.

Ahad, 25 Februari 2018

BERITA TAKUT






BERITA

TAKUT LAGI

CILAKA
Aura Mahathir masih kuat
BANGSAR - Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi tumpuan orang ramai ketika menikmati sarapan pagi di restoran yang terletak di Bangsar, semalam.

Menerusi Facebook Kelab Che Det, orang ramai dilihat tidak melepaskan peluang bergambar bersama beliau yang turut ditemani isterinya,  Dr Siti Hasmah Mohd Ali.

Berdasarkan gambar yang dikongsi, orang ramai yang terdiri daripada pelbagai kaum dan usia mengambil kesempatan beramah mesra bersama bekas perdana menteri itu.

Situasi berkenaan menunjukkan aura Mahathir masih lagi memberi kesan kepada orang ramai.



INILAH CONTOH

BERITA PALSU

YANG MENAKUTKAN

NAJIB ROSMAH

MAKA AKAN ADA

UNDAG UNDANG

BARU UNTUK

MEMASTIKAN

TIDAK ADA LAGI

BERITA TAKUT

HINGGA NAJIB

PENING KEPALA


-------------------

SYABU DAN JANTAN AIS








METH SYABU 

AIS KRISTAL



METH. Syabu. Ais. Crystal: sebut apa yang anda kehendaki, tetapi harga di jalan-jalan di Manila telah jatuh. Sachet membahagikan tiga cara yang digunakan untuk kos sehingga PHP500 (USD10) sekarang hanya untuk PHP200 (USD4).
Seringkali "dimasak", Memecah seperti yang buruk, dalam makeshift, makmal sementara, ubat ini dibuat daripada gabungan bahan kimia yang keras yang biasanya diperolehi daripada sisa toksik. Ini termasuk aseton - bahan utama dalam cat nipis - dan litium - logam yang sangat menghakis dan letupan yang terdapat dalam bateri.
Bagaimana ia dimakan? Kristal diletakkan pada sekeping foil dan kemudian dipanaskan dari bawah, mencairkan dadah dan mengeluarkan asap yang dihirup langsung oleh pengguna. Menurut Rey (bukan nama sebenarnya) bekas pengguna dari Santa Ana, sebuah daerah perbandaran di kawasan Metro Manila, ia membawa kepada peningkatan yang tinggi seperti yang dilakukan oleh dopamine. Sudah tentu, kelemahan penderaan yang berpanjangan adalah sangat besar, termasuk mengerikan masalah pergigian, psikosis dan sebatan.


SAPA DIA

JANTAN AIS

DARI

MALAYSIA?



-------------------

JANTAN ICE DARI OTZTAL







JANTAN ICE

DARI OTZTAL
Otzi juga dikenali sebagai Otzi Iceman, Manusia Similaun, Man dari Hauslabjoch, Homo tyrolensis, dan mama Hauslabjoch, adalah seorang mumi asli yang dipelihara dengan baik dari seorang lelaki yang hidup sekitar 3,300 SM. Otzi ditemui di Eropah 1991 di Alps Otztal di sempadan Austria-Itali. Dia adalah mumia manusia semula jadi yang paling terkenal di Eropah, dan telah menawarkan pandangan Eropah Chalcolithic yang belum pernah terjadi sebelumnya. Tubuhnya dan barang-barangnya dipamerkan di Muzium Arkeologi Selatan Tyrol di Bolzano, South Tyrol, Itali.

Otzi ditemui oleh dua orang pelancong Jerman, Helmut dan Erika Simon, pada 19 September 1991. Tubuhnya pada awalnya dianggap sebagai mayat moden, seperti beberapa orang lain yang baru-baru ini ditemui di rantau ini. Ia ditemui semula oleh pihak berkuasa Austria dan dibawa ke Innsbruck, di mana usia sebenarnya akhirnya ditemui. Suruhanjaya berikutnya menunjukkan bahawa badan itu terletak beberapa meter di dalam wilayah Itali. Ia kini dipamerkan di Muzium Arkeologi Selatan Tyrol di Bozen-Bolzano, Itali.

Badan ini telah diperiksa secara meluas, diukur, x-ray, dan bertarikh. Tisu dan kandungan usus diperiksa secara mikroskopik, seperti debunga yang terdapat pada peralatannya. Pada masa kematiannya, Otzi adalah lelaki berusia 30 hingga 45 tahun, kira-kira 160 cm (5'3 ") tinggi.

Menggunakan teknologi 3-D moden, pembinaan semula wajah telah dibuat untuk Muzium Arkeologi Selatan Tyrol di Bolzano, Itali. Ia menunjukkan Otzi kelihatan tua selama 45 tahun, dengan mata berwarna coklat, janggut, wajah yang berkeringat, dan pipi yang tenggelam. Dia digambarkan kelihatan letih dan tidak terasa.



SOALAN SEBELUM

PRU14 IALAH 

SIAPA

JANTAN ICE

DARI MALAYSIA?





--------------------

PANTUN TERBAIK


  TERBAIK
Kalu ada jarum yg patah, 
Jgn disimpan di dlm audi, 
Kalu ada silap dan salah, 
Jgn bagi undi kat hj hadi. 

on GUNA SKYPE
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/25/18




------------------------

SAPA ITU JANTAN ICE?









SAPA ITU

JANTAN ICE


---------------

APA ITU JANTAN ICE?







APA ITU

JANTAN ICE






---------------------

KRISMAS SAMPAI AWAL










KRISMAS

BUKAN HANYA 

SAMPAI AWAL

MALAH

TAHUN INI

KRISMAS

SAMPAI TIGA KALI

BR1M mula dibayar Isnin ini
PUTRAJAYA - Bayaran pertama Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) akan dibayar mulai Isnin ini.

Berita gembira itu diumumkan oleh Najib.

Menurutnya, bayaran seterusnya pada Jun dan Ogos nanti.



SANTA

SEDANG CARGAS

BERGERAK



-------------------

SERANGKAP PANTUN






SERANGKAP 

PANTUN
serangkap pantun untuk tt 

Kalau ada jarum yg patah, 
jangan di simpan didalam bonet depan,
 ekonomi malaysia sudahlah parah,
 Ayuh kita undi parti pakatan Harapan 

on BACA SEKALI LAGI 
- PROJEK JARUM
Publish | Delete | Spam
Anonymous Anonymous
on 2/25/18





---------------------

INI DIA AMOI CUN







AMOI CUN
Wei hisham mana gambar amoi cun 2 pagi baru balik dari kelab tu wei!! Gambar hanjing kau buat apa cess! 
on PROJEK JARUM
Anonymous
on 2/24/18


TANGKAP BASAH
Kahkahkah tt kena cekup dalam kereta tepi jalan gelap pukul 1 pagi berduaan kahkahkah nasib baik pak polisi bukan pak aji yang cekup kalau tak sivarasa kena bangun tidur datang bayar ikat jamin kau kena tangkap basah jakim kahkahkah on PROJEK JARUM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/24/18






----------------------

TAK PELU MAKAN CABAI









TAK PERLU CABAI
Itulah dari dulu aku dah cakap, orang tua ni racist. Dah lama dia mengutuk kaum lebai, kaum felda, kaum rempit, kaum gedempol, kaum badak, kaum gagak, dan dan.. 

MAKAN CIBAI

Kadang-kadang aku rasa nak piat telinga orang tua ni tarik dari jelebu sampai ke kuala pilah dah tu biarkan dia kena sondol dengan kambing kampung luar sekolah sains tu biar dia rasa macamana kaum lain rasa pedas makan cili on
ARAB SAUDI MASUK OLIMPIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/24/18



-----------------

GUNA SKYPE







GUNA SKYPE
kepinding cari mangso tido.. Tu apa? Perogol bersiri ke? Ataupun monster dalam almari? Tapi abang hisham, lain kali nak sembang dengan kawan waktu dah jauh malam, sila guna Skype ye, free jer. Ini kan zaman teknologi komunikasi canggih ;) 
on JANGAN MERAYAU MALAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/24/18






----------------------

SIAPA PUNYA JARUM?






SIAPA PUNYA

Kenapa Tukaq Tiub tk bilang itu jarum sapa punya!! Hehehr on 
BACA SEKALI LAGI - 
PROJEK JARUM
Publish | Delete | Spam
pok amid littor
on 2/24/18



-----------------

LETAK DAUN KETUM







 DAUN KETUM

den ghaso polis bertigo tu nak ajak ekau minum kupi sambil bantai najib atau mak badak . tapi ekau yo jual mahal. itu punco ops jarum kono kek ekau tu. nasib ekau dio tak lotak daun ketum. on JANGAN MERAYAU MALAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/24/18




----------------

MALAM INI KITA SEMUA KE MELAKA









MALAM INI

KITA BERAMAI

KE MELAKA
Program ini akan diadakan 
di Jalan Sungai Petai Permai Dua Utama, Taman Sungai Petai Permai 2
Alor Gajah Melaka  
pada 25 Februari, jam 8.00 malam

--------------------