Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 5 September 2011

KES TIPU ORANG KAMPONG





ROGOLIA



BALU POLIS BUKIT KEPONG MOHON DIBERI PENCEN - mStar

Sharifah Aminah Syed Ali, 83, balu kepada seorang anggota polis yang pernah berkhidmat di Balai Polis Bukit Kepong selepas berlakunya tragedi serangan komunis, memohon supaya dipertimbangkan untuk menerima pencen suaminya yang meninggal dunia semasa bertugas di Balai Polis Kulim pada 1962.

Sharifah Aminah, yang kematian suami Syed Omar Syed Yasin hampir 50 tahun lepas, memohon agar dipertimbangkan bayaran pencen kerana sepanjang kematian suaminya, dia tidak pernah menerima imbuhan itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...GEROMBOLAN SUDAH KANTOI..... kah kah kah...

kah kah kah...GEROMBOLAN SUDAH MANTOI.... kah kah kah...

kah kah kah...CAKAP BERDEKAH DEKAH.... TERBERAK DALAM LUKAH..... kah kah kah..

kah kah kah...CAKAP BERJELA JELA.... KUMPUL TAIK BERHELA HELA.... kah kah kah....

nota:
ini baru satu kes tipu
berapa banyak lagi yang belum muncul
inilah kesah ketuanan melayu
kah kah kah

SAEKOR LAGI EEE BUAT KACAU



SAHEH INI SAEKOR EEE









nota:
saheh atau fitnah
ini saekor eee?




PAKATAN : MAHKAMAH WAJAR PANGGIL SAHFEE JELAS KENYATAAN SENTUH KES ANWAR - minsider

Pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat mahu Mahkamah Tinggi yang mendengar kes liwat i Anwar Ibrahim memanggil peguam Muhammad Shafee Abdullah berhubung dakwaan bahawa beliau berkonspirasi dengan pentadbiran Najib untuk memusnahkan imej Ketua Pembangkang itu.

Beberapa wakil rakyat memberitahuThe Malaysian Insider, mahkamah perlu menentukan sama ada peguam terkenal itu telah mengadakan pertemuan dengan ketua-ketua media bersama kakitangan Pejabat Perdana Menteri berhubung liputan media kes berprofil tinggi itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



woit... SAEKOR LAGI EEE.... kah kah kah...

woit...KENAPA EEE SUKA BUIAT KACAU BILAU DALAMN NEGARA INI...kah kah kah...

woit...DARI ZAMAM KERAJAAN MELAYU MELAKA... EEE SUDAH BIKIN KACAU.... kah kah kah..

kah kah kah...ADA KITUL..ADA MENDELIAR.... kah kah kah..

NOTA:
masanya telah sampai
untuk kita semua berjaga jaga
negara kita sedang di kacau oleh eee


NOTA:
selamatkan malaysia dari eee
jangan eja malaysia – malaysiee
kah kah kah

TUKAR TIUB PEMECAH BERITA




PEMECAH BERITA




- Assalamualikum... kami bagi pehak keluarga allahyarham Mat Indra mengucapkan berbanyak T Kaseh kpd semua ajk pusat Pas kerana bersusah payah utk membersehkan nama abang saya yang selama ini amat saya tuggu2kan. semoga Allah memberikan segakla kemudahan amin.. Hidup Pas

PEJUANG BANGSA









pesanan ringkas diatas
tanpa suntingan ini
diterima oleh Abang Mat Sabu
pesanan ini dihantar oleh adik Mat Indra
yang bernama Baharum yang tinggal di cheras

NOM DE GURRE PILUS




INI TANDA PENGHORMATAN




SIAPA DI OSMAN BIN TEH atau NOM DE GUERRE : PILUS


Kawan kita ini berasal dari Sanglang, Kedah. Bergerak aktif dalam Angkatan Pemuda Insaf.

Kemudian menyertai platun Melayu Rejimen ke 8 PKM berpengkalan di Kedah, antara beberapa lokasi yang pernah dijadikan pengkalan ialah Padang Lembu, Gunung Bongsu, - sebelum bedrpindah ke Bukit Tangga.

Seterus beliau berhijrah ke Rejimen ke 10 di Sukhirin. Satelah perjanjian damai, beliau membuat keputusan pulang ke tanahair dan sekarang menetap di Padang Besar.

Sijil Pejuang Kemerdekaan ini di hadiahkan oleh Menteri Besar Perlis, Sahidan Kassim pada tahun tahun 2007 sempena menyambut ulang tahun kemerdekaan ke 50.



NOM DE GUERRE - PILUS



NOTA:

angkat senjata lawan britisg
bukan berunding
bukan bodek
nak halau british
kena buru mereka dari tanah air!


NOTA:
sepfintau fintau shahidan kassim
dia sedar akan sejarah perjuangan
syabas shahidan a.k.a shahidan ball ( ini cerita lain)


MARI KITA BERLAKU JUJUR



DARI FACEBOOK ZUNAR


Sebelum mereka pergi, badan media antarabangsa Reporters Without Borders (RSF) telah mengeluarkan perangkaan bahawa Somalia adalah negara paling bahaya bagi wartawan. 23 wartawan/jurugambar telah dibunuh di Somalia sejak 2007. Kenapa Putra satu Malaysia tidak mengambil kira perangkaan ini & mengambil langkah keselamatan sewajarnya. Umno mesti bertanggung jawab atas kematian Noramfaizul!


HARI BAIK BULAN BAIK





NOTA:
ketika hari baik bulan baik ini
satelah berpuasa sebulan
mari kita berlaku jujur
mari kita tanya diri kita sendiri

muka diatas ini
adakah muka melayu?
kah kah kah




WARTAWAN : KAMI TAK DIBEKAL JAKET KALIS PELURU, TIADA LATIHAN - minsider

Wartawan Bernama TV Khairulanuar Yahaya yang turut menyertai misi kemanusiaan ke Somalia mendedahkan wakil media tidak dibekalkan dengan jaket kalis peluru sepanjang berada di negara berkonflik itu.

Misi anjuran Kelab Putera satu Malaysia, yang sepatutnya kembali ke tanah air pada 8 September, terpaksa pulang pagi ini ekoran kematian jurukamera Bernama TV Noramfaizul Mohd Nor, akibat terkena tembakan curi semasa membuat liputan di Mogadishu kelmarin.

MELAYUKAH INI?



SOALAN PERLU DIJAWAB SEBELUM KIAMAT:

kenapa pemuda gerombolan dan ahli geromboolan banyak yang hitam?
kah kah kah


MALAM RABU INI - FORUM MAT INDERA




SEMUA DIJEMPUT HADIR




HARD TALK:

Mat Indera - Pejuang atau Pengkhianat Kemerdekaan?

Mat Sabu
Aziz Bari
Isham Rais


Tarikh: 7 September 2011 (Rabu)
Masa: 8.15-10.30 malam
Tempat: KLSCAH (tingkat 3)

**Kerusi terhad kepada 150 peserta terawal.

ISU BUKIT KEPONG: PAS SEDIA DEBAT DENGAN UMNO - minsider

PAS bersedia untuk berbahas dengan Umno berhubung kontroversi tragedi Bukit Kepong dan fakta sejarah negara — yang kini menjadi senjata terbaru parti Melayu itu untuk menyerang kepimpinan Mohamad Sabu.

Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, ramai pejuang kemerdekaan yang tidak diiktiraf dalam sejarah termasuk Muhammad Indera atau Mat Indera, salah seorang yang terlibat dalam tragedi Bukit Kepong.

“Mat Indera dan ramai para pejuang kemerdekaan yang tidak diiktiraf dalam sejarah yang telah menjadi fokus utama serangan media perdana pro-Umno kepada PAS memerlukan satu penyelesaian konkrit.


MAKLUMAT DARI PEMBACA

bapak aku kata mat indera kawan dia.... bapak dan atok aku kena tahan kat lokap dik kerana satu keluarga dituduh kominis... 2 orang adik bapak aku yg bersama mat indera masuk hutan sampai sekarang tak balik...mungkin dah menemui Allah... memang celaker british niiiii...pasal apa umporno suka sangat british niiii??....
By mosabit on DARI ABANG MAT on 9/2/11

untuk yang teringin nak tahu sejarah wira negara sila ke laman ini http://wasiatpejuang.blogspot.com/
By Anonymous on SOKONGAN DATANG MENCURAH UNTUK GERILA PEMBEBASAN on 9/3/11

Sambutan Aidilfitri di Kampung Komunis...sila lihat di link berikut : http://matamin02.blogspot.com/2011/08/aidiladha-di-kampung-komunis.html
By RUMPUT HIJAU on MAT INDERA PEJUANG MELAWAN BRITISH on 9/1/11






MELAYU GEROMBOLAN KUREENG OXYGEN




SILA BACA JAWAPAN DIBAWAH INI


ada pelbagai jawapan
ada yang bangang
ada yang kelakar
dan ada yang menjawab tepat

baca dan cari apa jawapannya!



PERHATIKAN SEKALI LAGI




JAWAPAN DARI PEMBACA


Apa yg rak kena ngan gambo? Ha, FELDA Trolak Utara Sungkai Perak (seperti FELDA2 lain) adalah tanah2 Republik FeLDA yg x perlu lg diberitahu siapa President atau suaminya (selaku vice-President). X banyak org Msial tahu ngan rahsia REpublik ini. Jadi yg x kena ngan gambo itu ialah kerana makcik3 FELDA masih x paham2 ngan konsep Republik FELDA. Mereka masih mahu guna bendera Malaysia dan Perak (malah bendera cacing 1x pun) yg semuanya x boleh digunapakai lg dlm Republik FELDA. Nota tepi: Klu tt ingin berkunjung ke Republik FELDA (malah Malikil Sembah atau mana2 Rajagopal sekali pun) perlu mohon visa dari Persident memerangkap Menteri Dlm Negerinya. Nasihat saya - klu tt x mahu kes naya jgn mohon. pujangga bengong
By Anonymous on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/5/11

satu bendera tegang mcm kulit bikmama satu bednera kendur mcm takubin
By momotarosan on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/5/11

Ringan sangat bendera BN ni takda angin pon leh berkibar :)
By Anonymous on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/5/11

mana boleh bendera lain dikibar lebih tinggi dari bendera malaysia. yg gantung ni dah satu bangang, yg jurugambar lagi satu bangang, yg editor pun bahalol pegi bagi keluar akhbar.
By Abby Shahrin on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

ini teknik fotoshop. kahkahkah.. tolong lahh,, tolonglah jangan bodoh kan lagi makcik felda,, tolonglah,, kahkahkahkahkah,, ape pon takbolehhh..
By terberak gua john on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

tak masuk akal. langsung tak masuk akal, jelas fotosop. ini bangang bin bahlol. kahkahkah,,.
By Anonymous on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

antara dua darjat
By Anonymous on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

nampak isteri PM lebih tinggi kuasa dari PM.
By Anonymous on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

super imposed daaa... maybe dapat idea misi apollo amerika ke 'bulan'... bendera amerika berkibar sedangkan x de angin kat bulan... mmm bijak bijak...
By Anonymous on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

bendera ciplak dan bendera perak kuncup xdak angin.. yg bendera kati berkibar mcm ditiup taufan. cuba zoom in betoi2 kt tiang bendera kati.. nampak beza warna batang tiang atas dan bawah
By shahrul on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

Hahaha ....Bodoh punya photoshop. mau tipu sama orang.
By ImNeO on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

ANGIN HANYO BERTIUP KT BRA BIK MAMA! HAHAHA~XD super impose?atau kuase tuhan?~XD p/s:mano nk claim percutian tu..kek sayfool?
By Cik Bucken on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

gambar dacing tu nampak senget sebelah, mungkin helah photoshop
By Anonymous on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

bendera umno tuan rumah sanggup guna kayu supaya nampak macam berkibar ditiup angin, sedangkan bendera malaysia tidak dibuat pekara yang sama, tuan rumah tu jenis tidak patriotik bertahit biru.
By Anonymous on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

senang jerkk : warga felda ni penyelamat & tali hayat nyawa BN....kah..kah..kah..
By zulmas on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

bendera malaysia nampak lesu...tiada viagra, bendera BN nampak cantik terpacak...ini foto dia orang ada buat perubahan ala photoshop ka? sri hartamas
By Anonymous on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

dacing berat sebelah!
By Anonymous on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

lagi syok ada pla "bendera putih" mcm petanda nak menyerah kalah je... banyak kemungkinan ni......
By Anonymous on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

Bendera dacing lebey tinggi Dr Malaysia...
By Anonymous on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

sengal.. bendera dacing bukan main cantik nampak lambang.. tapi jalur gemilang.. bukan main layu.. biasala.. surat khbar kuat kencing..
By Anonymous on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

bendera BEND tgh stim, jalur jembalang lembik tak stim stim!
By Anonymous on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

maaf ayat sey agak kasar,, dah nama er org felda, banggang sikit dari org dari Ghombau,, orgGhombau jgn marah ,, sey pun org Ghombau ... KJ buka or Ghombau tau hahahahhahahahaha
By Pak Oncu on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

mencadangkan bendera KL dibuat bendera kebangsaan,bendera MALUNYA.... dan bendera labuan diMANSUHkan(dah r huduh) dan semua wilayah2 persekutuan terus kekal dgn bendera wilayah http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3d/Flag_of_Kuala_Lumpur_Malaysia.svg/800px-Flag_of_Kuala_Lumpur_Malaysia.svg.png
By dukun melayu on JADILAH MANUSIA YANG BIJAK on 9/4/11

NOTA:
akhbar ini nak bodek
tak ada rakyat pasang bendera
buat peraduan pun tak laku
maka diphotoshop gambar bendera ini

punya bangang teknik photoshop pun kantoi
bendera lain dah kuncup
bendera bn tegak macam di gam

woit... kalau nak bodek ..bodek betul betul
kalau nak tipu buat lah tipu betul betul
biar orang yakin kah kah kah

YE MUNEH YENE MUNEH - IDUP MELAYU OPPS... IDUP EEE




DARI FACE BOOK ZUNAR


Kita bersedih dan ucap takziah kepada keluarga Noramfaizul tetapi Umno dan Putra satu Malaysia mesti bertanggunjawab atas kematian beliau kerana: 1. Petugas media di dalam kumpulan itu tiada jaket kalis peluru, 2. Jip mereka tidak ditandakan dengan perkataan MEDIA bagi mengelak serangan 3. Serangan dilakukan oleh African Union Peacekeepers (AUP)! (Ertinya mereka tidak memaklumkan kehadiran mereka kepada AUP yang memantau misi keamanan di situ!


ORANG ITAM TERSALAH TEMBAK



nota:
awang itam
tersalah tembak
kah kah kah



KELAB PUTERA PERLU TANGGUNGJAWAB KEMATIAN JURUKAMERA, KATA SAUDARA
- minsider

Keluarga terdekat Noramfaizul Mohd Nor mahu penganjur misi kemanusiaan ke Somalia, Kelab Putera satu Malaysia memikul tanggungjawab atas kematian jurukamera Bernama TV itu kelmarin.

Kelab itu diketuai oleh ahli Majlis Tertinggi Umno Abdul Azeez yang juga Ketua Putera parti itu.

“Mereka (Kelab Putera satu Malaysia) adalah pihak yang menganjurkan (misi)kemanusiaan). Mereka tidak boleh lepas tangan,” kata pak cik Noramfaizul, Abu Bakar Md Yasin kepadaThe Malaysian Insider di Pangkalan TUDM di sini hari ini.

“Mereka seharusnya telah melakukan risikan awal. Ia negara asing,” kata bekas kakitangan awam Kementerian Pertahanan ini.


NOTA:
punya banyak india miskin
duduk di kg setinggan
tak mahu tolong takut takut
ada budak indias yang ye ne muneh yene muneh
hidup melayu cakap tamil nanti

pecah rahsia
dirumah cakap tamil
kah kah kah