.

Jumaat, 14 Februari 2014

TOLONG GUNA ILMU SEMIOTIK






SEMIOTIK BEEB

Aku tau la, gambar pompuan sebelah ko tu super impose kan? Jangan nak temberang aku la on SENARAI GAGALIS 2014
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/14/14

KAH KAH KAH
KAH KAH
KAH


--------

MENGENAL KATAK MELALUI SEMIOTIK



ILMU SEMIOTIK
ada persaaman jari
ada persamaan bentuk





PETALING JAYA: Perkasa menyambut baik cadangan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) untuk mengkaji hukuman berat wakil rakyat meletakkan jawatan tenpa sebab yang wajar.
Menurut Presidennya,  Ibrahim Ali, SPR perlu segera membawa cadangan ini ke Dewan Rakyat untuk kelulusan.
“Demokrasi dipermainkan untuk memenuhi nafsu seseorang patut dihalang kerana membazirkan wang rakyat, buang masa dan macam-macam perkara yang tidak berfaedah timbul,” kata beliau kepada FMT.
Beliau menambah PRK Kajang adalah proses demokrasi yang tidak produktif.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit... SETUUJU.... SOKONG.... kah kah kah..

kah kah kah.. TAK CUKUP DENGAN SYARAT KELAHIRAN... kah kah kah..

kah kah kah..TAMBAH LAGI SYARAT SYARAT BARU.... kah kah kah..

1 - yang pernah menjadi ahli lebih dari 4 parti
2 - yang ada keupaayan menyelam dan minum air
3 - yang tidak di ketahui alam habitatnya
4 - yang pandai  melompat dalam air
5 - yang pandai memanjat dalam kolam

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


-----------

PANTUN UNTUK GAGALIS


Pantun untuk gagalis.....

Sepoi angin di pagi hari
Minum secangkir panasnya kopi
Janganlah engkau angan berahi
Nanti cium tangan bau tahi

 Ziana zain indah dalam mimpimu
 Merengus manja di tepi telinga
 Hehe haha huhuhu
 Najib lalu batal semuanya

 Elok mimpi rosmah berbikini
 Terjun tiruk di kolam hati
Hello kawan janganlah begini
 Itu tanda tanda orang tudah nak mati

.......hahahhahha...selamat menyarkotkan batang berjuntai di buki tajam...... on SATU PERJUANGAN
Publish | Delete | Spam
No 59 kg piasau

on 2/14/14

-------

MALAM INI PESTA GAGALIS



KESAORANGAN
bukan
KESUNYIAN

PESTA GAGALIS
malam ini jam 10:00
semua gagalis dan gagalista
di jemput datang
untuk merayakan pesta gagalis

tempat biasa
hanya bawa duit lebih
mana tahu nasib berubah
kah kah kah

kita berbangga
kita bergumbira
kita berpesta
sebagai gagalis

DALAM 
JALAN HIDUP
yang maha panjang
jagalah diri 
sendiri

----------

PENCERAHAN KAJANG



MEMAHAMI KAJANG

http://www.tukartiub.blogspot.com/2014/02/memahami-kajang.html

SATU GAME
Gua duk nampak, PRK kajang satu langkah dari beberapa langkah atau game lain. Kerajaan Najib Rosmah tengah lemah sangat sekarang, semua makin berani menentang, dah kena tipu hidup hidup. Itu lah, laung lagi hidup hidup, hidup melayu. Kena perut sendiri baru ada akal. Tapi takpa, game yang lebih besar di hari buruh, atau sekitar mei Gua memecah berita ni. KAH KAH KAH on MEMAHAMI KAJANG
Guaikutsuka
on 2/13/14

hanya utusan menyokong azmin..... benar lagi benar..... jahatnya susuk ini.... kah....kah....kah.... on MEMAHAMI KAJANG
Anonymous
on 2/13/14

  MASUK PARTI SEMENYIH 
Anon 4.46 golak den baco ekau pnnyo komen. Berapo korat bonar sosialis kek Malaysia ni. Bab DNA UMNO tu pulak boleh kata 50 peratus pemimpin PKR ada bondo alah tu. Ekau orang sosialis masuklah PSM apo jadahnyo ekau masuk PKR. Bro Isham ekau orang sosialis-marxis tak nak tubuh parti sosialis-marxis ke.

Tubuhkanlah Parti Marxis Malaysia atau Parti Leninist-Maoist Malaysia. Dulu heboh kato marxis ni cool and chick tapi kenapo ekau tak tubuh persatuan. Tapi torus torang den cakap den tak akan masuk kalau ekau tubuh parti pasal eden ni Islamist, jadi eden masuk yang berkaitan dengan Islam. on MEMAHAMI KAJANG
Anonymous
on 2/13/14
 TAN SERI KHALID BERSIH?
http://www.selangorku.com/?p=18802 tabn seri khalid bersih? tak terlibat dalam kes rasuah? sila bacaan artikel dlm sgorku ini, siapa yg buat kajian tersebut? siapa pula yg diberi kontrak untuk buat kajian ini? rm 5 juta siapa yg dapat? sila tanya tan seri khalid. pejabat mb selalu menerima kunjungan drp bekas rakan beliau di guthrie, adakah mereka ke sana untuk minum kopi? siapakah tan aik mong? ini kena tanya tan seri khalid kerana berapa juta ringgit dr grant selangorku jatuh ke tangan bekas rakan-rakan dr guthrie? tanya betul-betul baru tau ada rasuah atau tak on MEMAHAMI KAJANG
Anonymous
on 2/13/14
 RAHSIA AZMIN
1.ginilah bhaii!!kalu teruknya siazmin tu apa sebab anuar dok menongkoi jee!!tak berani kata apa!! 2.sebab masing-masing ada "RAHSIA"!! 3.kah!kah!kah!!si khalid tu kira oklah jadi MB selangor!!kalau azmin atau anuar brahimm!!kah!!kah!kah!!gelak je puak-puak kapiaq nanti!!terutama si kapal singh!!! on MEMAHAMI KAJANG
Anonymous
on 2/12/14
 DNA GEROMBOLAN
Kalu sebahagian besar pemimpin PKR masih ada dna UMNO, iaitu mengakidahkan Ketuanan Melayu tetapi tidak menonjolkannya lagi dan warga/atau rakyat Malaysia masih boleh menerima hakikat itu maka gelap lagi masa depan negara kerna nanti tak banyak perbezaan signifikan antara UMNO dan PKR ni, apatah lagi Tengku Razaleigh pun ada dna kuat UMNO

 dan orang-orang PAS begitu jua dalam tubuh /minda mereka kecuali tidak ditelanjangkan lagi. Walhasil nanti ada dua kumpulan ni PKR dan UMNO sama aje dan rakyat letih dan bosan nanti nak dukung mereka atau rakyat tiada pilihan kerana takut nak pilih DAP/PSM/PRM kerana momokan terhadap mereka telah menjauhi rakyat majoriti kepada mereka. Hai apalah nasib Malaysia? Kena klentong nampaknya untuk satu jangka masa yang lama. on MEMAHAMI KAJANG
Anonymous
on 2/12/14
 NO OTAK
TT, kau berfalsampah sampai aku tak faham langsung. Adakah aku juga DNA United Malay No Otak?Kah..kah..kah.. Tapi yang pasti jangan fikir pasal Azmin dan Khalid kerana kedua-duanya adalah manusia yang baik bagi rakyat malaysia, walaupun dituduh mempunyai DNA parti UmnoNgok tu...kah..kah..kah.. 

Kalau TT juga cuba nak percaya berita dari FreeMalaysia Today yang juga kembar siam dengan Utusan meloya, adalah sangat malang kerana kedua-dua berita adalah dari DNA yang sama. Patut humban saja dalam jamban.Walau apapun PRK Kajang adalah permulaan baik untuk humbankan gerombolan bengolan si UMNOngok tu.kah..kah..kah.. on MEMAHAMI KAJANG
Anonymous
on 2/12/14
 ULASAN MENARIK
Ulasan paling menarik. Isi sebab musabab diolah lengkap, logis dan munasabah. Gaya susunan bahasa mantap. Pengolahan ayat gramatis. Mustahil PAS, Khalid, Azmin dan penyokong PKR masih tidak mampu memahami situasi di Kajang. Yang masih menjerit2 tidak faham ialah mereka yang jahil permainan dan selok-belok politik. on MEMAHAMI KAJANG
Anonymous
on 2/12/14

 PERANGAI AZMIN

Perubahan azmin mula nampak msa selepas pru12. Kemasukan ramai ahli baru terutamanya golongan ' profesional' kununnya la ini lah yang telah mempengaruhi azmin. Kebanyakan calon kerusi parlimen diberi pada orang azmin. Semua nya yang mahukan power dan wang lebih. Ini lah yang aku selalu komen dalam blog tt dulu tapi tak pernah tt approve. Anyway nasib baik orang orang dia kalah. Kalo tak mesti dia tengah berebut dengan anwar nak jadi pm on MEMAHAMI KAJANG




-----------

MAT POYO POTONG STIM



SELAMAT BERCINTA
Hari Kekasih rosakkan Islam – Mohd Radzi Mohd Zin

Malangnya, ada muda-mudi Islam yang termakan dengan pujuk rayu syaitan sehingga menjadikan 14 Februari, tarikh yang amat ditunggu-tunggu untuk diraikan bersama pasangan masing-masing.
Walhal, fatwa mengharamkan menyambut Hari Kekasih sudah pun ada. (Rujuk Keputusan Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor melalui Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor Kali 1/2006 pada 21 Februari 2006 dan Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia kali ke-71 yang bersidang dari 22 hingga 24 November 2005).


KAH KAH KAH
KAH KAH
KAH
MAT POYO 


----------

BANTU CARI ORANG JAHAT



MARI KITA 
CARTI ORANG JAHAT INI

DARI FACE BOOK

Follow · March 19, 2013 

MOHON SEBARKAN!!!
Individu yg buat kacau di MELIKIN selama ini...
ANJING2 ini sekarang mengancam/mengugut BUNUH terhadap penduduk kampung.

Yang terlibat adalah: 
1) YB AWANG TENGAH ALI HASAN (UNITED TEAMTRADE S/B)
2) YB NARODEN MAJAIS (WFM S/B)
3) DATUK TAN THIAN SIANG (MEMAJU JAYA S/B)
4) KONG GOON SIONG (MEMAJU JAYA S/B)
 — with







----------

SATU PERJUANGAN



ANGAN-ANGAN BERAHI
seorang hakim

PERMAKLUMAN
adalah tidak salah memiliki
angan angan berahi
adalah satu  kebiasaan
untuk anak anak muda gagalis
menyimpan angan-angan

ketika muda inilah
ramai berangan angan untuk meniduri
jane fonda beyonce brad pitt
muhamad ali clay
lauren becall maria menado
sarimah james deans
carla beroni
lady di
ziana zain erra fizara

inilah indahnya gagalis

dari muda
hingga  ke wafat
angan angan berahi diteruskan

bayangkan
 jika awek kita yang cun dan slim
sepuluh tahun kemudian
jadi rosmah

bayangkan 
balak kita yang kiut dan jambu
sepuluh tahun  kemudian
 jadi muhyiddin

inilah
angan angan berahi 
seorang hakim

SELAMAT MENYAMBUT 
HARI GAGALIS
-------

PROGRAM MALAM ESOK TAMAN MELEWAR




SATU JUMPUTAN



JOM CERAMAH DI TAMAN MELEWAR 
BERSAMA 
SALAHUDDIN AYOB
 TAMRIM TUN GHAFAR
 MANIKAVASAGAM, 15 FEB 2014
JAM 9:00 MALAM

PAS Kawasan Batu akan menganjurkan ceramah mega "Kajang: Tangga Ke Putrajaya" pada Sabtu, 15 Feb ini di Dataran Markaz Tarbiah PAS Pusat, Taman Melewar, jam 9 malam. Menyampaikan pidato malam itu, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayob; Dato' Tamrin Tun Ghaffar Baba dan bekas Ahli Parlimen Kapar, Manikavasagam.

Menurut Ketua Penerangannya, Ustaz Marzuki Zakaria, PAS Batu akan memulakan siri ceramah politik di sini setelah mendapat banyak cadangan dan permintaan daripada penyokong Pakatan Rakyat.



--------

SELAMAT HARI GAGALIS SEDUNIA






PERMINTAAN 
DI LULUSKAN
JURI

5 hours ago
shamila tu gagalis ke? haha...
aku dah kahwin... jangan letak gambar aku


Chat Conversation End


GAGALIS SEDUNIA
BERSATU LAH


KESAORANGAN

BUKAN
KESUNYIAN


---------