.

Ahad, 27 Mei 2018

LARI LARI LARI






NAJIB AKAN

MASUK PENJARA




PURTAN HILANG







MANA PURTAN?
CARI CARI CARI
PURTAN INI KAKI KELEPET DUIT
KETIKA MENTERI ZOOM
INGAT TAK?

MANA MENGHILANG
MANA MENYOROK
SENYAP TAK BERSUARA

SIAPA TAHU DIMANA
 PURTAN BERADA
SILA LAPOR
KEPADA BALAI POLIS TERDEKAT

KES RASUAH BERTAPOK






--------------------

HANG MURKA











YA AMPOON

YA MAULANA

HANG MURKA?

KAH KAH KAH


Raja Perlis murka

ARAU: Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail murka dengan tindakan sembilan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) tidak hadir pada majlis istiadat dan angkat sumpah Menteri Besar Perlis, hari ini.

Baginda nyata kecewa kerana semua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) terbabit berada di Perlis ketika jemputan dihantar kepada mereka dua hari lalu


PASAI APA

HANG MURJA

HANG BUKAN

BERTANDING PUN

KALAU HANG 

BERTANDING

BOLEH MURKA

KAH KAH KAH

----------------------

TANGAN ADA BAU TAIK TAK?








TANGAN ADA BAU

TAIKA TAK?
Muuaah muuaahh youre highness i adore u and your highness said huhuhuhu Lal Lal nurul izzah so hoties how price and Anwar said 100 tan sawit your highness oooh love to bay win wear Anwar said oooh coz yesssss your highness on 
NAIK MENYAMPAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/27/18





---------------------

PROJEK TIPU RAKYAT






ORANG RAMAI 

NAK TAHU


SIAPA DAPAT 

PROJEK INI?

GAMUDA?

RAJA  MANA?

INI PROJEK NAJIB

SENGAJA

NAIKAN HARGA

UNTUK KAYAKAN

KRONI

Kerajaan akan cari jalan bayar Singapura jika HSR batal

HAH ALAM - Kerajaan akan mencari jalan mengurangkan jumlah wang yang perlu dibayar kepada Singapura jika terpaksa membatalkan projek Kereta Api Berkelajuan Tinggi Kuala Lumpur-Singapura (HSR).

Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, perkara itu termaktub dalam terma dan perjanjian HSR dengan Singapura.


“Jika kita tarik diri daripada projek itu, kita perlu menanggung kos yang tinggi. Kita telah membuat persetujuan dengan Singapura.


PATUT BATAL

KITA BATALKAN

INI PROEJK 

TIPU RAKYAT

-------------------------

CIUM TAIK PALAT






CIUM TAIK PALAT
Kesetian kepada raja Dan negara ..no 2 dlm rukun negara...betul lah tu DSAI kunjungi sultan@raja. ...dia bukan cium tangan TMJ... on 
TAK DAPAT JADI PM
Publish | Delete | Spam
Nasrudin Abd Shukor
on 5/27/18





---------------

MELIHAT SEJARAH TAKTIK STRATIJI







TULISAN INI 

8 JUN 2016

PERMULAAN

MENYEBAR TEORI

UNITED FRONT


Pensejajaran semula
Hishamuddin Rais
8 Jun 2016, 2:49 tengahari (Dikemaskini 9 Jun 2016, 5:06 petang)


Hakikatnya ketika saya menggarap tulisan ini fakta dan kajian jelas menunjukkan orang ramai makin jelak dengan Najib dan Rosmah. Orang ramai - warga Malaysia anak semua bangsa - menjadi rimas dan resah.

Ini terbukti dengan 52 peratus rakyat Malaysia memilih Pakatan Rakyat dalam PRU13. Najib Rosmah masih terus berkuasa kendatipun tanpa ada sokongan orang ramai.

Tidak pernah berlaku dalam sejarah Tanah Melayu kebencian yang maha sangat terhadap seorang pemimpin. Tunku, Razak, Hussein dibenci oleh musuh politik tetapi tidak dibenci seperti rakyat Malaysia membenci Najib Rosmah.

Hanya Pak Lah sahaja seorang pemimpin yang tidak dibenci oleh rakyat. Inipun kerana Pak Lah menjadi pelawak yang suka tidur. Ketika Pak Lah berkuasa yang dibenci oleh rakyat bukan Pak Lah tetapi Khairy Jamaluddin. Makhluk yang bernama Khairy ini telah berjaya menyusup masuk ke politik kuasa kerana berkahwin dengan anak pelawak.

Mahathir yang menendang Anwar Ibrahim ke penjara sah amat dibenci oleh rakyat. Tetapi tidak sebenci rakyat benci dan menyampah terhadap Najib Rosmah. Malah dari segi sejarah, isteri-isteri perdana menteri tidak pernah menjadi buah mulut jauh sekali agenda politik seperti dihadapi oleh Najib.

Hari ini buka sahaja internet - layari apa sahaja portal dan buka laman sosial dan Facebook - tanpa gagal kita akan membaca sentimen benci kepada Najib Rosmah. Ada laman secara terang-terang mengutuk.

Ada yang mengutuk secara jenaka. Ada yang tanpa segan silu ‘mengencing' Najib Rosmah. Hakikatnya Najib Rosmah adalah bahan kutukan media sosial.

Media sosial adalah mukim dan daerah anak muda. Orang muda adalah warga asli media sosial. Justeru tidak silap jika saya katakan yang mengutuk Najib Rosmah secara kreatif di media sosial ini pastilah majoritinya datang dari golongan pelajar mahasiswa yang mungkin belum mengundi atau baru sekali dua mengundi.

Yang membaca, yang ketawa dan yang mengaminkan kutukan itu pastilah generasi berumur - warga imigran media sosial.

Berdasarkan surah yang tidak saheh, mengikut kata sahibul hikayat pada satu ketika dahulu di Kedah ada seorang raja yang amat zalim. Raja ini suka memakan hati dan darah manusia.

Mungkin kebencian rakyat terhadap Najib Rosmah ini sama seperti rakyat Kedah membenci Raja Bersiong. Tetapi Raja Bersiong hanya menzalimi beberapa buah kampong di sekitar Istana Raja. Walhal kejahatan yang dilakukan oleh Najib Rosmah ini amat luas.

Kini lebih daripada 28 juta warga Malaysia sedang dipaksa tunduk dan mengikut arahan dan selera Najib Rosmah. Semua lembaga daulah kini dalam tangan Najib Rosmah. Sebutlah apa sahaja dari SPRM, SPR, PDRM, Peguam Negara, Media dan dan dan.

Sebanyak 171 ketua bahagian parti Ketuanan Melayu dibiayai oleh Najib. Semua tunduk makan dedak. Maka inilah maknanya - cash is king.

Dalam keadaan demikian semakin ramai warga tertanya-tanya. Selama mana lagi Najib Rosmah akan menginjak-injak kepala kita sebelum dua makhluk ini dihumbankan ke dalam tong sampah sejarah?

Ini soalan yang paling viral hari ini. Di mana-mana sahaja ada kumpulan yang cerah otak, yang tidak buta fikrah dan yang sedar budaya politik-pasti mereka akan membincang hal Najib Rosmah, hal 1MDB dan tentang Cina Tembam Jho Low.

Setiap kali muncul laporan dari The Wall Street Journal tentang Najib Rosmah atau berita 1MDB atau berita anak tiri Najib maka satu Malaysia merasa lega dan berharap FBI akan menangkap dua makhluk ini.

Setiap kali ada berita 1MDB dari Swistzerland - satu Malaysia merasa lega bahawa negara kapir ini masih meneruskan siasatan walaupun negara Islam Hadari Malaysia tidak melakukan apa-apa.

Setiap kali ada berita Encik Yeo Jiawei yang kini dalam penjara di Singapura pasti akan menggembirakan satu Malaysia. Encik Yeo Jiawei ini adalah pegawai bank BSI milik Switzerland. Dia sedang ditahan dalam penjara kerana terlibat bersubahat dalam usaha menggelapkan duit 1MDB.

1MDB ialah kerja jahat yang dirancang dengan licik untuk melarikan berbilion ringgit duit rakyat Malaysia ke luar negara. Duit rompakan ini kemudian dihalalkan dengan melabur pembikinan filem di Holywood. Atau dengan membeli kondo dan apartment yang mahal-mahal di New York dan London.

Justeru mengikut pandangan Mahathir Muhamad, untuk Malaysia diselamatkan, Najib Rosmah wajib diketepikan dahulu daripada memiliki kuasa.

Untuk berjaya dalam projek-menendang Najib Rosmah - kita wajib merungkai dan melihat babak-babak sejarah yang telah menimpa suku sakat kita di Indonesia dan Filipina.

Apa yang sedang kita hadapi pada ketika ini telah dialami oleh rakyat Indonesia dan Filipina. Indonesia ada Siti Hartinah yang gila projek. Filipina ada Imelda yang gila kasut. Malaysia ada Rosmah yang gila beg tangan Birkin.

Perjuangan dan pertempuran rakyat Indonesia dan Filipina untuk menjatuhkan Marcos dan Suharto bukan satu jalan yang lurus. Ia juga bukan satu jalan yang enteng. Ia mengambil masa. Ia memerlukan fikrah dan perancangan.

Terimalah hakikat bahawa kita di Malaysia bukan unik. Rosmah Mansor bukan hanya wujud di Malaysia. Rosmah Mansor pernah wujud di Rusia, di Perancis, di Argentina, di Tunisia. Ini pelajaran pertama yang wajib kita hafal.

Juga - ada hukum-hukum dan syarat-syarat yang wajib kita lalui. Ada syarat yang wajib kita guna pakai sebelum fajar kebebasan muncul. Hukum-hukum dan syarat ini telah dilalui oleh warga Filipina dan Indonesia. Malah hukum dan syarat ini juga telah dilalui oleh semua negara yang berjuang untuk menegakkan keadilan.

Sekali lagi saya katakan bahawa kita bukan unik. Kita bukan bersendirian.

Dalam tulisan ini dan seterusnya saya akan mengajukan pensejajaran semula politik Malaysia. Realignment/penyusunan semula politik Malaysia pada hemat saya adalah amat penting untuk mencapai cita-cita menyelamatkan Malaysia.

Semua akan bertanya - menyelamatkan Malaysia daripada apa? Daripada serangan tentera mana? Daripada serangan geruda ke? Jawabnya: pada tahap ini kita wajib menyelamatkan Malayia daripada Najib Rosmah.

Perlunya kita mengadakan pensejajaran semula ini kerana telah berlaku beberapa babak dalam naratif politik tanah air kita. Naratif daripada babak-babak politik ini amat penting kerana ia mempengaruhi arus politik tanah air. Arus politik inilah yang mewajibkan kita membuat satu pensejajaran semula.

Naratif pertama: Perginya Tok Guru Nik Aziz. Dengan wafatnya Nik Aziz parti PAS kelihatan hilang sauh. Nik Aziz bukan pentadbir yang cekap dalam istilah politik moden. Tetapi Nik Aziz adalah sauh dan ubur penyuluh untuk parti PAS. Malah Nik Aziz menjadi rujukan bukan hanya untuk PAS tetapi termasuk juga untuk DAP dan PKR - yang Islam dan yang tidak Islam.

Pada hemat dan bacaan Nik Aziz - United Malays National Organisation yang tidak mengamalkan Islam dianggap musuh. Dalam hal melihat gerombolan Ketuanan Melayu sebagai musuh, Nik Aziz tidak berdolak dalik. Tidak ada hu hah yang berbelah bagi untuk parti PAS terus memusuhi gerombolan ketuanan Melayu.

Nik Aziz tahu, dia sedar kerana dia telah bersama berkerja dalam saf United Malays National ketika PAS dalam Barisan Nasional semenjak tahun 1974 hingga tahun 1978. Ini adalah ilmu politik daripada pengalaman berpolitik.

Justeru, memusnah dan mengIslamkan United Malays National Organistion adalah perjuangan Nik Aziz. Justeru apabila dia wafat maka garis ini menjadi pencong, terbarai akhirnya budaya cash is king menyerap masuk.

Naratif kedua: Pemenjaraan Anwar Ibrahim untuk kali kedua. Ini adalah babak politik yang membawa implikasi yang amat mendalam ke dalam arus politik Malaysia. Anwar yang dipenjarakan adalah langkah politik bijak yang telah dilakukan oleh Najib Rosmah.

Anwar dalam penjara telah melahirkan krisis dalam PKR. Intrik individu dalam PKR semakin jelas. Anwar yang menjadi sauh PKR kini berada dalam penjara. Dia tidak dapat lagi memainkan peranan Ketua Umum untuk memberi pandangan dan nasihat.

Dalam masa yang sama - wajib diakui bahawa sosok yang bernama Anwar Ibrahim inilah yang bertanggung jawab membawa kemenangan cemerlang untuk rakyat dalam PRU12 dan PRU13.

Betul dan tepat dalam perubahan politik ombak yang penting ialah ombak rakyat. Anwar Ibrahim telah berjaya mengocak lautan politik zalim United Malays National Organisation. Dari kocakan inilah lahirnya ombak reformasi yang masih lagi belum sampai ke tujuan asal. Reformasi bertujuan untuk mendirikan Malaysia yang bebas dan demokratik.

Sebelum ke penjara - sosok yang bernama Anwar Ibrahim ini telah berjaya menjadi gel atau gam untuk menyatu padukan jalur-jalur politik yang melawan tapi terpencar-pencar dalam satu ikatan ombak Reformasi. Ombak ini kemudian memenangi kerusi politik dalam pilihan raya dan memanggil diri mereka Pakatan Rakyat - kini arwah. ( tt)



BACA JANGAN

TAK BACA



----------------------

NAIK MENYAMPAH




Replying to 
Sehari dua ni ramai yg cium tangan. Menyampah aku tgk!








---------------------

KATAK MENCARI KOLAM







CONTOH TERBAIK

TAKTIK KATAK

MENCARI KOLAM

Dua punca utama kekalahan BN pada PRU-14

KUALA LUMPUR 25 Mei - Kos sara hidup tinggi dan kritikan melampau secara terbuka terhadap Perdana Menteri, Dr. Mahathir Mohamad merupakan punca utama kekalahan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa),  Tuan Haji  Ibrahim Ali berkata, menerusi hasil kajian beliau mengenai pasca PRU-14, BN mengalami kekalahan teruk akibat kemarahan dan kekecewaan rakyat di seluruh negara.

“Keputusan PRU-14 dipengaruhi oleh faktor kekecewaan, kemarahan dan emosi rakyat daripada bandar hingga desa yang terbeban dengan kos sara hidup akibat pelaksanaan cukai barang dan perkhidmatan (GST).

“Kerajaan Pakatan Harapan pula bijak apabila mengumumkan semasa kempen PRU-14 iaitu jika mendapat sokongan daripada rakyat maka mereka akan menghapuskan cukai tersebut,” katanya dalam sidang akhbar di pejabat Perkasa, di sini hari ini.

Dalam pada itu, Ibrahim yang telah mengumumkan peletakkan jawatan untuk mengetuai Perkasa pada minggu lalu berkata, tindakan kepemimpinan tertinggi BN khususnya Najib mengkritik Dr. Mahathir menerusi media arus perdana turut menjadi penyebab kekalahan teruk parti tersebut.

Katanya, perbuatan itu hanya mengulangi kesilapan  Tuan Haji Abdullah Ahmad Badawi yang mengabaikan teguran-teguran daripada Dr. Mahathir.

“Selepas PRU-13, saya pernah memberitahu kepada Najib dan beberapa menteri termasuk dua Menteri Besar supaya jangan menyerang Dr. Mahathir menggunakan media kerana ia hanya akan menyebabkan bencana,” katanya. -  



APA MAKNA

BERITA INI?

MAKNANYA KATAK

SEDANG BUKA

MATA NAK

LOMPAT LAGI

KAH KAH KAH



----------------------

PUKI MAK MENGUNDI BUAT APA?







KALAU RAJA

PILIH EM BEE
PM dan MB.. dipileh oleh Raja atau Rakyat. Kalau pilihan Raja.. apa pukimak kita ngundi hari tu. Chedet dah tak de taring ke. on 
HAK MEMILIH MB
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
at 8:25 PM


PUKIMAK 

MENGUNDI

BUAT APA?
RAJA campur PAS .. semua jadi HALAL .. campur UMNO jadi Kapir .. oop maaf sekarang dah tak Kapir. on 
NAK HORMAT MACAM MANA?
panglimo potaseh
at 8:19 PM




-----------------

SEMIOTIK








SEMIOTIK

Brader Anwar bukan ke lu satu tim dengan Madey...Apa barang lu cium tangan cuKing yang anti Madey.Patut pun lu kena sesah oleh pecal rakyat yang hina... on 
ANWAR IBRAHIM BUAT LAWAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/27/18

TT...Lu mau tendang anuar ka? Ada misi baru? on ANWAR IBRAHIM BUAT LAWAK
Anonymous
on 5/27/18
Yalah TT... aku pun naik heran dgn gambar cium tangan tu... takkanlah maklumat tak sampai kat anuar..apa yg tmj lafazkan supaya kekàlkan parti lama.. dan membelasah tun M. takkan anuar tak perasan kunjungan itu menguris Tun m... on ANWAR IBRAHIM BUAT LAWAK
Publish | Delete | Spam
Lelaki Dicermin
on 5/27/18
kekok skrng ni masih kerajaan ke pembangkang mklum da 60 tahun bnkng on
 ANWAR IBRAHIM BUAT LAWAK
Anonymous
on 5/27/18


------------------