Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 26 Oktober 2012

LAGI SURAT DARI PEMBACA TENTANG KONDOM





ANAK MUDA DENGAN SEX
Aden kira semua anak muda/mudi mulai dari sekolah menengah satu mesti diajar dengan pendidikan seks yang termasuk akan maklumat bahawa naluri berahi seks lebih-lebih lagi di pihak lelaki harus dikawal kerana tuntutan biologikal alami. naluri seks ini akan menggila dan ia juga boleh dikawal jika disedarkan bahawa mempunyai anak tanpa ada tanggungjawab kewangan akan memudaratkan pasangan belum matang itu.

 Ibu bapa boleh membantu tapi jangan pakai kaedah agama kerana kaedah agama tiada fahaman saintifik mengenai psikologi/biologi. Agama akan mainkan akidah/keimanan/iblis/syaitan/ ayat Quran/hadis/ayat-ayat karut lain yang tiada kena-menggena dengan anak bayi anak bayi dibuang tanpa digniti. 

TT sungguh risau yang ramai tak faham hakikat yang air mani bertemu telur di rahim wanita boleh menghasilkan bayi atau nyawa. TT nasihat pakai kondom tapi pasangan tak terlintas yang mereka akan bersetubuh akhirnya jika mereka hilang kawalan berahi gila yang mengamuk lalu tak terfikir nak pasang on PENCERAHAH DARI PEMABCA
Publish | Delete | Spam
Anonymous

at 5:47 PM

SEDAP MEMANG SEDAP
Kebanyakan budak2 ni bukan nak nikah sangat pun, cuma nak kahwin (sedap) yang sekejap tu je. Macam kes budak2 nak ambik SPM ni, cuba tanya nak ke dinikahkan? Kalau betul dia nak cara halal tapi tak dapat, dia takkan buang/bunuh anak tu. on PENCERAHAN DARI PEMBACA
Anonymous
at 4:32 PM

KEMPEN GUNAKAN KONDOM
Syabas kepada Tukar Tiub! Saya menghormati Isham sebagai seorang aktivis yang memperjuangkan nasib bayi malang yang dibuang. Gejala buang bayi sering berlaku dikalangan masyarakat Melayu yang beragama Islam kerana umat Islam terlalu pentingkan "maruah" mereka sebagai seorang Muslim daripada nyawa anak sendiri. 

Mereka takut dipandang hina oleh masyarakat Muslim lain yang susah tentu akan mengumpat, mencela, menghina gadis dan ibu-bapa gadis yang mengandung dan melahirkan anak luar nikah itu. 

Sebab itu gadis-gadis yang mengandung diluar nikah ini lebih rela membunuh anak kandungan sendiri daripada dihina oleh masyarakat yang terlalu pentingkan agama (seolah-olah mereka tidak pernah melakukan sebarang kesalahan) daripada nyawa seorang bayi yang tidak berdosa. Kes buang bayi jarang berlaku dikalangan orang kafir di Malaysia kerana ibu bapa mereka hanya marah bila mengetahui anak gadis mereka mengandung dengan teman lelaki. Ibubapa kafir akan menyuruh anak mereka berkahwin. Jadi gadis on PENCERHAN DARI PEMBACA




UCAPAN UNTUK TERUS BERKORBAN






 
Perutusan Eidul Adha 1433 Hijrah

“Memaknai Pengorbanan demi Keadilan”

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar! Walillahilhamd. Selawat ke atas junjungan besar Muhammad S.A.W.

Dikesempatan ini saya ingin mengucapkan selamat Eidul Adha kepada seluruh warga Muslim di Malaysia. Marilah kita bersama-sama doakan kesejahteraan mereka yang sekarang ini sedang melakukan ibadah di Padang Arafah supaya memperoleh haji yang mabrur dan diberkati. Semoga selamat dalam urusan harian di sana dan selamat kembali ke tanahair, Insya Allah.

Eiduladha juga sering disebut sebagai hari raya haji atau hari raya korban. Apakah yang boleh dimaksudkan dengan pengorbanan. Ianya adalah satu proses kesetiaan, ketaatan dan keikhlasan. Lihatlah bagaimana ketaatan Nabi Ibrahim a.s yang redha menerima perintah Tuhan untuk mengorbankan putera baginda Ismail a.s. Namun, ketaatan yang wujud dalam diri Ibrahim a.s itu sangat mengujakan sehinggakan Ismail.a.s juga redha dengan ketentuan yang telah diperintahkan. Begitulah, kisah ini terkait dalam kehidupan hari ini bahawa pengorbanan adalah ketaatan dan kesetiaan dalam perjuangan yang meletakkan Islam itu dikedudukan yang tinggi.

Islam juga menggalakkan umatnya yang berharta dan mampu untuk mengorbankan sedikit daripada haknya itu untuk membantu golongan yang kurang berkemampuan. Janganlah kita lupa akan saudara kita yang menderita dengan tekanan hidup akibat krisis dan perbalahan seperti di Syria, Rohingya, Afghanistan dan serata dunia. Kerana bukan korbannya tidak diterima tetapi keikhlasan itu adalah lebih utama seperti kisah Qabil dan Habil yang tercatat dalam Surah Al-Maidah ayat ke 27

Berkata Habil: “Sesungguhnya Allah hanya menerima (korban) dari orang-orang yang bertakwa”

Juga di Malaysia yang terus terbeban dengan ekonomi dan kuasa membeli yang semakin rendah, anak muda yang terkesan dengan bebanan hutang belajar, graduan yang sukar mendapat kerja dan aktiviti jenayah dan moral yang semakin membimbangkan.

Jelas sekali, bahawa Islam itu mendidik umatnya agar sentiasa bersatu dan bersedia untuk berdepan dengan apa jua kemungkinan agar isu yang berbangkit seperti memperlekehkan hak dan hukum Islam di Malaysia tidak akan berulang dan seterusnya Islam dapat dipertahankan. Oleh yang demikian Islam akan sentiasa dimartabatkan dan terus dihormati oleh semua kaum. Maka dikesempatan ini, masih ada peluang untuk kita terus memupuk masyarakat yang penyayang dan saling bantu membantu antara satu sama lain tanpa mengira latarbelakang bangsa dan ideologi politik.

Dalam konteks Malaysia, harus kita lihat pengorbanan itu dari sudut kesedian untuk istiqomah, ikhlas dan memegang amanah untuk memerangi salahgunakuasa, penyelewengan, rasuah dan penindasan. Tanggungjawab ini melibatkan pelbagai sektor, dari segi pendidikan, ekonomi, pekerjaan, sosial dan agama serta adat kepercayaan. Maka adalah menjadi tanggungjawab kepimpinan negeri menjayakan apa yang telah mereka perjelaskan demi kesejahteraan hidup walaupun ada perbedaan kepentingan politik, agama dan bangsa.

Semoga kita semua dapat menghayati apa yang telah Rasulullah S.A.W nyataka semasa menyampaikan khutbah di Hujjatul Wida’ (Haji Perpisahan)

Sesiapa yang telah diamanahkan, maka tunaikanlah amanah itu kepada yang berhak menerimanya..”

Justeru, ayuhlah rakyat Malaysia khususnya dan yang Muslim khasnya, kita bersatu dan mengenepikan apa jua perbedaan dan fahaman politik antara kita. Marilah kita bersama-sama menginsafi diri dan bersyukur agar kita dapat terus mengangkat agama dan dalam masa yang sama kita memelihara hubungan yang rapat dengan kaum-kaum lain.

Selamat menyambut Eidul Adha 1433H


Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden
Parti Keadilan Rakyat

PENCERAHAN DARI PEMBACA






KOMENTAR TUKAR TIUB
dulu ada ibrahim nak sembeleh anaknya
yang bernama ismail
tapi tak jadi - ini kesah pengorbanan
ini cerita zaman dulu


yang ini cerita terkini - hari ini
cerita  buang anak yang baru lahir
ini bukan pengorbanan
ini satu masalah besar yang sedang
dihadapi oleh anak anak muda
yang berahinya selalu melejang

hanya ada satu jawapan:
pakai kondom
sarongkan getah kondom
pada batang pelir yang keras 
sebelum menerjah ke dalam puki yang sedang basah
rasakan lah nikmatnya
memang nikamat ketika pancutan mani keluar

dengan kondom tersarong dibatang pelir
ketuika air mani lelaki yang mengandungi benih bayi
terpancut ianya akan  terperangkap
ertinya TIDAK ada bayi yang akan lahir

NOTA:
nasehat sejelas ini hanya 
dapat dibaca dalam laman tukar tiub
kerana tukar tiub tidak mahu melihat
bayi mati bayi dibuang bayi dibunuh
bayi ditaman bayi digigit semut
bayi ditinggal dalam tandas  dan dan dan

sebelum kita semua bermoral tinggi
sebelum kita semua memiliki kesedaran hakiki
sebelum kita mengakui bahawa hanya kita memiliki ajaran benar
maka wajiblah kita akui bahawa ketika muda
lejangan berahi seksual itu ampuh meronta ronta

kita juga wajib akui:
bukan semua anak muda dapat menundukkan 
zakar yang keras dengan zikir
justeru:
untuk menapikan  benih bertemu telor
untuk menidak perjalanan benih ke telor
untuk menapikan si dara  dari bunting mengandung
maka jawabnya pada ketika ini ialah kondom

Pelajar buang bayi baru lahir dalam tali air - meloya

KANGAR 25 Okt. - Polis menahan seorang pelajar berusia 17 tahun kerana dipercayai membuang bayi perempuan yang baru dilahirkannya ke dalam sebatang tali air di Kampung Behor Rotan Pahit, Simpang Empat, di sini, awal hari ini.

Polis turut menahan tiga lagi individu termasuk teman lelaki pelajar berkenaan selepas mayat bayi itu ditemui mati kira-kira pukul 1 pagi dalam tali air yang terletak kira-kira tiga kilometer dari rumah pelajar itu.

Ketua Polis Perlis, SAC Zull Aznam Haron berkata siasatan masih dijalankan bagi memastikan sama ada bayi itu masih hidup semasa dibuang atau dibunuh sebelum dicampak ke dalam tali air itu.

Katanya polis menerima laporan seorang pegawai perubatan Hospital Tuanku Fauziah (HTF) yang curiga dengan pendarahan seorang pelajar perempuan yang telah dirujuk ke hospital itu kira-kira pukul 9.20 malam tadi.

Hasil laporan itu, polis dengan kerjasama Jabatan Bomba dan Penyelamat telah menjalankan gerakan mencari dan menyelamat bayi berkenaan setelah mendapat maklumat bayi itu dibuang ke dalam tali air.

Zull Aznam berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan kesemua suspek ditahan reman selama tujuh hari untuk membantu siasatan. - TIENNAMA


Buang bayi dalam sungai

Kangar: Sepasang remaja berusia 17 tahun nekad mengambil jalan mudah menutup aib dengan membunuh bayi luar nikah yang dilahirkan hasil hubungan sulit mereka. »

MENGINGATI SETIA KAWAN MALAYA - MESIR






DI BAWAH BENDERA INI MEREKA ANGKAT SENJATA LAWAN ZIONIS
SETIA KAWAN MALAYA - MESIR
Selamat Hari Raya, TT. Kita akan sentiasa mengambil semangat hari raya korban untuk berkorban demi keadilan dan kesaksamaan hak rakyat kebanyakan. TT, 13 Zulhijjah tahun ni jatuh pada 29 oktober, iaitu pada ulangtahun ke 56 Perang Terusan Suez antara tentera Mesir menentang British, Perancis, dan Israel. Dlm peperangan tersebut, kira-kira 60 orang pelajar Malaysia di Universiti Al-Azhar telah menjadi sukarelawan tentera Mesir mengangkat senjata menentang British, Perancis, dan Israel.

 Mereka bersama2 rakyat Mesir telah berjuang menentang imperialisme asing yang ingin merampas terusan Suez daripada Mesir. Alhamdulillah, peperangan berakhir dengan Terusan Suez kekal menjadi milik Mesir. Sesunguhnya, merekalah datuk kita dan kita adalah anak cucu mereka.

 Kita patut berbangga dengan semangat mereka dan mengambil iktibar pengorbanan mereka semasa Perang Terusan Suez di mana tarikh 29 oktober tahun ini jatuh pada hari tasyrik 13 Zulhijjah. TT, kita patut berbangga dgn mereka, kerana on UCAPAN SELAMAT KEPADA SEMUA YANG BERKORBAN


PEJUANG ISLAM YANG TAKABIL DAN MAKILTUM



BISUL ZUL NORDIN ADA ULAT
MAHKAMAH : ZUL NORDIN MINTA BAYARAN UNTUK KOSONGKAN KERUSI – keadilan daily

 Bekas Timbalan Presiden KEADILAN, Dr Syed Husin Ali berkata, Datuk Seri Anwar Ibrahim memaklumkannya kepadanya bahawa Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin meminta bayaran bagi mengosongkan kerusi untuk memberi laluan kepada Ketua Pembangkang itu, bertanding. 


“Yang mula-mula beritahu saya adalah Anwar Ibrahim, Ketua Umum KEADILAN,” kata Syed Husin sewaktu menjawab soalan peguam, Hasnal Rezua yang mewakili Zulkifli dalam perbicaraan di mahkamah Jalan Duta pagi tadi.

Syed Husin pada 27 Januari lalu menuntut ganti rugi sebanyak RM10 juta, ganti rugi teladan, faedah, kos dan relif yang dirasakan wajar oleh mahkamah.

Tuntutan itu dibuat terhadap Utusan Melayu (Malaysia) Berhad, ketua pengarang Utusan Malaysia Datuk Aziz Ishak dan Zulkifli.

Dalam kenyataan tuntutannya, Syed Husin berkata Utusan Melayu dan Abdul Aziz dengan niat jahat dalam akhbar Utusan bertarikh 20 November 2011 menerbitkan kata-kata berunsur fitnah terhadap beliau dalam berita bertajuk “Zul Noordin nafi dakwaan Syed Husin”.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... APA NAMA PEJUANG ISLAM MACAM INI?.... kah kah kah...

kah kah kah... MENGAKU PEJUANG ISLAM YANG TAKABIL DAN MAKILTUM...kah kah kah

kah kah kah... MULUT BERBUIH BUIH CAKAP HAL ISLAM.... kah kah kah...

kah kah kah...HARI HARI TUNGGANG TUNGKIT.... kah kah kah...

kah kah kah... BERJIHAD KE HULU BERJIHAD KE HILIR.... kah kah kah..

woit.... SEBENARNYA  SEMUA WAYANG..... kah kah kah...

kah kah kah... HUTANG  15 RIBU PADA PUAN AINON BUAT BUAT LUPA.... kah kah kah..

kah kah kah...INI MINTA PULA 60 RIBU.... kah kah kah...

kah kah kah.. TIPU SANA TIPU SINI.... kah kah kah...

kah kah kah..KALAU MAXCAM INI KAPIR HARBI LEBIJH BAIK.... kah kah kah..

kah kah kah...KAPIR   MAKAN BABI TAPI JUJUR DAN IKHLAS... kah kah kah...

NOTA:
apa dia maknanya
takabil dan makiltum?

ini bahasa arab badwi klasik
maknanya .... bubuh sendirilaaa 
kah kah kah