.

Khamis, 7 April 2016

SIAPA HARI INI?





MINGGU INI FBI

SOAL SIASAT

BANKER AUSSIE

HARI INI

SIAPA TIM FBI

JUMPA?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

Story image for australian banker grill 1mdb from Malay Mail Online

Aussie bank executive grilled over 1MDB scandal
Malaysiakini - 7 hours ago
An executive with one of Australia's top banks was grilled by a ... ANZ Bank deputy chief executive Graham Hodges was questioned over the ..

THE MORE THEY LIE, THE WORSE IT IS... - Google News

https://news.google.com.my/news/more?ncl...authuser...

Google
Report: Australian senate quizzes bank over link to Ambank, 1MDB. Malay Mail Online - 4 ... Aussie bank executive grilled over 1MDB scandal. Malaysiakini ...

ANZ grilled over Malay corruption scandal

www.smh.com.au/.../banking.../anz-grilled-ov...
The Sydney Morning Herald
1 day ago - ANZ's deputy chief Graham Hodges has defended the bank's ... sovereign wealth fund 1MDB in an international corruption scandal that has grabbed ... Commonwealth Bank and National Australia Bank are scheduled to front ...

Aussie bank executive grilled over 1MDB scandal

malaysia.shafaqna.com/EN/MY/1537335

Translate this page
7 hours ago - Aussie bank executive grilled over 1MDB scandal. This is over ANZ Bankand#39;s alleged knowledge regarding claims US$1b flowed through ...
KAH KAH KAH

-------------

ORANG DALAM BUKA RAHSIA






INI DIA BUKTI

ORANG DALAM

ANAK SPEAKER

BUKAN KOMAN

ANAK ANGKUT

Saman, dan saya akan tunjuk bukti – anak Speaker Johor


Shukur mahu dicabar tunjuk bukti kewujudkan gerakan menggulingkan Khaled Nordin di mahkamah

PETALING JAYA: Ahli UMNO, Shukur Mohamad akan menunjukkan bukti wujudnya gerakan menggulingkan Menteri Besar Johor,  Mohamed Khaled Nordin, hanya jika dia disaman.
Beliau sebelum ini mendakwa adanya komplot yang diketuai kumpulan penyokong Najib untuk menggantikan Menteri Besar di Darul Takzim.
Justeru, beliau mengalu-alukan mana-mana pihak yang tidak berpuas hati dengan kontroversi yang tercetus supaya meletakkan jumlah saman yang ingin dikenakan.
“Kalau saya salah saman lah saya, berapa pun saya terima, kalau saya menang saya tidak akan saman balik sebaliknya saya akan pastikan benda ini (gerakan jatuhkan Mohamed Khaled) ini terpampang di dada akhbar selama seminggu.

“Jangan cabar saya suruh tunjuk bukti di media sosial, kita cabar tunjuk bukti di mahkamah, biar mahkamah jadi penentu.
“Saya akan kelurkan semua bukti seperti yang kata (wujud gerakan jatuhkan Menteri Besar), saman saya hari ini, buat laporan polis kata saya fitnah. Tetapi kalau dia (kumpulan penyokong Najib) tak nak buat laporan polis, saya tidak akan keluarkan bukti dalam waktu terdekat,” katanya kepada FMT.

KAH KAH KAH

kacau lagi kacau
bilau lagi bilau
perang terus
kah kah kah
bangsa johor
bangun melawan
kah kah kah
gerakan tendang
gerakan singkir
kah kah kah

TERAJANG SEKALI

--------------

FACE BOOOK SIAPA?





SIAPA PUNYA

FACE BOOK INI

SAJE TANYA

JANGAN MARAH





SYUKUR  NI

ORANG SAMA

DENGAN

HAJI DESAS KE?

SAJE TANYA

NAK JADI

BATU API

KAH KAH KAH




-------------

PROGRAM PENCERAHAN




JUMAAT MALAM

Baca Puisi Madrasah Seni
"Teater Atas pokok"





Dedikasi Kampung Banda Dalam
Tema "Menghargai Warisan"

Penampilan beberapa adegan lakonan dan lagu oleh :

Yassin Salleh
Sani Sudin
Saidin Omar
Bohari Ibrahim
Nadhilah Suhaimi
Nizam Yamin
Fairul Pujangga
Surya Suryani

8 April 2016 (Jumaat)
Jam 9:00 malam


Madrasah Tarbiyah
Kampung Banda Dalam




SABTU SIANG


-------------

ABANG ABDOOH







BETUL KE

DIA CAKAP?




‘Saya benci, menyampah tindakan polis pada Rafizi’

SHAH ALAM – Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Muhammad Abduh Nik Abdul Aziz hari ini secara lantang menyampaikan rasa marahnya kepada tindakan pihak berkuasa ke atas Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli.

Menurutnya, pihak berkuasa langsung tidak berpegang kepada janji dan arahan agar semua ahli parlimen bebas daripada sebarang gangguan sepanjang menghadiri sidang Dewan Rakyat di bangunan Parlimen dan sekitarnya.

“Saya nak bagi tahu itu abang-abang polis, saya benci tindakan kamu ke atas YB Rafizi Ramli. Sila bagi tahu ketua kamu, saya benci dan menyampah!


KAH KAH KAH

woit

tergolek dog

mak ketawa

kah kah kah

mak benci nyah

mak tak suka

mak nyampah

kah kah kah

kiutlaaa nyah

nyah manjalah

kah kah kah

abang polis ni

mak nyampah

kah kah kah

MAK DAH KATA

-------------

AMARAN ABANG TUA




VELLFIRE
Tak ada dlm kitab orang2 Melayu dan PAS. Dok pi tadah kitab.. sepatah haram pun x masuk telinga pasal menjaga alam. Sbb tu rembat balak, lajuuu ja lobai2 ni.. masyukkkk. Serius.. dalam quran pun x habaq pasal menjaga alam.

 Boleh pederaih dgn VELLFIRE dan MINICOOPER bro. Kalo trus cenggini, lu saja lah ikut sunnah nabi.. naik unta, kuda dan keldai mcm umat Islam di Perlis. Depa sana hidup penuh sunnah nabi. Tok2 imam hari2 pegi mesjid naik kambing jo. Kambing pulak xguna kudrat sendiri, taruk bateri. Jadi x menyiksa binatang bro. Inilah indahnya Islam walkepalabutuh bakhang.. on SATU LAGI PESANAN DARI ABANG TUA
Anonymous
on 4/7/16
BILA STRESS
Jika aku stress aje, aku gi ke blog TT...mngkin cetusan idea yg tk makan saman, tanpa kekangan, tk amek pot ape org nk kata mnyebbkn aku lega...ade jugak manusia yg melanggr arus perdana ni survived ..tqvm TT on AMARAN ABANG TUA
Anonymous
on 4/6/16
ATMOSFERA CO2
Betul pemanasan global terjadi kerana terdapat lumayan jejak kaki karbon seperti lapisan karbon diodsida atau CO2 terapung di atmosfera lalu menyimpan haba yang menyiksakan manusia dan tumbuhan2 lain. Penyumbang tersohor CO2 ni datangnya dari negara industri besar seperti Amerika Syarikat, China dan India yang masing2 hebat dalam melaksanakan sistem ekonomi yang bermazhab kapitalisme.

 PPB dah tak larat nak meminta negara2 berkenaan mengurangkan lepasan CO2 yang telah mencabul integriti kehidupan manusia. Manusia dah bosan dan mengalami keletihan mental dalam menghadapi suhu yang luar biasa panas ni. Maka kritikan harus difokus pada 3 negara itu. Ketiga3 negara tu cakap first class nak hapuskan global warming tapi tindakan2 mereka lebih hebat lagi mengeluarkan CO2 ke atmosfera pada skala yang menggerunkan. on AMARAN ABANG TUA
UNCLE RAMLI
on 4/6/16

TAK ADA KAJIAN DALAM ISLAM
Haha.. dalam Islam mana ada ada istilah kajian abang Isham ooi.. yang depa tau, baca dan dengar, kendian tetiba ada bukti dilambakkan yang Maha Esa.. itu saja.. Al Quran is a sign, not science!!! Yang dok gi mengaji depan tok2 guru pun, berapa ekor yang bawak kitab bro.. tengok sendiri ceramah UAI..ceramah ostat berlambak2 dalam youtube.. semua gi dengar joo.. 

balik kontot kaddaboom..habih berselerak ilmu bersepai.. Sbb tu dalam Islam, tak ada barang2 dicipta, sbb Tuhan sudah ciptakan. Budaya mengkaji langsung tak ada.. Kalo harap Nik Abduh dan Haji Hadi, alamat kita pakai cawat sabut kelapa laaaa.. sarung tetek pun guna tempurung... serban pun guna kulit batang pisang.. Budaya menulis jauh sekali. Yang ada ulamak dua tiga kerat ajolah.. lain2 tumpang glamer.. on AMARAN ABANG TUA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/6/16

-------------


BERITA ORANG DALAM







INI BERITA

SOHEH DARI 

ORANG DALAM

HAJI DESUS

ANAK SPEAKER

INI ORANG

DALAM LAH


Desas-desus Johor pula akan dapat MB baru

Selepas Kedah, terdapat desas-desus bahawa Johor akan menjadi negeri seterusnya membuat penukaran menteri besarnya.
Menurut tulisan di laman Facebook Shukur Mohamad - anak kepada Speaker DUN Johor  Mohamad Aziz, beliau mendakwa terdapat gerakan untuk menukar Menteri Besar Mohamed Khaled Nordin
ORANG DALAM

MAKNANYA

ANAK LUAR

NIKAH KE?

KAH KAH KAH

BUKAN LUAR

NIKAH TAPI

LUAR KELAMBU

KAH KAH KAH



-----------

SATU DUNIA TUNGGU






SATU MALAYSIA

SATU DUNIA

TAK SABAR

NAK TAHU




Kebenaran 1MDB bakal diketahui rakyat – Tony Pua


Kita juga bakal mengetahui sama ada Arul Kanda adalah penipu terbesar dalam skandal 1MDB atau tidak."
SHAH ALAM: Pada Khamis jam 10 pagi, rakyat akan mengetahui kebenaran disebalik kontroversi 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Ahli Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC), Tony Pua berkata laporan setebal 100 muka surat yang memuatkan hasil siasatan jawatankuasa itu akan menjelaskan samada dakwaan yang dilemparkan pada 1MDB berasas atau tidak.
“Selepas berbulan bermesyuarat, pergaduhan, ketegangan antara yang sebelah sana dan sebelah sini, laporan telah siap,” katanya ketika berucap dalam Majlis Makan Malam bersama Pakatan Harapan di sini.
Dalam ucapannya, Tony Pua enggan menyingkap penemuan jawatankuasa bersama hadirin. Menurut Tony, beliau tidak mahu ditahan sepertimana rakan perjuangannya daripada PKR kerana melanggar akta kerahsiaan.


PUTAR KE?

SENGAT KE?

RAHSIA Ke?

MACAM MANA

NAK TAHU?

ATAU HANYA

KONDA KONDI

KAH KAH KAH
-----------

YB TURUN BERDEMO




PARA YB

TURUN BERDEMO

 DARI PARLIMEN 

KE 

BUKIT AMAN




Opposition MPs marched from Parliament House to Bukit Aman police headquarters today to protest the arrest of Pandan MP Rafizi Ramli.
At 9.10am, about fifty MPs from Pakatan Harapan and PAS started the walk chanting, "Selamatkan Malaysia (Save Malaysia)", "Release Rafizi", "Najib and IGP resign".
Participants included PKR president Wan Azizah Wan Ismail, PKR Sungai Petani MP Johari Abdul, DAP supremo and Gelang Patah MP Lim Kit Siang, Parti Amanah Negara Shah Alam MP Khalid Samad, Kuala Krai MP Hatta Ramli and PAS Pokok Sena MP Mahfuz Omar.
Read more: https://www.malaysiakini.com/news/336849#ixzz45AZakwne



---------------

MAT LCE BODEK



MAT

L.C.E


 | April 6, 2016
kedah-declartion
Deklarasi Kedah sebagai bukti UMNO Kedah menyokong penuh Najib Razak terus kekal sebagai Perdana Menteri dan Presiden parti. More


BODEK



-------------

SURAT DARI PENJARA




FACE BOOK


this reminds me Saidah of reading Tukar Tiub's various letters, official and not, from Kamunting - one of which mentioned Rehman on the eve of his NST return, after AM went down Jaafar?




















surat gwa

dari penjara

taiping

--------------

JOHOR MULA PERANG





JENG JENG JENG

HAJI DESUS

KATA EMBEE

NAK KENA

TENDANG



 | April 6, 2016
shahrir
Rakyat Johor telah terbukti menerima kepimpinan Najib Razak dan hubungan kerajaan negeri dengan Pusat juga terjalin baik. More ››


KAH KAH KAH

woit

ini namanya

berita baik

ini namanya

kacau bilau

ini namanya

dah mula retak

ini namanya

perang dalaman

ini namanya

bubuh minyak

kah kah kah

PERANG LAGI

------------

SYABAS TEHRAN




SYABAS

TAHNIAH

DARI JAI

DAN EZI



Iranian man who killed dog sentenced to 74 lashes
The dog was hurled against a car and then beaten to death with a shovel.
TEHRAN: An Iranian man has been sentenced to 74 lashes for killing a dog, the judiciary-linked Mizan news agency reported Wednesday, after an online video showed him hurling the animal repeatedly against his car.
The man was arrested earlier this year in the northwestern province of Ardebil following a complaint by the local head of the society for the protection of the environment.
A video went viral on social networks showing the man hurling the dog against his car and then beating him to death with a shovel.
The court also ordered the man to take weekly lessons for a year on how to care for animals, Mizan reported. It said the man was apparently the dog’s owner but did not say why he killed it.






--------------