Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 4 Oktober 2010

HERO FILEM TAMIL ATAU FILEM BANGLA ?





SIAPA DI BELAKANG CERMIN MATA PETALING STREET INI ?








PENGGANTI MGR ?


ATU GUBARAK SINGH DARI DACCA?


nota:
sila teka
siapa malaon ini
dimana songkok tingginya
kah kah kah


INI KERJA SIAPA INI ?




LAGI TINGGI LAGI ALEEEM?



nota:
berat songkok ini
tapi dapat befikir
secara rasional kah kah kah



PERKASA GESA AHLI PKR PILIH MUSTAFFA TIMBILAN PRESIDEN , TOALK AZMIN
- minsider

Pertubuhan bukan kerajaan, Perkasa yang kecewa dengan kenyataan Azmin Ali semalam, menggesa ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak mengundi naib presiden itu yang bertanding jawatan timbalan presiden parti, sebaliknya meminta memilih Mustaffa Kamil Ayub.

Ketua Pemuda Perkasa, Arman Azha Abu Hanifah berkata, Mustaffa adalah calon paling layak bagi jawatan timbalan presiden kerana latar belakangnya dari Abim.

“Mustaffa dari Abim, beliau mempunyai agenda Islam dan berjuang untuk kebaikan orang Melayu... Azmin di sebelah lain tidak berminat untuk memperjuangkan kepentingan komuniti orang Melayu,” kata beliau.

“Azmin hanya sesuai untuk jadi budak kopi Anwar,” kata Arman.

Pemimpin Perkasa ini kecam Azmin berhubung kenyataannya ketika berucap pada mesyuarat agung tahunan cabang PKR Gombak semalam.

“Azmin seharusnya menunjukkan hormat kepada negarawan atas sumbangan beliau kepada negara. Azmin tidak layak untuk menjadi ahli politik,” kata Arman.


KAH KAH KAH

woit… INI TALI GANTUNG UNTUK MUSTAFFA KAMIL AYUB… kah kah kah….

kah kah kah… MUSTAFFA KENA KUTUK KENYATAAN INI SERTA MERTA…kah kah kah..

kah kah kah…. KALAU TIDAK ...JAMIN BUNGKUS... kah kah kah

kah kah kah… KESIAN ABANG MUS… TAK PASAL PASAL DAPAT BALA…. kah kah kah..

kah kah kah... CILAKA GENG SONGKOK TINGGI... SABOTAGE MUS... kah kah kah


nota:
langkah bijak mus
ialah menibai perkasa
hingga lumat – jika tidak bukan
saje diri busuk – penyokong dlam pkr
juga akan was was.

orang ramai kan bertanya – carik carik
baju abim tak nampak mamak tapi
nampak melayu kah kah kah


MACAM MACAM PUNYA BANGANG





SANG BANGANG BERSAMA SANG BANGANG



nota:
kalau bangang duduk diam diam
jangan bagi tahu orang ramai
malu kaum keluarga kah kah kah






LAWAN PERKASA BERMAKNA AZMIN ALI BERPERANG DENGAN PERLEMBAGAAN
- mininsider

Perkasa menyamakan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Azmin Ali seolah-olah ‘berperang’ dengan Perlembagaan Persekutuan jika calon timbalan presiden parti itu mengisytiharkan “berperang dengan Perkasa.”

Naib Presiden Perkasa, Dr Zubir Harun berkata, “kita tidak berminat untuk berperang dengan PKR, sebaliknya kami hanya mahu mempertahankan Perlembagaan negara.”

Sehubungan itu, Zubir yang juga Yang Dipertua Perkasa Pahang berkata, pihaknya akan menggesa agar orang Melayu dan Bumiputera tidak menyokong calon-calon PKR dalam pilihan raya umum ke-13 jika Azmin terus melahirkan sikap menentang Perkasa.

Dalam ucapannya pada mesyuarat agung tahunan cabang Gombak semalam, Azmin berikrar akan melawan habis-habisan Perkasa dan individu berselindung di sebalik pertubuhan itu kerana memperjuangkan perkauman sempit.

KAH KAH KAH

woit… BANGANG ADA MACAM MACAM JENIS BANGANG…. kah kah kah..

kah kah kah... ADA BANGANG TAPI BERLAGAK PANDAI... kah kah kah..

woit.. YANG INI BANGANG DAN BERLAGAK BANGANG...kah kah kah

kah kah kah… PERLEMBAGAAN BOLEH DI TUKAR GANTI…. kah kah kah..

kah kah kah… PERLEMBAGAAN BOLEH DI PINDA DAN DI UBAH…. kah kah kah..

woit… TAK CAYA … TANYA MADEY…. kah kah kah..

kah kah kah…. NAMA ADA TANDA DOKTOR…. HEBAT… kah kah kah..

kah kah kah.. BANGANG MACAM LULUSAN SINTOOOOK…. kah kah kah..

woit.. PERLEMBAGAAN MALAYSIA TELAH DI PINDA DAN UBAH SEBANYAK 600 KALI …. kah kah kah..

kah kah kah…. 600 KALI DALAM MASA 50 TAHUN… kah kah kah..

kah kah kah… DI USA …NEGARA KAPIR LAKNAT YANG WARGA NYA MAKAN BABI DAN TAK BACA BISMILAH .. HANYA 27 PINDAAN DALAM MASA 200 TAHUN…. kah kah kah..

kah kah kah… HANYA 27 PINDAAN DALAM MASA 200 TAHUN… kah kah kah..


nota:
kebanyakan ubah suai ini dilakukan
oleh madey – sampaikan raja raja melayu
hilang kuasa.

hairan – si bangang ni tak pernah
membaca ke ?

hairan – macam mana dia mengaku doktor?

hairan - kat mana beli ijazah ini? kah kah kah


SALUT UNTUK MEREKA YANG BERANI





SALUT !


PERCUBAAN MENDEMOKRASIKAN DIRI

Saya memerhatikan dengan penuh teliti apa yang sedang cuba dilakukan oleh Parti Keadilan Rakyat. Apa yang saya maksudkan ialah percubaan PKR untuk membawa dan merayakan demokrasi kepada semua ahli-ahlinya melalui satu ahli satu undi.

Sekali imbas kelihatan ianya amat radikal. Radikal dalam konteks kewujudan demokrasi di Malaysia. Untuk pertama kalinya ahli parti PKR membolehkan diri mereka memilih ketua pimpinan dari ranting, cabang hingga ke pucuk pimpinan pusat. Memang radikal.

Syabas! Tahniah! Kerana memiliki niat untuk merayakan demokrasi dalam parti. Syabas kerana memiliki niat dan akidah untuk memperkasakan ahli-ahli dengan hak pengundian mereka.

Tetapi dalam hidup ini – niat yang baik tidak semestinya membawa kebaikkan. Niat sahaja tidak mencukupi. Obama juga berniat baik apabila dia bersetuju untuk menambahkan lagi bala tentera Amerika di Afghanistan. Najib Razak juga berniat baik apabila dia menikahi seorang janda.

Niat bukan hakikat. Niat tidak memiliki apa apa makna. Berniat hendak pergi ke Mekah untuk menunaikan haji, bunyinya baik dan gah tetapi kalau tidak menyimpan duit atau memohon pasport antarabangsa – niat ini tidak memiliki apa-apa makna.

Permasaalahan yang sedang dihadapi oleh PKR ini ialah pucuk pimpianan PKR cuba membawa demokrasi dengan membezakan diri mereka dengan demokrasi yang diamalkan oleh musuh politik mereka. Ini adalah kesilapan besar. Mereka ingin meng– ada–adakan demokrasi.

Kewujudan demokrasi bukan melalui perbandingan dengan musuh politik. Demokrasi wujud bukan kerana adanya fasisma. Demokrasi wujud bukan kerana adanya ditaktor. Satu ahli satu undi dalam PKR seharusnya diwujudkan bukan kerana United Malays National Organisation menjalankan sistem undi perwakilan dalam pemilihan pimpinan mereka.

Jika kerana ingin berbeza dari United Malay National Organisation maka itu hanya reaksi. Demokrasi bukan reaksi. Kalau demokrasi sebagai langkah reaksi maka ini bukan demokrasi tapi reaksionari. Demokrasi adalah wadah yang diajukan dimana idea, pandangan akan di debat dan di canai secara terbuka.

Demokrasi bercita-cita untuk mewujudkan warga yang memiliki ketrampilan intelek dan keilmuan untuk berfikir, berhitung dan mengambil tindakan dan keputusan secara rasional setelah menilai semua fakta.

Sayugia di ingatkan pemilihan satu undi untuk satu ahli ini belum menjamin kelahiran demokrasi. Bunyinya memang lunak – satu ahli dapat memilih dari bawah hingga ke atas – hebat !

Apakah ini hakikat atau hanya satu ilusi?

Pada hemat saya , disini amat jelas kesongsangan pemahaman tentang apa itu demokrasi. Pengundian ini hanyalah satu manifestasi dari jalur demokrasi. Kalau hak mengundi wujud dalam sesebuah persatuan atau kumpulan bukan bermakna persatuan itu mengamalkan demokrasi.

Jangan lupa Hitler juga di undi untuk di jadikan Chancelor German. Jangan lupa Mussolini juga di undi untuk memimpin National Fascist Party. Jangan lupa Barisan Najib Rosmah yang mentabir Malaysia hari ini juga diundi untuk mereka ke Putrajaya.

Pengundian tidak menjamin demokrasi. Pengundian sahaja tidak memiliki makna yang hakiki.

Sistem baru yang sedang dicuba oleh PKR ini amat jelas bukan mengembangkan demokrasi malah menguncupkan demokrasi. Kalau sebelum ini ahli-ahli PKR memilih pimpina mereka melalui perwakilan - kali ini pengundian di seluruh negara – disetiap cabang. Seharusnya dilihat berkembang. Hakikatnya mengempis.

Saya berani berkata sedemikian kerana dari apa yang saya perhatikan ketika ini besar kemungkinan PKR ini akan menjadi parti towkay – parti orang-orang kaya. PKR akan menjadi parti untuk mereka yang memiliki dana dan modal. Rintik rintik dan awan hitam ini telah mula kelihatan dimana PKR berkemungkinan akan dibajak.

Pasti ada ahli PKR atau gedebe PKR akan menganggap kenyataan saya ini lucah. Kenyataan kurang hajar dari seorang NGI yang bermazhab Marxist Groucho. Mungkin saya dianggap kurang siuman kerana berani menulis sedemikian. Biar saya berikan hujah-hujah kenapa saya berpendapat sedemikin.

Sistem pemilihan Parti Keadilan Rakyat yang sedang diperkenalkan hari ini amat terbuka. Keterbukaan ini telah dihebang hebohkan sebagai merayakan demokrasi. Ini silap. Sebenarnya keterbukaan ini hanya telah membawa masuk ramai ahli-ahli baru ke dalam PKR. Ini memang di alu-alukan. Dalam masa yang sama keterbukaan ini telah juga menjemput masuk pelbagai jenis hantu dan jembalang ke dalam Parti Keadilan Rakyat.

Watak-watak ‘reject dan recon’ kelihatan banyak diterima masuk untuk menjadi ahli PKR. Janjinya cukup enteng - asalkan mereka berkeupayaan mengeluarkan dana lumayan sebanyak dua ringgit untuk membayar yuran keahlian – maka mereka saheh menjadi ahli. Apa garis parti, apa perlembagaan parti dan apa perjuangan parti tidak ditimbulkan. Terbuka disini di difinasikan sebagai merayakan demokrasi.

Hasilnya, keterbukaan ini telah membawa masuk pelbagai bentuk gedebe, kaki pukul atau kaki buang kerusi. Para gedebe ini masuk dengan membawa penyokong-penyokong mereka. Ini samalah seperti Don Barzini dari South Bronx datang berjumpa Don Vito Corleone di Lower Manhattan dengan menjanjikan kaki kaki pukul dan penyokong yang baru.

Kerana ingin membezakan diri dari musuh politik maka PKR telah tidak menapis kemasukkan ahli ahli baru ini. PKR telah membenarkan ahli-ahli yang tidak dikenali hujung pangkal – tidak diduga kesetiaan – jauh sekali pemahaman tentang perjuangan – untuk mengundi dalam sistem satu ahli satu undi.

Hasilnya: Apa yang umum baca dimedia dan laman laman web adalah manifestasi dari sistem keterbukaan ini. Melalui sistem pemilihan baru ini watak-watak ‘reject dan recon’ dan para gedebe yang sedang bergelawak dan berkuntau untuk berebut kuasa. Justeru kemungkinan PKR akan di bajak tidak mustahil.

Pemilihan yang sedang berjalan sekarang ini akan dibayar dengan harga yang mahal- dalam erti kata ‘ringgit dan sen’. PKR akan mengeluarkan dana yang banyak untuk memastikan pengundian satu ahli satu undi ini berjalan lancar. Untuk saya ini satu kesanggupan yang wajib kita semua hormati.

Parti Keadilan Rakyat sedang mengajukan politik baru. Dalam politik baru ini, warga wajib sedar dan sanggup membayar dengan nyawa dan darah untuk merampas ruang demokrasi dan memperkasa hak kita sebagai individu.

Tetapi disini , apa yang ingin saya huraikan bukan bab ini – tetapi bab perbelanjaan berkempen untuk ahli-ahli PKR yang ingin menawarkan diri sebagai calon. Satu ahli satu undi memang romantik bunyinya tetapi hakikatnya tidak seromantik bunyinya.

Sistem satu undi untuk satu ahli ini menjadi beban yang mahal. Dengan mensenaraikan nama sebagai calon dan berharap akan dipilih adalah kerja politik gila dalam budaya terkini PKR. Bakal calon wajib menonjol diri dengan berkempen. Berkempen di seluruh Malaysia belanjanya bukan kecik anak. Malah untuk dipilih menjadi ketua cabang juga memerlukan dana.

Akhirnya hanya mereka yang memiliki dana yang cukup sahaja yang boleh berkempen ke hulu ke hilir. Lihat dan saksikan lah - cita-cita untuk meluaskan ruang demokrasi kini telah dibajak oleh mereka yang kaya – oleh mereka yang berduit.

Bagaimana pula untuk mereka yang memiliki ciri dan watak pemimpin yang unggul, telah terduga dalam pejuangan tetapi tidak memiliki modal untuk berkempen. Sosok dan watak sebagini yang amat diperlukan oleh PKR. Tetapi tanpa modal dan dana sosok ini akan terpinggir dan tersisih.

Tunggu sebentar! Nanti dahulu ! Jika sosok yang tidak memiliki dana tetapi masih ingin menawarkan diri maka sosok ini wajib bertemu dengan para towkay dan tuan tuan besar yang memiliki dana. Sosok ini mesti sanggup merendah diri untuk menjadi kuda tunggangan para towkay – tidak kiralah towkay judi atau towkay lendir China Doll. Pasti ada tuan-tuan besar yang berbini besar yang sanggup menaja. Disinilah berlakunay pembajakaan.

Untuk kaum pemodal dan orang kaya-kaya - dana yang dihulurkan kepada orang politik ini adalah perlaburan masa depan mereka. Kaum pemodal – dalam sistem ekonomi kapitalis – akan menaja sesiapa sahaja untuk memastikan lurah peniagaan mereka tidak dihalang.

Justeru dimanakah demokrasi yang cuba dipekenalkan oleh Parti Keadilan Rakyat? Pusing pusing sampai ke situ juga.(TT)

( bahagian 2 akan menyusul )










CUBA TEKA SEKALI LAGI





nota:

apa yang terfikir
oleh malaon malaon
ini bila terbaca berita...
kah kah kah..


nota:
berita hantu raya
kah kah kah





LAA JADI JANDA LAGI I - I NAK FIRST LADY





SYUUUKUUUUURRRRR!!!





DAMN IT ...DAMN IT



JANGAN INGAT MADEY TAK ADA PERKASAN MATI?




CILAKA ... I KENA BODEK LAGI?



PUNDEK... KERAS BETUL KEPALA BANA NI ?


ni
ni
ni
ni
ni
ni
ni
ni
ni
ni
ni
ni
ni
ni
ni
ni
ni
kah kah kah









MADEY KIAN SEHAT


Mahathir Mohamad memberi respons baik terhadap rawatan yang beliau terima di Epworth Hospital Melbourne Australia, selepas dimasukkan ke hospital itu kerana mengadu sakit dada kelmarin.

“Doktor gembira dengan perkembangan kesihatan Mahathir dan beliau memberi respons baik kepada rawatan anti-biotik serta fisioterafi,” menurut kenyataan yang dikeluarkan pejabat bekas Perdana Menteri itu di sini semalam.

NOTA:
Mohamed Azmin Ali menyifatkan Mahathir Mohamad yang sedang menerima rawatan di Melbourne, Australia kerana jangkitan paru-paru sebagai pemimpin yang sedang tersungkur di negara itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


BIAR PI MAMPOOOS LAAA




CARA INI PUN BAIK JUGA



nota:
jalan terbaik
untuk menyelesaikan
semua masaalah kah kah kah



BIARKAN UMNO TERJUN DENGAN LABU-LABUYNYA
– harakah daily

"Biarkan Umno terjun dengan labu-labunya," itulah reaksi Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng terhadap serangan Umno yang kian serabut dengan wang pemberian warga emas RM100 dan wang pengurusan jenazah warga emas sebanyak RM1,000.

Ujarnya, jika ada warga emas yang mahu memulangkan pemberian Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat, mereka boleh berbuat demikian dengan mengutus surat mengatakan mereka tidak mahu menerima terus pemberian yang diperuntukkan kepada mereka setiap tahun.

“Jangan berikan kepada Umno, bimbang mereka mempergunakan wang itu untuk tujuan yang tidak manasabah kerana sejarah telah membuktikan parti itu sering tidak amanah terutamanya peruntukan menjelang pilihan raya kepada para petugas,” katanya.

Namun begitu, ujarnya kerajaan negeri tidak hairan dengan desakan Umno Kepala Batas dan yang terbaru di Bayan Baru kononnya mereka bersama dengan penduduk miskin menentang usaha murni kerajaan negeri berjiwa rakyat yang berusaha meningkatkan martabat bangsa, agama dan sosioekonomi menerusi penjimatan yang dilakukan.

KAH KAH KAH

woit…. TERJUN…. BIAR PERGI MAMPUSLAAA… kah kah kah..

woit… TERJUN… BUKAN DENGAN LABU LABU… kah kah kah..

woit… TERJUN DARI ATAS BANGUNAN LEBIH BAIK… kah kah kah..

woit.. TAPI SEBELUM TERJUN .. PASTIKAN … HUTANG DI SELESAIKAN…kah kah kah..

woit… SEBELUM TERJUN .. PASTIKAN… SEMUA BIL KENA BAYAR… kah kah kah..

kah kah kah…PASTIKAN KUNCI BANK… KITA AMBIL…. kah kah kah..

SELURUH MALAYSIA RISAU - TAKUT BANGUNAN RUNTUH




RASUAH : BELI BARANG YANG TIDAK BERMUTU



nota:
pasir satu lori
simin tiga kampet
patutlah stadium runtuh kah kah kah

PELABUR RISAU DATANG KERANA RASUAH – harakah daily

PAS memandang serius apabila Azman Hashim menyebut kos tinggi rasuah adalah penyumbang kepada sebab pelabur risau datang ke negara ini.

“Jika selama ini pihak pemimpin Umno BN hanya menganggap adalah fitnah pembangkang semata-mata, sekarang kenyataan yang dikeluarkan oleh seorang peniaga yang terkenal di negara ini adalah bukti mengapa keadaan ekonomi negara kita dipandang serong oleh pelabur,” kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

Justeru, katanya PAS mengucapkan tahniah kepada kerajaan Pakatan Rakyat yang telah berusaha untuk menunjukkan prestasi yang baik dengan memerangi rasuah dan salah urus tadbir di negara ini.

“Maka tidak hairan kepada kita pelabur begitu yakin untuk datang walaupun berlainan ideologi dengan kerajaan Pusat,” ujarnya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… RASUAH MEMBUATKAN HARGA JADI MAHAL…. kah kah kah…

woit… RASUAH MEMBUATKAN HIGHWAY RUNTUH… kah kah kah..

woit… RASUAH MEMBUATKLAN SEKOLAH RUNTUH… kah kah kah..

woit..RASUAH MEMBUATKAN STADIUM RUNTUH…. kah kah kah

woit… RASUAH MEMBUATKAHN MELAYU BODOH…. kah kah kah..

kah kah kah… MELAYU BODOH INGAT STADIUM RUNTUH ADALAH STADIUM MODEN…. kah kah kah..

kah kah kah… STADIUM MODEN YANG ATAP BOLEH TUTUP DAN BUKA…. kah kah kah..

kah kah kah… MELAYU BODOH INGAT… STADIUM RUNTUH INI BOLEH TERPASANG DAN TERTUTUP DENGAN SENDIRI…. kah kah kah


BILA NAK TANGKAP KHIR TOYO ?




BILA TOYO NAK PULANGKAN PENYAPU INI ?



DUA PEGAWAI IMIGRESEN TERLIBAT SELUDUP PATI DITAHAN SPRM- melayau

Dua pegawai imigresen dan seorang orang awam ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana dipercayai terlibat dengan kegiatan rasuah bagi menyeludup pendatang asing tanpa izin (PATI) ke negara ini.

Kedua-dua pegawai yang berusia lingkungan 40-an dan 50-an itu bersama seorang orang awam itu ditahan kira-kira pukul 7 malam pada Rabu lalu di Jeti Port Dickson, dekat sini.

Kesemua yang ditahan itu dipercayai menjadi pengantara dengan ‘tekong’ dari negara jiran untuk membawa masuk PATI dari negara tersebut.


MAJISTRET DI PENJARA ENAM TAHUN KERANA TERLIBAR RASUAH - melayu

KOTA BAHARU 3 Okt. - Seorang majistret dijatuhi hukuman enam tahun penjara dan denda RM40,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas didapati bersalah terhadap dua pertuduhan berkaitan rasuah.

Mohd. Firdaus Ramlan, 28, baru bertugas selama dua tahun sebagai Majistret di Mahkamah Kuala Krai dan Machang.

Mengikut pertuduhan pertama, dia didakwa memperoleh rasuah berupa wang tunai RM3,000 daripada Md. Shani Ishak di sebuah stesen minyak Esso, Machang, kira-kira pukul 10.30 malam, 11 Oktober tahun lalu.

Wang suapan itu dikatakan diperoleh sebagai dorongan baginya melepaskan lelaki berkenaan daripada kesalahan jenayah yang dilakukan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SELURUH MALAYSIA TAK SUKA RASUAH… kah kah kah..

woit… RASUAH BUAT BANGUNAN RUNTUH…. kah kah kah..

kah kah kah… BANGUNAN RUNTUH… RAKYAT MATI… kah kah kah….

woit…. TAK KAN YANG DI TANGKAP…. INI SAJE?.... kah kah kah..

kah kah kah…. CIPUT MIPUT… kah kah kah..

woit… INI BUKAN IKAN BILIS… INI TAIK GIGI… kah kah kah..

woit… BILA NAK TANGKAP TOYO….. BUKTI SEMUA DAH ADA…. kah kah kah..

woit… BILA NAK TANGKAP RAZAK BAGINDA… DUIT KOMISEN ITU DUIT RASUAH… kah kah kah..

woit….BILA NAK TANGAP KOREK KOREK KOREK…. kah kah kah…

woit… KALAU TEOH SIASAT SAMPAI MATI…. kah kah kah…

kah kah kah… KALAU AHLI PKR….. BELI SKREW KENA SIASAT...… kah kah kah…

kah kah kah... PEMIMPIN PAKATAN ... SEDEKAH LEMBU KORBAN PUN KENA SIASAT... kah kah kah..

woit… NAK BUKTI… SILA BACA LAMAN MALAYSIA TODAY… SEMUA LENGKAP… kah kah kah

nota:
napa tak siasat toyo
di tingkat 14
kemudian bukan tingkap
mesti toyo terjun bunuh diri
kalau tidak dia cekek diri
dia sendiri kah kah kah