Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 8 Oktober 2008

SATU PENGORBAN BESAR – SYED HAMID

JOHOR BAHRU 8 Okt. Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar hari ini menyifatkan langkah Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi tidak mempertahankan jawatan Presiden UMNO sebagai satu pengorbanan pemimpin berjiwa besar yang perlu diberikan pujian.

kah kah kah….. baru ni nak puji…. apa punya tuuuuur….kah kah kah… dulu tibai dolah sampai tak bernafas ….. dolah jatuh tersembab tiba-tiba nak puji…..kah kah kah…

berjiwa besar?..... kah kah kah….. kelmarin tak cakap pun dolah ni berjiwa besar…. semua cakap dia kaki zzzzzzz….. kah kah kah…. hairan munkeee jilbab ni….
pengorbanan besar ?.....kah kah kah…. dia bukan berkorban…. dolah kena korban sebelum raya korban…. kah kah kah.



NAJIB BERI REAKSI ESOK

KUALA LUMPUR 8 Okt. - Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau akan memberi reaksi berhubung pengumuman Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi untuk tidak mempertahankan jawatannya di Terengganu esok.

kah kak kah ….. nak bagi reaksi pun tunggu esok….. kah kah kah…. ni kerana rosmah tak de di rumah petang ni… jadi tak boleh beri komen……kah kah kah



UNDI TIDAK PERCAYA DI PARLIMEN

Parlimen akan bersidang semula pada Isnin 13 haribulan ini.

Pakatan Rakyat akan membuat satu – UNDI TIDAK PERCAYA – terhadap kerajaan Barisan Nasional.

Ini adalah salah satu dari pada kemungkinan yang akan di jalankan oleh Pakatan Rakyat dalam usaha untuk menubuhkan satu pentabiran baru.

Pengunduran Abdullah Badawi ini dilihat sebagai tanda bahawa kerajan Barisan Nasional ini semakin terhakis sokongan bukan sahaja dikalangan rakyat malah di kalangan ahli parlimen BN sendiri.

Apabila Abdullah dipaksa mengundur sebagai satu langkah dan taktik yang sedang diambil oleh United Malays National Organisation agar Barisan Nasional dapat bernafas kembali.

United Malays National Organistion beharap ‘penyapu baru’ yang akan menggantikan Abdullah akan dapat mempelawa kembali ahli-ahli parlimen Barisan Nasional yang telah bersetuju untuk bersama Pakatan Rakyat.



APABILA DOLAH GULUNG TIKAR

Bila Mahathir kena tendang pekara-pekara ini berlaku:

1 – Langkawi mati
2 – Putrajaya mati
3 – Le tour de langkawi mati
4 – F1 mati
5 – Wawasan 2020 mati
6 – South/South Dailoque mati
7 – Proton mati

Bila Dolah gulung tikar pekara-pekara ini akan dibungkus sama:

1 – Air Asia bungkus
2 – Islam Hadari bungkus
3 – Kalimullah bungkus
4 – Monsoon Cup bungkus
5- Kampung Hadari bungkus
6 – Scomi bungkus
7 – Ecm Libra bungkus
8 – Batik bungkus

Apa yang akan datang ialah timbang dan kati nak kira berapa kilo berat isteri perdana menteri ….. kah kah kah.



TERKINI - NOW - AT THIS MOMENT - ABDULLAH BADAWI GULUNG TIKAR !!

ABDULLAH BADAWI GULUNG TIKAR

Abdullah Ahmad Badawi gulung tikar.Dia tak akan bertanding. Dia akan berhenti pada bulan March ini.

Ke mana tikar ini akan dibawa masih belum jelas.



TERKINI ! HOT ! DOLAH LAWAN ?

Abdullah Ahamad Badawi petang ini jam 3.30 akan mengadakan mesyuarat dengan pemimpin Barisan Nasional.

Seluruh negara sedang ternanti-nanti sama ada Abdullah Badawi akan pertahan kedudukan sebagai presiden United Malaysa National Organisation atau tidak.

Ada berita melaporkan Abdullah akan gulung tikar. Ada berita yang melaporkan Abdullah Badawi akan melawan.

Rakyat berdebar-debar menunggu pengumuman ini. Suasana cukup suspen. Abdullah berharap taktik suasana suspen ini akan menggangu hati jantung Mahathir Muhamad. Ini sahajalah cara Dolah melawan Madey….. kah kah kah kah.



MOHD ISA SUDAH DAPAT ILHAM – B. hairan

Bekas Naib Presiden umum tanding jawatan hari ini atau esok.

SEREMBAN: Bekas Naib Presiden Umno, Tan Sri Mohd Isa Samad, berkata beliau sudah mendapat ilham jawatan yang akan ditandinginya, tetapi hanya akan mengumumkannya hari ini atau esok.

Beliau yang bebas daripada penggantungan keahlian tiga tahun kerana kesalahan politik wang Jun lalu, berkata, beliau juga sudah meninjau sokongan ahli sebelum membuat keputusan.

kah kah kah….. ini berita baik….masyuuuuk….. mamat ni memang baik punya orang… dia pembela melayu…. kah kah kah…. tanya orang n9…. sapa tak tahu tuan haji lebai doktor gan…..lebai ni laaa yang jadi timbalan mb n9…semua orang tunggu pengumum ini….tunggu sampul surat dari lebai gan…..kah kah kah…. tunggu jangan tak tunggu….kalau dah dapat ilham tulislaaa sajak bertajuk Aduhai Nasib Cam Mana Aku Jadi Kaya Raya Dulu Bapak Aku Hanya Kerja Jabatan Kerja Raya.... kah kah kah..



RAKYAT ELAK BUDAYA BERTELAGAH – B.hairan

Gimik politik pembangkang tubuh kerajaan boleh gugat perpaduan.

MELAKA: Budaya gemar bertelagah dan berpecah-belah sesama sendiri disebabkan mudah terpesong akibat dorongan emosi tanpa pemikiran yang bijak serta kesahihan fakta, perlu dielak bagi membolehkan masyarakat terus maju, merdeka serta menikmati kehidupan yang lebih bererti dan berkualiti.

Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam, berkata selain itu, rakyat juga tidak harus mudah terpedaya dengan janji indah pembangkang yang bercita-cita membentuk kerajaan sendiri kerana gimik politik mereka hanya akan menjadikan rakyat hidup dengan berdepan pelbagai masalah.


kah kah kah…. munkee ni nak kelentong sapa…. kah kah kah…. baca berita bawah ni….

KLUANG: Hari Raya Aidilfitri tahun ini paling bermakna bagi 72 peneroka Felda Ulu Dengar, di sini kerana mereka bukan saja menerima lebih duit raya berbanding tahun lalu, malah penantian kira-kira 30 tahun untuk memiliki geran tanah yang mereka usahakan sudah berakhir.

kah kah kah….. sampai tua menunggu geran tanah…. apa susah sangat nak urus… berapa hari sangat nak buta geran….. 30 puluh tahun…. kalau lombo dah beranak 50 kali… kalau bik mama dah naik 80 kilo…. kah kah kah….sahaja tak bagi geran… kalau bagi geran orang felda lari sokong pakatan…. kah kah kah



SERAH SUMBANGAN BUKAN BODEK - B.hairan

Tindakan YB dekati masyarakat musim perayaan tak wajar disalah anggap.

TENGGARA: Usaha wakil rakyat untuk turun sendiri menyerahkan sumbangan kepada golongan memerlukan ketika musim perayaan tidak perlu disalah anggap sebagai membodek atau mengambil hati masyarakat.

Ahli Parlimen Tenggara, Datuk Halimah Mohamed Sadique, berkata adalah menjadi tanggungjawab wakil rakyat memastikan nasib masyarakat dalam kawasannya terutama golongan memerlukan sentiasa terbela.


kah kah kah…. membodek ? wooit munkee …. nak bodek apa lagi…. rakyat johor dah nak celah sokong pakatan…. kah kah kah….. munkeee yb ni betul ngok….membela rakyat bukan tugas yb…. tugas yb ialah cari kontrek….. tak de kontrek nanti kontrektor kelas f akan lawan pulak….apa ngok sangat yb ni….kah kah kah ….tugas yb ialah pakai cincin besar lepas tu cium tangan mb…. kah kah kah…



KJ TERJUN PAYUNG - U.malayau

SOALAN UNTUK KJ - Sejauh manakah YB yakin akan mendapat sokongan daripada Pemuda di seluruh negara kerana ada yang berpandangan YB bukannya bermula dari bawah, sebaliknya terus menjawat jawatan dalam Pemuda melalui apa yang disifatkan sebagai 'payung terjun'?

JAWAPAN KJ - Saya mengakui bahawa terdapat tanggapan yang sebegini, tetapi sebenarnya saya sudah aktif dalam politik sejak 1999 lagi. Bermula di peringkat cawangan dan bahagian, seterusnya saya diberi kepercayaan oleh Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menjadi Setiausaha Biro Pendidikan Pemuda UMNO Malaysia sebelum dilantik ke Exco kebangsaan. Pada pemilihan yang lepas saya dipilih sebagai Naib Ketua Pemuda.


kah kah kah…. mamat ni bukan payung terjun…. mamat ni ada surat nikah….dia bukan terjun…. dia menyelam dalam kain batik…. tak payah pakai payung.... dapat surat nikah bolih asah payung....kah kah kah…

pemilihan tahun yang lepas saya di pilih ???..... kah kah kah … mamat ni bukan bertanding…. melayu jangan mudah lupa… dia bukan dipilih…. dia dilantik…. jangan klentong ….kah kah kah…dia di lantik kerana bawak surat nikah…. kah kah kah…aku dapat nikah….



LUPAKAN ANWAR, TUMPU KERJA – MUHYIDDIN - U.malayau

KULIM 7 Okt. Semua pihak diminta supaya berhenti mempercayai pembohongan berterusan yang dibuat oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tentang rancangannya untuk mengambil alih kerajaan dalam tempoh terdekat.

kah kah kah…. munkee sembab ni nak cerita apa ni….. nak lupakan apa ? …. woit munkee…. rakyat tak akan lupa kerana mereka berminat nak melihat kerajaan baru, nak duduk dibawah pentabiran baru dan nak hidup dalam malaysia baru….. malaysia yang merdeka pada 16 september ….bukan pada 31 ogos….kah kah kah…. kan afdal sabah dah deklare 16 september sebagai hari malaysia baru….tahun depan 16 september akan jadikan hari malaysia….kah kah kah… ini rancangan pakatanlaaa...

nak lupa macam mana….dah tak boleh lupa lagi…. hanya tunggu masa sebuah kerajaan baru akan ditubuhkan….woit hang ingat rakyat johor lupa pada longkang dan parit yang sudah hang jual….. kah kah kah….rakyat johor ingat apa yang hang bedal dan sebat...mereka tidak akan lupa...kah kah kah...nak tanya sikit... dulu wak yang mana masuk tim wawasan....kah kah kah



SYED HAMID TIDAK GENTAR – U.malayau

KUALA LUMPUR 7 Okt. Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar tidak gentar dengan tindakan pertubuhan haram, Hindu Rights Action Force (Hindraf) yang membuat laporan polis terhadapnya.

kah kah kah…. mat jilbab ni memang kaki jual minyak attar…. kah kah kah….syabas pak sheikh yang tak gentar….. tapi napa takut dengan malek daing …. kah kah kah… kalau berani lawan satu sama satu… ni pakai refri surug malek kena buang padang…..kah kah kah... gentar ke hilang jaawatan ketua bahagian.... kah kah kah....



FIKIR BAIK-BAIK TUJUAN REBUT JAWATAN UTAMA UMNO – MUHYIDDIN YASSIN - U.malayau

KUALA LUMPUR 7 Okt. - Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin menasihatkan ahli-ahli parti yang menawarkan diri secara terbuka untuk merebut beberapa jawatan utama dalam UMNO memikirkan dengan betul-betul apakah tujuan dan matlamat sebenar mereka menawarkan diri.

kh kah kah…. woit…wak pun kena fikir jugalaaaa…. wak sendiri ada kualiti ke?.... ni nak pandai sangat bagi nasihat... tapi wak tak tengok muka wak sendiri…..…. wak belajar kat man wak?..... kalau wak hanya lulusan sintok tu… forgedt about it laaaa…..wak sendiri apa tujuan wak tekan pak dolah hingga dia tak bernafas…. kah kah kah…



PUTRAJAYA BUKAN BANDAR TERBIAR SEMASA CUTI - U.malayau

PUTRAJAYA 7 Okt. - Majlis Tindakan Pelancongan Putrajaya menafikan pusat pentadbiran Kerajaan Persekutuan itu menjadi sebuah 'bandar terbiar' pada hari cuti umum.

"Sebanyak 1.2 juta pelancong tempatan dan antarabangsa melawat Putrajaya pada tahun lalu.

"Jika ditambah dengan pelancong yang datang untuk menyaksikan pertandingan bunga api antarabangsa pada tahun lalu, jumlah pelancong ke Putrajaya ialah sekitar 4.7 juta orang,"
.

kah kah kah…. cam mana agaknya mamat ni kira angka 1.2 juta ini….masuk putrajaya pakai numbor ke? …. kah kah kah… munkee apa yang dipanggil pelancung tempatan…. pelancung tempatan ni orang yang duduk di sana ke…. kah kah kah…kalau yang itu dikira … di kl lagi ramai pelancung tempatan…. hari-hari pelancung tempatan melawat ke kl…. ada naik bas, ada naik lori, ada naik kereta, ada jalan kaki, naik keretapi, naik lrt…. tak sudah-sudah

memang lah di putrajaya ada orang datang kerana sana buat urusan resmi....kah kah kah…
mat bangla baut passport kira pelancung luar negara, mat indon buat visa kira pelancung negara…. minah kelisa dan mat proton datang tengok bunga api pun akan kira pelancung juga…. kah kah kah…

kalau macam ni …tolong tambah angka 3000 lagi….. ini jumlah peguam yang datang tunjukan perasaan awal tahun ini…. kah kah kah…