.

Khamis, 9 Jun 2016

ISI BORANG KE SYURGA




RAMALAN 

KIAMAT

ISI BORANG

KE SYURGA

ADA APA 

DISANA?



BADAK BUAT ANGKARA LAGI




 KULUM BIA

ADA SAMA
















JIKA KERAJAAN BELANJA RM86 JUTA (ANGGARAN) SEWA JET PERIBADI UNTUK VVIP DAN TUGAS RASMI, KENAPA ANAK PEREMPUAN  ROSMAH TURUT SAMA GUNA ACJ319?

Alasan-alasan yang diberikan oleh  Rizal Mansor, Pegawai Khas kepada Rosmah bahawa jet peribadi ACJ319 A6-CJE disewa oleh Kerajaan Malaysia bagi tempoh 2 bulan untuk kegunaan pembesar negara (VVIP) bukanlah perkara baru. Setiap kali saya mendedahkan pembaziran akibat dari kos menggunakan jet peribadi, alasan-alasan inilah yang akan digunakan dengan mengheret nama DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong.

Kalau pun jet-jet peribadi ini adalah satu keperluan kepada pembesar-pembesar, siapa yang secara rasminya diiktiraf sebagai pembesar VVIP yang boleh menggunakan jet peribadi ini? Urusan bagaimana yang membolehkan mereka menggunakan jet peribadi ini? Tidakkah ada panduan dan had penggunaan supaya wang rakyat tidak dibazirkan?

Jika itu alasan kenapa Rosmah menggunakan jet peribadi ACJ319 A6-CJE, atas alasan apa anak kepada  Rosmah iaitu Nooryana Najwa Najib turut sama di dalam penerbangan itu? Adakah anak kepada menteri-menteri juga dikira sebagai VVIP?

Saya boleh sahkan bahawa anak Rosmah turut sama menaiki pesawat tersebut dan saya sertakan gambar-gambar berikut sebagai bukti:

Malah, alasan yang diberikan bahawa jadual Rosmah adalah ketat dan tidak sesuai untuk menggunakan penerbangan komersil adalah dangkal dan menghina rakyat. Rakyat masih belum lupa bahawa semasa Kelantan dilanda banjir teruk di akhir 2014, Najib lewat pulang dan menggunakan penerbangan lain untuk pulang ke Malaysia dari Hawaii. Sebaliknya, jet peribadi rasmi kerajaan yang digunakan Perdana Menteri melencong ke arah yang bertentangan iaitu singgah di Los Angeles dan kemudiannya di Indianapolis. Sehingga sekarang Rosmah tidak menjawab soalan saya sama ada jet itu singgah untuk memantau kerja-kerja naiktaraf jet peribadi yang baru dibeli ketika itu.

Untuk menguji calon-calon BN dan PAS sama ada mereka akan berani menegur Najib apabila berlaku pembaziran yang besar seperti ini, saya cabar calon-calon BN dan PAS serta pimpinan teratas parti-parti mereka mendesak supaya Najib menyiarkan secara terbuka senarai penuh perjalanan dan kos terlibat bagi semua jet-jet peribadi yang ditanggung oleh rakyat bagi tahun 2015 dan 2016.

Kegagalan mereka berbuat demikian memberi makna mereka juga bakal gagal menegur pembaziran kerajaan jika dipilih ke Parlimen kelak.

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN





-------------

BAZAR RAMADAN




DAH ANUGERAH PADA CUKONG
Senario 1 Peniaga dihambat berniaga dlm hutan sebab tapak berniaga yg strategik tu dah dianugerah pada cukong. Cukong sediakan tapak baru.. dlm hutan.

Senario 2 Ayahanda pekida kat situ tak power. Takde cable dgn org majlis bandaran. Atau pun ayahanda pekida sapu duit sorang2 taknak syer dgn boss majlis bandaran. Ps: tapak berniaga pasar mlm dan bazaar ramadan mmg income tetap ayahanda2 pukimak ni. Nak pegang jawatan besar tak boleh sebab sekolah tak tinggi, hanya pandai bersilat jer. Yang byk duit pakai cincin kebal sebesar penumbuk. Kalau pandai baca doa boleh jugak buat kerja mcm din ayam. 

Senario 3 Peniaga kat situ ratanya adalah pengundi parti pembangkang. Majlis bandaran ni biasanya mmg barua federal government tujuan untuk buat kacau. ermmm.. aku rasa senario 1 laa... kah kah kah. on TAK MASYOOOK
Anonymous
on 6/9/16

GERAI TAK BERLESEN
Belok kiri, gerai tak lesen. Belok kanan, gerai tak lesen. Tak payah kedai, pakai gerai, aje! Cukup untung, buang sisa sampah kat longkang, aje. Kan senang? Tak payah letrik, tak payah air..... Pakai gen-set, bawa bekalan air, sudah cukup. 365 hari setiap tahun, boleh untung MANYAK-MANYAK-MANYAK! on TAK MASYOOOK
Anonymous
on 6/9/16

JALAN TAR
Sejak mula puasa di Jalan TAR, tiap hari aku buka ngan nasi mamak .. kentot pon dah bau koling mamak. Nak buek camno itu jo tompek yg seleso dan mampu untuk aku. Nak poe buffet hotel duit tak do .. aku bukan pegawai gomen, toke cino bolanjo buffet pado pegawai gomen jo.

 Makanan Melayu ado .. tapi kek gerai .. yg dijual berbagai masakan ikan kombong, ikan jefrideen, ikan mato uji rashid dan ikan sekalas dongan nyo .. tapi hargo samo kok buko ikan tenggiri di kodai mamak .. air RM2 so bungkuih .. murah banding air doa .. buko makan nyangkong .. sambil nasi masuk mulut, maso tu jugak jubo keluar angin.

 Kalau makan duduk ado mejo angin keluar kemudian. Tu lah dio poniago melayu bawah UMNO, sampai bilo-bilo niago digerai topi longkang .. melawan sikit hangkut gerai. on TAK MASYOOOK
panglimo potaseh
on 6/9/16

PARTI AMANAH
Kena tanya adun kenapa jdk lagu ni. Kahkahkah.. Tp kalau adun lebih sibukkan urusan kipas, urusan anak beranak, urusan laki dlm jail maka urusan rakyat dan parti terburai. Kahkahkah.. Mujurlah ada rafizi. nampk pkr ada nyawa ada masa depan sikit. Kahkahkah.. Bubar shj pkr masuk dlm amanah. 

Kahkahkah.. Semenjak kewujudan amanah, parti pkr sudah tidak relevan sama sekali. Kahkahkah.. Bila bubar besok jgn lantik ketua umum. Amanah tidak perlu ketua umum. Amanah tidak berjuang kerana nama seorg insan dan berjuan demi seorg insan. Amanah seharusnya demi rakyat dan tiada lain selain demi rakyat. on TAK MASYOOOK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/9/16

HULUQ KUAT
yang ni amat tepat sekali... tauke huluq kuat..mamat tepi jalan tak huluq... meniaga burger air ketum mana nak huluq ? kah kah kah..merata tempat bukak judi atas nama mesin simulator...pusat hiburan keluarga...semua tahu...semua sedar tapi buat buat dono...kah kah kah setiap bulan huluq...

tak ada lesen tak apa...tak ada apa apa tak apa lagi...asal ada huluq...semua boleh jadi kalau huluq... asal senang hati..semua happy.. tahu kenapa ramai yang setuju pok najib jadi piem ? sebab semua tahu kalau kepala kaki rembat yang bawah tak kacau...sama sama cari makan lah woit...kah kah kah hidup ketuanan mooooolayu kah kah kah on TAK MASYOOOK
Anonymous
on 6/9/16







---------

SELAMAT BERBUKA






SELAMAT 

BERBUKA

RAYA LAGI

27 HARI

petang ini semua nyaman
hujan lebat dah berhenti
burung murai
burung tiong
dah mula bising diluar
tapi ayam hutan tak kedengaran
mungkin basah kuyup sejuk

petang ini gua
bak kata orang kampong gua di wavre
ce soir rien special
tak ada apa istemewa
gua berbuka dengan
sambal petai ikan bilis
rendam dalam minyak zaiton


BON APPETIT







---------

HUJAN TURUN PETANG INI






HUJAN TURUN


tetiba jam 4 petang
saperti yang telah dijanjikan
hujan turun dengan lebatnya
cuaca redup menjadi basah

lalu aku teringat
pada pasar ramadan
lalu aku teringat
pada tuan empunya warung
kueh gulai sayur sambal
yang menunggu untuk dijual

ah.. rugilah mereka petang ini
ketika aku nyaman rehat
mereka memikirkan
untung  dan rugi

jualan menunggu pelanggan
pelanggan enggan datang
basah yang membasahkan

jujurlah aku katan
aku yang puasa mahu
kuala lumpur redup dan damai
jika basah sampai
basah disambut ah lan wa sah lan

tuan warung berdoa terus
hari terik yang panas
panas yang membakar
agar cincau dan soya terjual laris
agar berpusu pusu pelanggan datang
gulai ikan sambal sotong
itik salai ayam percik
bertukar tanggan

ahh...
inilah kehidupan
c'est la vie





















------------

MINTA MAAF SEGERA



SIAPA PUNYA

KERJA

MINTA MAAF 

BERTAUBAT








JANGAN HINA

BADUT  YANG 

CARI MAKAN

DENGAN LAWAK

BUKAN JADI

PUNAHSEHAT

ORANG JAHAT



----------

PERTANYAAN UNTUK KHAIRY JAMALUDDIN





PERTANYAAN

UNTUK KHAIRY 

JAMALUDDIN

KETUA PEMUDA

GEROMBOLAN

apa sudah jadi
dengan KJ
ketua pemuda
parti ketuanan melayu
kenapa senyap saje

mengaku pernah bekerja
dengan majalah ECONOMIST london
majalah economist membongkar
salah laku najib rosmah
apa pandangan kj
setuju dengan economist
atau majalah enonomist buat fitnah

mahu dilihat liberal berwibawa
tapi senyap  tak berkata apa apa
tentang salah laku najib rosmah
dalam kes 1MDB
dalam kes pembunuhan altantuya
dalam kes pembunuhan kevin
tak perlu guna alasan sab kudis
kes dalam mahkamah 
atau kes dah selesai

hudud belum sab kudis lagi
hudud belum ke mahkamah
hudud baru ke parlimen

kenapa ketua pemuda gerombolan
senyap menikus
tak berani cakap hal hudud
setuju dengahn hadi?
setuju denmgan nak abdoh?
setuju dengan tontonwi?

apa lanjutan siasatan rasuah 100 juta
dalam kementerian belia dan sukan?
bila laporan siasatan akan diumumkan?
beri kenyataan akan disiasat
sampai hari ini semua jadi batu


The 1MDB affair: Turning the screw - The Economist

www.economist.com/...economics/21697270-investigators-focus-myst...
The Economist
Apr 23, 2016 - AS IF being investigated by seven countries wasn't enough, 1MDB is also flirting with default. Government gumshoes in Switzerland, America ...

Malaysia's 1MDB affair: Follow the money, if you can - The Economist

www.economist.com/.../21693970-investigators-several-countries-are-t...
The Economist
Mar 5, 2016 - Investigators in several countries are trying to get to the bottom of Malaysia's growing corruption scandal.

Malaysia | Economist - World News, Politics, Economics, Business ...

www.economist.com/topics/malaysia
The Economist
A cakewalk in Borneo is a boon for Najib Razak—at least for now2. Turning the screw. The 1MDBaffair: Turning the screw. Apr 21st 2016, 2:41 from Print edition.

The Economist explains: The 1MDB affair | The Economist

www.economist.com/blogs/economist-explains/.../economist-explains-...
The Economist
May 27, 2016 - The company, which is also facing criminal proceedings in its native Switzerland, is one of several banks to have handled cash linked to 1MDB, ...

Switzerland widens its enquiries into Malaysia's 1MDB | The Economist

www.economist.com/.../21696969-one-biggest-controversies-malaysia...
The Economist
Apr 14, 2016 - EARLIER this year authorities in Switzerland said they had begun criminal investigations into two former officials at 1MDB—a Malaysian state ...

The Najib effect | The Economist

www.economist.com/.../21693923-not-only-malaysians-should-be-wo...
The Economist
Mar 5, 2016 - Investigators are looking into whether the money is linked to a troubled state investment firm, 1MDB, whose advisory board Mr Najib chairs.

The Economist: 1MDB crucial test of how world deals with cross ...

https://www.malaysiakini.com/news/338834
Malaysiakini
Apr 22, 2016 - The 1MDB affair could serve as an important test of how the world deals with cr

----------

NEGARA ISLAM LAGI





INI NEGARA

JENIS APA?

BETUL KE NAMA

ISLAMIC 

REPUBLIC

OF PAKISTAN

SAJE TANYA

JANGAN MARAH




Pakistani woman burned daughter alive over marriage dispute

A young Pakistani woman who was burned to death by her family on Wednesday for running away and marrying without their permission had been tricked into returning home by her mother’s promise to organise a proper wedding ceremony, her husband hassaid.
Seventeen-year-old Zeenat Rafiq was doused with petrol and set on fire by her mother, Perveen, in a neighbourhood of Lahore. The mother reportedly made no attempt to hide her crime, shouting to neighbours that she had killed her daughter for supposedly dishonouring her family.
Zeenat ran away with and married Hassan Khan last week, angering her Punjabi family who were furious that she had married an ethnic Pashtun without permission.

BETUL KE

NEGARA INI

ADA HUDUD

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH




-----------

PENJELMAAN BARU - JUAL AGAMA





SATU RASIS

SATU FASIS




PERKASA senyum PAS tirunya, tak pasti keris siapa lebih panjang

"Saya tak pasti keris siapa yang panjang, PAS atau PERKASA sebab keris PERKASA pun panjang,” kata Ibrahim Ali.

Presiden PERKASA Ibrahim Ali tersenyum dengan tindakan PAS yang kini mencari identiti baru dengan meniru kumpulan pendesak Melayu itu dalam menggayakan pakaian pahlawan Melayu pada Muktamar ke-62nya minggu lalu.
Ibrahim berkata sekiranya PAS memakai pakaian Melayu biasa mereka mungkin dilihat sama dengan PERKASA oleh itu PAS bertindak memakai baju pahlawan Melayu.
“Ada orang kata PAS tiru PERKASA, itu mungkin dan saya tak nafikannya.


KAH KAH KAH

woit

kah kah kah

kalau tiru yg

cerdik kira okay

ni tiru yg bodoh

SOTONG KERING


-----------

GUA TERGOLEK DOG







FUNNY THINGS

HAPPENED TO

DADDY ON THE

WAY TO JAMBAN




Police mull bringing back Huckle to face trial in Malaysia

KUALA LUMPUR: Malaysian police may seek an extradition order to have convicted British paedophile Richard Huckle brought back to face trial for crimes against victims here.
"If he has committed any crime here then he should face charges here. We will refer our findings to the Attorney-General's Chambers which will decide on this," Deputy Inspector-General of Police  Rashid Ibrahim (pix) told theSun yesterday.

KAH KAH KAH

TEGOLEK DOG

I REST MI KES

MI LORD

KAH KAH KAH



-----------