utama – 12 juta tong sehari – minyak mentah dari Saudi memasuki pasaran dunia. Justeru Saudi Arabia adalah kunci keselamatan sistem ekonomi kapitalis yang bergantung kuat dengan bahan bakar petrol.

Sayugia dikhabarkan disini bahawa 15 dari 19 orang pengganas yang menyerang WTC pada 9/11 di New York datang dari Saudi Arabia. Menjadi amat pelik – tindak balas dari George Bush bukan tehadap Saudi Arabia tetapi kepada Afghanistan dan Iraq. Ini hanya satu contoh yang jelas dimana kuasa imperial Anglo-Amerika akan memilihara ‘kaldai’ tunggangan mereka dalam percaturan geo-politik dunia hari ini.

Ramai warga Melayu Islam mungkin tidak menyedari bahawa keluarga diraja Saudi ini tidak ada sangkut paut dengan Islam. Mereka tidak memiliki petalian teoloji dengan Islam. Malah, yang saheh, pada ketika ini keluarga Saudi ini adalah tali barut dan ajen yang paling setia kepada kuasa imperial Anglo-Amerika.

Keluaraga Saud ini bukan tidak pernah ditentang. Pada 20 November 1979 dahulu satu pemberontakan telah berlaku. Kaabah telah diambil alih selama 2 minggu oleh kumpulan anak-anak muda yang menentang pemborosan, rasuah dan kelakuan kaum keluarga Saud. Keluarga Saud tergamam. Hanya dengan bantuan Amerika barulah pemberontakan ini dapat dipatahkan.


Untuk meneruskan kuasa feudalnya, untuk meredakan kebencian rakyat maka Raja Saudi kini mengelarkan diri mereka – Penjaga Dua Masjid. Ini hanyalah tembok untuk mengolah persetujuan penganut Islam seluruh dunia bahawa keluarga Saud ini berhak keatas tanah suci Mekkah dan Madinah.

Melalui duit minyak petrol keluarga Saud ini telah menabur pengaruh ke seluruh dunia. Mengembangkan faham kolot lagi jumud. Melalui pelbagai yayasan, melalui pelbagai bentuk anak-anak syarikat, kaum keluarga Saudi ini telah mendana masjid, sekolah dan pelabagi bentuk wakaf untuk memastikan penganut agama Islam terus dibodohkan. Warga Islam diseluruh dunia tidak akan mempersoalkan apa yang sedang mereka lakukan atas nama Islam.

Pemusnahan artifek-artifek sejarah yang membina ingatan bersama budaya Arab/Islam dari zaman sebelum Nabi hingga ke zaman Nabi telah dilakukan oleh keluarga Saud ini. Umum telah difahamkan bagaimana kota Mekah telah menjadi ‘vulgar/lucah’ dengan Mek Donald dan Kentaki Fried Fak. Bertafakur atau berdoa di hadapan makam kaum keluaraga Nabi dianggap ‘syirik’ tetapi menyambah Mek Donal dan Kentuki dianggap soleh.

Para pembaca jangan tersilap faham tujuan tulisan ini bukan hendak menghina Islam tetapi untuk menunjukkan bahawa keluarga Saud ini tidak ada sangkut paut dengan Islam dan rejim Saudi ini adalah sebahgaian dari punca huru hara yang sedang berlaku di Timur Tengah.

Kaum pemodal dan kuasa imperialis Anglo-Amerika telah menggunakan Islam jenis Saudi ini untuk mematahkan perjuangan gerakan pembebasan warga Islam khususnya dan warga dunia amnya. Gerakan pembebasan Palestin telah dimandulkan. Gerakan demokrasi di Bahrain sedang diganyang dengan bantuan dolar Saudi.

Satelah memahami semua ini saya ingin membawa kembali para pembaca kepda keadaan yang sedang berlaku di bumi Arab. Saddam telah dimusnahkan kerana Saddam ingin menggantikan dolar sebagai duit pertukaran jaul beli minyak. Gadaffy dimusnahkan kerana Gadaffy menentang pengkalan tentera Amerika didirikan di Afrika.

Kini Bashar perlu ditewaskan kerana dari segi geo-politik wilayah Syria ini amat penting untuk tentera Amerika masuk menyerang Iran. Semenjak zaman berzaman – dari sejarah Perang Salib – kita mengetahui bahawa Damshik dalam negeri Sham adalah kota stretejik. Pintu ke Amman, pintu belakang ke Baghdad, pintu ke Libanon semua bermula di Damshik. Justeru pada tahun 2008 yang lalu kota Damascus telah dinobatkan sebagai kota budaya Arab.

Semenjak dari ribuan tahun wilayah Levant inilah yang menjadi titik mula tamadun dunia. Di wilayah ini tulisan dimulai. Di wilayah ini juga konsep Tuhan Yang Maha Esa ditemui. Sumer, Babil, Akkad adalah kota-kota kuno yang mengasaskan kemunculan kota Damascus dan Baghdad yang akhirnya membawa Percerahan. Berbanding dengan Saudi - tidak ada apa-apa yang dapat dibanggakan.


Kuasa imperialis Anglo-Amerika dalam perancangan geo-politik untuk mengepong China dan Russia kini sedang bekerjasama dengan Saudi Arabia dan Isreal. Israel dan Saudi Arabia dilihat sebagai ‘berseteru’ tetapi dua negara sedang berkerjasama untuk mematahkan apa sahaja bentuk gerakan demokratik yang berkemungkian muncul di bumi Arab.

Pada tahun 2007 kuasa imperialis Amerika telah memberikan 60 bilion dolar melalui apa yang dipanggil ‘military-aid package- bantuan ketenteran’. Sebanyak 13 bilion dolar nilai senjata ini akan dihantarkan kepada Saudi Arabia.

Amat jelas dari bantuan persenjataan ini Saudi amat penting dalam pecaturan geo-politik Amerika. Kini senjata yang diterima dari Amerika sedang digunakan oleh gerombolan anti-Bashir. Senjata yang dibeli dipasaran gelap dibayar dengan duit petrodalar Saudi. Duit Saudi juga digunakan untuk merekrut tentera-tentera upahan yang dipanggil Free Syrian Army. Free disini kerana mereka mendapat semua bantuan ‘free’ dari Saudi Arabia.

Dari segi ideoloji pula, fahaman reaksionari feudal Saudi ini sedang dijaja dari Moroko ke Maldivess. Dari Bahrain kena Bukina Faso. Dari Jerico ke Jakarta. Dari Dubai ke Dungun. Ajaran kolot Islam jenis Saudi ini akan ditemui di negara yang ada warga beragama Islam.

Sekali lagi saya jelaskan bahawa penentangan Saudi Arabia terhadap Bashar di Syria dan Ahmadinejad dari Iran bukan kerana Shiah atau kerana Sunni. Bukan juga untuk menegakakan shiar Islam. Penentangan ini lahir dari strateji geo-politik kuasa Anglo-Amerika yang kini sedang merancang untuk mengepong China dan menekan Russia.

Justeru China dan Russia telah menggunakan kuasa veto dan akan terus mengunakan kuasa veto jika ketetapan Bangsa Bangsa Bersatu dilihat sebagai topeng untuk menghalalkan tentera Nato menyerang Syria. China dan Rusia telah ‘tertipu’ apabila ketetapan PBB telah menghalalkan tentera Nato menyerang Libya dan Gadaffy.(TT)






NOTA:
tulisan ini telah disiarkan
dalam akhbar
SUARA KEADILAN
yang terbaru - sesiapa ingin
melanggan akhbar mingguan ini
sila pukul talipon
: 03-22-72-40-45


FUK WA BER FUK WA LAGI





KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH




HARAM JATUHKAN KERAJAAN NEGARA ISLAM
- meloya

KUALA TERENGGANU 17 Julai - Ahli Majlis Fatwa Masjidil Haram, Sheikh Dr. Sulaiman Saloomi menegaskan adalah haram bagi umat Islam menyokong kumpulan yang berniat atau bertindak mahu menjatuhkan sesebuah kerajaan negara Islam walaupun dalam kepimpinan itu didapati berlaku kesalahan melibatkan hukum syarak.

Kata beliau, ia kerana tindakan menjatuhkan kerajaan negara Islam itu adalah tidak dibenarkan agama, apatah lagi jika umat Islam tersebut mahu menggantikan dengan pemerintahan yang boleh mendatangkan bahaya lebih besar.

Tambah Profesor Jurusan Akidah, Mazhab dan Firaq, Universiti Ummul Qura, Mekah itu, hukum berkenaan jelas berpandukan sebuah hadis sahih yang menyatakan perkara tersebut.

"Hadis itu ialah "sekiranya datang kepada kamu orang yang mahu memecah-belah kesatuan kamu sedangkan ketika itu kamu bersatu, maka hendaklah kamu pancung tengkuknya'' dan daripada hadis itu hukumnya jelas adalah haram menyokong kumpulan yang mahu memecahkan kesatuan yang sedia ada iaitu kerajaan Islam," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... PERGI MAPOOOS LAAAA.... kah kah kah..

kah kah kah...PERGI HANTUK KEPALA LAAAA.... kah kah kah..

kah kah kah.... PERGI LANCHOW LAAAA.... kah kah kah..

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... AGAMA APA BANGANG MACAM INI.... kah kah kah...

kah kah kah... INI AJARAN AGAMA BODOH.... kah kah kah...

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


NOTA:
jelas
amat jelas
amat jelas agama digunakan untuk bodohkan penganut
amat jelas agama digunkan untuk menindas rakyat



ANAK ANAK MUDA BERSEDIA JIKA DITIPU





MALAM INI JAM 9 DARI RADIO BANGSAR UTAMA



PEGUMUMAN RADIO BANGSAR

radio bangsar juga
akan membuat liputan langsung
untuk mencari budak gemok jalan kebun malam ini

angkatan muda keadilan
juga akan sama mencari budak gemok ini

pendengar sila layari radio bangsar
untuk mengikuti perkembangan
budak gemok jalan kebun



TEMU BUAL CIK GU ISHAK SURIN



MALAM INI TEMU BUAL ISHAK SURIN

pejuang gerakan kiri
pejuang kemerdekaan
sahabat boestaman

kini memimpin gerakan warisan kuala lumpur
kini memimpon kampong banda dalam
kini memimpin gerakan selamatkan stadium merdeka

anak anak muda
sila kenali pejuang kiri
yang tak pernah mengaku kalah
dan masih terus berjuang



-----------------


MENCARI MAMAT GEMOK JALAN KEBUN






NOTA:
radio bangsar utama juga
akan membuat laporan terus
menerus darai jalan kebun

apakah berani mamat gemok ini datang?
apakah berani mamamt montok ini datang?
angkatan muda keadilan sudah siap sedia


CERAMAH MENGHASUT JLN KEBUN









FORUM MALAM ESOK DI DEWAN CHINA





NOTA:
untuk warga kuala lumpur
dijemput datang
untuk warga di luar kuala lumpur
forum ini juga
akan dapat didengari
melalui radio bangsar utama
rabu akan membuat liputan langsung



GST - GASAK SAMPAI TERBURAI - KITA KE JALAN RAYA LAGI




GST - GASAK SAMPAI TERBURAI




GST DIATNGGUH SEHINGGA RAKYAT FAHAM:HUSNI - meloya

KUALA LUMPUR: Kerajaan sedang melibatkan semua pihak dalam menyalurkan pengetahunan yang lebih mendalam mengenai cadangan pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST), kata Ahmad Husni Hanadzlah.

Beliau berkata pihak berkuasa, menerusi pelbagai inisiatif, sedang dalam peringkat rundingan mengenai percukaian baharu itu dengan orang ramai, komuniti perniagaan dan sektor swasta Malaysia. "Kami mahu semua pihak memahaminya. Apabila semua orang sudah ok, barulah kerajaan akan melaksanakannya.

"Walaupun setakat ini pembabitan dengan persatuan-persatuan tidak semudah yang dikehendaki, namun responsnya sangat baik," katanya.

Rang Undang-undang GST dibentangkan di Parlimen untuk bacaan pertama pada Disember 2009, namun bacaan kedua yang dijadual pada Mac 2010, ditangguhkan.

Ia dijadual dilaksanakan pada pertengahan tahun lepas bagi menggantikan cukai jualan dan perkhidmatan.

Ditanya bila bacaan kedua rang undang-undang itu akan dibentangkan untuk dibahas, Ahmad Husni berkata: "Kami berlu membuat keputusan. Kami mahu orang ramai memahaminya terlebih dahulu."

Dalam perkembangan berkaitan, Presiden Institut Percukaian Berkanun Malaysia S.M. Thanneermalai berkata tindakan kerajaan itu wajar sebelum pelaksanaan sistem percukaian yang besar seperti GST.

Beliau berkata penangguhan itu akan memberikan pihak berkuasa lebih masa untuk memahami mekanisme dan struktur percukaian GST kepada pemegang kepentingan yang berkaitan.

"Kita merupakan antara beberapa negara yang tidak mempunyai GST, namun ia tidak bermakna kita perlu tergesa-gesa. Masa yang mencukupi akan memastikan kelancaran pelaksanaanya," katanya ketika ditemui pada persidangan itu. -TIEWNAMA


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BANGANG PUNYA MUNKEEEE.... kah kah kah..

kah kah kah.... INGAT ORANG RAMAI BODOH.... kah kah kah..

kah kah kah... INGAT ORANG RAMAI TAK GST TAHU INI CUKAI....kah kah kah..

kah kah kah...INGAT ORANG RAMAI NAK SUSAH KAN HIDUP BAYAR CUKAI...kah kah kah..

kah kah kah...RAKYAT BAYAR CUKAI... ROSMAH YANG ENJOY DE MENJOY... kah kah kah..

kah kah kah...RAKYAT BAYAR CUKAI... NAJIB MEMANTAT MONGOLIA.... kah kah kah...

woit.... KALAU TAK BERANI ... CAKAP TERUS TERANG....kah kah kah..

kah kah kah... KALAU TAKUT... CAKAP LAAA TAKUT ...kah kah kah..

kah kah kah...KALAU KENAKAN CUKAI... JAMIN ADA DEMO DI JALAN RAYA.... kah kah akh..

kah kah kah...KALAU BERANI BUAT LAAA CUKAI GST INI.... kah kah kah..

kah kah kah...ANAK MUDA DAH GIAN BAU TEAR GAS.... kah kah kah..

kah kah kah...ANAK MUDA DAH GIAN NAK TENGOK MERIAM ASID.... kah kah kah..

woit.... ANAK MUDA SUDAH SIAPA SEDIA KE JALAN RAYA.... kah kah kah


KALAU KENA TIPU TURUN KE JALAN RAYA



BERITA PALING BAIAK UNTUK SATU MALAYSIA





INI ANEE BAIK PUNYA ORANG




MUHYIDDIN DAKWA MACA TAK FAHAM SENTIMEN AKAR UMBI - mkini

Muhyiddin Yassin dilihat telah menyinggung perasaan pemimpin parti komponennya dengan menuduh MCA "tidak memahami" sentimen golongan Cina.

Muhyiddin dalam mesyuarat agung Umno bahagian Batu pada Ahad lalu didakwa telah menuduh parti komponen BN – khususnya MCA dan MIC – gagal memahami sentimen golongan Cina dan India.

Satu laporan Sin Chew Daily melaporkan Muhyiddin sebagai berkata, pemimpin tempatan perlu memahami sentimen semua kaum untuk membolehkannya memenangi mana-mana kerusi.

Muhyiddin dilaporkan berkata, beliau biasanya akan menerima taklimat berhubung sentimen akar umbi apabila beliau mengunjungi bahagian Umno.

Namun parti komponen nampaknya bermasalah untuk memberi taklimat itu, katanya dalam laporan tersebut.

Muhyiddin yang menyebut parti MCA secara khusus berkata, beliau tidak faham mengapa parti itu tidak boleh "membaca" sentimen masyarakat Cina.

Dalam satu kenyataan balas, timbalan presiden MCA Liow Tiong Lai mendakwa timbalan perdana menteri itu gagal memahami rakyat Malaysia secara keseluruhan.

"Beliau kata MIC dan MCA tidak memahami suara rakyat. Pada pendapat saya, timbalan perdana menteri mesti memahami suara semua rakyat dan bukan mendengar kepada orang Melayu?," katanya.

Liow berkata apa yang orang Cina mahu ialah dasar yang adil dan bukan berat sebelah.

Katanya, Muhyiddin tidak boleh hanya menjaga keperluan orang Melayu tetapi keperluan semua rakyat Malaysia.

Muhyiddin tidak akan membuat kenyataan seperti itu sekiranya beliau memahami perkara itu, kata Liow lagi seperti dipetik Oriental Daily.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... AKHIRNYA SEMUA TERBARAI.... kah kah kah..

kah kah kah...INI LAH YANG KITA MAHU.... kah kah kah...

kah kah kah...INI LAH YANG KITA IDAM IDAM KAN.... kah kah kah..

kah kah kah....CANTEEEEEEEK.... TEEER BEEEST.... CUN.... kah kah kah..

kah kah kah...GEROMBOLAN BERGELAWAK DENGAN CUKONG.... kah kah kah..

kah kah kah... SEMBAB KATA CUKONG TAK FAHAM CHINA.. kah kah kah...

kah kah kah... CUKONG KATA SEMBAB HANYA FAHAM MELAYU.... kah kah kah...

woit... BUBUH MINYAK LAGI.... kah kah kah..

kah kah kah...INI BERITA BAIK UNTUK MAT MONGOL.... kah kah akh..

NOTA:
abislaaaa peluang sembab
abis peluang nak jadi pm
kalau cukong tak sokong
fuluuus tak ada
kah kah kah



BERSEDIA KE JALAN RAYA KALAU DI TIPU






MUKA MACAM BABI - PUN MENGHAKU TAK BERSALAH



KOMENTAR TUKAR TIUB


ini bertujuan untuk mengolah persetujuan
untuk membuktikan bahawa kerajaan
melakukan sesuatu untuk menentang
rasiah dan penipuan

macam ditangkap eric chia
macam di tangkap kasitah gaddam
macam ditangkap lee liong sik
macam ditangakp khir toyo

akhirnya tak ada apa apa


tak percaya cuba tunggu

tanah adat dayak lingkup
tanah adat habis kena sebat

maka sandiwara ini dipentaskan
untuk pilihanraya



MUKA MACAM BABI TAK BERRSALAH




ZUBIR MENGAKU TIDAK BERSALAH
- meloya

KUALA LUMPUR 17 Julai - Bekas Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Kumpulan Sime Darby Bhd. (Sime Darby), Datuk Seri Ahmad Zubair @ Ahmad Zubir Murshid (gambar) mengaku tidak bersalah atas dua tuduhan pecah amanah lebih RM100 juta terhadap dana syarikat itu dalam projek pembangunan tanah adat Sarawak, empat tahun lalu.

Beliau juga mengaku tidak bersalah atas dua tuduhan pilihan memperdaya Lembaga Pengarah Sime Darby.

Ahmad Zubair, 55, diamanahkan penguasaan ke atas dana Sime Darby iaitu memperoleh Tanah Hak Adat Bumiputra (HAB) di bawah Sarawak Expansion Plan dan kelulusan daripada Kerajaan Negeri Sarawak bagi tanah HAB yang terletak di KJD/Lower Julau, Sungai Julau/Sungai Pitoh/Sungai Jiet dan bahagian Merurun/Meluan/Entabai dan Sarikei.

INI BUKAN ARNAB





BAPA MEMBUREET ANAK MEMBUREET






BAYAR BUDAK ITAM






BAJET 2013: NAJIB JEMPUT RAKYAT KEMUKA IDEA
- mkini

Najib Razak mempelawa rakyat Malaysia menyumbang idea, berkongsi cadangan dan pendapat mereka mengenai Bajet 2013 secara online bermula hari ini sehingga 29 Julai.

Dia berkata platform itu merupakan peluang bagi semua rakyat Malaysia mengemukakan idea dan input mereka untuk pertimbangan Kementerian Kewangan.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


HUTANG LAMA BERTAPOK


ini ada beberapa cadangan:

1 - sila pulangkan duit komisen kapal selam
2 - sila bayar kembali duit tambang anak berancok di kazakhtan
3 - sila pulangkan kembali duit jamuan kenduri anak nak berancuk
4 - sila bayar duit yang dijanjikan pada zul nordin
5 - sila bayar duit yang dijanjikan pada zah hujan
6 - sila bayar duit yang dijanjikan pada gobala

lagi cadangan:

1 - sila bayar sewa rumah keluarga sirol
2 - sila bayar sewa rumah keluarga azilah




lagi hutang lama:

1 - sila bayar duit yang dijanjikan pada ziana zain
2 - sila bayar duit perbelanjaan cucu razak di ulan bator

ini lagi hutang amat amat lama:

1 - sila selesaikan hutang pada sarimah
2 - sila selesaikan hutang jenny yeoh
3 - sila selesaikan hutan maria de silva