Khamis, 19 Disember 2019

MADEY WAJIB DIPOLIGRAF






MADEY WAJIB

DI POLIGRAF

JANGAN DONKEY








JANGAN DONKEY

Wei jangan fitnah, jangan dengki bakal PIEM nie seorang, kah kah kah inilah lumrah manusia, dulu atas sekarang bawah, dulu penjara sekarang bebas, hidup songlap singkat bro, harta karun banyak buat ape? 
Tak pernah nak share kah kah kah...JIB bagus tinggal bini slim melim dua hari bagi hadiah setengah juta. Betapa sayang Jib ngan ros kah lah on 
NAIK STIM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 18/12/19

N



---------

MADEY BOHONG







MADEY BOHONG

MANA ANWAR?

'KL Summit 2019 

tidak akan diskriminasi,

 pinggir mana-mana pihak'

 - Dr Mahathir

KUALA LUMPUR: Sidang Kemuncak Kuala Lumpur 2019 (KL Summit 2019) tidak akan melakukan apa-apa  diskriminasi atau meminggirkan mana-mana pihak, jelas pengerusinya yang juga Perdana Menteri,  Dr Mahathir Mohamad.

Ketika berucap dalam ucaptama pembukaan sidang, itu, Dr Mahathir berkata, Malaysia cuba memulakan langkah perbincangan secara kecil-kecilan untuk mengenal pasti permasalahan sebenar yang membebani serta langkah bersesuaian untuk menanganinya.


KENAPA

PEMIMPIN ISLAM

INI TIDAK

MENYAMPAIKAN

UCAPAN 

TENTANG

MASYARAKAT 

TOP DAN

MASYARAKAT

BOTTOM 

DALAM

KONTEKS

MASYARAKAT

MADANI
KAH KAH KAH


-----------

D.B.K.L






D.B.K.L
Dasar Baru Kaki Lubang ? 
on 
D.B.K.L
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 18/12/19

Hu



-----------

JANGAN DENGAR FITNAH




FITNAH
 BERITA  TERSEBAR MENGATAKAN
ABAM
DIKETEPIKAN 
KETIKA KL SUMMIT
INI FITNAH
INI BERITA ANGIN
INI BERITA JAHAT
INI KERJA GENG TIAN CHUA

ABAM  AMAT SIBUK
DENGAN  URUSAN NEGARA

MALAH PETANG TADI
DIBERITAKAN
ABAM BARU SAJA
SELESAI
MEMBUAT SATU TANGGA BARU
UNTUK MENGANTIKAN
TANGGA SPIRAL
YANG TERSOHOR
DI BUKIT SEGAMBUT

DIBERITAKAN TANGGA SPIRAL INI
AKAN DIHATAR KE LA LOUVRE
MUZIUM SENI TAMPK
KOTA  PARIS 
UNTUK PERTUNJUKKAN 
MUSIM PANAS TAHUN 2020
AMBIK KAU
KAH KAH KAH







---------

BILA MADEY AKAN BERUNDUR







BILA MADEY

AKAN 

BERUNDUR

JAWABNYA

AMAT SENANG



PH hilang calon PM selepas dakwaan skandal seks Anwar?

Bilakah Mahathir akan berundur? Apakah betul beliau akan menyerahkan kuasanya kepada Anwar?

Seringkali jawapan Mahathir agak sama, iaitu menjawab dengan samar bila beliau akan mengundurkan diri, tetapi kekal dengan pendirian baton itu akan diserahkan kepada Anwar.

Mahathir juga menjawab dengan konsisten beliau akan berundur selepas menyelesaikan masalah besar negara. Tetapi, apakah ada mana-mana ketua negara yang mampu menyelesaikan semua masalah besar negara? Tepuk dada, tanya selera.

Namun pada 14 Disember lalu di Doha, 2 hari selepas Anwar disoal siasat polis berhubung dakwaan salah laku seks membabitkan bekas pegawai penyelidiknya, Mahathir memberikan jawapan sedikit berbeza ketika ditanya soal peralihan kuasa.

Pertama, Mahathir berkata, beliau akan merasmikan Sidang Kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC)yang dijadualkan berlangsung di Malaysia pada November 2020.


Beliau juga memberi bayangan akan kekal mentadbir negara selepas 2020 dengan mengulangi beliau hanya akan berundur selepas menyelesaikan masalah besar negara.

Ini jelas bercanggah kehendak penyokong Anwar yang mahu beliau berundur pada ulang tahun ke-2 kemenangan PH pada Mei 2020.

Kedua, beliau tidak lagi menyebut nama Anwar dan sebaliknya berkata beliau tidak dapat menjamin siapakah yang akan menggantikannya sebagai perdana menteri.

“Saya pernah berikrar akan mengundurkan diri sebaik saja menyelesaikan masalah-masalah besar yang ditinggalkan kerajaan sebelumnya. Saya berikrar akan mengundurkan diri jika seorang calon kepimpinan sudahpun dinamakan PH,” katanya.

Senyap sunyi di dalam PH kali ini apabila Mahathir bersuara sedemikian rupa di Doha.

Menariknya, Setiausaha Agong DAP, Lim Guan Eng menyeru ahli parti itu tidak lagi mempersoalkan pelan peralihan kuasa ketika merasmikan Konvensyen Tahunan DAP Pulau Pinang Ahad lalu.

Apakah skandal seks yang melanda PH menyebabkan ia kehilangan semua calon perdana menterinya selepas Mahathir?

Jika ya, ada positifnya juga.

Ini kerana ia akan membolehkan PH betul-betul fokus dalam mentadbir kerajaan sehingga Parlimen dibubarkan daripada terus bermain politik dan bergolak menghancurkan negara demi memenuhi nafsu serta berahi beberapa individu untuk menjadi perdana menteri di pertengahan jalan.


MADEY AKAN

BERUNDUR

SATELAH 

PEMIMPIN ISLAM

ANWAR IBRAHIM

MEMBUAT

SUMPAH 

KERAMAT...

OPSSS.. SILAP

SUMPAH PUNAT

DI MASJID

KAPITAN KELING

MALAKA
KAH KAH KAH


-----------

PARTI PAS DESAK ABAM UJI POLIGRAF









WOW

NAMPAKNYA

UJI POLIGRAF

NI OKAY

PARTI ISLAM

SOKONG

Ujian poligraf untuk Anwar

KENYATAANNYA telah dirakam dua kali oleh pihak Polis. Bersungguh mahu menegakkan kesnya semalam Muhammed Yusoff Rawther ke Bukit Aman lagi.

Kali ini untuk secara sukarela menjalani ujian poligraf atau ‘lie detector’ iaitu satu alat yang dikendalikan pakar boleh mengesan sama ada seseorang itu berbohong atau tidak dan kenyataannya itu direkodkan.

Demi memperkukuhkan dakwaannya Yusoff berada di Bukit Aman selama 5 jam semalam untuk menjalani ujian ini ditemani peguamnya.

Bukit Aman sedang siasat kes ini di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan dan Seksyen 223 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Seksyen 354 Kanun Keseksaan adalah mengenai kesalahan ‘menyerang atau menggunakan kekerasan jenayah kepada mana-mana orang, dengan maksud hendak mencabul atau dengan mengetahui mungkin bahawa dia akan dengan jalan demikian itu mencabul kehormatan orang itu’.

Jika disabitkan kesalahan hukumannya berbunyi:  ‘hendaklah dihukum dengan pemenjaraan selama tempoh yang boleh sampai sepuluh tahun, atau dengan denda, atau dengan sebat, atau dengan mana-mana dua daripada hukuman-hukuman itu’.

Yusoff mendakwa Presiden PKR, Anwar Ibrahim (bakal PM 8) yang melakukan jenayah berkenaan terhadapnya.

Ia satu pertuduhan serius namun setakat ini Yusoff kelihatan bersungguh dan memberi kerjasama penuh pada pihak Polis untuk menyiasat dan membongkarnya.

Moga Anwar pun sanggup melalui ujian poligraf yang sama. Kini Anwar bakal PM dan bukan lagi anggota pembangkang tetapi memimpin parti pemerintah. Sudah pasti tidak siapa berani berpakat mengenakannya.

Jika segala ini fitnah terhadap Anwar dan usaha mahu gagalkan impiannya menjadi PM 8 maka Anwar perlu berani untuk menjalani ujian ini demi keadilan! Jangan beri alasan lagi kerana rakyat Malaysia perlu tahu kredibiliti bakal PM nya. – HARAKAHDAILY 18/12/2019


SOALAN 

SEKARANG

APAKAH

PEMIMPIN ISLAM

ANWAR IBRAHIM

AKAN SEDIA

DIUJI OLEH

POLIGRAF?

SATU DUNIA

BERTANYA

DAN MENUNGGU

JAWAPAN
KAH KAH KAH


-------------


ABAM SUKA GANTENG GANTENG





ABAM SUKA

 GANTENG 2
Sumpah lahanat ka poligraf ka.. 
dua2 abam tak suka.. 
abam suka yg ganteng2 aje.. 
on 
JUMAAT 
KERANG KETAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 17:02

O







-------------

BUANG TANGGA





BUANG TANGGA
Anwar tengah renovate rumah. 
buang tangga berpusing. 
kah kah kah 
on 
DUA 
SOSOK HILANG
Publish | Delete | Spam
Ketua Pengarang
on 19/12/19

S


----------

SUMPAH SUMPIT




SUMPAH SUMPIT

LADA API

KAK MAH BUNCIT

DIBAHAN BENGALI

Oiii sakai!!! Jangan sekali-kali ketawa dgn sumpah laknat. Tengok, apa jadi kat Najib yg bersumpah laknat di 7 buah mesjid pada tahun 2007. Tak habis-habis ditimpa musibah. Mula-mula, 1mdb rugi bilion-bilion.Lepas tu, kalah PRU14, hilang jawatan PM. 
Sekarang naik turun mahkamah, hari-hari kena drill dgn TomiTomas. La ni, muncul pulak SD Azailah, tuduh dia yg arah bunuh si toyah. So, jangan memain dgn sumpah laknat. Kalau Najib tak serik-serik dan nak bersumpah lagi di 7 mesjid, gua tak tahu, apalah musibah lagi yg akan menimpa dia. Lebih baik dia buat ujian poligraf kapir. Cepat dan mudah hasilnya. 
on 
WAJIB CARI
 ULAR MAK
Publish | Delete | Spam
cikminah
on 19/12/19

so


--------

JUMAAT KERANG KETAT



KERANG KETAT

JUMAAT INI
Jumaat ni semua akan selesai......
 bidadari menunggu........ 
mah jadi slim, kerang ketat
 kah kah kah...... 
on 
SUMPAH LAKNAT NAJIB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 19/12/19

H



----------

DARI FAIL SEJARAH








DARI ARKIB TT


DARI FAIL SEJARAH - 7 OGOS 2017

Ramai kalangan Ulamak amat lantas membidaah itu ini. Namun apabila politikus pemerintah mau pun pembangkang beria-ia nak bersumpah  junjong naskhah Al Quran...sekor pun tak bersuara.
Sudah tentu lah bidaah dan haram sebab masa Nabi Muhammad SAW belum pun ada naskhah Al Quran. Semua di hafal dan ada tertulis pada tulang dan belulang. Hanya semasa Khalifah Saidina Usman cebisan2 ayat Al Quran disatukan..walaupun usaha mengumpul ayat2 di mulakan di zaman Saidina  Abu Bakar dan Umar lagi

Jika kita kembali ke zaman PRU tahun 1969. Memanda Tengku Abdul Rahman tudoh PAS ambik duit Cina Singapura dan bantu calon2 DAP. PAS dikatakan bertanding di kawasan majoriti Cina untuk pecah undi Melayu.Ini memberi keuntongan pada DAP yang melawan Perikatan yang diwakili MCA.

Dato'' Asri Hj Muda,Pemangku Presiden PAS pula tudoh UMNO dan Perikatan terima duit CIA.

Orang yang paling galak mengesyorkan Tengku Abdul Rahman dan Dato' Asri angkat Al Quran dan bersumpah adalah TPM Tun Razak....Jadi tidak heranlah anaknya Memanda Najib amat gungho dengan bersumpah pasal ketidakterlibatan dalam kes Altantuya dan dll.

Terdapat suara rasional orang ugama masa itu... Tuan Haji Mohamad Salleh bin Hassan Farid,Pemangku Imam Masjid Negara tanggal 6hb Mei 1969  memberi peringatan bahawa;

"Sumpah menggunakan Al Quran tidak sah kerana ia tiada dalam ajaran Islam.Sumpah yang ada dalam ugama Islam adalah dengan menyebut nama Tuhan....kalimah  Wallahi Wabillahi Watallahi""

Bila keadaan reda antara Tengku Abdul Rahman dan Dato Asri...Tun Razak akan hidupkan api perbalahan...Maka serentak 1230 tengah hari pada 9hb Mei 1969 Tengku Abdul Rahman bersumpah di Masjid Zahir  Alor Star didepan wakil  Pas ..Abu Bakar Umar.

Dato Asri bersumpah di Masjid Muhammadi Kota Bharu di hadapan wakil UMNO Ku Li.

PRU pula sehari kemudian.Mungkin kerana sumpah mungkin takdir..nasib tak menyebelahi Tengku Abdul Rahman.Selangor nyaris  tumbang.Rusohan 13Mei.Hilang jawatan PM.Mangkat di luar UMNO.

Nasib Asri lebih baik.Tahun 1974 jadi Menteri Pusat tapi ditendang keluar  1977.Kemudian disisih oleh PAS.Tubuh parti kecil dan lebeh memeranjatkan mati dalam UMNO.

Jadi waspadalah tuan2.Jangan sewenang wenangnya ashek nak junjong Al Quran bersumpah,. Nanti makan diri.Ramai pemain2 utama Sumpah Laknat dimakan sumpah
Wallah uq Alam Bissawab

-----------

DUA SOSOK HILANG







MANA

ILANG?

WAN AZIZAH

NURUL IZAH

ANWAR IBRAHIM

SANG SUAMI

SANG PAPA

SEDANG DIFITNAH

OLEH BUDAK

SERABAI

NGAPA SENYAP

BETUL KE ADA

TANGGA 

BERPUSING

DALAM RUMAH

DI BUKIT

 SEGAMBUT

SAJE TANYA

KERANA INI 

KUNCI FITNAH
KAH KAH KAH






-----------

SAHEH BENAR ROSE CHAN KAHWIN ORANG JELEBU






SAHEH BENAR

ROSE CHAN KAWIN

DG ORANG JELEBU 
TT mesti peminat rose Chan
 once upon a timeπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ 
on 
JANGAN
 PUTAR BELIT
Publish | Delete | Spam
Mak Na
on 18/12/19

Ji






------------

VVIP - VERU VERY ISLAMIC PERSON










V.V.I.P
VERY VERY

ISLAMIC PERSON

Tun M nafi beliau VVIP jumpa Azilah

KUALA LUMPUR – Dr. Mahathir Mohamad tidak pernah mengadakan pertemuan dengan Azilah Hadri.

Perdana Menteri juga menafikan dirinya ada kaitan dengan akuan bersumpah (SD) Azilah yang mendakwa Najib mengarahkan agar Altantuya Shariibu dibunuh.

Dalam satu kenyataan Pejabat Perdana Menteri, beliau juga menafikan dakwaan kerajaan di sebalik laporan SD melibatkan bekas anggota Unit Tindakan Khas itu.




MUSTAHIL

DI MALAYSIA INI

HANYA ADA

TIGA ORANG VVIP

VERY ISLAMIC

PERSON

ANWAR IBRAHIM

NAJIB DAN

ROSMAH MANSOR

MADEY

TAK PASTI

SEMBAHYANG

KE TIDAK
KAH KAH KAH


--------

SUMPAH LAKNAT NAJIB








JUMAAT ESOK
NAJIB BUAT

SUMPAH LAKNAT

DI MASJID

PEMIMPIN ISLAM

INI AKAN 

BERSUMPAH

DIHADAPAN SAKSI

DAN

AL-QURAN

BAHAWA :

1- NAJIB TAK PERNAH JUMPA AZILAH
2 - NAJIB TAK PERNAH JUMPA ALTANUYA
3 -NAJIB TAK PERNAH  KENAL JHO LOW
4 - NAJIB TAK PERNAH JUMPA TIM LEISSNER
5- NAJIB TAK PERNAH KENAL ROSMAH MANSOR


SELESAI 

SUMPAH LAKNAT

INI MAKA 

TERUKTI

PEMIMPIN ISLAM

KITA INI TELAH

MENJADI MANGSA

FITNAH DAN

KONSPIRASI

ZIONIS ISRAEL

KAH KAH KAH









-------------

CILAKA - KONSPIRASI ZIOINIS




PUKRAK MUKRAK

MAKIN JELAS

WUJUD 

KONSPIRASI

NAK JATUHKAN

PEMIMPIN ISLAM



Najib terima sogokan hasil bon 1MDB, dedah pihak berkuasa AS

BEKAS perdana menteri Najib  dinamakan sebagai salah seorang penerima sogokan hasil bon dijana Goldman Sachs, dedah pemfailan dibuat Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa AS (SEC), semalam.

Menurut pemfailan itu, selain jutaan dolar yang dipindahkan ke syarikat pesisir pantai dikawal pegawai 1Malaysia Development Bhd (1MDB), sejumlah AS$1.3 juta lagi digunakan untuk membayar barangan kemas dibeli isteri Najib, Rosmah Mansor.

Pemfailan turut menyatakan yang bekas eksekutif Goldman Sachs Tim Leissner menyeleweng lebih AS$2.7 bilion daripada AS$6.5 bilion yang terhasil daripada transaksi bon itu untuk merasuah pegawai Malaysia dan Abu Dhabi.

Antara yang menerima wang tersebut termasuklah Najib, yang kini berdepan pertuduhan korupsi di Malaysia kerana menerima RM42 juta daripada anak syarikat 1MDB, SRC International.

Pemfailan turut mendedahkan yang Leissner memberi sogokan kepada individu lain termasuk keluarga mereka.

“Leissner sedia tahu yang sebahagian besar hasil Projek Maximus akan dipindahkan secara tidak sah kepada dirinya dan orang lain termasuklah beberapa pegawai kerajaan (asing) menerusi syarikat palsu pesisir pantai yang dikawal olehnya dan beberapa orang lain.

“Leissner juga ketika itu tahu yang Najib Razak dan pegawai kerajaan dari Abu Dhabi dan pegawai 1MDB akan menerima wang hasil Projek Maximus yang melalui pelbagai syarikat palsu pesisir pantai.

“Bersama-sama dengan Low Taek Jho atau Jho Low dan yang lain, menjadi niat Leissner yang bayaran akan dibuat kepada pegawai kerajaan ini untuk mempengaruhi keputusan pelaksanaan transaksi bon dengan Goldman Sachs.

“Seorang saudara dekat Najib Razak dan seorang pegawai kanan Dana Kekayaan Kedaulatan Timur Tengah, adalah antara mereka yang menerima sebahagian dana ini,” kata pemfailan lagi.

Pemfailan dibuat selepas SEC mengumumkan ia sudah mencapai penyelesaian dengan Leissner kerana terlibat dalam rancangan jahat skandal kleptokrasi yang dianggap terbesar pernah berlaku dalam sejarah industri sekuriti dunia.

SEC juga mengarahkan Leissner memulangkan semula AS$43.7 juta. Jumlah itu bagaimanapun akan ditolak dengan jumlah penyelesaian dicapai Leissner dengan Jabatan Kehakiman AS sebelum ini.

Ketua Bahagian Penguatkuasaan SE Charles Cain dalam satu kenyataan berkata Leissner menyalahguna kedudukannya di Goldman Sachs dengan terlibat dalam rancangan rasuah besar-besaran melibatkan pegawai peringkat tertinggi dua kerajaan asing.

Leissner juga bersetuju dengan arahan SEC yang hasil siasatan mendapati beliau melanggar undang-undang anti rasuah di AS dan bersetuju diharamkan sepanjang hayat terlibat dalam industri sekuriti. – 18 Disember, 2019.


DARI AWAL 

TELAH WUJUD

KONSPIRASI 

ZIONIS ISRAEL

UNTUK JATUH

PEMIMPIN ISLAM

YANG WARAK

LAGI SYUMUL

CILAKAK

PUKRAK MUKRAK
KAH KAH KAH

----------

HAM DU LIL LEGA








HAMDU

LIL

LEGA

Dewan Negara: Wang kertas bebas unsur lemak khinzir

KUALA LUMPUR – Wang kertas negara bebas daripada lemak haiwan dan tidak mengandungi unsur lemak khinzir, kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Amiruddin Hamzah.

“Wang RM1 dan RM5 ini guna polimer sebab ia lebih tahan empat kali ganda berbanding wang kertas biasa. Wang kertas tidak mengandungi mana-mana unsur lemak khinzir seperti yang didakwa,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika menjawab celahan Senator Sabani Mat pada sesi penggulungan Rang Undang-Undang (RUU) Mata Wang 2019 di Dewan Negara hari ini.

Jelasnya, Bank Negara Malaysia (BNM) telah mendapat laporan terperinci daripada makmal bebas yang mengesahkan tiada sebarang unsur lemak haiwan dalam wang polimer.

Amiruddin berkata perkara tersebut juga telah dirujuk kepada Majlis Penasihat Syariah BNM yang bersetuju dengan penilaian bahawa wang polimer bebas daripada unsur lemak haiwan dan boleh digunakan tanpa was-was.


NASIB BAIK

KALAU TIDAK

MACAM MANA 

NAK BAWA DUIT

MASUK 

SEMBAHYANG

ATAU MASA 

NAIK HAJI

PASAR JUAL

BABI TAK ADA

GUNA RINGGIT

MALAYSIA

SEMUA GUNA

DOLAR KAPIR

KALAU ADA DOLAR

ATAU POUND

OK KE ?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH
KAH KAH KAH


------------