Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 11 Januari 2012

MANA WARTAWAN MALAYSIA




NOTA:

khir toyo dijatuhkan hukuman
kerana beli tanah murah
dia akan kena penjara 1 tahun
dia buat berkata di hadapan mahkamah yang dia akan
buat kenyataan resmi selepas kes anuar 9 januari

mana wartawan malaysia?
semua lupa?
semua tak ingat?

kenapa tak pergi tanya khir toyo
hari ini 11 haribulan
dah dua hari sesudah kes anwar jatuh hukum

ini sama macam kes dadah 1 tan
tak ada laporan susulan
putut lah akhbar tak laku
semua nak baca tukar tiub
kah kah kah


KESIAN - JADI MANGSA POLITIK



dari arkib berita tahun lalu

KHIR TOYO RAYU HUKUMAN - meloya

SHAH ALAM 23 Dis. - Bekas Menteri Besar Selangor, Dr. Mohamad Khir Toyo telah mengemukakan rayuan terhadap hukuman penjara setahun bagi kesalahan mendapatkan untuk beliau dan isteri, Zaharah Kechik dua lot tanah dan sebuah banglo bernilai RM6.5 juta dengan harga RM3.5 juta.

Notis rayuan difailkan oleh peguamnya, M.M. Athimulan di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini pada pukul 3.30 petang, kira-kira empat jam selepas hukuman penjara itu dijatuhkan oleh Hakim Datuk Wira Mohtarudin Baki.

''Ini bukan proses penghakiman terakhir buat saya kerana saya akan merayu mengenai keputusan ini kepada mahkamah yang lebih tinggi,'' katanya semasa ditanya oleh pemberita di luar mahkamah sebaik sahaja prosiding kesnya selesai.

Berhubung masa depan politiknya, Mohamad Khir berkata, beliau akan membuat kenyataan mengenai perkara tersebut selepas 9 Januari tahun depan tetapi enggan mengulas lanjut mengapa tarikh tersebut yang dipilih.






KALAU MASIH ADA YANG TAK FAHAM




SURAT PENCERAHAN DARI PEMBACA


waduh waduh... ramai melayu yg tak faham real politik...Hassan Ali bukan pejuang agama wuiii... Hassan Ali pejuang politik yg menggunakan agama sbg perisai politiknya... Hassan Ali nak jd MB Selangor..tak dpt kerana dihalang PR sbb bersekongkol dgn umno nak tubuh kerajaan negeri... Benci aku org bertopengkan agama utk kepentingan politik mcm Hassan Ali!
By Anonymous on HEBAT SEBAGAI PAKAR MOTIVASI PANDANGAN ... on 1/11/12







masih ada yang bebal lagi:




NAKHAIE: ADAKAH HASAN AKAN DPAT KEADILAN JIKA BUAT RAYUAN - minsider

Bekas naib presiden PAS Nakhaie Ahmad menyifatkan “perkara sama” pasti akan berulang sekiranyar Hasan Ali yang dipecat keahlian oleh PAS tanpa mengikut prosedur perlembagaan parti, mengemukakan rayuan kepada Majlis Syura Ulama.

Nakhaie menegaskan prosedur pemecatan Hasan tidak wajar kerana bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu tidak diberi peluang membela diri di peringkat jawatankuasa disiplin parti itu.

“Proses pemecatan Hasan Ali tidak wajar kerana beliau tidak diberi peluang mempertahankan diri dan adalah jelas pandangan Hasan Ali mewakili pandangan lama era kepimpinan ulama yang dianggap oleh pemimpin baru PAS sebagai sesuatu yang sudah lapuk,” katanya kepada The Malaysian Insider.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


NOTA:
dari sumber maklumat
hasan ali ini bukan pinjam
400 ribu ringgit tetapi
900 ribu ringgit dari harakah

tetapi
bukan pasal duit hutang ini
hasan ali di buang
hasan ali dibuang
kerana dia tak baca tukar tiub
kah kah kah




KENYATAAN AMK TENTANG BOM




KENYATAAN MEDIA
11 JANUARI 2012
INSIDEN LETUPAN BOM: PERKASA DICABAR NAFI PENGLIBATAN, UTUSAN DIDESAK DEDAH IDENTITI SUMBER POLIS


Angkatan Muda KEADILAN (AMK) mengecam sekeras-kerasnya laporan berita bertajuk ‘Bom milik peserta perhimpunan’ yang disiarkan oleh akhbar Utusan Malaysia pada hari ini (11 Januari 2012) yang mendakwa -- kononnya dengan memetik ‘sumber polis’ -- bahawa tiga butir bom buatan sendiri yang meletup berhampiran Kompleks Mahkamah Jalan Duta kelmarin adalah milik peserta perhimpunan Bebas Anwar 901. Laporan berita ini jelas bersifat jahat dan bertujuan untuk memburuk-burukkan imej penyokong Anwar Ibrahim. Berdasarkan pemantauan pihak AMK pada pagi tersebut, peserta perhimpunan hanya dibenarkan masuk ke kawasan kompleks mahkamah seawal jam 6.30 pagi dengan dikawal ketat oleh pihak polis. Pihak polis turut memeriksa beg setiap peserta perhimpunan yang masuk ke perkarangan kawasan sekitar kompleks mahkamah dan kemudiannya meneruskan kawalan sehingga perhimpunan bersurai.

AMK berpandangan bahawa insiden letupan bom ini adalah percubaan jahat pihak tertentu untuk mencemarkan imej polis kerana difahamkan bahawa bom tersebut telah diletakkan di bawah kon keselamatan pihak polis sendiri. Di samping itu, ianya juga bertujuan untuk memburukkan imej peserta perhimpunan yang jelas berjaya menurut semua arahan polis dan memberikan kerjasama penuh dalam memastikan perhimpunan tersebut berjalan dalam situasi aman dan selamat.

Kita semua sedia maklum bahawa penyokong-penyokong Saiful Bukhari Azlan yang dikatakan terdiri daripada beberapa orang ahli Perkasa turut berada berhampiran dengan lokasi di mana letupan bom tersebut berlaku. Sebelum daripada itu, Presiden Perkasa Dato’ Ibrahim Ali turut membuat kenyataan kepada pihak media bahawa Perkasa akan turun untuk melakukan provokasi pada perhimpunan Bebas Anwar 901. Apakah wujud kemungkinan bahawa insiden letupan tersebut didalangi oleh ahli Perkasa?

Sehubungan dengan itu, AMK ingin mencabar Perkasa supaya menafikan sebarang penglibatan mereka dalam insiden letupan tersebut. AMK juga mendesak akhbar Utusan Malaysia supaya mendedahkan identiti ‘sumber polis’ yang dikatakan mendakwa bahawa tiga butir bom yang meletup kelmarin adalah milik peserta perhimpunan Bebas Anwar 901. Adalah cukup pelik kerana pihak polis sendiri masih belum mengumumkan hasil siasatan berhubung insiden tersebut tetapi akhbar Utusan Malaysia telah melaporkan ‘hasil siasatan’ mereka sendiri yang kemudiannya diolah menjadi berita fitnah dan propaganda jahat. Justeru, pihak AMK akan menulis surat rasmi kepada Ketua Polis Kuala Lumpur bagi memohon beliau mengumumkan hasil siasatan polis dan pihak yang bertanggungjawab dalam insiden tersebut yang mana telah menyebabkan beberapa orang peserta perhimpunan mengalami kecederaan.


SHAMSUL ISKANDAR MOHD AKIN
Ketua Angkatan Muda KEADILAN


APA DIA MAKNA TTR?




LUKISAN DI DINDING DINDING






TIGA ANAK MUDA DIDAKWA CONTENG TURUN TIBAI ROSMAH - mkini

Tiga lelaki hari ini mengaku tidak bersalah atas tuduhan menconteng harta awam berhubung grafiti dengan tulisan "TTR 901 Turun Tibai Rosmah" yang didakwa dilakukan individu berkenaan, Sabtu lalu.

Tiga lelaki berkenaan, Sidiqin Omar, 30, Mohd Fiqtriey Halimiey Abdul Rani @ Abdul Ghani, 27, dan Ahmad Husni Mohd Ali, 28, didakwa melakukan grafiti itu pada satu struktur bangunan Stesen Komuter Angkasapuri, Kuala Lumpur.






TTR - PENDAPAT PEMBACA


TTR is Tukar Tiub Rules
By Anonymous on BARU DEN TAHU on 1/10/12

Team Tanjung Rambutan. merujuk kepada Kabinet Najib Razak.
By Anonymous on BARU DEN TAHU on 1/10/12

TTR= Tukar Tiub Raba² (Bontot)
By Pungkog Hang! on BARU DEN TAHU on 1/10/12

TTR=Tukar Tiub Rules...
By FileHippo on BARU DEN TAHU on 1/10/12


bukan kesalahan melawan kezaliman!!! T.T.R 901 bukan vandalisme!!! ia menuntut keadilan tiap hari, tiap saat, pandangan mata kita pasti diserang vandalisme iklan2 korporat keparat, iklan2 politik gerombolan umco, iklan2 along, iklan2 tauke ayam, iklan urut batin, iklan massage parlour dan iklan TukarTiub.

kahkahkah tembok stensilan Banksy, dicari2, ada yg dibeli kolektor seni. tembok jalan ada karya Bansky bernilai jutaan dollar.... kahkahkah dasar kapitalis, apa boleh jual, jual!!! tapi stensilan T.T.R. 901 ini lain, inilah semangat perjuangan, kepada 3 org stencil artists yg cool itu, saluteee
By Anonymous on APA DIA TTR - TURUN TIBAI SIAPA? on 1/9/12

Time Table Rahmat kahkahkah
By Anonymous on APA DIA TTR - TURUN TIBAI SIAPA? on 1/9/12


TTR adalah tolong tibai rosmah. rosmah di sini bererti najib. ni msg jelas bukan shj utk pakatan tp utk org2 UMNO yg skrg amat benci dgn rosmah. perlu diingat watak rosmah dan najib tidak boleh dinafikan dlm skrip liwat2.

bukan semua UMNO setuju dgn rancangan ini. rosmah skrg d luar negara dan ini lah masa terbaik menibai ROSMAH. sepanjang menuju 901:- - pemberita tv3 tersasul sebut anuar sbg PM - utusan tunjuk gambar rosmah mengalah PM - Polis bg 901 berhimpun - hasan ali kena pecat - umno sngor bertambah sakit pala - dan kemucaknya ( 901)anuar bebas ABU
By Anonymous on APA DIA TTR - TURUN TIBAI SIAPA? on 1/9/12

hisham,hg join tak??? ttr=tukartiubrosmah
By underBear on BERTEMU PAGI INI DI JALAN DUTA on 1/9/12





BERITA PALING MENGHAIRANKAN




HAIRAN LAGI PELIK



bertan tan dadah di temui
berkilo kilo dadah di jumpai
tapi tak ada pendakwaan

yang ditahan apek cicak kubin
kah kah kah


BUKAN BERKILO BERTAN TAN











LELAKI MALAYSIA DALANG EDAR DADAH – berita hairan

Ketuai sindiket pengedaran RM106.3 juta syabu, pil ecstasy di seluruh Indonesia

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki warga Malaysia, disyaki dalang sindiket pengedaran dadah antarabangsa yang beroperasi di Jakarta, Indonesia, ditahan dalam satu serbuan di sebuah kondominium mewah di bandar raya itu, Ahad lalu.

Sumber memberitahu , penahanannya susulan penemuan 50 kilogram kristal methaphetamine (syabu) bernilai kira-kira RM106.3 juta, yang cuba diseludup masuk ke negara itu melalui Lapangan Terbang Antarabangsa Soekarno-Hatta, Jakarta pada hari sama.

“Seorang lelaki warga Indonesia, dipercayai anggota sindiket turut ditahan dalam operasi itu. Hasil soal siasat, suspek mengaku bekerja untuk seorang lelaki warga Malaysia di Jakarta, dipercayai dalang sindiket itu, malah memberitahu dadah dirampas sedang dalam proses penghantaran ke rangkaian pengedaran mereka di seluruh Indonesia,” katanya.

Bertindak atas maklumat suspek, Lembaga Narkotik Kebangsaan (NNB) dan Polis Indonesia menyerbu sebuah kondominium mewah di Jakarta Barat yang membawa kepada penahanan warga Malaysia terbabit.

“Hasil pemeriksaan lanjut, polis menemui 357,000 pil Ecstasy yang sudah siap diproses dalam satu bilik di kondominium itu. Berdasarkan penemuan itu, ada kemungkinan kondominium berkenaan digunakan sebagai pangkalan operasi mereka, selain pusat pembungkusan dadah,” katanya.

NOTA:
kita selalu terbaca berita tangkapan penyeludup dadah
emapt hari dulu seorang warga iran ditangkap
kondo mewah di solaris dutamas dijadikan bilik makmal
sebelum ini berapa ramai kita terbaca warga iran di tahan
sebelum ini berapa ramai kita baca warga afrika bawa dadah


tetapi
lepas itu semua senyap
tak tahu hujung pangkal
berita hilang entah ke mana


apa yang kita baca:
hanyalah mak cik warung jatuh hukum gantung
tukang kebun jatuh hukum gantung
mat pet kena jil 5 tahun
mat rempit kena 2 tahun


apa jadi dengan pemyuludup warga iran?
apa jadi dengan penyuludup warga afrika?

apa jadi dengan kes dadah 1 tan di endau rompin?

NOTA:
ada sesiapa tahu cerita?





HIBURAN PAGI INI




NAK DENGAR CERITA JANDA JADI ANAK DARA?


kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

nak ketawa pun kena beli tiket
kah kah kah
nanti nak ketawa kena cukai pulak
kah kah kah


MALAM KHAMIS INI:

BLACK BOX
MAP@Publika, Block A5 Solaris Dutamas 1, Jalan Dutamas 1, KL.

Tel: 03 2166 6650

E-mail: events@mongooseasia.com
Website:http://eshop.mongooseasia.com/product/Time-Out-Comedy-Thursday-Sick-And-Twisted
From: Jan 12, 2012 To: Jan 12, 2012
Time: 8pm
Price: RM25, RM15 with Comedy365 pass until Jan 5.




PUKUL TALIPON SEKARANG




NOTA:

dalam dunia ini
ada macam macam jenis gila
yang ni...
salah satu darinya
nak dengar cerita panjang
pukul talipon sekarang
kah kah kah
kah kah kah










NOTA:

dalam dunia ini
ada macam macam jenis gila
yang ni...
salah satu darinya
kah kah kah
kah kah kah


PADAN MUKA !





TOLONG TOLONG RONASINA




UMNO TAK TAWAR KEAHLIAN KEPADA HASAN ALI : MUHYIDDIN – mStar

PUTRAJAYA: Umno tidak membuat apa-apa tawaran keahlian kepada anggota Exco Kerajaan Nnegeri Selangor Hasan Ali yang dipecat oleh Pas pada Ahad, katai Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin ketika ditanya kemungkinan Hasan menyertai Umno, berkata bahawa sebagai pemimpin bijak dan berpengalaman, Hasan boleh memilih mana-mana parti politik yang dianggap sesuai dengan perjuangannya.

"Kita (Umno) tidak terburu-buru dalam hal ini, malah kita tidak membuat apa-apa tawaran pun. Mungkin dia (Hasan) dapat fahami secara dalam apa Pas sebenarnya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..PADAN MUKA... kah kah kah...

kah kah kah...MALAON INI BERHARAP DAPAT SAMBUTAN DENGAN KOMPANG.... kah kah kah..

kah kah kah...SILAP SILAP KENA PELEMPANG.... kah kah kah..

kah kah kah....NAK BUAT MACAM MANA.... KENA MOTIVASI SEKALI LAGI....kah kah kah.;..

klah kah kah...ATAU KENA BUAT TEATER MENANGIS BILA BACA DOA.... kah kah kah..




AWAS - DUIT NEGARA SEMAKIN KERING




INI CARA MEMASANG LUKAH










DBKL BERI DISKAUN KOMPAUN TRAFIK SEMPENA HARI WILAYAH – mStar

KUALA LUMPUR: Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan memberikan diskaun untuk bayaran kompaun kesalahan trafik sepanjang bulan Februari ini sempena Hari Wilayah Persekutuan yang disambut pada 1 Februari.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata dengan pemberian diskaun selama sebulan itu, bayaran kompaun dikurangkan kepada RM30 bagi setiap kesalahan.

Kompaun trafik yang terlibat ialah kompaun yang dikeluarkan sebelum 1 Mac 2011 kebanyakannya melibatkan kesalahan trafik.

Setiap kesalahan trafik biasanya dikenakan kompaun sebanyak RM100 seperti kesalahan lalu lintas, halangan berada di kawasan garisan kuning, halangan berada di siar kaki dan meletakkan kenderaan di kawasan bukan parkir yang asal.

NOTA:
waspada!
kerajaan sudah abis duit
salah satu cara ialah kenakan saman sebanyak mungkin
beri saman adalah industri yang paling berkembang
beri saman memberi pendapatan lumayan untuk bujet negara

NOTA:
keluarga yang pendapatan dibawah 3000 ringgit
akan diberi 500 ringgit
sebelum duit di beri
borang wajib di isi
borang ini akan di proses
oleh lembaga hasil dalam negeri
kah kah kah
bijak kah kah kah

sekarang berita telah mula sampai
ramai tertiba mendapat surat dari lembaga hasil dalam negeri
untuk membayar cukai pendapatan

orang ramai tertipu kerana inginkan 500 ringgit
rupa rupanya 500 itu hanyalah umpan
kerana satelah borang diisi nama akan tercatit dalam senarai
lembaga hasil dalam negeri

kenapa ini berlaku?
kerana kerajaan tidak ada duit
melalui cara ini kerajaan dapat cari duit
sama macam saman jalan raya
bila polis trafik menyaman
bermakna kerajaan dapat duit
kah kah kah