.

Isnin, 15 Oktober 2018

WAHABI TERSEPIT







WAHABI TERSEPIT





DAH BERSUMPAH





DAH BERSUMPAH
nuar takut sangat nak sumpah... dalam parlimen sumpah politik ok pulak.. kah kah kah on PELANDOK
Anonymous
on 10/15/18


------------------

HANYA TAKUT TUHAN





INCHE T HANYA

TAKUT TUHAN

Ayuk cepat ..jadikan Incik Tamrin Gabenor ..copek. Incik T ini dah buktikan beliau layak. Spt aruah bapa nye dan LGE dia bukan gila anugerah. Sekolah pun takat pegi sekolah je. Lebih suka lepak dikantin sekolah dari pegi ke library ..mesra rakyat lah tu. Tak hipokrit belajar dan beli ijazah universiti obersee. Muka Incik T memang itam logam tapi ..tapi bukan eeee ..selisih malaikat 44.
 Dah tentu dia alim mungkin ulamak gred E ..ahli PAS lah katakan. Hanya takut pada tuhan ..bayangkan TMJ pun dia tak takut. Kalau Maulana Agung kita Kassim Ahmad mengungkapkan masarakat kita yg korup bagai ..Tuhan Sudah Mati. Incik T apa kurang nye ..dia kata ..Sultan Bukan Tuhan. Jgn main2 dgn kata power ni .. sapa marah dgn kata2 ini boleh jatuh KAPIR oooo. on 
TAMRIN THE GREAT
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/15/18


-------------

TAK TOP TAK BOTTOM





ISA TAK TOP

TAK BOTTOM
Apa iDE punya idea isa pendeK yg penoh rahsio daLam koceK takdO bahagian Tak bottom of Tak top..kaLa bagi tongaH- tongaH pun okey on NUST TETP TOP
Publish | Delete | Spam
Nazrio Dond DoLLa
on 10/15/18



---------------

SOALAN KURUN INI?







GADUH  ANAK

MENANTU KAMI

TAK AMBIL POT

BERBUNUH

KENA RACUN

KERANA REBUT 

HARTA

BUKAN 

PEKARA BARU

14 November untuk ibu Jamaludin Jarjis fail afidavit balas saman faraid

MAHKAMAH Tinggi Syariah Kuala Lumpur hari ini menetapkan 14 November untuk Aminah Abdullah, ibu allahyarham Dr Jamaludin Jarjis, memfailkan afidavit balasan terhadap bantahan dikemukakan menantunya berhubung permohonan sijil faraid pembahagian harta Jamaludin yang bernilai lebih RM2 bilion.


SOALAN KURUN INI

DARI BANI MELAYU

IALAH LAH 

SEMENJAK 

UMUR BERAPA

SI JARJIS MULA

MENABUNG AGAR

BANI MELAYU

DAPAT JADIKAN

TAULADAN

KAH KAH KAH


-------------------

PASAL APA?




PASAL APA

LAGU NI?

JANTAN LAGI

SUKA TAKDA

HALANGAN

Kerana suami curang, isteri cuba terjun Jambatan Pulau Pinang


SEORANG wanita berjaya diselamatkan ketika dia cuba terjun dari Jambatan Pulau Pinang di Kilometer 1.0 jambatan itu menghala ke George Town malam tadi. 

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT) Nik Ros Azhan Nik Abdul Hamid berkata kejadian berlaku kira-kira pukul 12.40 tengah malam semasa wanita berumur 34 tahun bersama empat anaknya menaiki kereta jenis Proton Exora berhenti di Kilometer 1.0 jambatan itu.

Beliau berkata wanita itu memberhentikan kereta di sebelah kiri jalan dan keluar dari kenderaannya sebelum duduk berhampiran penghadang jalan manakala empat anaknya dibiarkan di dalam kereta.

“Pengguna jalan raya yang melihat kejadian itu dan curiga dengan aksi wanita berkenaan kemudian bertindak menghubungi bomba dan polis,” katanya hari ini.   


BANYAK CARA

LAIN

GUNAKAN TEKNIK

BAWANG PUTEH

BAWANG MERAH

BUBUH MIANG

REBUNG ATAS

TILAM TEMPAT

DIA BUAT CURANG

LEPAS TU

LU CARI JANTAN

 MACHO ATAU

CARI TOY BOY

DI KL BERSEPAH

KALAU SUSAH

SILA BERHUBUNG

KAH KAH KAH


-----------------

SIAPA KENAL MINAH INI?




SAPA KENAL

MINAH INI?




---------------

KALAH DALAM PARTI







BETUL KE

BERITA INI?

ATAU PEMBERITA

SALAH LAPOR

PKR Kapar tolak Abdullah Sani 

AHLI Parlimen Kapar Abdullah Sani Abdul Hamid, yang lantang mendakwa kononnya Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad campur tangan dalam pemilihan PKR, gagal merebut jawatan Ketua Cabang Kapar dalam pemilihan parti itu semalam.

Beliau hanya mendapat 626 undi, menduduki tempat ketiga daripada lima calon.

MUSTAHIL KALAH

KALAU KALAH

DALAM PARTI

MACAM MANA

NAK JADI 

MENTERI

PEMBANGUNAN

NEGARA

KOH KOH KOH



-----------------

PELANDOK



PELANDOK
Keh keh keh....pak syekh jgn gumbira dulu...antara pelandok dan perangkap mmg perangkap takde otak tapi perangkap tak lupe....langkah pertama ke arah episod ke 3 .....kah kah kah on
 TAHNIAH PIDI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/14/18


-----------------

AMANAH






AMANAH
Islam anjuran ulama liberal konservatif sosialis sekarang sangat benci arak dan LGBT tetapi sayang penagih dadah dan pengusaha pusat tahfiz haram. Mereka juga benci nak sebut AMANAH. Sokong liberalisasi ulama masakini. Mabuk yamseengg daun ketum. Kahkahkah! on FESTIVAL BEER
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/12/18



---------------

SULTAN GOMBAK






SULTAN GOMBAK
Melaka ni aku heran ..ado Sultan tapi nonggok kek Gombak ..ado Gabnor tapi orang Pahang. Dah sampai masonye kita angkat anak jati Melaka jadi GABNOR ..Rahim Tambichik lah tu .. bukan ..bukan ..bukan ..Tamrin Tun Gapar lah ..idup Tamrin .. on GOBENOR MELAKA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/13/18

Ampu





-------------

TAMRIN THE GREAT




GREAT TAMRIN
tamrin da great !!! 
on GOBENOR MELAKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/14/18


JANGAN  MENCONTENG
  ARANG  DI MUKA

Tamrin Tun Ghafar

Jumaat -  05/10/18
( 1 -  34 )

1.  Sudah beberapa  kali kenyataan karut telah dibuat oleh makhluk yang berselindung di sebalik gelaran TMJ ini.

2.  Sebenarnya  'kehebatan' beliau ini hanya semata - mata bergantung  di bawah  ketiak bapanya, Sultan dan pengawal - pengawal peribadi yang terdiri dari anggota Askar Timbalan  Setia Johor atau Johor Military Force ( JMF ).

3.  Kini pasukan tersebut diletakkan dibawah tanggungjawab beliau yang menggelarkan sendiri diri nya sebagai Mejar Jeneral.

4.  Dari segi undang - undang,  amalan dan protokol Angkatan Tentera, beliau sememangnya TIDAK LAYAK sama sekali menggunakan gelaran tersebut dan ini adalah satu kesalahan.

5.  Bagi menjaga nama baik Angkatan Tentera, Kementerian Pertahanan sepatutnya  mengarahkan beliau tidak lagi menggunakan gelaran tersebut.

6.  Kementerian boleh mengutus surat berbentuk  'nasihat' . Jika beliau berdegil dengan tidak mengendahkan 'nasihat' tersebut , maka Kementerian harus mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara itu.

7.  Kepada Sdr. Khairy Jamaluddin, bekas Menteri , saya ucap tahniah diatas sikap tanggungjawab  dan prihatin beliau apabila secara sukarela memulangkan medal tentera yang pernah diterimanya.

8.   Di zaman moden ini , apakah perlunya pasukan Askar Timbalan Setia Johor itu dikekalkan sedangkan Angkatan Tentera  dan Pasukan Polis kita sudah memadai menjaga keselamatan negara, apatah lagi setakat mengawal dan  menjaga keselamatan Istana? 

9.   Sudah sampai masanya pembersihan dan 'reformasi' dilaksanakan oleh Kementerian Pertahanan dengan mengkaji semula  peranan pasukan tersebut.

10.   Kelakuan TMJ ini  tak ubah seperti  'menconteng arang di muka sendiri'  dan ibarat 'sebab setitik nila rosak susu sebelanga' ; ia sedikit sebanyak  mencemarkan Institusi Raja Berpelembagaan itu sendiri.

11.   Sepatutnya apabila seseorang anak itu melakukan kesalahan atau tak reti bahasa maka adalah menjadi tanggungjawab bapanya untuk mengajar dan membetulkan  yang tak betul melainkan jika bapa itu pun sama - sama tak betul atau dalam bahasa Mat Rempit  - 2 x 5 sahaja.

12.  Hormatilah  diri sendiri jika mahu orang lain menghormati kita;  begitu juga Raja -Raja MESTILAH menghormati Perlembagaan dan Undang - Undang agar rakyat terus menghormati mereka.

13.  Apakah mereka sudah lupa Sumpah dan Ikrar mereka semasa menggambil alih jawatan sama ada Agong mahu pun Sultan?

14.  Apa yang rakyat lihat hari ini, sudah terlalu banyak tindakan mereka khasnya Sultan Johor dan anaknya yang melanggar Perlembagaan.

15.  Menuduh Kerajaan PH  pimpinan  Tun Dr. Mahathir kononnya menggunakan peralatan canggih buatan Israel  mengintip ( spying) beliau dan bapanya adalah satu tindakan provokasi yang amat serius ;  apa penting sangat ke mereka berdua ini sehingga Kerajaan terpaksa melakukan pengintipan, atau mereka sedang mencari pablisiti murah bagi menutup kelemahan sendiri?

16.  Beliau perlu tampil dengan bukti kukuh  terhadap dakwaan yang dibuat itu,  bukan menyerang secara membabi buta sahaja.

17.  Rakyat mula bertanya apakah ada dua bentuk Perlembagaan dan Undang - Undang yang wujud , satu untuk Sultan dan keluarga mereka dan yang satu lagi untuk rakyat?

18.   Amat malang sekali jika sekiranya Polis tidak tahu atau tidak memahami Perlembagaan.

19.   Sepatutnya Polis boleh menyiasat dan mendakwa beliau atas kesalahan yang serius ini walaupun bergelar  Tengku Mahkota Johor.

20.  Perlu diingatkan sekali lagi Tengku Mahkota , Raja Muda dan lain - lain ahli keluarga Sultan , mereka TIDAK punyai perlindungan kekebalan atau imunity; taraf mereka sama saja seperti rakyat biasa ; boleh diheret ke muka pengadilan bila - bila masa sahaja jika melanggar undang - undang.

21.  Undang - undang tetap undang atau dalam bahasa Inggerisnya law is law.

22.  Polis harus bertindak secara profesional , bukan pilih bulu atau hanya bertindak mengikut arahan.

23.  Ketua Polis Negara TIDAK SEPATUTNYA berpeluk tubuh dalam perkara sedemikian.

24.  Menyarankan Kerajaan Negeri Johor  membayar gaji minima kepada pekerja juga satu tindakan yang boleh dilihat sebagai mencampuri Pentadbiran Negeri - jika gian sangat , serahkan saja gelaran Tengku Mahkota Johor itu dan bertandinglah dalam Pilihanraya.

25.  Jika menang , Sultan lantik anaknya itu sebagai Menteri Besar Johor - itu kan lebih baik!!

26.  Baru - baru ini  secara sinis beliau cuba mempersenda orang tertentu dengan kekayaan kononnya hanya orang tersebut sahaja dengan wang ringgit yang banyak mampu membeli kelab bolasepak Real Madrid, sebuah kelab terkemuka dunia; mengapa   tidak ada angin  tiba - tiba  beliau mengaitkan orang tersebut?

27.  Ini adalah motif jahat; tindakan ini boleh dianggap sebagai  biadab dan kurang ajar oleh seorang budak yang bergelar Tengku Mahkota.


28.  Jika  jaga Persatuan Bolasepak Negara atau FAM pun gagal, janganlah cuba menonjol diri seperti Mat Jenin.

29.  Melalui peguamnya beliau menafikan kononnya  kenyataan yang dimuat-naik dalam facebooknya bukanlah ditujukan  kepada
seorang Menteri yang menyatakan Tun Dr. Mahathir ialah seorang 'perfectionist' ;  tetapi umum bukanlah sebodoh itu.

30.  Saya berpendapat mulai sekarang tak perlulah lagi sesiapa Menteri sibuk nak menyembah dan mencium tangan mereka.

31.  SULTAN  BUKAN  TUHAN  YANG  PERLU  DISEMBAH dan BUKAN  TOK  GURU  ATAU  IBU  
IBU  BAPA  KITA  YANG  BAIK  TANGAN  MEREKA  DICIUM.

32.  Akhir nya  Majlis Raja - Raja patut
menasihatkan Sultan  Johor agar beliau menasihatkan anaknya, Tunku Ismail agar jangan terlalu celupar, hormat dan pelihara Perlembagaan dan Undang - Undang , hormat orang yang lebih dewasa dari kita dan hormatlah perasaan rakyat jelata.

33.   Saya sedia menghadap beliau di mahkamah  pada bila - bila masa jika beliau ingin mengambil tindakan undang-undang berhubung tulisan ini.

34.  JADILAH  PAYUNG  YANG  SEMPURNA  SEBAGAI  TEMPAT  RAKYAT BERTEDUH.

Terima Kasih.







------------------

SAY NO PADA KETUANAN




SAY NO PADA

KETUANAN
J. Lenon royak ..no neraka no syurga no religion ..maka dunia jadi satu ..no bagindo no patek ..peace no war ..isteri dio tetek pon dah laboh ..dio bukan gilo sex ..bukan pulak berjiwa rakyat ..tapi percaya pada kesamarataan ..say no pada ketuanan. on RABBAI JOHN
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/14/18



----------------

JAWAB YES OR NO





JAWAB

YES OR NO
Pasti suatu masa nanti rakyat Msia akan menyesal. Jika tidak semasa hidup, mungkin di masa cucu cicit akan memaki hamun. Lebih haru kuburan dikencingi mereka kelak. So....YES or NO.....tak susah pun! 
on TAHNIAH PIDI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/14/18


------------------

NUST TETP TOP





NUAR TETAP  TOP
82 undi saiful bontot mesti cartel punya undi.....kah kah kah on 
TEPAT DAN BETUL
Anonymous
on 10/14/18
yang ni semua orang tau la tt... nuar mesti top saipol mesti bottom.. berapa kali nak bagitau.. kah kah kah on 
TEPAT DAN BETUL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/14/18

-------------

Ahad, 14 Oktober 2018

KAJIAN IDE TEPAT





KAJIAN IDE TEPAT
yang ni semua orang tau la tt... nuar mesti top saipol mesti bottom.. berapa kali nak bagitau.. kah kah kah on 
TEPAT DAN BETUL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/14/18

---------------

RABBAI JOHN





RABBAI JOHN
jho lenon buka lebai.. tapi rabai on
 TAK MAU MASUK SYURGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:44 PM


-------------

AL-FATIAH - KAU PERGI DULU BRO








AL-FATIHAH

KAU PERGI 

DULU BRO-





KAH KAH KAH




KAH KAH KAH
Kalau dulu .. bila Nuar mula masuk parlimen mangsa pertamanye Ketua Pemuda UMNO ..Suhaimi ..mangsa terakhir dia tibai ..TPM Inchik Ghapar. Tapi dua2 tak jambu ..lohe. Sekarang mcm terbalik ..dah tentu yg kena tibai dulu ..maksudnye tibai asmara ..TPM isteri tersayang nye yg masih dan semakin lawa ..kah kah kah. on SAMA BERDOA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/14/18

-------------

TEPAT DAN BETUL




WOW

KAJIAN IDE 

MAKIN TEPAT



3 days ago - Survey: Anwar to sail to victory, Saiful will sink to the bottom ... According to Redzuan, the top three reasons given by those who were not ...
9 hours ago - PORT DICKSON: The Election Commission has declared Anwar ... make a political comeback that assures him the top post in the governm


--------------------

LAKSA ACHEH




LAKSA ACHEH
Aceh yg mengaku MeLayu poh byk juaL Laksa ...Lu ingat ku nan jer tengku fraud...meLayu fraud poh Ada...Tanya yg juaL durian juaL runcit juaL buah rokok Surya juaL Laksa semua meLayu juta2 RM trilyun rupiyah duit Kita meLayang ke indon on 
AWAS LAKSA
Publish | Delete | Spam
Nazrio Dond DoLLa
on 10/13/18

---------------------

SEORANG LEBAI






JOHN LENNON

SEORANG LEBAI
Siapa kata syurga tak ada dah jatuh kafir.
 John lennon ni lebai mazhab apa ya on 
TAK MAU MASUK SYURGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/13/18

---------------

MENERUSKAN AJENDA REFORM




MENERUSKAN

AJENDA REFORM
Tt sayang mahafiraun sejak mahafiraun menyokong politik jalan raya. Berapa lama lagi tt nak suruh mahafiraun kerja. Sampai mati berdiri atau mati celik ke? Bagi dia cuti la main dengan cucu. on MINUM AIR DOA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/13/18



------------------

PANDANGAN BAIK





PANDANGAN BAIK
Tun Dan rombongan harus jimat duit negara dgn menginap d rumah Duta Malaysia bila keluar negara. Dari sudut sekuriti Dan kerahsiaan juga harus dipelihara. Jgn biar apa je perbincangan dibilik hotel spt Tun pernah alami Masa d Singapura dulu dapat d dengari pihak perisikan sesebuah negara yg dilawati. 
Menginap d rumah Duta dapat jimat duit negara, jaga kerahsiaan perbincangan Tun dgn pegawai2 dll. Kerajasn PH bukan Kerajasn BN. DetKecik on INI ARAHAN AZMIN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/13/18


-----------------

SAMA BERDOA



 SAMA BERDOA
alshiekh-waljobori dah menang... kepada jambu pd mohon persiapkan diri dengan segala ilmu didada dan dibontot.. harap pd tak ditelan bumi...amin kah kah kah on 
MINUM AIR DOA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/13/18



---------------

TAK MABUK





SECANGKIR 

AIR ANGGUR

JUGA TAK MABUK
Nira Nyior  Tapai pulut/ubi 
TIDAK MABUK 
on  
 TUAK TAPAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/14/18


----------------

TAHNIAH PIDI






PiDi

TAHNIAH 

PILIHAN PENGUNDI

AMAT TEPAT

DASAI MASIH TOP

SAIFOL TERBUKTI

BOTTOM




--------------------

Sabtu, 13 Oktober 2018

MINUM AIR DOA





MINUM AIR DOA
Sang German beroktober fest ..keling togok todi ..cina minum samsu. Melayu minum air doa ..akibatnye 9 bontot jambu rabak. on
FESTIVAL BEER
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/13/18
Panglimo, ko dah biasa main bontot ke? 
Jgn mare, saje tanye on 
ABAM NUAR DIFITNAH
Anonymous
on 10/13/18




-------------------

GOBENOR MELAKA






GABENOR MELAKA
Tamrin for Malacca Governor! 
on SALUT TAMRIN
Publish | Delete | Spam
Hakimi Abdul Jabar
on 10/13/18


JANGAN  MENCONTENG
  ARANG  DI MUKA

Tamrin Tun Ghafar

Jumaat -  05/10/18
( 1 -  34 )

1.  Sudah beberapa  kali kenyataan karut telah dibuat oleh makhluk yang berselindung di sebalik gelaran TMJ ini.

2.  Sebenarnya  'kehebatan' beliau ini hanya semata - mata bergantung  di bawah  ketiak bapanya, Sultan dan pengawal - pengawal peribadi yang terdiri dari anggota Askar Timbalan  Setia Johor atau Johor Military Force ( JMF ).

3.  Kini pasukan tersebut diletakkan dibawah tanggungjawab beliau yang menggelarkan sendiri diri nya sebagai Mejar Jeneral.

4.  Dari segi undang - undang,  amalan dan protokol Angkatan Tentera, beliau sememangnya TIDAK LAYAK sama sekali menggunakan gelaran tersebut dan ini adalah satu kesalahan.

5.  Bagi menjaga nama baik Angkatan Tentera, Kementerian Pertahanan sepatutnya  mengarahkan beliau tidak lagi menggunakan gelaran tersebut.

6.  Kementerian boleh mengutus surat berbentuk  'nasihat' . Jika beliau berdegil dengan tidak mengendahkan 'nasihat' tersebut , maka Kementerian harus mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara itu.

7.  Kepada Sdr. Khairy Jamaluddin, bekas Menteri , saya ucap tahniah diatas sikap tanggungjawab  dan prihatin beliau apabila secara sukarela memulangkan medal tentera yang pernah diterimanya.

8.   Di zaman moden ini , apakah perlunya pasukan Askar Timbalan Setia Johor itu dikekalkan sedangkan Angkatan Tentera  dan Pasukan Polis kita sudah memadai menjaga keselamatan negara, apatah lagi setakat mengawal dan  menjaga keselamatan Istana? 

9.   Sudah sampai masanya pembersihan dan 'reformasi' dilaksanakan oleh Kementerian Pertahanan dengan mengkaji semula  peranan pasukan tersebut.

10.   Kelakuan TMJ ini  tak ubah seperti  'menconteng arang di muka sendiri'  dan ibarat 'sebab setitik nila rosak susu sebelanga' ; ia sedikit sebanyak  mencemarkan Institusi Raja Berpelembagaan itu sendiri.

11.   Sepatutnya apabila seseorang anak itu melakukan kesalahan atau tak reti bahasa maka adalah menjadi tanggungjawab bapanya untuk mengajar dan membetulkan  yang tak betul melainkan jika bapa itu pun sama - sama tak betul atau dalam bahasa Mat Rempit  - 2 x 5 sahaja.

12.  Hormatilah  diri sendiri jika mahu orang lain menghormati kita;  begitu juga Raja -Raja MESTILAH menghormati Perlembagaan dan Undang - Undang agar rakyat terus menghormati mereka.

13.  Apakah mereka sudah lupa Sumpah dan Ikrar mereka semasa menggambil alih jawatan sama ada Agong mahu pun Sultan?

14.  Apa yang rakyat lihat hari ini, sudah terlalu banyak tindakan mereka khasnya Sultan Johor dan anaknya yang melanggar Perlembagaan.

15.  Menuduh Kerajaan PH  pimpinan  Tun Dr. Mahathir kononnya menggunakan peralatan canggih buatan Israel  mengintip ( spying) beliau dan bapanya adalah satu tindakan provokasi yang amat serius ;  apa penting sangat ke mereka berdua ini sehingga Kerajaan terpaksa melakukan pengintipan, atau mereka sedang mencari pablisiti murah bagi menutup kelemahan sendiri?

16.  Beliau perlu tampil dengan bukti kukuh  terhadap dakwaan yang dibuat itu,  bukan menyerang secara membabi buta sahaja.

17.  Rakyat mula bertanya apakah ada dua bentuk Perlembagaan dan Undang - Undang yang wujud , satu untuk Sultan dan keluarga mereka dan yang satu lagi untuk rakyat?

18.   Amat malang sekali jika sekiranya Polis tidak tahu atau tidak memahami Perlembagaan.

19.   Sepatutnya Polis boleh menyiasat dan mendakwa beliau atas kesalahan yang serius ini walaupun bergelar  Tengku Mahkota Johor.

20.  Perlu diingatkan sekali lagi Tengku Mahkota , Raja Muda dan lain - lain ahli keluarga Sultan , mereka TIDAK punyai perlindungan kekebalan atau imunity; taraf mereka sama saja seperti rakyat biasa ; boleh diheret ke muka pengadilan bila - bila masa sahaja jika melanggar undang - undang.

21.  Undang - undang tetap undang atau dalam bahasa Inggerisnya law is law.

22.  Polis harus bertindak secara profesional , bukan pilih bulu atau hanya bertindak mengikut arahan.

23.  Ketua Polis Negara TIDAK SEPATUTNYA berpeluk tubuh dalam perkara sedemikian.

24.  Menyarankan Kerajaan Negeri Johor  membayar gaji minima kepada pekerja juga satu tindakan yang boleh dilihat sebagai mencampuri Pentadbiran Negeri - jika gian sangat , serahkan saja gelaran Tengku Mahkota Johor itu dan bertandinglah dalam Pilihanraya.

25.  Jika menang , Sultan lantik anaknya itu sebagai Menteri Besar Johor - itu kan lebih baik!!

26.  Baru - baru ini  secara sinis beliau cuba mempersenda orang tertentu dengan kekayaan kononnya hanya orang tersebut sahaja dengan wang ringgit yang banyak mampu membeli kelab bolasepak Real Madrid, sebuah kelab terkemuka dunia; mengapa   tidak ada angin  tiba - tiba  beliau mengaitkan orang tersebut?

27.  Ini adalah motif jahat; tindakan ini boleh dianggap sebagai  biadab dan kurang ajar oleh seorang budak yang bergelar Tengku Mahkota.


28.  Jika  jaga Persatuan Bolasepak Negara atau FAM pun gagal, janganlah cuba menonjol diri seperti Mat Jenin.

29.  Melalui peguamnya beliau menafikan kononnya  kenyataan yang dimuat-naik dalam facebooknya bukanlah ditujukan  kepada
seorang Menteri yang menyatakan Tun Dr. Mahathir ialah seorang 'perfectionist' ;  tetapi umum bukanlah sebodoh itu.

30.  Saya berpendapat mulai sekarang tak perlulah lagi sesiapa Menteri sibuk nak menyembah dan mencium tangan mereka.

31.  SULTAN  BUKAN  TUHAN  YANG  PERLU  DISEMBAH dan BUKAN  TOK  GURU  ATAU  IBU  
IBU  BAPA  KITA  YANG  BAIK  TANGAN  MEREKA  DICIUM.

32.  Akhir nya  Majlis Raja - Raja patut
menasihatkan Sultan  Johor agar beliau menasihatkan anaknya, Tunku Ismail agar jangan terlalu celupar, hormat dan pelihara Perlembagaan dan Undang - Undang , hormat orang yang lebih dewasa dari kita dan hormatlah perasaan rakyat jelata.

33.   Saya sedia menghadap beliau di mahkamah  pada bila - bila masa jika beliau ingin mengambil tindakan undang-undang berhubung tulisan ini.

34.  JADILAH  PAYUNG  YANG  SEMPURNA  SEBAGAI  TEMPAT  RAKYAT BERTEDUH.

Terima Kasih.







-------------------