.

Selasa, 18 Julai 2017

PENJUAL AGAMA - DAH JADI PENING






PENJUAL AGAMA
SEMAKIN PENING 
TAK TAHU NAK JUAL APA
LALU JUAL NASI ARAB
KAH KAH KAH


JANGAN DIBUTAKAN







JANGAN KAMU

DIBUTAKAN OLEH

AGAMA KAMU

BANGSA KAMU

KAUM KAMU

PARTI KAMU

SEHINGGAKAN 

KAMU TIDAK  

DAPAT MELIHAT


YANG BENAR

DARI  YANG

SALAH 




-----------------------

TERIMA KASEH NIK ABDUH






KULIAH 
apabila hadi
apabila nik abduh
apabila tontowi
apabila mufti pahang
apabila parti islam pas
mengeluarkan kenyataan
menyokong najib
mempertikaikan
siasatan DOJ amerika
memperlekeh kempen
anak muda tentang 1MDB
semua ini bukan tak baik

semua ini amat amat baik
semua ini molek
terbaik
termolek

semua ini 
adalah kuliah politik
semua ini kulih
memberi fahaman 
tentang agama

dari zaman berzaman
agama telah digunakan
untuk menipu
untuk menidas
untuk 
menghalalkan kezaliman

kali ini  peranan hadi
kali ini peranan parti pas
cukup jelas
mempertahankan yang batil

ramai bising 
apabila
karl marx menunjukkan
bahawa agama ini
candu untuk manusia

kali ini jelas
agama jadi candu
untuk rakyat berkhayal
bahawa najib ini
bukan perompak
bahawa 
rosmah bukan penyamun
bahawa kes 1MDB 
adalah fitnah semata mata

para agamawan berfatwa
rejim penyamun najib ini
jangan dilawan
jangan ditentang
jangan diruntuhkan

maka akan keluar ayat
maka akan keluar hadis
maka akan keluar nas
maka akan muncu  sanad
untuk mempertahankan najib

justeru 
apa yang sedang berlaku
ialah 
kita semua dididik
kita diberi kuliah
untuk memahami
apa sabenarnya 
peranan agama

terima kaseh hadi
terima kaseh nik abduh
terima kaseh tontowi
tuan tuan semua
telah membuktikan
kesahehan
pandangan karl marx


------------------

JANGAN SUSAHKAN ORANG LAIN






FELDA

sebagai rakyat malaysia yang tidak duduk atau berasal dari felda, aku cukup tak bersetuju dan mambantah program perumahan generasi ke-2 felda ni. Apa istimewanya atau jasa gen ke-2 ni sampai nak buatkan rumah utk diorang? 


MENYUSAH

Padahal kalau ikut statistik ramai yang bermasalah dan mengabihkan boreh yo. Sepatutnya anak2 felda ni dah cukup bersyukur sebab mak bapak diorang di anugerahkan tanah ladang berekar-ekar yang akan diwarisi oleh diorang gak nanti.Tu pun ramai yang dah maleh nak usahakan/uruskan sendiri, sumo suruh kontraktor yang buek kan.Bandingkan dengan generasi luar bandar yang lain, ada dapat?


ORANG LAIN

Kalau dah tak boleh nak cari makan kat felda, hijrah lah ke tempat lain. Muak lah dengan isu Felda ni, dari menteri, pengurusan (FGV)sampaila ke peneroka (peneroka lg ko?).X abih2 menyusahkan orang lain..sekadar pandangan peribadi. on 
FELDA TIPU MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anak tiri felda
on 7/18/17



--------------------

ROMPAK TANDA SYUKUR






ROMPAK

syukur alhemdullilaah..kerana ilmu dan didikan arwah nik aziz ini la yg menjadikan anaknya ini menjadikan pemimpin yg merompakkan sbg tanda2 syukur kpd illah..kalo arwah nik aziz tak ajar syukur nik mat, agaknya macam ne la najib rosmah akan difitnah kaum2 kafir..arwah yg mahir selok2 hadis quran ini, berjya mjdkan anaknya agar bersyukur dgn pemimpin zalim perompak lagi merosakkan alam..


TANDA

pemimpin2 amanah pula puja puji arwah nik aziz..pemimpin pas pula kata amanah bersatu dgn golongan kafirin..kanfius gua..yg gua tak kanfius ialah duit rompakkan rm90juta tu dah abis ke??yg pasti bukan agama, bukan bangsa tapi ekonomi..manusia bergerak kerana ekonomi..ust,utazah berjual hukum hakam pun kerana ekonomi..

SYUKUR

ingat belajar kat middle east tu percuma?ingat free? ingat dlm dunia islam, pendidikan itu percuma..sori laa..hanya dlm dunia kafir pendidikan adalah percuma..sedih nabi mati awal, kalo nabi ada zaman ini pasti mjd nabi terkaya didunia islam.zakar naik pun tak bole lawan... on PERANAN AGAMA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:03 PM





---------------

PERANAN AGAMA









INI BUKTI

DARI ZAMAN

BERZAMAN

BAGAIMANA

AGAMA JADI

ALAT MENIPU

MENINDAS

INI CONTOH

TERBAIK

Bersyukurlah dan jangan fitnah pemerintah, kata Nik Abduh
 | July 18, 2017
Pemimpin PAS itu memberi ingatan tidak mendengar hasutan asas pembohongan untuk menumbangkan kerajaan sedia ada.





PETALING JAYA: Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Mohamad Abduh Nik Aziz semalam mengingatkan rakyat tidak membelakangkan pemerintah dengan mendengar hasutan yang memfitnah pemimpin.
“Mereka berjaya menyebarkan ketidakpuasan melalui fitnah dan pembohongan sehingga tidak lagi mensyukuri nikmat keharmonian hidup sedia ada.

AYAT NAS

SANAD 

DALIL HADIS

DIGUNAKAN

UNTUK 

HALALKAN

DUIT 1MDB

YANG DICURI

OLEH NAJIB



-----------------

APINDIR SELAMATKAN NAJIB






APANDIR NI

DARI MANA?

SAPA LANTIK

APANDIR?

1MDB: Harapan akan soal AG sembunyi bukti jenayah, kata Dr M

Peguam Negara Tuan Haji Apandi Ali akan disoal sama ada beliau menyembunyikan bukti jenayah berhubung skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sekiranya Pakatan Harapan (Harapan) memenangi pilihan raya umum ke-14 (PRU14).
Pengerusi Harapan  Dr Mahathir Mohamad berkata, Apandi boleh didakwa menyembunyikan bukti jenayah mengenai 1MDB dan perlakuan jenayah tidak harus disembunyikan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) kerana ia bukan rahsia kerajaan.
"Saya bukan peguam. Tapi saya tahu jenayah bukan OSA. Dan bila ia jenayah, kena lapor bukan kena sembunyi.
"Peguam negara lakukan kesalahan besar sembunyikan bukti jenayah. Satu hari dia kena jawab, sebab itu kita kena menang.
"Kita boleh tanya, hei AG, kau buat salah jenayah ke?

SAPA BAYAR

GAJI APANDIR

APA TUGAS

UTAMA

APANDIR?

BILA TAHU

JAWAPAN

ERTINYA

CERAH OTAK

FAHAM APA

POLITIK


-------

BABI PUN ADA BAIKNYA










BABI BAIK

Tak baiK panggiL babi Isa samad, sebab babi pun Ada baiK nya, babi Ada harga Ada niLai ekonomi, isa samad mana ada BaiK, Ida samad mana Ada niLai ekonomi.. .amin on Jangan panggiL babi Ida samad on 
TAHU TAPI TAKUT
Publish | Delete | Spam
Nazrio Dond DoLLa
on 7/17/1



---------------

BERSATU JATUHKAN NAJIB





SETUJU




Di ceramah PH, rakyat diseru lupakan sejarah pahit, bangkit lawan BN


MENERUSI ceramah pertamanya sebagai pengerusi Pakatan Harapan (PH), Dr Mahathir Mohamad di depan kira-kira 2,000 orang di Shah Alam, malam tadi berkata rakyat perlu melupakan perkara lepas dan kini bersatu menjatuhkan pentadbiran Najib.
Beliau memberi contoh hubungannya dengan Mohamad Sabu, presiden Amanah yang pernah dipenjarakan olehnya ketika Ops Lalang, kini sudah pun berdamai dan bersatu.
Itu isi penting mesej yang disampaikan Dr Mahathir dan pemimpin PH lain pada majlis pelancaran jelajah mengenai skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) di Shah Alam.
BERSATU

BERSAMA

JATUHKAN

NAJIB

TAPI JANGAN

JATUHKAN

ROSMAH

TAKUT BUMI

BERKOCAK

JADI GEMPA

BUMI

KAH KAH KAH




------------------

AWAS - HATI HATI GEMPA BUMI






AWAS

jangan terlalu

gopoh

jangan terlalu

ghairah

tak sabar 

mahu

menjatuhkan

najib & rosmah

jatuhkan najib

okay tapi 

bukan rosmah


awas bila

rosmah jatuh

bumi berkocak

gempa bumi

berlaku

kita semua

dalam bahaya



-------------