.

Sabtu, 30 Disember 2017

NGOK LAGI NGANG






FACE BOOK

5 hrs 
 
Stupid Joking for the end of year 2017...bagero





Comments
Siti Rohaidah Mohd Danan Cer check.....demam ons ke apa. Buat kenyataan berdasarkan apa ntah. Klu takat nk ckp2 kosong pengaruh rakyat....mmmm xde bahasa nk sebut dh 😏
Manage
LikeShow more reactions
Reply5h
Abdul Khair Hj RRais Duit tarak tak buleh belibeli susut laaa utg
Manage
LikeShow more reactions
Reply4h


-----------------

SEKOLAH DAN BELAJAR











SEKOLAH

BELAJAR
dibangku sekolah kita telah belajar
untuk berlumba-lumba
agar kita berjaya

berjaya ertinya
kita belumba lumba
mengumpul harta
mengumpul duit
mengumpul  kuasa

kita 
diasuh diajar dididik
untuk bijak berkata-kata
untuk bijak memanipulasi
untuk 
menjual diri kita
agar 
kita dilihat berjaya

kita gagal faham
erti persahabatan  setia
erti setiakawan berpanjangan
tanpa
memikir untung rugi

akibatnya
masyarakat kita jadi kacau
nilai yang kita bawa
menghuru harakan keadaan

sabenarnya ramai
antara kita mahukan
sebuah masyarakat
berasaskan kasih sayang
bantu membantu
tolong menolong
berseraya
bergotong royong
membina hidup bersama
dalam satu masyarakat kamil

niat dan cita cita ini
adalah 
sama hebatnya
sama gagahnya
saperti niat
mereka yang mahu
mengumpul
 semua harta kekayaan




---------------

NYAHKAN NAJIB - KITA SELAMAT









BUKAN

SALAH

PENIAGA

SALAH

NAJIB

Harga barangan Tahun Baru Cina dijangka naik 10% hingga 20%, kata peniaga


PARA peniaga barangan perayaan Tahun Baru Cina bersedia dengan jumlah jualan yang tidak memberangsangkan walaupun tempoh sambutan hanya sebulan setengah lagi.

Mereka berkata harga hiasan dan barangan makanan, terutamanya makanan laut kering, biasanya meningkat antara 10% hingga 20% setiap tahun, dan kali ini, ringgit yang lemah mungkin akan menjejaskan lagi jualan.




RINGGIT

MURAH

KERANA

DUNIA

TAK YAKIN

DENGAN

NAJIB

BILA KITA

NYAHKAN

NAJIB

RINGGIT

MELONJAK

NAIK





--------------------

KORBANKAN EDIWANG











KORBANKAN
Korang semua ni mudah sangat terpengaruh dengan hasutan tt. Tt telah bertahun menjalankan propaganda untuk mengabui mata hati korang supaya tak nampak pengorbanan murni yang besar atau banyak oleh pasangan trio haji najib, hajah rosmah dan haji hadi. 

NAJIB

Contohnya, haji hadi bertegas taknak bagi cina dan india jadi menteri kabinet itu sebenarnya taknak menyusahkan kaum itu menggalas tanggungjawab teramat bessssaaaar nak buat berbagai keputusan tak popular, malah terlalu menghampirkan mereka pada gejala rasuah yang semakin membiak sekarang ini. Mereka dahlah kaum pendatang, minoriti pulak, bayangkan kalau buat keputusan tak popular atau terperangkap dalam kes rasuah, melayu yang jauh lebih ramai akan menghenyak mereka kaw2 hingga tahap keladi lenyek! 

EDIWANG

Pada siapa la mereka nak mengadu, kampung laman jauh beribu batu. Serupa jugak la bila haji hadi taknak hajjah azizah jadi mb atau pm, taknak membeban kaum hawa yang amat diperlu mengurus 1,001 hal rumahtangga yang juga sangat penting untuk on 
KORBAN RAYA KRISMAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/17





---------------------

ESOK MALAM KITA TURUN









ESOK 

MALAM


KITA 

TURUN







---------

ENTOT HBO








ENTOT 
Kalau ketagih entot bini org bahaya x tuan tt???sbb ada kes tu smpi ke bali nun entot bini org...kalau ketagih mau ke bali lagi gamaknya tt..tp episod entot bini org ni dh senyap nampaknya..mungkin dia x ketagih spt yg tuan tt maksudkan..ermm on 
KETAGIH PALING BAHAYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/17





-------------------------

MENONGGENG




MENONGGENG
ini kartun paling cilaka..dgn bibir pink si najib tu seolah2 berselera dgn isa samad yg sedang menongeng tu..emm..bygkan siapa menongeng agaknya..lebih jilaka bila kening isa pendek tu tebal..emm..siapa terkenal dgn nyayian dgn angkat kening??
ini kartun sambut tahun baru..apapun korban itu hanya la wayang tutup hutang 1mdb yg dibiayai oleh beijing china komunis dari tanah johor... on KORBAN RAYA KRISMAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/17





------------------

HARI RAYA KORBAN KRISMAS







ARI RAYA

KORBAN KRISMAS 
Hari Raya Korban diraikan untuk mengenang peristiwa korban Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail. Ari Raya Korban Krismas ..ada lah untuk kenang Korban Haji Najib dan Haji Isa. Jgn cunfius ..Haji bukan Nabi Isa. on 
KORBAN RAYA KRISMAS
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 12/29/17



------------------

PANTUN DUA KERAT





EDIWANG
Pantun dua kerati, 
Untuk haji hardy... 

Dulu kawah kari berbabi, 
Kini kawan curi berbagi. 

on DULU SEKARANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/17



----------------