.

Jumaat, 3 Mac 2017

VAN TANGAN KEDUA - TANGAN SAPA?







TANGAN SAPA?
Van kedua ni bekas tangan sapa? .. melayu ke, cina ke, keling ke atau bekas Pak Arab. Kalau van tangan kedua bekas Pak Arab pastikan eksosnye tak LOHE. on KENAPA TAK TAMBAH
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 3/2/17


PEMBACA

BUDIMAN

DAPUR JALANAN

MASIH 

MEMERLUKAN

BANTUAN

UNTUK MEMBELI

SEBUAH VAN

TANGAN KEDUA

SILA ULUR 

BANTUAN KE

AKAUN CIMB SPKL 

800 172 7849


KUTIPAN 


HARI INI


 ADA

TAMBAH


2ORM

KINI JADI

RM3,780


TERIMA 


KASEH







---------------

APA SUDAH JADI







APA SUDAH JADI?

Abe TT, Mana pi bini agong dan TPM ? Napa depa xda dalam gambaq tue? Depa malu nak bergambaq atau siang siang kena CROP?? haa... dah tau dh.. Depa nie x secun dan segetah dan setinggi BIG MAMA.. Abe TT x baca utusan eh.. -Rebellious Monkey- on BERITA SEDIH YANG LUCU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/3/17




---------------------

NILAI RINGGIT TERUS JATUH




NAJIB SAPU
Bila najib nak berhenti sapu? Komisen drp scorpene pun dah kira lebih drp cukup. Bil letrik dan air bukan kena bayar pun. Hang nak bawa masuk kuboq ka? on KENAPA NILAI RINGGIT JATUH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/2/17

TAK YAKIN ISTERI ROSMAH
bro..jgn kata pelabur tak yakin kat najib isteri rosmah, malah 52% rakyat malaysia pun dah lama tak percaya kpd mereka berdua..tp kalo gua jd pelabur, gua akan dtg melabur di malaysia, bukan setakat melabur gua dpt, gua dpt tanah bro..tanah itu yg penting bukan hasilnya..tp kalo ada hasil lg bagus, ada untung berganda..

bro tt, apa cite tanah proton di tanjung malim, dgr2 dah dihududkan oleh kabilah2 dari china merah..pasal apa nak selamatkan proton kalo menteri mcmc kruak kata nak hapuskan legasi madey..betul2 flip flop la menteri mcmc mcm hadi sotongi...kereta proton dibawah pohon chery.. on KENAPA NILAI RINGGIT JATUH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/2/17

BANGLA BAWA KELUAR
bangla bawa RM keluar, indon bawak keluar RM, india bawa keluar RM, melayu bawa RM melabur di danok, medan, jakarta, cina bawa ke hong kong, mamak bawa jeluar ke india, nepal bawa ke himalaya, myanmar bawa ke negeri asal, vietnam bawa, melayu dok merempit tepi jalan, semua tunggu kerja kerajaan, kah kah kah on KENAPA NILAI RINGGIT JATUH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/2/17

SEMUA KAKI SAPU
pemimpin sapu, anak buah lagi sapu, macai sapu, pak jaga kereta pon sapu, kalau semua sapu, iapa nak simpan, semua bak pakai audi, vellfire, alpard, tak mau pakai proton saga, tak mau wira, tak mau kereta nasional, semua nak impory, bapak ajar begitu, nak entot atas unta, nak entot mongol, nak shopping usa, nak cuti australia, nak betancuk jat jepun, nak semua luar negara, kah kah kah.... on KENAPA NILAI RINGGIT JATUH
Anonymous
on 3/2/17


BUATAN MALAYSIA
peningkatan harga gula di pasaran antarabangsa, ditambah pula penyusutan nilai ringgit, ...mendorong kos yang ditanggung kilang pengeluar gula tempatan turut meningkat Kahkahkah kau pun kena kelentong dengan ayat ni tt! Tengok balik: gula kau telan adalah BUATAN MALAYSIA. 

Ayat dia pun kata pengeluar gula tempatan, bukannya pengimpot gula! Jadi, apo kena gula di pasaran antarabangsa naik harga dengan harga gula buat dalam malaysia??! Kalau turun pun harga gula internasional, pun takdo bersangkut dengan harga gula dijual dalam negara, yang bersangkut cuma gula buatan malaysia yang diekspot ke pasaran antarabangsa! 

Kalau ayat dia kata mesin proses gula serta bahan mentah termasuk segala kimia untuk menghasil gula yang semuanya diimpot, telah naik harga.... haaa, itu baru ado sangkut paut dengan harga gula kita naik tt oi...! on KENAPA NILAI RINGGIT JATUH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/2/17




--------------------

CUBA RENUNGKAN INI





PEMBOHONGAN TIDAK
AKAN JADI KEBENANRAN
KEZALIMAN TIDAK
AKAN JADI KEADILAN
SALAH TIDAK AKAN
BERUBAH JADI BENAR
KEJAHATAN TIDAK AKAN
JADI KEBAIKAN
KERANA  HANYA
DITERIMA PAKAI
OLEH MAJORITI


--------------

MAMAK MAMAK BERSATULAH






APA HUKUMNYA

HINA MAMAK

JUAL REMPAH

SAJE TANYA

MANA TAHU

KALAU KALAU 

ADA NAS

ADA HADIS

YANG KATA 

KALAU HINA

MAMAK TAK

DAPAT ENTOT

BIDADARI

PAS tak perlu layan  'mufti macam mamak jual rempah'


ULASAN l Susah jadinya apabila ada yang merasakan diri mereka terlalu besar walhal negeri mereka adalah negeri terkecil sahaja.


MAMAK MAMAK

BERSATULAH

KAMU TELAH

DIHINA


---

SATU TAHUN TELAH DITUTUP



SATU TAHUN

DULU UCAP

SELAMAT

TINGGAL

BILA NAK UCAP

SELAMAT SAMPAI

Portal Malaysian Insider ditutup mulai tengah malam ini - Malaysiakini

www.malaysiakini.com/news/333697
Translate this page
Mar 14, 2016 - Portal berita The Malaysian Insider ( TMI ) akan ditutup berkuat kuasa tengah malam hari ini. Editornya, Jahabar Sadiq berkata pemilik syarikat ...

The Malaysian Insider Ditutup Kerana Masalah Kewangan - Semasa ...

https://mforum1.cari.com.my/portal.php?mod=view&aid=25667
Translate this page
Mar 15, 2016 - The Edge Media Group (TEMG) mengumumkan hari ini bahawa portal beritanya TheMalaysian Insider (TMI) akan mula ditutup sejak tengah ...

The Malaysian Insider | Facebook

https://www.facebook.com/themalaysianinsider/
Sebelum The Malaysian Insider melabuhkan tirainya tengah malam ini, kami ingin mengucapkan jutaan "Terima Kasih" kepada semua pembaca yang setia ...






-------------------

JAWAPAN HINGGA HARI KIAMAT







JAWAPAN

KLASIK

UNTUK 

KURUN INI

MUNGKIN 

HINGGA HARI

KIAMAT
Kementerian ‘tak pasti’ harga gula naik
 | March 2, 2017
Jamil minta tunggu pengumuman rasmi kenaikan harga gula dari KPDNKK

PETALING JAYA: Pihak Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) ‘tidak pasti’ harga gula naik bermula semalam dari RM2.84 kepada RM2.95 sekilogram.
Ketua Setiausahanya, Tuan Haji Jamil Salleh berkata pengumuman rasmi mengenai kenaikan harga gula akan dibuat oleh Menteri KPDNKK, Tuan Haji Hamzah Zainudin.
“Saya tidak pasti, kita tunggu kalau ada pengumuman rasmi oleh menteri.
“Saya tidak boleh cakap apa-apa,” katanya ketika dihubungi FMT hari ini.

BODOH
BODOH 

BEBAL

BANGANG

BENGONG

BARAL

BANCUT

nota

APA ITU

BANCUT?

--------------------

KENAPA NILAI RINGGIT JATUH





SOALAN

MENCARI 

JAWAPAN

Harga gula wajar naik kerana ringgit jatuh, kata pengeluar
Industri gula beroperasi dalam keadaan ekonomi yang sangat lemah, kata syarikat utama pengeluar gula bertapisMore ››


“Industri gula beroperasi dalam keadaan ekonomi yang sangat lemah berikutan kenaikan harga gula mentah global dan faktor ini menyumbang kepada kos pengeluaran yang lebih tinggi kira-kira 40%.

“Kejatuhan nilai ringgit Malaysia berbanding dolar AS juga memburukkkan lagi keadaan,” katanya kepada FMT.


SAHEH

HARGA GULA

NAIK

SAHEH NILAI

RINGGIT JATUH

SOALAN WAJIB

KENAPA NILAI

RINGGIT JATUH
------------

LAGI - HARI HARI AKHIR SAEKOR PAS







ANGKUH

SOMBONG

BONGKAK

INI TANDA

HARI HARI

AKHIR

SAEKOR PAS


Kemungkinan besar Pas ditimpa masalah
KOTA BHARU - Pas perlu mencari tonik penyelamat untuk mengubati segala penyakit mahupun kelemahan yang sering kali dibangkitkan parti lawan kebelakangan ini sebelum betul-betul terlambat.

Penganalisis politik, Dr Rusdi Omar berkata, jika pimpinan yang ada masih dibuai aura Allahyarham Mursyidul Am Pas, Tuan Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat tanpa menyusun gerak langkah, kemungkinan besar parti itu ditimpa masalah pada PRU14 nanti.

Menurutnya, bukan mustahil sekiranya Pas tidak berbuat sesuatu dan terus dengan keegoannya, justeru memungkinkan parti itu bakal berputih mata pada pilihan raya umum yang dijangka hangat kali ini.

“Pimpinan Pas terutama di Kelantan mestilah berfikiran waras dan matang dalam apa jua tindakan termasuk ucapan mereka.

“Jangan kita bongkak, sombong dan angkuh dalam setiap tindakan. Nanti masyarakat akan gelak kepada kita,” katanya kepada Sinar Harian.

Beliau mengulas tindakan Pas yang sejak akhir-akhir ini dilihat semakin mendabik dada ketika mana hubungan akrab dengan Umno semakin menyerlah biarpun dinafikan.

Terbaharu, Naib Presiden Pas yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan,  Tuan Haji Mohd Amar Nik Abdullah dengan yakinnya mengeluarkan kenyataan parti itu bersedia bergerak sendirian dan bertanding di semua kerusi pada PRU14 nanti.

Rusdi berkata, hasrat  untuk kekal mentadbir Kelantan dan tidak mustahil untuk menawan Putrajaya yang dilaung-laungkan Pas juga ibarat bermimpi di siang hari.

“Persoalannya, kajian mana yang menjadi rujukan beliau. Sekiranya berlaku pertandingan tiga penjuru di mana-mana negeri agak sukar dan mungkin mustahil untuk Pas memenangi pilihanraya tersebut.

“Tidak keterlaluan juga, kemungkinan besar negeri Kelantan akan jatuh ke tangan BN, sekiranya Pas ingin bertanding secara bersendirian,” katanya.

Kata Rusdi, pemimpin-pemimpin Pas terutama seperti  Tuan HAji Mohd Amar dan  Tuan Haji Nasrudin Hassan dilihat seolah-olah bermain dengan pemikiran psikologi dengan mengatakan bahawa  DAP dan Amanah  tidak kuat bahkan mudah untuk ditumbangkan.

“Tetapi realitinya mereka betul-betul rasa tergugat dengan adanya Amanah dan DAP di dalam Pakatan Harapan di samping sokongan dari PKR dan Bersatu.

“Kalau tak ada apa-apa ketakutan terhadap parti DAP dan Amanah mengapa mereka masih menghentam kedua-duanya sekiranya parti  ini tidak ada sokongan. Bukankah pelik nampak cara itu. Sepatutnya mereka tak perlu kedua-dua parti ini,” katanya.

Tidak menafikan sejarah Pas pernah bersendirian namun Rusdi berkata, sejauh mana kehebatan parti itu bila tidak berteman juga perlu direnung-renungkan oleh mereka.

PELIK

DAP AMANAH

TAK ADA 

PENYOKONG

TAPI PAS

SIBUK SERANG

WAT IS DE

BEKAUSE










-----------------

SABTU INI FORUM - SIARAN LANGSUNG







ESOK MALAM


SABTU INI
JAM 9 MALAM
SIARAN LANGSUNG FORUM
DARI JEMAPOH KER MANCHESTEE
LAYARI
RADIO BANGSAR UTAMA
 
-------------

HARI HARI AKHIR SAEKOR PAS







HARI HARI

AKHIR SAEKOR

PAS
Jangan ingat Pas akan 

'tutup mata' sahaja!
SHAH ALAM - Pas sudah bekerja keras di sepanjang lima PRU lepas untuk mempertahankan Kelantan dan jentera Pas sudah siap sedia melakukannya kali ini.

Ketua Penerangan Pas Pusat, Tuan Haji Nasrudin Hassan al-Germani  berkata, mustahil untuk PRU akan datang, Pas hanya akan 'tutup mata' dan melihat parti lain termasuk Umno menakluk Kelantan.

"Daripada PRU tahun 90-an, kita sudah 'pegang' Kelantan, lepas itu kita hadapi PRU sekali lagi pada tahun 1995, kemudian pada tahun 1999, 2004 dan 2003.

"Sudah lima kali PRU kita kerja keras untuk mempertahankan Kelantan daripada Umno. Sepanjang itu jugalah kita menang," katanya kepada Sinar Online, hari ini.

Umno Kelantan diminta mengambil kesempatan untuk menumbangkan kerajaan Pas memandangkan parti berkenaan sedang berdepan dengan isu perpecahan dalaman.

Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah berkata, perpecahan itu mungkin disebabkan ahlinya tidak berpuas hati dengan pemimpin sedia ada.

Membalas kenyataan Tengku Razaleigh, Nasrudin berkata, Pas sama sekali tidak akan berpeluk tubuh dan berada di dalam keadaan selesa untuk PRU kali ini.

Sama seperti PRU lepas, Nasrudin berkata, pihaknya akan menggerakkan jentera untuk kesekian kali bagi menghadapi tentangan Umno dan parti lain pada PRU nanti. 


DENGAR DENGAR

APA SABDA

TUAN HAJI

TONTONWI

AL- GERMANI

IBNU PORNONI

-------------------

GULA IBU SEGALA PUNCA






IBU SEGALA PUNCA

Kau lupa 2 lagi tt: Gula punca berleluasanya jenayah seludup bila harganya murah, dan Gula punca asal jenayah rasuah bila ramai berebut untuknya, dan Gula penyumbang naiknya sakit mental rakyat yang obses dengannya tahap ketagihan, dan Gula merosak akhlak dan budaya timur bila muda mudi terpengaruh dengan kemanisannya. Disahkan oleh jakim, sirim dan pusat nuklear negara. on GULA NAIK HARGA - BERITA JAHAT YANG BAIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/2/17



-------------------

PANTUNG KELASIK




PANTUNG KLASIK
Siakap Senohong Gelama Ikan Duri
 Bercakap Bohong 
Lama-Lama Pakai Audi 
on SELOKA PANTUNG DISAMSUNG LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/2/17




---------------