.

Khamis, 27 Disember 2018

SILAP BESAR





SILAP BESAR
RAKYAT MALAYSIA SILAP BESAR
JATUHAKN AN PEMIMPIN MELAYU ISLAM
YANG DISOKONG OLEH ARAB SAUDI
BANGSA SUCI SYUMUL
KETURUNAN NABI
SILAP SILAP SILAP
YA AMPOOOOOON
YA MAULAAAANAA





PEMANASAN DUNIA










KETIKA KITA

KUYUP LENJAN 

BASAH BANJIR

AUSTRALIA

PANAS TERIK

MASIH ADA LAGI

YANG TAK CAYA

DUNIA SEMAKIN

PANAS?




Australia's extreme heatwave spans five states with high of 49C forecast

Weather bureau tells Pilbara residents to expect scorching temperatures
Australia’s post-Christmas heatwave continues to sweep across the country, with a near record-breaking 49C forecast for Western Australia, and fire danger, health and air quality warnings issued across the nation.

On Thursday morning, the bureau of meteorology forecast a scorching 49C maximum for Marble Bar and Pannawonica in the Pilbara region of WA – only 2 degrees below the highest temperature ever recorded in Australia, which is 50.7C at South Australia’s Oodnadatta airport in 1960.

By 8.40am on Thursday Marble Bar had already recorded 43.4C, with the worst of the heat to come.

----------------------

MAT MENTAL





MAT MENTAL
Agama dan bangsa adalah sama. Bila ngaji pandai dan celik, maka akan lagi kuat dia menipu. Mudah saja nak kenal. Tgk perutnya, tgk apa yg dimilikinya. Khalas. on APA ITU AGAMA
Publish | Delete | Spam
Enculez Vous
on 12/27/18

Itu ma





---------------

SEMUA SALAH DAP






SEMUA SALAH DAP
Melayu ada 10 Raja ..DAP jugak yg salah. Melayu ada Piem ..TPM ..Mintri ..Gabnor ..DAP jugak yg kono. Segala macam Latok Bandalaya .. YDP ..DO ..semua Melayu ..bila bandar dinamakan Notting Hill ..Amverton ..Kerinchi South ..Brisdale ..DAP jugak kene taruk. Aku belum dgr lagi yg Agong henjut Ratu Russia sebab pengaruh DAP ..Syukur Alhem. on 
APA ITU AGAMA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 12/27/18


-----------------

TUAK VERSI USSR




TUAK KELAPA USSR
Bole la buat industri ayer tuak versi USSR kat KB. mintak lebai rukyak 30 juzuk. Kompom laku keras on KAJIAN INVOKE
Publish | Delete | Spam
DatoPidi
on 12/27/18



------------------

KANDA DINDA





HEBOH KANDA 

DINDA

KANDA DINDA

INILAH KANDA

KAMU

BOTAK LICIN 

LEGAM



-------------

PERJUANGAN MELAWAN LUPA






Rancangan 16 September Gagal - Anwar Ibrahim - Semasa | mStar

Feb 6, 2017 - KUALA LUMPUR: Datuk Seri Anwar Ibrahim memberitahu Mahkamah Tinggi di sini pada Isnin bahawa rancangan untuk mengambil alih ...
Anwar Ibrahim berkata kerajaan baru akan dibentuk pada 16 September 2008 sempena tarikh Sabah dan Sarawak merdeka melalui Malaysia. Setakat ini ...
Sep 19, 2018 - Dalam sejarah parti politik, 16 September juga hari ulang tahun Amanah yang ... Peristiwa itu adalah usaha Datuk Seri Anwar Ibrahim hendak ...
Sep 16, 2018 - Sejak memenangi kerusi Parlimen Permatang Pauh, penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) penuh ...
Sep 10, 2008 - Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau mungkin terpaksa melanjutkan tarikh 16 September untuk ahli parlimen Barisan 



PERJUANGAN

MELAWAN LUPA

Isham Rais ingatkan Nurul Izzah peristiwa 'kerajaan 16 September'

NURUL Izzah Anwar mungkin terlupa peristiwa 10 tahun lalu yang didalangi ayahnya sendiri, kata aktivis politik Hishamuddin Rais, apabila ahli Parlimen Permatang Pauh itu letak jawatan parti dan kerajaan kononnya kecewa dengan tindakan ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) lompat parti cuba menyertai Pakatan Harapan.

Hishamuddin mengingatkan 10 tahun lalu Anwar Ibrahim, yang ketika itu pembangkang, pernah cuba membentuk kerajaan dengan mendalangi ahli-ahli Parlimen BN menyeberang menjelang 16 September 2008.

“Anwar Ibrahim ada juga membuat usaha untuk menarik ahli BN lari kepada Pakatan Rakyat ketika itu (2008). Orang yang diarahkan ialah Tian Chua untuk memenangi hati wakil rakyat supaya menubuhkan kerajaan baru. 

“Izzah perlu lihat kembali, ini (lompat parti) bukan satu perkara baru. 

“Kenyataan Izzah (letak jawatan sebagai membantah ahli Parlimen lompat parti) kerana dia lupa apa yang dilakukan ayahnya,” kata Hishamuddin kepada The Malaysian Insight. 

Pada 18 Disember lalu, Nurul Izzah melepaskan jawatan naib presiden PKR termasuk pengerusi parti di Pulau Pinang serta jawatan dalam kerajaan, sebaliknya hanya mahu kekal sebagai ahli biasa dan ahli Parlimen “yang komited pada pembaharuan”.

Anwar yang juga presiden PKR kemudian menjelaskan Nurul Izzah berbuat demikian kerana “mual dan muak” dengan politiking yang berlaku sejak pilihan raya 9 Mei lalu, terutamanya tindakan ahli Parlimen bekas Umno keluar parti mahu menyertai PH.

Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail kemudian juga mengesahkan maklumat sama, Nurul Izzah terganggu dengan tindakan ahli Parlimen yang keluar parti dan menunggu untuk menyertai PH.

Hishamuddin merujuk pada drama politik pada September 2008 apabila 40 ahli Parlimen BN berlepas ke Taiwan kononnya untuk “lawatan sambil belajar”, ketika Anwar mendakwa kerajaan BN akan tumbang menjelang 16 September.

Rentetan daripada drama itu, Anwar menyaman bekas menteri luar Anifah Aman kerana mendakwa ditawarkan jawatan timbalan perdana menteri sekiranya lompat parti menyokong Pakatan Rakyat ketika itu.

Mahkamah menolak saman tersebut, namun semasa perbicaraan beberapa maklumat lebih terperinci mengenai gerakan lompat parti itu terdedah termasuk berdasarkan keterangan bekas timbalan speaker Ronald Kiandee yang mengaku 40 ahli Parlimen BN ke Taiwan untuk menghalang mereka lompat parti.

Beliau memberitahu mahkamah lawatan itu – yang dilaporkan sebagai lawatan untuk mempelajari teknologi pertanian – adalah untuk menyekat Anwar daripada berhubung dengan ahli-ahli Parlimen BN berkenaan.

Menurut Hishamuddin, lompat parti adalah amalan biasa dalam demokrasi.

Namun perkara itu boleh ditangani sekiranya kerajaan tidak menganaktirikan wakil rakyat pembangkang dalam soal peruntukan kewangan, seperti di Finland dan Denmark.

“Wakil rakyat lari kerana jika dia masih kekal maka dia tidak akan melakukan apa-apa kerana mereka tidak perolehi peruntukan. 

“Parlimen perlu selesaikan masalah agihan dana ini, seperti negara maju di Finland dan Denmark yang bukan saja beri dana adil kepada wakil rakyat pembangkang malah dana untuk pilihan raya juga diberikan sama rata,” katanya.
The Malaysian Insight kelmarin juga melaporkan 36 ahli Parlimen pembangkang BN menandatangani surat menyokong Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad yang mengetuai kerajaan kerana mahukan peruntukan kewangan untuk berkhidmat kepada kawasan masing-masing. – 26 Disember, 2018.


LUPA SEJARAH

LUPA FAKTA

SEKARANG 

MUSTAHIL

BOLEH LUPA

KITA ADA

INTERNET

SEMUA DIRAKAM

JANGAN CUBA 

PUTAR ALAM

Sep 16, 2018 - Sejak memenangi kerusi Parlimen Permatang Pauh, penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) penuh ...
Sep 10, 2008 - Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau mungkin terpaksa melanjutkan tarikh 16 September untuk ahli parlimen Barisan ...




----------------

SEMUA LINGKUP







SEMUA LINGKUP
kahkahkah..bila umno runtuh, bila kapal umno sudah bocor maka tiada lg dedak utk ulama dunia..tiada lagi ..ana makan duit umno, haji hadi makan duit umno..semua tahu..tiada lg agen cia wakil umno.. on 
BILA KAYU RUNTUH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/26/18




------------------

PARAMESWARA MELAYU HINDU






PARAMESWARA 

MELAYU HINDU

BUKAN KELING
melayu adalah tuan? jgn silap pandang..parameswara adalah anak pelarian hindu dari palembang..kemudian mjadi sultan melaka..org acheh membuka perak..maka parameswara minta bantuan aceh yg mjaga pintu masuk laut dari utara..parameswara kawin dgn puteri hang li po demi bantuan dari kerajaan china..china terkenal dgn laluan sutera darat, maka china telah mcipta berbagai produk, senjata malah cheng ho ada pelayaran terbesar didunia pada ketika itu..china tidak tinggal dikampung, china tinggal bedekatan gudang2 sementara menunggu angin..
china mmg duduk dipekan, dibandar2 kecil, china jadi peniaga jadi pedagang sb china bwk rempah, sutera,tembikar.dan kapal china ada kompas, ada meriam, ada senjata berat dan mahir kungfu bukan silat..dipoh ada jalan pelacur berhampiran dgn rumah pembesar melayu..melayu jd tuan lg? melayu jd pembeli?gua teringat kata2 dari anak raja yg mjd perdana menteri pertama malaysia ,tunku rahman..tunku kata org melayu ni nak buat jarum pun tak pandai..tunku tak mcm on 
TUAN MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/26/18






--------------------

APA ITU AGAMA







APA ITU AGAMA

https://www.malaysiakini.com/columns/457613


Nik Ariff Raja Yusoff
Bila dibiarkan orang politik sahaja untuk menyelesaikan masalah nasional berkaitan penyatuan dan perpaduan tiga bangsa/tiga agama di Malaysia;masalah itu bukan saja tidak selesai tetapi ia akan menjadi lebih ketara parahnya.Satu mekanisma lain perlu dicari.Perlu ada desentralisai kuasa.
SukaBalas62h
Muhammad Zulkhairi Hj Ruslan
Aku cucu pejuang kemerdekaan negara akan pastikan melayu kekal dlm malaysia sedia kala bkn malaysia baru yg ditunjangkan komunis DAP.. DAP perompak bangsat..
SukaBalas41h
Lee Sau Min
Melayu itu siapa? D indonesia ada jawa,bugis, minang, batak, bajau, tidung, melayu(kalimantan barat), timor dll. Setiap suku ini menganut pelbagai agama. Ada jawa islam,ada jawa kristian dan ada jawa hindu. Tapi mereka semua bangsa indonesia.

Tapi d msia baru dtg dari pakistan,india,pilipin, indon asal islam jadi melayu. Cuba tolong ajar saya apa beza agama dan bangsa. Utk makluman, sya islam tapi bukan melayu.
SukaBalas21h






----------------------

PENYAMUN PAKAI SERBAN







PENYAMUN PAKAI

SERBAN

negara kaya, perompak bertali leher ramai, penyamun beruniform pun ramai, penyangak berkot lagi ramai, semua pelajaran tinggi, ada ijazah, ada master, ada PhD...bukan perasaan hasad dengki kah kah kah, selama 60 tahun banyak perubahan, semua baik belaka, masa yang sama, semua happy songlap macam macam...apa susah ada kuasa, ada power, ada rosmah...
ooopppssss kah kah kah, teriak demi agama, demi bangsa, demi kaum, kah kah kah dalam senyap menyap sapu Kiri Kanan, atas bawah sampai hutang satu trillion, apa susah? boleh hutang lagi, budaya layu begitu,asal bergaya, asal kelas, asal kahwin lagi,tak Salah hutang, cari nas khutbah ayat hadis yang menyokong hutang bagi mengolah minda layu...kah kah kah...bila pulus kurang teriak lagi... on BELUM WUJUD PEMIKIR BANGSA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/27/18




--------------------

FILEM SEX JENIS APA?






TEPAT BETUL

SOKONG

Pas desak laporan bedah siasat Adib dipercepat elak prasangka

Parti Islam Se-Malaysia (Pas) memandang serius berhubung kelewatan laporan bedah siasat bagi mencari punca kematian ahli bomba, Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim

Ketua Penerangannya Nasrudin Hassan berkata, setelah sebulan Allahyarham diserang perusuh dan telah 10 hari beliau meninggal dunia, namun keadilan masih belum ditegakkan.


LEPAS ITU

DENGAN SEGERA

DI SIASAT

FIILEM PORNO

GENRE APA

YANG DITONTON


OLEH TONTOWI

DALAM HOTEL

DI GERMAN?

 GENG BANG?

 ANIMAL SEX

ATAU

 GAY SEX

INI PENTING

UNTUK 

KESELAMATAN

NEGARA

DAN AKIDAH

MELAYU

---------------

MELAYU ADA ANGPAU






ARAB ADA  MITOS

BURUNG BORAK

MELAYU ADA 

ANGPAU RAYA

Lu pun kaki kelentong macam Santa clause yg naik kereta rusa terbang kat langit di hari Krismas untuk bagi hadiah. Gua dah cari dalam bible tak ada satu ayat pun yg cerita pasal Santa. Ini betul2 satu perbuatan bidaah dlm ugama Kristian.
 Kalau lu pun percaya Santa clause, gua juga percaya lu boleh bawa kereta anjing terbang sana sini untuk sekodeng rumah dadai. Tapi jangan lupa sekodeng rumah tipah koya sebab gua pun percaya tipah koya pun stim sama tt on SELAMAT MENYAMBUT HARI KRISMAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/26/18 



----------------