.

Selasa, 9 April 2019

APA DAH JADI








APA DAH JADI

Mon, Apr 8, 6:44 PM (1 day ago)
to me

Wahai Pembacha Pembacha TukarTiub Yang Budiman

Jika kita selami mukaddimah lagu APA DAH JADI oleh Al Marhum S.M Salim(Sheikh Salim Sheikh Muhammad Al Mahros) ;



APA DAH JADI APA DAH JADI
SAMPAI SEKARANG TAK KAHWIN LAGI
APA NAK JADI APA NAK JADI
SAMPAI SEKARANG MASEH MEMILEH

APA NAK JADI.......

......sunggoh menyayat hati.Tapi alangkah terkejutnya apabila saya membelek belek hakchipta lagu  Apa Nak Jadi  ada  AMARAN.

Amaran :

"Jalan cherita lagu ini  adalah khayalan semata mata dan samasekali tiada kena mengena dengan sesiapa pun baik yang hidop atau pun yang telah mati KECHUALI Saudara Hishamuddin Rais saorang"

KAH KAH KAH

KAHWINLAH KAMU 
SEBELOM KAMU 
DI KAHWINKAN



------------------

INI PROJEK SIAPA?









PELIK

INI PROJEK SAPA
Dec 18, 2017 - Latihan polis meliputi simulasi sesudah keputusan PRU14 ... KLIK BACA: Tun M bimbang Najib tak mahu serah kuasa jika kalah PRU14.


 3 didapati bersalah 

rancang culik Najib
PUTRAJAYA: Mahkamah Rayuan hari ini mendapati 2 bekas askar dan seorang warga Indonesia bersalah merancang menculik bekas perdana menteri Najib Razak dan 2 pemimpin tinggi lain, menterbalikkan keputusan mahkamah 2 tahun lalu.

Nor Azmi Jalani dan Mohd Yusri Mohamed Yusof, serta rakyat Indonesia, Ali Saifuddin semua dalam usia 30-an, didapati merancang untuk menculik Najib, timbalannya ketika itu Ahmad Zahid Hamidi, serta menteri Hishammuddin Hussein and Khairy Jamaluddin.



GUA INGAT

AL-MAUNAH

ITU PASAL GUA

TANYA INI

PROJEK SIAPA

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH

----------------------

ADO RAJO




NASIB BAIK

ADO RAJO DAPEK

KITO RAYO
Al-hem ..tohan masih sayang kita ..
STATUT tak jadi sain. 
Sah kito dapek ghayo tahun nee .
.igama kito thorpoliharo ..kito masih ado payong ..bisnis pasir masih ON. Putoro mahkoto boleh lah terus momantek KO Sweden lak. Sekali lagi Al-hem ..Rajo kito makin hensem ..sebijik cam omputeh ..janji pandai intai anak bulan. 
on 
LU ADA OTAK
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 4/8/19

M


-----------------

KITA SEMUA KOMUNIS








JANGAN HINA BABI

MANUSIA DILAHIR KOMUNIS
LAHIR TANPA HARTA
MATI TANPA HARTA
ANTARA LAHIR DENGAN MATI
ADA MANUSIA SASAU 
DENGAN KUASA KUMPUL HARTA
Org da tak heran da najib ke rosmah ke biorkn kedalam kalau salah bro TT..
yg heran ko tu jilat komunis 
ko la babi melayu 
on 
PROJEK AJEN MADEY
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/9/19

TT,


---------------

BUNG KARNO






BUNG KARNO
Kalau lah aruah Sukarno tu boleh idup balik 
..saya percaya falsafah - revolusi sosial -
 akan turut idup .. on 
MB JOHOR DALAM LIMBO
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 4/8/19

ini la




-----------------

LU PIKIR SENDIRI LAH








KAH KAH KAH

RAJA KALAU 

MAKAN PETAI

KENCING  PASTI 

HARING

BERAK RAJA 

BUSUK JUGA

LU PIKIR

SENDIRILAH

Profesor kangkung dan pensyarah pembodek pengampu Umno

TERDAPAT segelintir pensyarah, profesor madya dan profesor yang membaca Perlembagaan Persekutuan dengan cara menggelapkan beberapa frasa penting yang terkandung dalam peruntukan-peruntukan tertentu untuk tujuan tertentu.

Sebagai contoh, ketika mereka menghuraikan Perkara 153 berkenaan dengan “kedudukan istimewa Orang Melayu”, mereka memadamkan terus tajuk Perkara 153 tersebut iaitu “Perizaban Kuota”. 

Mereka juga memadamkan frasa “dan kepentingan sah kaum-kaum yang lain” dalam Perkara 153(1).

Mereka juga memadamkan “perkadaran yang difikirkan munasabah” dalam Perkara 153(2).  

Hasil daripada usaha pembacaan secara songsang ini, maka mereka pun bersyarah bahawa Perkara 153 adalah untuk kepentingan orang-orang Melayu dan pribumi Sabah dan Sarawak sahaja, sementara semua orang Melayu berhak menuntut apa-apa sahaja keistimewaan dari kerajaan.  

Ketika menghuraikan kuasa-kuasa Raja-Raja Melayu, mereka menggelapkan Perkara 40(1) yang berkenaan dengan hal “Yang Di Pertuan Agong hendaklah bertindak mengikut nasihat” dan juga Perkara 40(1A) berkenaan dengan keperluan Yang Di Pertuan Agong menerima dan mengikut nasihat tersebut.  

Selanjutnya, mereka memadamkan peruntukan-peruntukan yang sama dalam Jadual Ke-8 berkenaan kuasa-kuasa Raja-Raja Melayu dan juga memadamkan frasa “Tertakluk kepada peruntukan Perlembagaan ini” di dalam Perkara 181(1).  

Hasil daripada huraian mereka yang songsang ini, maka mereka bersyarah bahawa kuasa-kuasa Raja-Raja Melayu adalah melebihi daripada mana-mana peruntukan di dalam Perlembagaan.

Sekiranya mereka ini mengalami masalah pembacaan seperti dyslexia, mereka boleh disyorkan untuk berjumpa pakar perubatan. 

Sekiranya bebal, mereka ini boleh diajar. Akan tetapi mereka ini golongan yang dikatakan terpelajar yang mengajar di institusi pengajian tinggi. 

Maka semestinya terdapat masalah lain yang lebih mendalam.

Masalah yang sebenarnya ialah mereka ini pembodek pengampu Umno.

Ini sahaja penjelasan yang munasabah yang dapat diberikan kerana selama ini, Umno yang bersungguh-sungguh membawa dan mencanangkan wacana seperti ini.  

Apabila budaya membodek mengampu itu dijadikan teras untuk naik pangkat di universiti, maka mereka pun berlumba-lumba untuk menunjukkan mereka lebih Melayu dan lebih Umno daripada yang lain.  

Kita tidak pernah mendengar mereka ini membicarakan konsep “kuota” seperti yang tertulis dalam tajuk kepada Perkara 153.

Kita juga tidak pernah mendengar mereka ini mengupas ruang lingkup “perkadaran yang munasabah”. 

Yang selalu diulang-ulang adalah “ini adalah hak Orang Melayu, kita mesti pertahankan, kita bukan rasis kerana kita mempertahankan hak kita sendiri yang ada dalam Perlembagaan”.

Mereka juga telah menekan pensyarah-pensyarah lain agar tunduk dan akur dengan wacana sesat yang mereka bawa. 

Malah ada kes seorang pensyarah telah dicampak ke Sabah dan ke Melaka kerana menegaskan bahawa Perlembagaan Persekutuan tidak membenarkan UiTM dikhususkan hanya untuk Bumiputera sahaja.

Dalam “kemelut” kuasa Raja-Raja Melayu ini, mereka ini juga dilihat meneruskan agenda dan propaganda Umno bahawa Umno sahaja yang melindungi Raja Melayu dan parti-parti politik selain daripada Barisan Nasional tidak boleh dipercayai.  

Maka apabila mereka membahaskan ruang lingkup kuasa Raja-Raja Melayu, mereka tidak pernah menyentuh perjanjian-perjanjian yang dibuat oleh Raja-Raja Melayu dengan pihak British yang menyerahkan kuasa pemerintahan kepada pihak British. 

Mereka langsung tidak merujuk kepada perenggan 58 Laporan Suruhanjaya Reid 1957 berkenaan dengan konsep “Raja Berperlembagaan”.

Bukan itu sahaja, mereka sanggup membelakangkan peruntukan sebenar Perkara 181 dengan memberikan tanggapan bahawa seolah-olahnya “kedaulatan Raja-Raja Melayu adalah mutlak dan dilindungi Perlembagaan di bawah Perkara 181”.

Penceramah-penceramah yang selalu dijemput berceramah mengenai hal ini juga tidak pernah menyentuh sejarah feudalism dalam masyarakat Melayu. Mereka hanya gemar berceramah sekitar bagaimana pihak British telah mengiktiraf Raja-Raja Melayu sahaja.  

Disebabkan mereka ini, ramai warganegara kita yang terpengaruh dengan dakyah sesat ini.

Bagi pelajar-pelajar universiti pula, mereka juga terpengaruh dengan budaya membodek mengampu tersebut lalu mereka juga terlibat sama menjadi pembodek pengampu demi untuk memperoleh peluang dan keistimewaan yang dikecapi oleh ahli-ahli akademik pujaan mereka.   

Mereka ini telah lama bermaharajalela di universiti awam. Walaupun terdapat undang-undang yang mewajibkan ahli akademik bersifat berkecuali dan tidak aktif di dalam aktiviti politik, mereka ini kebal daripada undang-undang tersebut.

Maka ramai pensyarah dan professor yang terlibat aktif dalam Umno.  

Ada yang ghairah mengeluarkan kenyataan awam di media massa bahawa warga universiti perlu berterimakasih kepada Umno.

Ada pimpinan universiti yang berceramah “pensyarah-pensyarah yang tidak menyokong Umno tidak layak mengajar di universiti ini”.  

Ada pimpinan universiti yang selalu memanggil orang Umno seperti Lokman Adam membuat program politik di universiti.

Ada pensyarah yang memegang jawatan seperti Naib Ketua Pemuda Umno Bahagian. Ada juga pensyarah yang terlibat berkempen untuk Umno dalam pilihan raya umum.

Ada juga pensyarah yang diminta untuk menulis surat akujanji bahawa beliau tidak akan menimbulkan pensyarah-pensyarah universiti yang bergiat aktif di dalam Umno sebagai isu dan syarat tersebut diletakkan sebagai satu syarat pertukaran tempat mengajar.

Sebaik sahaja pilihan raya 2018 selesai, banyak aduan dan laporan yang telah dikemukakan kepada pihak Biro Pengaduan Awam, Kementerian Pendidikan dan Menteri Pendidikan sendiri berkenaan dengan ahli-akademik tersebut.

Akan tetapi sehingga kini masih tiada tindakan yang diambil.  

Bukan sahaja tiada tindakan telah diambil, malah seorang pensyarah yang telah menawarkan diri bertanding dalam pemilihan Ahli Majlis Tertinggi Umno telah dinaikkan pangkat menjadi profesor penuh pada awal tahun 2019.  

Mereka ini kononnya “berjuang demi bangsa Melayu dan agama Islam” akan tetapi perjuangan yang menggunakan penipuan dan salah guna kuasa ini hanyalah semata-mata untuk kepentingan peribadi sendiri.  

Maka wajar kita bertanya kepada pihak Menteri Pendidikan:  Bila mahu ambil tindakan? – 9 April, 2019

*Mohd Nazim Ganti Shaari, pensyarah undang-undang UiTM




---------------

AWAS BAHAYA!







TAHNIAH

 PORTAL FMT

PORTAL FREE MALASYIA TODAY
BUAT LAPORAN JELAS
DENGAN GAMBAR SEKALI
INI CONTOH PORTAL 
BERTANGGUNG JAWAB

6 more sardine brands taken off market

KUALA LUMPUR: The health ministry has withdrawn six more brands of canned sardine products from the market because they have been confirmed to contain impurities such as Filum Nematoda worms from the genus Anisakis spp.

Its director-general Dr Noor Hisham Abdullah said the six products of the sardines were from the Cinta, Sea Fresh, HS Brand, King Cup, Star and TC Boy brands.

LAPORAN JELAS


------------------------

PROJEK AJEN MADEY









TUNTUTAN GILA

NAK BUNUH

KAWAN SENDIRI
KES NAJIB ARAH 
TABUNG HAJI BELI TANAH 1MDB
KES ROSMAH REBUT TANAH DG DEEPAK
KES LOKING AZEEZ BELI TANAH
SEMUA AKAN TERBONGKAR

Pemuda Umno desak tubuh RCI siasat salah laku Tabung Haji

Kerajaan digesa menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) untuk menyiasat dakwaan salah laku dalam pengurusan Tabung Haji (TH).

Ketua Pemuda Umno  Tuan Haji Asyraf Wajdi Dusuki berkata penubuhan RCI itu amat penting supaya dapat menjernihkan kekusutan masyarakat yang boleh menjejaskan kepercayaan dan keyakinan rakyat terhadap TH.


ATAU MAMAT

KETUA PEMUDA INI

AJEN MADEY

NAK BUNUH 

NAJIB ROSMAH

SAJE TANYA 

NAMPAK MACAM 

IKUT SKRIP

PAKATAN

KAH KAH KAH



-------------------

MAIN BELAKANG LU CAKAP APA?








MAIN BELAKANG

LU CAKAP APA?
ini la kata2 hebat dari suara bakal perdana menteri malaysia..mula2 kata minoriti jgn cuba nak jd majoriti, kata penyokong2 dulu kala dgn super liberal..ada tersasul sbnenarnya dia adalah perdana menteri bukan madey, ada sailang suamiku seorg perdana menteri dgn rafizi menteri ekonomi..
semua ini makin terserlah setelah YB2 dlm pakatan harapan megharapkan anwar masuk parlimen dan bantu yb2 yg tiada pengalaman main belakang, bahkan selpas masuk parlimen, nurul juga bole duduk bergolak dgn kj -anwar main belakang..kalo dah semua mak nenek tanda2 ini tuhan tunjukkan, apakah tiada akal lagi korang atau otai2 reformasi nak pilih anwar jd perdana menteri??
kalo berani, jgn terima jawatan dari madey mcm najib..sila buat pru awal..bro tt..malam ni anwar ada takzirah dimasjid mana?anwar ada tauliah ke?maklum la nogri sembilan ni kuat dgn adatnya, takkan MB pun takut dgn anwar..next pru-PSM.. on 
LU ADA OTAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/8/19

mat sabu




--------------

FIKIR DAN KAJI







FIKIR & KAJI

SAPA KENA PAU

Dua puluh lima (25) daripada 28 orang Anggota Kabinet menyokong Status Rome. Hanya TIGA ORANG menolak. Siapakah 3 PAU itu....?? 
Lim Kit Siang patut tahu by now, siapa yang jujur berjuang untuk rakyat dan negara dengan siapa yang berjuang untuk diri sendiri. Jangan bersembunyi di balik kueh pau lagi. Bukan Nurul saja yang tahu, semua orang dah tahu........ 
on
 LU ADA OTAK
Publish | Delete | Spam
cikminah
on 4/8/19

Mcm



---------------

NIKMAT MEMBACA






NIKMAT MEMBACA

BUKAN MENGHAFAL
Kita libey galak bina istana dariphado beno kutohb khanah ..kita lobey suko Ikek porot untuk tampong sekor Ya Ampoon Rm500,000 sari daripada bagi subsidi buku ilmu Yg rege rm250 sebijik ..nasib baik buku TT 20 ringgee jo sobijik ..kah kah kah. 
on 
MULAKAN KEMBALI 
BUDAYA BAITUL HIKMAH
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 4/8/19

Al-h




----------------

TERSANGKUT PADA AIR MAZI








MASIH 

TERSANGKUT

PADA AIR MAZI
bro..perlu diingat, yg memusnahkan baitul hikmah itu adalah islam juga..yg ditinggal sejak zaman baitulhikmah adalah ilmu hukum hakam dan ilmu nahu..sb tu org melayu lebih fasih berbahasa tuhan berbanding org2 arab.. 
on 
MULAKAN KEMBALI 
BUDAYA BAITUL HIKMAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/8/19

Kita



---------------

BUDAYA BERFIKIR








BUDAYA BERFIKIR

BAITUL HIKMAH
MULAKAN BERFIKIR KRITIKAL
JANGAN HANYA BERTANYA
PADA TOK LEBAI
BACA DAN KAJI SENDIRI
MASUK AKALKAH
SEMUA BINATANG DALAM DUNIA
MASUK DALAM SEBUAH KAPAL
sabo bro tt..org melayu pendatang mana suka membaca..nak ckp melayu pun tersasul2..yg dickpkan adalah bahasa malaysia..bahasa melayu hanya pak samad je yg gunapakai..melayu bukan saja malas membaca, bahkan bahasa melayu sendiri pun ceduk dari bahasa2 lain..
kalo dah bahasa pun cedok bahasa org lain, jgn fikir nak membaca megembangkan fitrah..oh ya bro..lu pun tau fungsi umno itu apa..fungsinya aalha untuk memperbodoh2kan org melayu yg memang bodoh..lu puja puji dimana bumi dipijak, disitu langit dijunjung..lu lupa bhw bangsa indon selalu kata bangsa melayu ini bodoh..bahkan indon tidak sombong dgn mengambil bahasa asing jd bahasa indonesia..malah indon juga menerima pakai singkatan2 bahasa..
lu jgn lupa bro pd waktu dulu pak chong pernah bersabda bhw org2 tiongkok menterjemahkan buku2 asing kdlm bhs tiongkok, org2 tiongkok membaca dan mencipta..hari ini, lu lihat, apa barangan made in china yg tiada ada dlm umah org2 melayu?waima kain ihram pun china yg buat.. 
on 
ZURINAH HASAN 
BUKAN BIDUANDA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/8/19

bro..






----------------

BAITUL DEMO







BAITUL DEMO
tapi ko tt .. ko menganjurkan BaitulDemo... ko hasut buat apa bicang kalau boleh turun jalan raya.. buat apa plihan raya kalau boleh guling guling.. adakah dengan adakah ini hasutan untuk tiada lagi demo terbalik kereta... ? aku tak pandai baca. kah kah kah 
on 
BUDAYA BAITUL HIKMAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/9/19

K



-----------------

SILA BANTU










YANG BAIK HATI

SILA BANTU
Butuh...kaki jilat lu layan la...kiri kanan jilat..luboenah tgok dia attach dapig takkn ..LGe project terowong isam diam bebilion2 hisam diam...nuar sontot cina dol isam diam..nuar main jobo isam la repobasi masa 20tahun lepas..nk tuka bendera malaysia isam la orgnya..lagi nk cite tentang negara..butuh lu 
on 
SEMANGKOK CENDOL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/8/19

ini la


------------

MAT MONGOL MEMUSNAH IRAQ









MAT MONGOL
MUSNAH BAITUL HIKMAH
Akhir nye pada 1258 ..Mat Mongol datang ..merampas dan campak buku2 tu ke Sg.Tigris. Ini adalah hokooman tuhan ..sebab masa tu umat Islam sangat suka membaca dan liat ngapal.
 on 
BUDAYA BAITUL HIKMAH
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 4/8/19

Ka




-----------------

BUAKAN ARAB








BUKAN ARAB
MAJORITI PEMIKIR ILMUAN
BAITUL HIKMAH DATANG DARI
LUAR ARAB TERUTAMA PARSI

nama2 arab yg kau petik dlm Budaya Baitul Hikmah tu wujud ke TT? sejak bila pulak kau percaya hal2 dari arab marab ni? sedangkan nabi muhammad pun kau tak percaya dia wujud , apasal tetiba pulak petik nama2 arab? 
al quran pun kau anggap rekaan nabi muhammad tapi nama2 arab yg lain kau petik tiba2.... oo nak suruh org beli buku kau rupanya.. cakap jer la terus terang. kahkahkah punya la jauh kau putar kahkahkah 
on 
BUDAYA BAITUL HIKMAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/9/19

M




---------------