.

Isnin, 7 Disember 2015

KES GUA TAK DAPAT KE KOREA






Malaysia: Illegal and arbitrary travel ban violates basic rights of human rights defender Hishamuddin Rais
5 December 2015 2:00 pm

Facebook
Google+
(Bangkok, 5 December 2015) – The Asian Forum for Human Rights and Development (FORUM-ASIA) condemns the Government of Malaysia’s illegal and arbitrary refusal to allow Hishamuddin Rais, a well-known social activist and member of Bersih 2.0 Steering Committee, to travel outside his country. This brazen violation clearly aims to create an atmosphere of fear among those who have been critical of the Government and muffle their right to freedom of expression.
FORUM-ASIA demands the Government of Malaysia to respect Hishamuddin Rais’ right to freedom of movement and provide legal explanation on why Hishamuddin Rais was refused the right to travel.
On 3 December, Hishamuddin Rais was scheduled to travel to South Korea as a part of FORUM-ASIA’s international human rights monitoring delegation. The delegation is expected to monitor a mass rally in Seoul on 5 December. However, he was not permitted to leave the Kuala Lumpur International Airport and was not given any valid reasons for this apparent travel ban.
Hishamuddin Rais’s travel ban has restricted his freedom of movement as stipulated in Article 9 of the Federal Constitution of Malaysia and also violated Malaysia’s international obligations under the Universal Declaration of Human Rights and International Covenant on Civil and Political Rights. It has also sent a threatening signal to other dissidents and activists who have been critical of the Government. It is even more worrisome that his travel restriction was directed on the same day that the parliament passed the controversial National Security Council Bill which contains a lack of clarity on the definition of an ‘enemy of the state’.
One more repressive law introduced by the Malaysian Government is going to be used to hinder legitimate work of human rights defenders like Hishamuddin Rais. The restriction on freedom of movement such as travel ban without valid reason is a clear human rights violation,” says Sevan Doraisamy, Executive Director of Suara Rakyat Malaysia (SUARAM).
The travel ban on Hishamuddin Rais is just another crude tactic being used by the authorities to curtail the legitimate work of human rights defenders. Activists involved with organising the Bersih 4.0 rally – Maria Chin Abdullah, Mandeep Singh, Adam Adli, Nik Nazmi, and others – have been either charged under Sedition Act or Peaceful Assembly Act, and are facing judicial harassment.
This is a very worrying trend since activists should not face any kind of risk or reprisal because of their legitimate human rights work. We are also deeply concerned that the travel restriction happened just over a week after the Malaysian government voted in favour of a UN General Assembly resolution on protecting human rights defenders. We would like to remind the Malaysian Government to stop any kind of harassment against them,” says Evelyn Balais-Serrano, Executive Director of FORUM-ASIA.
About FORUM-ASIA: 
FORUM-ASIA is a Bangkok-based regional human rights group with 47 member organisations in 16 countries across Asia. FORUM-ASIA has offices in Bangkok, Jakarta, Kathmandu and Geneva. FORUM-ASIA addresses key areas of human rights violations in the region, including freedoms of expressions, assembly and association, human rights defenders, and democratisation.






-----------

KES PELIK YANG BENAR







INi KES APA

KES SEX DAN 

RASUAH KE?



Bekas diplomat Malaysia salahkan ‘pegawai atasan korup’ sebabkan tekanan kerja 

Bekas kakitangan diplomatik Malaysia Mohammed Rizalman Ismail yang mengaku bersalah atas dakwaan serangan sumbang ke atas seorang wanita New Zealand memberitahu mahkamah beliau tertekan di tempat kerja sehingga menyebabkan laporan penilaian mentalnya negatif.
Katanya, ini disebabkan beliau mempunyai “pegawai atasan korup” yang suka menyalahkan kakitangan bawahan.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/bekas-diplomat-malaysia-salahkan-pegawai-atasan-korup-sebabkan-tekanan-kerj#sthash.g7d1F6u4.dpuf

KAH KAH KAH

pelik yg benar

ini macam kes

nak pecah

lubang

alang alang

biar semua

terlingkup

kah kah kah

-----------

BUKAN SEMUA POLIS MAKAN RASUAH






LEMBAGA DAULAH
gua setuju dgn bro tt..bukan semua polis tapi lembaga. lembaga daulah yang berkerja utk memastikan umno terus berkuasa, terus merompak disiang hari.pasal apa dia marah pasal tu.tu gamba semiotik.kalo tak paham g la kelas bro tt.yg komen tu hanya makan upah dgn lembaga daulah. kalo dia polis yang baik, tak mkn rasuah, pasti akan ditukarkan.

kalo benar jujur dan berani , g la buat kertas siasat kat najib.jgn cuma marahkan gambo semiotik tp hal2 kecurangan, rompakkan yang terang2 tak diambil kisah.amik pengajaran kisah mejar zaidi.penah dikisahkan, polis2 ugama ni penah lempang dan ludah s,husin ali ketika diISAkan, kemudian ketika saat s.husin keluar dari sel, polis tu minta maaf sb keterpaksaan berbuat demikian kerana umur pencen sudah hampir tiba..takyah nak suh org berjangut panjang.tiada bukti jangut panjang, iman pun panjang gerenti masuk syurga. on BUKAN SEMUA POLIS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:16 PM




------------

AMARAN SUDAH SAMPAI







AMARAN SAMPAi

Ku Nan beri Muhyiddin amaran, jangan bertindak luar batasan


Setiausaha Agung Umno  Tengku Adnan Tengku Mansor memberi amaran kepada Timbalan Presiden  Muhyiddin Yassin agar tidak melampaui batasan ketika berucap pada perhimpunan di Kampung Baru, Kuala Lumpur malam ini atau bakal berdepan tindakan disiplin 

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ku-nan-beri-muhyiddin-amaran-jangan-bertindak-luar-batasan#sthash.khWGH0Ur.dpuf

JENG JENG JENG

kah kah kah

dah diberitahu

jangan degil

jangan engkar

nanti kena buang

kah kah kah

-------------

BETUL KE BERITA INI?






BERiTA HEBAT

BARU MASUK



Muhyiddin sudah bersedia lawan Najib habis-habisan, kata pemerhati


Muhyiddin tidak lagi menghiraukan risiko bakal dihadapinya dan akan terus melawan Presiden Umno  Najib Razak pada ketika tinggal beberapa hari saja lagi sebelum mesyuarat agung parti pemerintah itu berlangsung, kata pemerhati.
Muhyiddin mengambil langkah menganjurkan perhimpunan di Kelab Sultan Sulaiman hari ini selepas disekat daripada berucap di perhimpunan agung tahunan yang akan bermula dengan sayap parti malam esok.
Pemerhati melihat langkah itu menunjukkan timbalan presiden Umno tersebut bersedia mengambil sebarang risiko, sama ada digantung atau dipecat daripada parti
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/muhyiddin-ambil-risiko-terus-lawan-najib-habis-habisan-kata-pemerhati#sthash.b0nCkOba.dpuf

KAH KAH KAH

betul ke

berita ini

kah kah kah

-------------

HANG TUAH DAN HANG JEBAT






SURAT HANG TUAH
Surat Hang Tuah bertarikh 11 April 1480 tu sudah tentu ditulis dalam tulisan jawi, adakah orang Jepun tahu membacanya? Lagi satu nak tanya, macam mana surat itu dikirim, adakah dihanyutkan dalam botol dari Selat Melaka atau guna burung merpati?

 Pandai pulak ombak laut atau burung tu hantar surat ke alamat yang dituju. Ada pakai setem ke... on HANG TUAH PAHLAWAN MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/7/1

BACA DISINI:

http://www.nst.com.my/news/2015/12/115660/did-hang-tuah-meet-leonardo-da-vinci


--------------

BERITA LAMA






BERiTA LAMA



Umno kini ‘kenderaan untuk orang jadi kaya’, kata anak Dr Ismail

7 Dec — Umno kini "kenderaan" untuk orang menjadi kaya dan bukannya platform mengetengahkan idea politik, kata bekas ahli Parlimen parti itu, Tawfik Ismail, sambil menambah ini sekali gus memusnahkan kredibilitinya. Dalam usaha mendapatkan semula kepercayaan…


KAH KAH KAH

woit

yang ini

semua orang

sudah tahu 

kah kah kah


----------------

WOIT GAJI MAHAL WOIT






JANJi

GEROMBOLAN


Umno sedia kerja bergaji tinggi seluruh dunia, kata Najib 

Najib Razak memberitahu sekumpulan mahasiswa pro Umno malam ini, parti Melayu itu berjuang melaksanakan tanggungjawabnya menyediakan pekerjaan bergaji tinggi di seluruh dunia untuk mereka. 

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/umno-sedia-kerja-bergaji-tinggi-seluruh-dunia-kata-najib#sthash.1q8zeQfH.dpuf

alham dulillah

kah kah kah

rest my case

kah kah kah

---------------

SEMUA BERDOA







 MUFTi PUN

iKUT BERDOA





Doa Mufti Perlis untuk Muhyiddin?


Mohd Asri memuatnaik gambar bersama Muhyiddin Yassin di Facebook bersama doa dan kata-kata hikmah.

PETALING JAYA: Mufti Perlis,  Dr. Mohd Asri Zainul Abidin mendoakan agar Allah memelihara niat pemimpin-pemimpin yang ikhlas untuk negara dan rakyat.
Katanya, dalam sejarah, kebenaran sentiasa menuntut harganya kerana bagi kebenaran itu ada pahala yang besar.
“Seseorang tidak boleh dianggap pejuang kebenaran sehinggalah dia berkorban dan terkorban untuk kebenaran.
“Kebatilan sejauh mana pun ia dihiasi, ia akan lebur pada suatu masa nanti dan akan menerima balasannya dari Tuhan Yang Maha Adil,” tulisnya di Facebook yang turut memuatnaik gambarnya bersama  Muhyiddin Yassin.
Walaupun tidak menyebut nama, doa beliau itu dipercayai ditujukan kepada bekas Timbalan Perdana Menteri itu.
Kedua-duanya bergambar di Lapangan Terbang Antarabangsa Senai dipercayai untuk pulang ke Kuala Lumpur selepas menziarah jenazah almarhum Tunku Laksamana Johor Tunku Abdul Jalil ibni Sultan Ibrahim.

KAH KAH KAH
woit
nampaknya muhyiddin hebat
makin hebat
mufti pun doakan
semua tunggu malam ini
kah kah kah
potong stim ke
naik stim?
kah kah kah

NAiK STiM

-------------

KAPITAL DALAM BAHAYA







INi SUARA

BANK KEPADA

BANK

KAPiTAL

DALAM

BAHAYA



Key bank warns against ‘uneasy calm’ in global markets


ZURICH: The Bank for International Settlements (BIS) issued a warning Sunday over an “uneasy calm” within financial markets, noting that the global economy remains vulnerable to serious disruptions.
The BIS — known as the central bank of central banks — made the call in its quarterly report which is closely watched by investors.
In August and September, markets were shaken after serious concerns emerged about the health of leading emerging economies, especially China.
Interventions from monetary authorities succeeded in stabilising markets to a degree, but the head of the monetary and economic division at the BIS, Claudio Borio, cautioned against being lulled into a false sense of security.
“The present calm is fragile,” Borio said

BERSEDIA

WASPADA

AKAN

MELEDAK
-------------

HUJAH MAT MONGOL



HUJAH

MAT MONGOL








Budak sekolah pun boleh jadi PM lah kalau gini caranya utk memerintah!




















-----------------