.

Ahad, 12 Mac 2017

DENGAR APA KATA ABANG MAT






MARI DENGAR

APA KATA

ABANG MAT


LAPORAN BERITA DAPUR JALANAN





BEZA MELAYU DENGAN CINA
betul cakap saudara tu....payah melayu nak derma...kalau nak terima laju, bersusun, berbaris, mengheret kaki patah, aral menghalang kah kah kah siap cium tangan pemberi habuan, sama macam semua kakitangan kerajaan kita ini, 
dari atas sampai bawa, suka terima sengih gigi sampai terkeluar lidah, meratah daging percuma kah kah kah...kalau cina nak buat dewan, nak beli paip bomba, nak ronda sukarela, nak minta derma sekolah cina, nak derma tokong cina beribu berjuta dalam sekelip mata...
ini lah beza melayu dan cina.... ini melayu buat dapur pun payah....nak beli gas, nak beli tong, nak beli van buruk kena tunggu bertahun tahun....cuba tt minta ngan guan eng....kot dia bagi satu vam baharu.. kah kah kah hidup melayu, hidup umno on LAPORAN DAPUR JALANAN HARI INI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/10/17



TERIMA KASEH
hari ini gua terima berita
kak ann telah derma 50 ringgit
kak ann juga
akan pastikan menantunya
akan menderma juga

terima kaseh kak ann


BERITA BAIK
semakin ramai
kakak dan abang 
abah dan emak
menderma
agar dapur jalanan
dapat membeli 
sebuah van tangan ke dua

hari ini dari laporan dapur
ada  100rm masuk
ada 50rm masuk
ada 10rm masuk
dari hamba allah yang baik
terima kaseh 
daun keladi
kami masih 
nak lagi



PEMBACA

BUDIMAN

DAPUR JALANAN

MASIH 

MEMERLUKAN

BANTUAN

UNTUK MEMBELI

SEBUAH VAN

TANGAN KEDUA

SILA ULUR 

BANTUAN KE

AKAUN CIMB SPKL 

800 172 7849


KUTIPAN 


HARI INI


 ADA

TAMBAH


160RM

KINI JADI

RM6,860


TERIMA 


KASEH




-------------------

BETUL TEPAT DAN BENAR





BETUL

TEPAT BENAR

TAPI MAKLUMAT

TAK CUKUP

ADA LAGI

SAPA DIA?


PAS lahirkan pemimpin Islam, bukan kaki kelab malam
PAS mengingatkan Zairil supaya tidak memandang rendah kepada jemaah tabligh kerana kumpulan itu mampu menumbangkan kerajaan DAP Pulau Pinang More ›


PARTI ISLAM

INI JUGA

MELAHIRKAN

PEMIMPIN

ISLAM YANG

HEBAT BIJAK

PENGKRTITIK

FILEM PORNO 

GERMAN 

TAK CAYA? 

SLIP BIL TV

MASIH ADA

DLM TANGAN

YB ZARIL

TAK CAYA ?

TANYA ANAK

TOK MAT KITA



----------------------

BILA PARTI ISLAM NAK SAMAN HUSAM





FACE BOOK

Abu Bakar Mohd Rashid's Profile Photo, Image may contain: one or more people and people playing musical instrumentsMari kita pakat2 berdoa agar Pas saman Husam! (pls baca news kat komen)




PAS kini memulakan inisiatif menyaman individu yang menuduh PAS menerima RM90 juta daripada Umno.

Saman itu dibuat pasukan peguam menerusi Lajnah Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia (Luham).

Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan menjelaskan, perkara tersebut sudah berada dalam tindakan peguam Luham.

"Hendak saman, bukan perkara yang mudah, dia kena kaji dahulu kes dan banyak perkara lagi ia bukan semudah buat laporan polis," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas merasmikan Muktamar tahunan PAS Kawasan Tanah Merah kali ke-56 yang diadakan di Kampung Manal disini.

Dalam pada ketika berucap merasmikan mesyuarat agung itu beliau menjelaskan PAS Pusat tidak mempunyai sebarang akaun dalam institusi perbankan, Affin Bank.

Isu tersebut timbul apabila bekas Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa mendakwa dana RM90 juta disalurkan kepada PAS Pusat melalui Affin Bank.

Anggota parlimen Kota Bharu itu menambah, sebaliknya PAS hanya mempunyai dua akaun di Bank Islam dan MayBank Islamik.

"Kalau orang kata, pemimpin PAS dapat duit daripada Umno RM90 juta, dimasukan dalam Affin Bank, boleh jadi dana itu dapat masa dia dahulu," katanya. – HARAKAHDAILY



Nazir Mahmud Khan Apa yang tak mudahnya. Kalau Kata tak terima ttu tak ada rekod duit masuk. Bila takdak rekod duit masuk, ambil lawyer baru lulus pun boleh menang kes. Nak pelotaq apa ni.
LikeReply313 minsEdited

Kameel Abuya Berapa lama mkn masa utk MULA tuu..?😜
LikeReply313 mins







-----------------

TUNGGU DUA TAHUN KEMUDIAN







SILA SIMPAN

BERITA INI

AHAD 12/3/17

Internet laju, murah dalam tempoh 2 tahun lagi, kata menteri

 | March 12, 2017
Tuan Haji Salleh Said Keruak berkata perkhidmatan yang laju dan murah akan meningkatkan kedudukan Malaysia bagi perbandingan kelajuan Internet





PETALING JAYA: Langkah menggandakan kelajuan Internet dan menurunkan separuh daripada harga yang ditetapkan pada masa ini akan dilakukan dalam masa 2 tahun, kata Tuan Haji Salleh Said Keruak.
Menteri komunikasi dan multimedia itu berkata ia akan meningkatkan kedudukan Malaysia bagi perbandingan kelajuan Internet.
“Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dalam proses penyusunan semula spektrum yang dijangka selesai pertengahan tahun ini.
“Selesai tempoh ini, kelajuan Internet mudah alih juga berpotensi meningkat melalui lebih banyak perkhidmatan 4G/LTE dilaksanakan seluruh negara,” katanya kepada FMT.

LIHAT

KEMBALI

13/7/19



-------------------

PAK AJI SHAHRIR TAK FAHAM





WAHAI PAK AJI

SHAHRIR SAMAD

MANA HANG GI

SELAMA INI?

SAH  SOHEH

TUJUAN PH

MEMANG JELAS

NAK HASUT

RAKYAT BENCI

KERAJAAN

Konvensyen Felda Pakatan Harapan agenda hasut rakyat, dakwa Shahrir

 | March 11, 2017
Shahrir berkata, pihak berkenaan seharusnya tidak perlu merumitkan keadaan sebaliknya membantu menyelesaikan masalah yang sedia wujud





JOHOR BAHRU: Pengerusi Felda, Tuan Haji Shahrir Abdul Samad hari ini menyifatkan tindakan Pakatan Harapan menganjurkan Konvensyen Felda pada 19 Mac ini di Shah Alam, Selangor, hanya bermotifkan agenda politik yang ingin menghasut rakyat, khususnya peneroka bagi membenci kerajaan.
Beliau dipetik Bernama berkata, pihak berkenaan seharusnya tidak perlu merumitkan keadaan sebaliknya membantu menyelesaikan masalah yang sedia wujud.

HASUT DAN

BENCIKAN

KERAJAAN 

TAK CUKUP

WAJIB HASUT

BENCI NAJIB

NI TAK  CUKUP

WAJIB BENCI

BIK MAMA SAMA

BARU AFDAL

TAYYIBBUN

PU TI TON

MIN KUNTUM

TAK MALUUUN

----------------

SUSAH JADI BOMOH





F.B



Pukui tiga pagi tadi ada bini orang call.
"Bang Mat..ubat yang Bang Mat bagi tu OK ka? Saya rasa tak sedap hati pulak. Tak boleh tidur ni!"
"Pasai apa?" Aku tanya dia.
"Selalu Abang Mail tidur macam washing machine. Macam-macam bunyi..malam ni sunyi sepi."
"Bernafas lagi tak?" Aku tanya lagi.
"Ishh..bang Mat ni."
Oopppss..silap soalan.
"Tadi ada projek tak?"
"Hi.hi.hi." dia gelak jer.
Ini masalah bomoh. Bagi ubat yang bagus..orang mai sekali saja.
Macam mana nak cari makan?








---------------------

BILA PRU14 AKAN SAMPAI?







BILA PRU14?

semua bertanya
semua tertanya tanya

jawabnya:

1- bila ada waran tangkap
   untuk jho low
2- semakin banyak berita
   keganasan extremis 
   dalam media

SILA PERHATIKAN 
DUA PEKARA INI
KHALAS. PERIOD. KHATAM






-----------------

BANGKIT BANGKIT








APA SUDAH

TERJADI

PASAL APA

KENA BANGKIT

SEDANG TIDO?

Ahli Umno kena bangkit pertahan parti!

ALOR GAJAH - Semua ahli Umno diminta bangkit mempertahankan parti dalam menangkis pelbagai cabaran semasa bersedia menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) akan datang.

Naib Presiden Umno, Tuan Haji Hishammuddin Hussein berkata, dalam berbuat demikian, mereka perlulah menggunakan pendekatan berbeza dan berfikiran di luar kelaziman termasuk menarik pengundi muda khususnya yang pertama kali mengundi.

"Suka atau tidak suka kita semua kena bangkit... kita mesti mendahulukan kepentingan parti dan bangsa, meletakkan kepentingan rakyat sebagai keutamaan, mendahulukan perjuangan tanpa dolak-dalik.

"Terserahlah kepada kita semua. Kita boleh melangkah ke ambang baharu ini dengan penuh yakin dan berani atau kita boleh tunduk takut, kita menyerah kalah, kita serah pada takdir atau kita boleh membiarkan masa menentukan masa depan anak bangsa kita," katanya.

MENARIK

PENGUNDI MUDA

AMAT SENANG

AJAK MEREKA

KE KONSERT

MEGADETH

SEMUA BERES

OPSSSS...SILAP

AJAK KONSERT

ZIANA ZAIN

OPSSS...SILAP

AJAK MEREKA

KE KONSERT

ANWAR ZAIN

LAGI AFDAL

LAGI TAYIBUN

MALIKUN

KUNTUM

TAK MALUUUN




---------------