.

Jumaat, 21 September 2018

SEMUA FITNAH - SEMUA TOHMAH




JELAS TERANG

SEMUA FITNAH

SEMUA  KERJA

PROPAGANDA

GEROMBOLAN


DIHINA DIPUKUL

DITUMBUK

DIMALUKAN

INI KERJA

JAHAT

GEROMBOLAN


ESOK MALAM





ESOK MALAM

DATARAN

TEMERLOH


MARI DATANG

BUAT RAMAI





------------------

TIDAK ADIL




TIDAK ADIL
Cilaka .. tak adil ..Abang Annu-war LIWAT ..kono lokap onam tahun. Awek yang main lesbian hanyo kono onam libasan manjo sahaja drp Pak UsTaT yg dikatakan terpancot-pancot semasa melibas bontot awek tersebut. on 
WATAK REFORMASI 1998
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 9/21/18

---------------

BACA JANGAN TIDAK BACA






BACA JANGAN

TIDAK BACA

Reformasi bukan soal sosok tapi idea, kata Hishamuddin Rais

REFORMASI tidak patut menjadi slogan untuk kempen peribadi kerana ia adalah satu idea perubahan dan gerakan rakyat, kata aktivis gerakan itu, Hishamuddin Rais.

Tegasnya, reformasi tidak patut terikat pada batang tubuh sesiapa dan tidak boleh jadi milik sesiapa kerana tujuannya untuk membawa perubahan untuk Malaysia lebih adil, telus dan demokratik.

Malah, mana-mana pemimpin PKR tidak akan diangkat oleh rakyat jika mereka tidak mendukung idea reformasi, walaupun parti itu lahir kerana gerakan reformasi 1998.

“(Reformasi) adalah milik anak semua bangsa rakyat Malaysia yang bercita-cita untuk mendirikan negara adil dan demokratik.


“Jangan silap faham, dalam semua gerakan dalam dunia ini bukan sosok, bukan tubuh (tetapi) yang maha penting adalah idea. Idea inilah yang menjana apa-apa gerakan.

“Jikalau contoh, (presiden PKR) Anwar Ibrahim itu tidak menyokong agenda reformasi, tiada siapa pun akan ambil peduli.

“Kalau (timbalan presiden PKR) Azmin Ali tidak menyokong perjuangan menjadikan negara lebih baik, tiada siapa peduli,” katanya kepada The Malaysian Insight.

Beliau membangkitkan perkara itu dalam latar pemilihan PKR yang menyaksikan pertembungan di antara Azmin dan pencabar untuk jawatan timbalan presiden itu, Rafizi Ramli.

Dalam kempen kali ini, pasukan Rafizi menggunakan slogan 20 Tahun Reformasi dan untuk menggesa ahli menyokong usaha mengangkat Anwar sebagai perdana menteri.

Mengulas lanjut, Hishamuddin berkata itulah sebab beliau beralih menyokong Dr Mahathir Mohamad ketika kempen pilihan raya umum ke-14 yang lalu.

Walhal tokoh itu bertanggungjawab memenjara beliau sebanyak dua kali bawah ISA sebelum ini.

“Dr Mahathir dulu saya tentang kerana menyokong kezaliman dan ketidakadilan. Apabila dia beralih melawan Najib Razak saya sokong. Jadi yang disokong itu bukan sosok tetapi idea. 

“Saya setia pada idea untuk menjadikan Malaysia yang adil,” kata Hishamuddin yang ditahan bawah ISA sebanyak dua kali ketika Dr Mahathir menjadi perdana menteri sebelum ini.

Gerakan reformasi muncul pada malam 20 September 1998 apabila Anwar dipecat daripada jawatan timbalan perdana menteri dan seterusnya disabitkan dengan kesalahan kes liwat dan salahgunakuasa.

Menyorot kembali pengalamannya dalam gerakan itu,  Hishamuddin berkata reformasi di Malaysia sebenarnya sudah bermula jauh lebih awal sebelum Anwar menggerakkan protes rakyat di jalanan.

Reformasi bermula sejak British menyerahkan semula pentadbiran tanah air ini kepada rakyat apabila Malaya merdeka pada 1957, katanya.

Hishamuddin memberikan contoh penentangan rakyat terhadap undang-undang yang menekan yang diperkenalkan oleh kerajaan sejak Merdeka, serta perjuangan rakyat menuntut pengagihan ekonomi yang lebih saksama.

“Kita lihat juga gerakan mahasiswa terus menerus berjuang mendirikan sebuah negara betul-betul merdeka tulen.

“Jadi hakikatnya agenda reformasi  ini telah dibawa pada malam 31 Ogos (1957),” katanya. – 21 September, 2018





-----------------

PA CHU CHENG



PA CHU CHENG
Heeei haram jadah jgn main main sama bugis kuasa bugis diceruk donia tak kenal maka tak cinta hahaha on 
SANGKUT PASTI SANGKUT
Anonymous
on 9/21/18
Reformasi yg gwa tau bila demo je kono sobut ..baru lah taraf demo tu setaraf demo Reformasi Indon 97 ..ia mcm Al-Patiha kono baco baru sah sembahyang. Cuba tanyo apo yg distorikan dalam Al-Patiha ..sekor pun tak tahu ..REFORMASI tu kopalo bijik apa pun tak sapo tahu. Las-las Sudara Nuar yg kata Reformasi itu untuk basmi FEUDAL ..tapi dia jugak yg terkangkang kangkang cium tgn RAJO ..ha ..itu lah makna REFORMASI. on POTONG STIM
panglimo potaseh
on 9/21/18
Cibai lu TT...wa baca sambil pak chu cheng lu tapi xlepas...kahkahkah.... Terpaksa carik amoi kasi lepas baru lega marah dgn TT ni...kahkahkah on MERAKAM SEJARAH - DISINI IANYA BERMULA
Publish | Delete | Spam




------------------------

TANYA TANYA







TANYA

DUA PULUH TAHUN

KITA BERTANYA

APA ITU TOP

APA ITU

BOTTOM


------------------------

TAK ADA IC



TAK DA IC
Malaikat tak ada IC ..
cam mana nak undi ..kah kah kah on 
MALAIKAT LUP UNDI PAS
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 9/20/18



-----------------

JAMBU OO JAMBU







JAMBU

SAPA TOP

SAPA BOTOM



Replying to 
Oi TT.... Ko ni kalau x buat pembaca resah dihujungnya walaupun sambil tgh tergelak berdekah2 tak sah... Sukma tgh lepk dgn sepol kot ukur lobang masing2..





-----------------

MUSTAHIL DAPAT JUMPA






MUSTAHIL



Polis serbu rumah Tun Rahah

Polis menyerbu kediaman ibu bekas Najib, Hajjah  Rahah Mohammad Noah di Jalan Eaton, Kuala Lumpur, semalam.

Difahamkan serbuan itu dilakukan jam 4 petang oleh 14 anggota, pada waktu yang sama Najib didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.


MUSTAHIL

DAPAT JUMPA

COLI SARIMAH

PASTI DAH

LAMA DIBAKAR

KAH KAH KAH

--------------------

GUA CUNT FUSE






GUA UDAH

PECAH STORI 

MAT SONGEL

LU KATA GUA

PUNGUT KESAH

TEPI JALAN

It should have been me, says Anwar on day Dr Mahathir sworn in as PM

A CANDID Anwar Ibrahim admitted today that he should be the one sworn in as the prime minister instead of Dr Mahathir Mohamad after Pakatan Harapan’s shock election victory on May 9, reports Channel News Asia.

TERGOLEK DOG

GUA KETAWA

INI 

STORI TOP KE

STORI BOTTOM

GUA CUNFUSE

KAH KAH KAH


------------------

WATAK REFORMASI 1998






WATAK WATAK

REFORMASI98


YANG KENA TUDUH MELIWAT


YANG MENUDUH


YANG BUAT KACAU


YANG MENUMBUK


YANG KENA TUMBUK


YANG KENA LIWAT


YANG JAMBU LAGI KIUT


MAHKAMAH GAGAL
MEMBUKTIKAN
SIAPA TOP
SIAPA BOTTOM


--------------------

BACA LAGI



BACA LAGI 
https://www.malaysiakini.com/columns/443921


Abdul Talib Hasan
walaupun banyak helah dan salah akan dituduh terhadap individu2 dalam ph atau mengangkat individu2 tersebut sebagai katalis kejayaan ph, hakikatnya kesatuan keempat2 individu (parti) tersebut yang telah mewarnakan kejayaan. kita mungkin tidak menyukai salah seorang atau berdua daam pakaatan itu, namun dua atau tiga daripada mereka (mana2 pun) tidak mungkin memperolehi kredit untuk lulus. jadi untuk era ini, marilah kita terima semuanya (mahathir+anwar+mat sabu+lim guan eng)
SukaBalas2j
Nbs Centre
harap saudara hisham cepat menolong dsai skrg. rasanya dia akan kena game lagi. satu sosok yg saudara katakan di atas adalah satu sosok yg tidak boleh dipercayai. smlm katanya tidak menerima amno. esoknya... berkata ahli amno boleh msuk ppbm secara individu... di kemudian harinya... bbrp mp telah kluar amno. kemana depa nak pergi kalau bukan ke ppbm... itu satu sosok yg tidak boleh dipercayai. dimulut lain dihati lain, dikata lain, di akal lain.
SukaBalas5j
AL Ikhlas Ikhlas
cakap macam tahi kucing...apa ke bendanya....tanpa TM jangan mimpilah nak menang PRU 14. Harapkan anwar cakap pun macam mangkok
SukaBalas4j
Fahmin Fazwin
Cakap sedap je wak tapi nok laksana ke parit jawabnya. bagi kementerian dan buatlah kijo nok tengok pencapaiannya berapa degreeee. semua kementerian misti dalam 5 tahun kita akan nilai sejauhmana kemajuan mereka ini. kalau masih sama tak jauh beza dengan geng umno baik letak jawatan.
SukaBalas8j




--------------------

APEK MANA NI?



APEK MANA NI?
Siminjak patatan halapan tubuh kilajaan lu manya bunyi ooh tibailalu lu banya ex sikalang utala silatan Timo balat lho tapowe aiyoooo lhu manyak lantoi pipata liangse budis ala nyata setu lamam bersamasamalam selibu meilam lhu talak celita lhu langis langsis aiyoooo selupa ibelahim ali langis hahaha on 
HANYA SATU MALAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/20/18

---------------

SANGKUT PASTI SANGKUT







SANGKUT 

PASTI SANGKUT

Memang lawakkkkkk on 
MUSTAHIL TAK SANGKUT
Melayar Malam
on 9/20/18
kesian...awat hangpa pekena dia macam tu on MUSTAHIL TAK SANGKUT
Publish | Delete | Spam
Abdul Manap
on 9/20/18



Tajur pasang banyak2 tapi kalau tak ada umpannya susah jugak nk sangkut bro... on MUSTAHIL TAK SANGKUT
I
on 9/20/18
... dikata bodoh, marah pula. Kalu lagu tu kira habispandai lah. Apa spesenya dia. Sidang media seluruh dunia pula tu. Mampuslah hampa nampak gaya. Ada mulut, tutup. Ada akai pikiaqla. on MUSTAHIL TAK SANGKUT
dNAN SAhARA
on 9/20/18


-------------------

POTONG STIM






CILAKA TI TI

POTONG STIM
cilakak lu tt..anwar dan penyokong2 otai baru nak stim, baru nak berahi..tetiba lu kata reformasi telah tercetus sejak 1957 hari nakba malaysia..gua sokong reformasi struktural terutama Suruhanjaya pilihan raya..menurut bersih, prk port dickson adalah kelemahan struktural spr..agen2 daulah wajib distrultural termasuk juga reformasi kesultana melayu yg suka tibai org yg bukan golongan raja/sultan..tibai juga ada kaitan dgn projek2 tanah,pembangunan dinegeri masing2..
oh ya bro..jgn lupa reformasi jabatan pendaftaran negara..ini lubuk emas menteri2 umno ug pas..apakah anwar perdana menteri port dickson bole melakukan reformasi ini? hanya guru nanak yg tahu..sblm tu pecat wan azizah sb isteri nya itu kelihatan gagal mjlnkan keje menteri wanita.. on REFORMASI DAN AGENDA PERUBAHAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/20/18



-------------------

SYOK SENDIRI





SYOK SENDIRI

Dah le tu, reformasi di dibibir sahaja.. Jiwa reformasi tulin tak berebut kuasa, tak kemaruk kuasa.. Cakap reformasi sebelum naik, teori berlori... Bila ada kuasa di tangan.. Semua yang dibuat jadi halal, jadi betil, jadi sah. Era sekarang tak perlu cakap lebih, tak perlu tunjuk mulia, semua tu pembohong.. 
TT tak perlulah nak teori lebih, rakyat bukan yg di bandar tapi di kampong sana, jadi cakap TT sekadar hampeh, syok sendiri.. Cakap orang kat wad gila lebih mudah faham dari TT, berputar berbelit 
on REFORMASI DAN AGENDA PERUBAHAN
Publish | Delete | Spam
Kluangman
on 9/20/18

cilaka







---------------------

BUAT FITNAH






RONI DAP 

BUAT FITNAH
Cilaka Ronnie Sang Kapir Laknat kote kulup tak bersunat ..fitnah ..fitnah ..fitnah ..20 kes saje ..bukan ke 192 kes ..ini tak adil. Satu lagi kalau gwa tengok muka Hajjah Suami Najib yang baby look tu ..FITNAH .. kalau TT ckp 66 tahun ..gwa tak PICAYA. 
on BERITA PALSU
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 9/20/18


-------------------