.

Ahad, 2 Oktober 2016

PHD DARI POGO POGO



NAPA TAK 

KLIM PHD

DARI OXFORD

ATAU DARI

POGO POGO

DARI JORDAN

DARI MESIR

SEKARANG DAH

KANTOI MANTOI
Mengapa orang percayakan kelayakan palsu
 | October 2, 2016
Percaya tanpa mengesahkan kebenaran sudah menjadi kebiasaan, menurut ahli psikologi klinikal manakala peguam berpendapat Azizan mungkin langgar undang-undang



















WAT IS 

THE BECAUSE

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KONTOL LLAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH 





-------------

BERITA BAIK HARI INI




YA AMPOON

BIAR BETUL

INI BERITA 

BAIK 




Amalan tauhid perlu jadi dasar, prinsip negara

BAGAN SERAI - Sultan Perak Sultan Nazrin Shah hari ini bertitah amalan tauhid perlu menjadi dasar serta prinsip sesebuah negara kerana ia membolehkan nilai-nilai keadilan dan persaudaraan dihayati sepenuhnya.

Baginda bertitah dengan berpegang kepada amalan tauhid, manusia akan insaf bahawa mereka adalah hamba Allah, maka tidak harus ada sifat ketuanan, riak, angkuh dan takbur.

"Dengan meletakkan diri sebagai hamba Allah, rasa persamaan ini akan menanam semangat persaudaraan yang penuh dengan kasih sayang," titah baginda pada majlis sambutan Maal Hijrah 1438H/2016M peringkat negeri Perak di sini hari ini.


ADA ADE PASAL

TAKDA APE APE

SAPAL LASPA

GUBRAK DUBRAK

MIKRAK DIBRAK

KEK KOK KEH



------------

ON;INE DIMAANA?






ONLINE 

DIMANA?

BILA ONLINE

AJAKLAH SAMA 

SEMUA KHENDAK ALLAH
scandal 1 mdb itu pun kehendak allah swt juga lah ye lebai on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
albert magic
on 10/1/16



DERMA TIN MILO
Isi kandongan derma tin Milo mungkin akan diosakan pada masa hadapan.duit derma yang disisip dicelah lobang tutup tin Milo dianggap seperti perjalanan duit merentas pelbagai syarikat, akaun peribadi, bank-bank pelbagai negara.

Suatu hari nanti jangan dipersoalkan tindakan DOJ Amerika akan menyita tin-tin Milo Dan nama tin Milo akan disebut beratus Kali dalam dokumen DOJ..Ada Ku kesah? on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Anonymous
on 10/1/16

SELASA REPORT
Politik bodoh ialah politik yang mempolitikkan tin Milo.Kalau 2.6 billion disumbat dalam tin Milo, banyaknya tin digunakan tidaklah tahu berapa dan tidaklah banyak tin Milo untuk 90 jota berbanding tin Milo 90 jota. 

Sehingga niari ini WSJ boleh lah dipanggil warta selasa jurnal dan SR itu dipanggil SELASA REPORT kot. Manusia mungkin makan nasi atau roti tapi sikap/perangai yang bodoh adalah tanggungjawab diri sendiri empunya badan. on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Anonymous
on 10/1/16

LEBAI LEBAI
Makin pelik laa lebai lebai pas ni. Sikit masa lagi aku rasa lebai lebai ni akan angkat hadi jadi nabi atau rasul... err atau hadi mmg dah diangkat jadi nabi? Hehehe on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Anonymous
on 10/1/16

TUANG AMANAT
Usul tuang amanat adi jangan dibantah, kelak amanat yang disimpan dalam tin Milo akan dileluarkan balik.Kalau 2.6 bilion disumbat dalam tin Milo, agak2nya berapa banyak tin Milo akan dikitar semula sebagai taboong? on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Anonymous
on 10/1/16


PEREMPUAN YANG MENCURI
Laki-laki yang mencuri dan perempuan yang mencuri, potonglah tangan keduanya (sebagai) pembalasan bagi apa yang mereka kerjakan dan sebagai siksaan dari Allah. 

Dan Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana. kalau nak laksana hukum ni kena tanya sapa pulak nak buat hukum ni kena ada usaha dari manusia jugak kalau tidak tak jalan apa punay boddo kenyataan tu nampak jugak boddo tu on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Anonymous
on 9/30/16

ULAR DAN SEMAK
Syariat Allah adalah Keadilan untuk umat manusia dan bukan undang undang yang di reka dan ciplak dari lain lain budaya dan menamakan islam. Ulamak atau Ular dam Semak. Kebodohan Umat dan Penipuan Ulamak.... on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Anonymous
on 9/30/16

TANYA ULARMAK
Nak tahu sapa masuk sorga atau neraka bila dh nak mati nanti....tanya ularmak PASN kah kah kah kah on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Anonymous
on 9/30/16

KETUA BERCAKAP BOHONG
Kalau gue kata pengikut pas ni sama macam pengikut ayah pin...agak-agak dia orang marah tak?. Kalau kita lihat dia orang punya taksub dengan ketua sama macam pengikut ayah pin. Apa saja ketua cakap mereka pakat-pakat percaya...kalau sanggah alamat kafir le nampaknya. 

Tapi dia orang ni tak ada otak ke nak fikir????. Sudah berapa kali ketua mereka bercakap bohong dan berucap sambil maki hamun orang. Agaknya mereka dah pekena pil kuda atau air daun ketum kot. Kalau zaman dahulu samalah dengan abu lahap yang berucap sambil maki hamun nabi. on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
KC@DRP1
on 9/30/16

KES TIPU ZAKAT
DUNYA.... DUNYA Semua nak di BAHALOL kan Sendiri sudah cukup LOL , tak payah LOL kan yang lain Bangsa sendiri pulak tu Melayu memang problem Yang papa kedana tipu ZAKAT pun Melayu Apa nak jadi dah Orang Orang Agama nih Tak takut SEKSA KUBOR ke ???? on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/30/16


------------

SUDAH TAK BERGUNA LAGI







F.B


Pak Bakaq noooo

























-------------

TAHNIAH IRAN






TAHNIAH IRAN

SAMBUTAN

MAAL HIJRAH

YANG TEPAT



Iran builds attack drone similar to captured US model, local media say

Iran’s Revolutionary Guards have built a new attack drone which is similar to a US unmanned aerial vehicle that was captured five years ago, Iranian media reported on Saturday.

https://www.theguardian.com/world/2016/oct/01/iran-builds-thunderbolt-drone


--------------

PENJUAL AGAMA TERUS BERNIAGA





F.B


Ada juga.

Dalam hadis, Nabi ada sebut tentang kalangan yang bersumpah dengan nama Allah demi melariskan barang jualan.




Abdul Wahab Semoga Allah beri kefahaman beragama pada mereka yg menjual agama!
LikeReply1 hr
Nasrun Maqsum Ustak wanji hanya menjawab soalan2 yg baik utk kepentingan beliau dan parti2 jajaan beliau. Beliau tak akan menjawab @ komen yg tidak ada kepentingan bg beliau dan parti beliau.. haha
LikeReply11 hr

11 hr
محمد فردوس Adehhh... gel 30 juzuk plak dah...
LikeReply1 hr
Angahnyak Angahyak Bujal Zaman tabien ke yg ada melariskan jualan terung kait dgn hadis nabi?
LikeReply1 hr
Taufik Shafie Adoiiiiiiii...mujoq aku ni jahil
LikeReply1 hr
Muhd Fuad Penunggang agama

--------------

KES TIPU PHD DARI UM





DITIPU AMNO
Umat melayu mmg tgh me-layu kah kah kah...jual ubat, makanan supplement buat cara MLM ....katakan ubat/makanan baik utk 'bangunkan' batang yg lesu, kuatkan stamina batang tahap maksima, katakan juga bila pompuan makan...

badan 70kg dlm masa 1 bulan turun hingga 40kg....gerenti laku walaupun ntah apa-apa ntah ramuan ubat/makanan itu.....lelaki melayu lebih pentingkan kegagahan batang dari di tipu amno dan rakan rakan kah kah kah on IJAZAH TIPU UNTUK BANI MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/1/16
UNIVERSITI MANGKOK
Phd dari Universiti Mangkuk dan phd dari Universiti Kuali Mangkuk. Bukan senang melayu mortibasi nak dpt phd jenis nih..cuma utk yg benar2 tegar dan bermortibasi. Huh, ramai pulak yg sanggup bayar utk kena kincing pakar motibasi. on IJAZAH TIPU UNTUK BANI MELAYU
Anonymous
on 10/1/16

BAPAK NAJIB
Tak salah Selagi BAPAK NAJIS aka TAIK tak salah , kenapa pulak nak salah anak anak buah TAIK Bak kata OMPUTEH , "ITS ALL ABOUT SHIT !!!!!!!! " Shanon Ahmad cerita pasal TAIK aka SHIT dulu tak nak percaya Padan muka Bangla saja tak BAHALOL on IJAZAH TIPU UNTUK BANI MELAYU
Anonymous
on 10/1/16

BARU HIDU
Dia dH miLyun2...baru hidu on LAGI KES TIPU IJAZAH
Nazrio Dond DoLLa
on 10/1/16

RAJA SURAN
Benar saranan tuan TT. Cakap je PhD dianugerah canselor Universitas Negara Dasar Laut iaitu Raja Suran. on PAKAR KELENTONG
Abadi Busrah
on 10/1/16

JUTAWAN
INI BUKAN BUDAK BAHALOL Kalau bagi DEDAK boleh KELENTONG BILYON BILYON Budak ini nak buat jugak lah Tapi JUJUR banding budak DBKL lahap JUTA JUTA JUTAWAN makan gaji duduk opis main facebook saja BOLEH DAPAT DATOK pun wokay Anak Melayu tu kan.... on PAKAR KELENTONG
Anonymous
on 10/1/16
MELAMBAK GRADUAN PALSU
Sebab 'orang dalam' gerenti bahawa ijazah palsu tidak boleh dikesan kepalsuannya. Sebab sudah berlambak graduan-graduan palsu yang terlepas hasil tipu daya dan tidak dapat dikesan. Sebab graduan palsu semua 'orang baik-baik dan mustahil akan menipu'. 

Sebab tipu muslihat itu lebih menarik dari kebenaran. Sebab si 'whistle blower' itu dituduh berdusta dan iri hati. Sebab kebenaran sudah mati dan mustahil untuk hidup kembali. on PAKAR KELENTONG
yb
on 10/1/16

NAK KAYO
Kalo pm pon menipu. Apo lai rakyat biaso. Nk kayo cepat. Nk halal minta chop halal Jakim. Kowtim dgn Jamil khir. Pasti ko selamat. Hihihi on LAGI KES TIPU IJAZAH
Anonymous
on 10/1/16

UM DIA NAMPAK
Kalo dah bodohh. Hanya Um dio nampok. Sbb hari hari lalu depan Um. Dulu menantu rosmah pon kantoi Phd gak. Kahkahkah on PAKAR KELENTONG
Anonymous
on 10/1/16

MELAYU FEUDAL
Kah kah kah.. melayu FEUDAL mesti kagum ngan orang BERGELAR nih wei... tuuih! kah kah kah on PAKAR KELENTONG
Kutu Brahak
on 10/1/16





----------------

SATU JALUR PANDANGAN





HUBAYA HUBAYA

DENGAR DENGAR


Jangan kafirkan sesama Islam kerana RUU 355, Mufti tegur Pas
Mufti Pulau Pinang Dr Wan Salim Wan Mohd Noor menegur segelintir agamawan yang secara berwewenang mengkafirkan orang Islam yang tidak bersetuju dengan Rang Undang-undang 355 (RUU 355) sedangkan ia belum dibentangkan di Dewan Rakyat.
Menurut beliau, adalah tidak wajar mana-mana ahli Parlimen dipaksa menerima RUU 355 termasuk mengugut kononnya sesiapa tidak menyokong akan menjejaskan akidah sedangkan RUU itu perlu dibincangkan terlebih dahulu dari pelbagai aspek oleh pihak legislatif bagi tujuan penambahbaikan.
Kenyataan Dr Wan Salim yang dikeluarkan hari ini dipercayai merujuk kepada kontroversi kuliah Yang Dipertua Pas Padang Serai Shaharuddin Ibrahim yang menyifatkan ahli parlimen yang tidak menyokong RUU 355 sebagai 'jatuh akidah' (rosak akidah) dan layak dikebumikan di jirat (tanah perkuburan Cina).
SET - OKAY

KALAU DAH

DIKAPIRKAN

JANGAN TANGKAP

ORANG ITU

BILA DIA

TAK PUASA

SAMBIL BERENDUT

KAH KAH KAH


-----------

BELI PETAI DI SUNGKAI





BAJU KUNING
Baju merah amOk TT seLamat.... kaH kah kah Thank you bro... BukaK story petai... Syukurlah Alhamdulillah... TT tengah shock nervast tu Baju kuning Kat kereta kena tarik Kereta kena ketOk..apa punya red$ on BELI PETAI DISUNGKAI
Nazrio Dond DoLLa
on 10/2/16

PANTUN MENGHASUT ORANG
Singgah sungkai beli petai, 
Kemudian tumpang hingga kelumpang, 
Tukartiub bukanlah orang pandai, 
Tapi sengaja menghasut orang. 

Dari kelumpang terus ke lumut, 
Boleh melawat kapal perang, 
Menghasut tak boleh berlembut, 
Menghasut juga jangan temberang. 

Kapal bernama kd mahsuri, 
Boleh berlabuh sebalik pulau, 
Menghasut mesti kena berani, 
Sebab polis suka tangkap engkau. 

Balik pulau tanjungnya indah, 
Tempat menjemur ikan kurau, 
Kalau polis buat tak endah, A
li tinju pula buat kacau. 

Ikan kurau masin enak digoreng, 
Dititis pula air limau, 
Kalau ali tinju mula tonggeng, 
Orang lain muntah hijau! 

on BELI PETAI DISUNGKAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/2/16






--------------

PANDANGAN USTAZ WAN JI







F.BOOK


WAN JI
*Kenyataan Balas Mufti Penang*

"Saya bukan suruh tolak RUU 355, tapi minta dibincang dulu oleh ahli2 parlimen sebelum dijadikan undang2. Tujuannya supaya undang2 itu nanti menepati kehendak syarak iaitu menegakkan keadilan yg menyeluruh.


Ini (RUU 355) adalah ciptaan manusia untuk menegakkan syariat Allah. Sudah tentu tak boleh disamakan dgn ciptaan Allah. Jadi biarlah dibahas dulu untuk dihalusi dan dibaiki seberapa yg mungkin supaya sekali diterima sebagai undang2 tak akan wujud lagi lompong2 yg menampakkan kecacatan.

Saya seboleh2nya nak melihat mahkamah syariah dan undang2 syariah dihormati oleh semua pihak dan semua kaum di Malaysia.

Sekiranya RUU itu diterima secara tergesa2 saya bimbang ia akan gagal mencapai matlamat yg didambakan, maka dgn itu imej Islam berserta institusi2nya akan terjejas.

Wassalamu 'alaikum!"
Drp WA Mufti P.Pinang




-------------

SELAMAT TAHUN BARU







TIM TUKARTIUB

UCAP SELAMAT


MENYAMBUT 

TAHUN BARU


DAN

SALAM UNTUK

 SEMUA 



----------------