Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 8 Mac 2011

SURAT DARI PEMBACA



DUA SURAT PENGALAMAN RASUAH


Aku rasa terpanggil utk buat sedikit pendedahan tentang pembelian kelengkapan peralatan tentera. Setiap juruterbang jet pejuang TUDM, akan dilengkapi dengan survival kit pada sut mereka.

Katakan semasa perang, jet mereka ditembak jatuh dan pilot pun terselamat dgn eject bersama payung terjun. Pilot akan menggunakan survival kit utk survive di atas darat.(Mcm dlm filem Behind Enemy Lines) Survival kit mengandungi: -handgun -additional magazine -torch light -compass -laser pointer -signal mirror -radio -personal locator beacon & GPS -multi-tool kit -survival knife -first aid kit -energy bar & water -dan byk lagi Disebabkan persoalan keselamatan negara, tak ada siapa tahu berapa harga sebenar item list yang dibeli utk survival kit pilot TUDM.

Contohnya survival compass yg di pasaran berharga RM30, dibayar oleh kerajaan sebanyak RM30,000. Multi-tool kit yg di pasaran cuma berharga RM150 satu set dibeli dgn harga RM60,000. Kalau nak senaraikan penipuan ni, tak larat nak baca sampai habis Tapi mcm biasalah, geng2 askar bagitau ini soal keselamatan negara dan tak boleh dipertikaikan.

Aku tak pertikai soal pembelian senjata tapi komisen beli jet pejuang Sukhoi boleh beli lagi 2 jet tambahan. Kalau xde komisen2 gila babi nie, aku rasa byk senjata yg ATM boleh beli.

Oleh Ace2020 pada SIAPA REMBAT TANAH TUDM? pada 16:56

Aku ade sorang kenalan bekerja di Unit Udara Polis di Sg. Besi. Dia pun pelik kenapa tanah TUDM nak diambil alih sedangkan byk bangunan2 baru dibina utk hangar helikopter, pesawat peronda, bangunan persediaan pilot & crew, pasukan khas, bilik senjata api dsbg yg berharga ratusan juta ringgit. Bayangkan macam ni, kerajaan bina sebuah bangunan berharga 50 juta ringgit, tapi bila projek dah siap tiba2 ada cukong baru sedar tanah di situ bernilai ratusan juta ringgit.

Cukong2 ni akan rasuah pak 2 menteri dgn duit & china doll agar projek yg dah siap tu dibatalkan dan tanah tersebut dijual kepada cukong dgn harga yg murah. So, bangunan yg baru siap tu akan dirobohkan supaya memberi laluan kpd projek hartanah cukong. Bila aku tau macam nie la perangai kebanyakan orang2 Cina, rase nak jadik racist plak. Tp salah Melayu gk yg undi gerombolan. Puki anjing betul.......

Oleh Tanpa Nama pada CUKONG DI DAHULUKAN - RAKYAT DICIBAIKAN pada 16:23


SIAPA REMBAT TANAH TUDM?



INI BUKAN FITNAH




nota:
tanah tudm ini kena rembat oleh siapa?

kenapa tidak dibuka dan dibincang
untuk diketahui oleh orang ramai

macam mana tanah ini kena rembat?
siapa dibelakang projek rembat ini?

kalau semua terbuka dan telus
maka tidak ada tohmah fitnah
dan kahabra angin

yang menjadi fitnah dan tohmah
bila semuanya dilakukan secara menyorok

ini sama macam kes balai polis brickfeild
tetiba kosong - siapa rembattanah ini ?
siapa beri tanah polis pada cukong?
cukong mana dapat?


DEDAH RAHSIA PERTAHANAN NEGARA, GUGAT KREDIBILITI ATM
- meloya

Pendedahan maklumat berhubung keupayaan pertahanan negara akan menggugat kredibiliti negara dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) serta mendedahkan aspek keselamatan dan rahsia negara kepada pelbagai ancaman seperti jenayah, tohmahan dan fitnah.

Pensyarah Kanan Fakulti Pengajian dan Pengurusan Pertahanan, Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Mohd. Izani Mohd. Zain berkata, keupayaan pertahanan negara adalah rahsia yang perlu dipertahankan oleh setiap lapisan warga Malaysia yang mempunyai akses terhadapnya.

“Jika didedahkan pelbagai implikasi akan timbul termasuk menjejaskan kredibiliti negara dan ATM. Apa saja maklumat berkenaan kesiapsiagaan pertahanan adalah rahsia negara yang sepatutnya disimpan dan tidak dibincangkan, lebih-lebih lagi dibocorkan kepada pihak luar.

“Menjaga kerahsian negara adalah aspek keselamatan yang perlu dititikberatkan oleh setiap rakyat di negara ini,” katanya.

Beliau mengulas rencana tulisan Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Azizan Ariffin dalam Utusan Malaysia semalam yang bertajuk ‘Rahsia negara tanggungjawab bersama.’

Azizan berkata, pendedahan maklumat berhubung keupayaan dan rancangan aset-aset pertahanan negara sewenang-wenangnya, tanpa ada kesedaran tentang implikasi negatif terhadap kewibawaan ATM dan kemampuan pertahanan negara pada masa hadapan, tidak sepatutnya berlaku.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI CAKAP CAKAP BANGANG…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU NAK JAGA KESELAMATAN NEGARA KENAPA LANTIK APCO JADI PENASEHAT KERAJAAN…. kah kah kah..

kah kah kah…APCO INI AJEN ZIONIS…. kah kah kah..

kah kah kah… TAK PERTAHAN KAN NEGARA KENAPA JUAL TANAH KTM DI SINGAPURA… kah kah kah…

kah kah kah…. AMERIKA ADA SECEBIS TANAH DI CUBA… TAK JUAL PUN PADA CASTRO…. kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA TAK BUAT KEM TENTERA DI TANAH MELAYU DI SINGAPURA... kah kah kah..

kah kah kah...MACAM AMERIKA BUAT KEM TENTERA DI GUANTANAMO BAY DI CUBA... kah kah kah

kah kah kah…KALAU NAK PERTAHAN KAN NEGARA…KENAPA REMBAT LAPANGAN TERBANG TUDM DI SUNGAI BESI…. kah kah kah..

kah kah kah… BUKAN KAH INI LAPANGAN TERBANG UNTUK POLIS DAN TENTERA…. kah kah kah..

kah kah kah… BUKAN KAH POLIS DAN TENTERA MENJAGA KESELAMATAN NEGARA?.... kah kah kah

kah kah kah…KENAPA BERI TANAH INI PADA CUKONG TAIK TERJULUT JULUR…kah kah kah..

kah kah kah…BANYAK PEGAWAI TUDM BENGANG DAN MARAH…. kah kah kah..

kah kah kah…INI KERJA SIAPA?... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA TAK TIMBULKAN ISU INI?...kah kah kah...

kah kah kah...ISU GADAIKAN TANAH STRATEJIK UNTUK CUKONG?... kah kah kah

MELAYU JAGA JAGA JANGAN KENA TIPU LAGI





MALAON INI BILA NAK MENGAKU










DR M ADMITS HE HAS INDIANS BLOOD – minsider

Mahathir Mohamad has admitted in his autobiography out today that he has Indian blood but maintained that he is still Malay “and proud of it”.

“I admit that some Indian, or more accurately South Asian, blood flows in my veins, but from which part of the Indian subcontinent my ancestors came I do not know,” he wrote in the book titled “A Doctor in the House: The Memoirs of Tun Dr Mahathir Mohamad”.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..AKHIRNYA NANDEK INI MANGAKUI…. kah kah kah...

kah kah kah..AKHIRNYA TUKAR TIUB BETUL... kah kah kah

kah kah kah…BETUL TIDAK DIKETAHUI DARI KETURUNAN PARIAH MANA… kah kah kah..

kah kah kah..PASAL ITU TAK ADA GAMBAR DAN SALASILAH... kah kah kah

kah kah kah…CIIIIT POOORAH… CUNIK WARKAH … MAIREK…. kah kah kah..

woit…CUKUP LAH MENIPU MELAYU… kah kah kah..

nota:
ingat pepatah datuk nenek moyang kita kata:

kalau jumpa ular dan jumpa keling
ketuk kepala rosmah dulu
kah kah kah


KENYATAAN RASMI




SLIM LADY OF MALAYSIA



FAT LADY OF MALAYSIA


nota:
bila ziana mula menyanyi
bik mama susah hati
bila ziana mula sedut
bil mama terancam takut
bila ziana mula menari
bik mama gigit jari
kah kah kah



KENYATAAN MEDIA BAHAGIAN FLOM
PEJABAT PERDANA PERDANA MENTERI

7 MAC 2011

Saya ingin memaklumkan bahawa Bahagian FLOM, Pejabat Perdana Menteri telah membangunkan laman rasmi Facebook (FB) saya yang baru. Walaupun telah dua kali laman FB saya digodam dan disabotaj oleh penyokong-penyokong pembangkang sepanjang minggu lalu, namun ianya tidak akan mematahkan semangat saya untuk terus berhubung dan mendekati hamba rakyat di segenap lapisan.

Atas nasihat APCO Worldwide yang pernah memberikan khidmat kepada kerajaan Israel, saya akan terus berhubung dan mendengar keluhan serta merasai denyut nadi hamba rakyat selaras dengan komitmen gagasan 1Malaysia: Hamba Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.

Maka, saya ulangi amaran saya kepada pihak pembangkang supaya jangan sekali-kali mencabar dan cuba menyekat kebebasan saya dalam mendekati serta menyelami permasalahan hamba rakyat di negara ini. Kerajaan pimpinan isteri saya komited dengan janji kami untuk terus berinteraksi secara terus dengan rakyat.

Saya juga ingin merakamkan ucapan tahniah kepada calon dan para petugas jentera pilihanraya UMNO di Kerdau dan Merlimau yang telah berjaya mengekalkan kemenangan di kedua-dua kerusi tersebut. Sesungguhnya ini membuktikan bahawa UMNO masih lagi relevan dan akan kekal relevan untuk hamba rakyat Malaysia sehingga akhir zaman.

Pilihanraya kecil kali ini juga membuktikan yang taktik merasuah pengundi dengan wang ringgit, beras dan kain batik yang dilakukan oleh petugas pilihanraya Pakatan Rakyat jelas ditolak oleh para pengundi.

Janji ganjaran masuk syurga yang dilaungkan oleh pemimpin PAS sekiranya pengundi memilih calon PAS juga ditolak dan diperlekehkan oleh majoriti pengundi di Kerdau dan Merlimau. Tidak seperti PAS yang hanya menjanjikan syurga di akhirat, UMNO mampu menjanjikan lebih daripada itu. Jika hamba rakyat Melayu-Islam terus memilih UMNO, maka kami tawarkan anda dengan jaminan syurga di dunia, dan juga syurga akhirat.

Saya berdoa semoga 1Malaysia kekal sejahtera di bawah kepimpinan isteri saya dan Islam terus dimartabatkan di bawah naungan parti UMNO yang keramat.

BIK MAMA
Suami kepada Perdana Menteri Malaysia
Bahagian FLOM
Pejabat Perdana Menteri
Jabatan Perdana Menteri
Putrajaya


Tel: 03-8888 8037
Emel: bikmama@pmo.gov.my


CUKONG DI DAHULUKAN - RAKYAT DI CIBAIKAN



SATU LAGI PROJEK TIPU



nota:
ini gambar flet pantai dalam
satu lagi kerjasama gerombolan dan cukong
rembat tanah melayu sedang berjalan di pantai dalam

flet flet ini sengaja tak di baiki
paip bocor dinding kopak kawasdan hapak

kemudian raja tak ada rakyat datang
beri cadangan minta pak cik dan mak cik ini pindah
tapak akan diambil untuk buat kondo

pak cik dan mak cik adalah orang pertama
yang berhak memiliki kondo ini
harga antara 600 ke 1.5 juta ringgit

terberak kering mak cik dan pak cik

yang peliknya cukong sudah rasuah beberapa
melayu bodoh untuk setuju
ini lah caranya tanah melayu
jadi tanah orang bukan melayu

kalau tak ada melayu jenis gerombolan yang bersubahat buat kerja jahat ini
tak mungkin cukong berani rapat ke mana mana tanah orang melayu

nota:
kerana ini cukong akan terus menyokong gerombolan
kerana gerombolan sedia jual hak orang miskin
cukong akan terus sokong gerombolan
kerana gerombolan bodohkan melayu

cukong mahu melayu terus menerus jadi bodoh
bila melayu bodoh semua boleh dirembat
termasuk tanah tentera udara di sungai besi

nota:
mana pukida?
mana pukisam?
mana pukiris?
kah kah kah


JENAZAH TAK MUAT DALAM LIF – berita hairan

Enam blok flet kos rendah Taman Medan Cahaya, di sini membabitkan 1152 unit rumah dan didiami kira-kira hampir 4,000 penduduk berdepan masalah tangki air bocor sejak tahun lalu.

Masalah itu mengakibatkan kediaman sebahagian penduduk digenangi air dan kerosakan lif yang menjadi kemudahan harian penduduk flet itu. Apa yang dikesali penduduk adalah sikap lepas tangan pemaju perumahan flet terbabit iaitu Syarikat Perumahan Nasional Berhad (SPNB) walaupun aduan dibuat sejak tahun lalu.

Wakil penduduk blok B flet itu, Zainab Osman, 46, berkata enam blok fasa pertama, iaitu blok A, B, C, D, E dan F mengalami masalah yang sama dan sehingga kini belum ada tindakan daripada SPNB, manakala blok yang dibina dalam fasa kedua iaitu G dan H terselamat kerana baru dibina.

“Kita dah banyak kali buat aduan... mereka hanya datang, ambil gambar dan balik. Apa guna bil penyelenggaraan yang kami bayar sebanyak RM45 sebulan?.

“Bukan blok saya saja yang ada masalah tangki bocor, enam blok lain pun turut mengalami nasib sama,” katanya ketika ditemui Sentral di sini, semalam.

Difahamkan, semua enam blok itu turut mengalami masalah kerosakan lif akibat daripada kebocoran tangki air yang berlaku di tingkat 16 flet berkenaan, selain turut menyebabkan air meresap masuk ke dalam dinding rumah dan bertakung di kawasan kediaman serta berlaku keretakan di sekitar kawasan dinding yang bocor.

APA STATUS PPR TAMAN SETIA INDAH - meloya

SAYA merupakan salah seorang penduduk di kawasan Taman Setia Indah, Johor Bahru dan sehingga kini masih tertanya-tanya tentang status Projek Perumahan Rakyat (PPR) di kawasan ini kerana ia sudah lebih tiga tahun siap.

Apakah punca sebenar kelewatan ini? Adakah ia berpunca daripada kesilapan pemaju atau kesilapan daripada pihak kerajaan negeri sendiri sehingga menyebabkan golongan sasar yang sewajarnya menduduki rumah tersebut masih belum boleh menikmati kemudahan itu?.
Pada pendapat saya, sekiranya projek berkenaan sudah siap, lebih baik ia diserahkan kepada golongan sasar yang telah ditetapkan bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku.

Sekiranya projek berkenaan dibiarkan terlalu lama, mungkin akan mengundang musibah seperti masalah anjing liar dan pada masa sama berkemungkinan akan wujud kes kecurian di dalam kawasan itu.

Saya harap perkara ini dapat diselesaikan dengan segera bagi membuktikan kepekaan kerajaan terhadap masyarakat di negeri ini.

dari: Penduduk Bingung

NOTA:
apa yang sebenarnya berlaku?
ini adalah kerenah pemaju
pemaju dan para cukong
dan kerjasama dengan gerombolan

cukong kautim dengan gerombolan rembat tanah kerajaan
undang undang pastikan akan ada rumah rakyat dibuat
undang undang pastikan ada taman di buat
undang undang pastikan ada tempat ibadat dibuat
undang-undang pastikan ada dewan orang ramai dibuat

tetapi cukong lebih bijak
bila buat perjanjian
semua di terima

kemudian cukong suap duit dan amoi pada gerombolan
satu habuk tak jadi
rumah rakyat kalau dibuat macam kandang babi
kalau mati tingkat atas kena balinkan ke bawah
ini lah yang sedang dilakukan oelh puak gerombolan

pernah satu masa dulu dizaman mat taison
cukong hantar duit dalam beg untuk batalkan projek rumah rakyat
atas tanah kerajaan – tak caya?
kalau tidak macam mana taison bawa duit dalam beg plastik ke australia?

nota:
ini sedang berlaku di sentul
cukong yang dipiliharaya oleh madey
telah enggan buat rumah kos rendah tapi tanah KTM telah dirembat

tak guna buat laporan
tak guna hantar memo
tak guna jumpa menteri
semua ini dalam satu geng
simpan kemarahan kita tunggu masa dan waktu
untuk humbankan gerombolan ini!

nota:
sekarang cukong dan gerombolan
sedang merancang nak rembat tanah
di kampong baru - tak percaya sila tunggu!!!


AMARAN DARI RAKYAT



BERSEDIA!!!



nota:
anak anak muda
pelajar universiti
mahasiswa dan mahasiswi
bersedia untuk ke jalan raya

lupakan kerja bodoh hantar memo
lupakan kerja bodoh jumpa menteri

turun ke jalan raya
tuntut hapuskan hutang

lihat dan nanti para menteri
akan cabut lari kerana sakit gigi
kah kah kah


BELAKANGKAN DEMOKRASI UMPAMA BOM JANGKA – harakah daily

Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat mengingatkan pemimpin Umno dan BN, tindakan mereka membelakangkan demokrasi bakal menjadi bom jangka yang akan meletup bila-bila masa.

“Ia bakal menjadi bom jangka yang dilemparkan oleh golongan ini kemudian hari nanti, jadi beringat-ingatlah, jangan berbuat sesuka hati,”ujarnya.

Sambungnya, sekiranya Hosni Mubarak seorang yang berkuasa besar akhirnya digulingkan oleh rakyat sendiri, apa lagi di Malaysia, ia juga boleh berlaku.

Sehubungan itu, beliau yang juga Menteri Besar Kelantan mengingatkan pemimpin tertinggi Umno tidak perlu bermegah dengan kemenangan calon mereka di dua pilihanraya kecil, Merlimau dan Kerdau, kerana perlawanan itu tidak berlandaskan demokrasi.

Menurutnya, PAS bukan menentang calon Umno sebaliknya parti kerajaan yang disokong oleh segala gentera kerajaan negeri dan Persekutuan.

Beliau berkata demikian kepada media ketika diminta mengulas keputusan dua pilihanraya kecil di Dun Merlimau dan Kerdau, selepas mesyuarat Ecer tengahari tadi.

Beliau berkata, di Malaysia walaupun mengamalkan demokrasi, namun hakikatnya ‘dia mahu kerasi’ sehingga pilihanraya sebenar sudah tidak wujud di Negara ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… KENAPA SELAMA INI RAKYAT DAPAT AMARAN… kah kah kah..

kah kah kah.. RAKYAT DI TIPU… RAKYAT DAPAT AMARAN…. kah kah kah..

kah kah kah…. RAKYAT KENA CUKAI…. RAKYAT DAPAT AMARAN…. kah kah kah..

kah kah kah... RAKYAT KENA SAMAN EKOR... RAKYAT KENA AMARAN... kah kah kah..

kah kah kah…. MENTERI MENIPU…. MENTERI KAYA RAYA…. kah kah kah..

kah kah kah... MENTERI TERLIBAT KES BUNUH... TAK ADA DAKWA DAKWI... kah kah kah

kah kah kah… MENTERI RASUAH… HIDUP SENANG LENANG…. kah kah kah..

woit… CUKUP… SUDAH CUKUP…. kah kah kah..

kah kah kah…MASA NYA TELAH TIBA…. KITA BERI AMARAN PADA MENTERI… kah kah kah…

kah kah kah…KALAU PILIHANRAYA TIPU… KITA KELUAR KE JALAN RAYA… kah kah kah,…

kah kah kah… KALAU UNDI POS TIPU… MALAYSIA IKUT TUNISIA…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU TAK PAKAI DAKWAT LEPAS MEMNGUNDI…. KITA BUAT CARA MESIR…. kah kah kah…..

kah kah kah… INI AMARAN UNTUK YANG MENIPU DI PILIHANRAYA…. kah kah kah…

JANGAN BUAT FITNAH



INI BUKTINYA BOLEH DI UKUR



nota:
semua fitnah
tak panjang pun
pendek aje
mana boleh sampai ke jawa
semua fitnah
semua tohmah





AMAH DICABUL SELEPAS RUMAH MAJIKAN DISAMUN – berita hairan

Seorang lelaki tempatan bukan sahaja menyamun malah mencabul seorang pembantu rumah warga asing dalam kejadian samun di sebuah rumah di Jalan Budiman, Cheras, di sini hari ini.

Ketua Polis Cheras, ACP Mohan Singh Tara Singh, berkata ketika kejadian 8.30 pagi itu, majikan pembantu rumah berumur 23 tahun itu keluar bekerja.

"Ketika kejadian, mangsa sedang mengemas rumah dan tiba-tiba didatangi suspek berumur dalam lingkungan 20-an yang masuk melalui pintu hadapan lalu mengacukan pisau dan terus mengikat mangsa," katanya ketika dihubungi di sini.

NOTA:
hanya satu soalan
siapa tahu di mana rais yatim?
kah kah kah

RAKYAT BERI AMARAN - JANGAN TIPU PILIHANRAYA



ANAK MUDA BANGUN MELAWAN



nota:
denim blue
adalah simbol kebangkitan
anak muda

denim blue
adalah simbol turun ke jalan raya!!!



RIBUAN TUNJUK PERASAAN DI PUSAT PENTABIRAN BAHRAIN – berita hairan

Ribuan orang ramai berkumpul di Istana Al-Qudaibiya, tempat anggota Kabinet sedang bermesyuarat bagi menyatakan protes mereka terhadap pentadbiran kerajaan pimpinan Raja Hamad.

Pasukan polis anti rusuhan yang bertopi putih berbaris di depan pintu pagar istana berkenaan untuk menyekat penunjuk perasaan yang berkumpul sambil melaungkan slogan agar Raja Hamad berundur.
"Rakyat mahu regim pemerintahan sekarang berundur," laung mereka di depan istana berkenaan.


RATUSAN SERTAI DEMONSTRASI DI MAGHRIBI – berita hairan

Ratusan rakyat, kebanyakannya golongan muda menyertai perhimpunan prodemokrasi di depan parlimen Maghribi, semalam menuntut pembaharuan dilakukan terhadap pentadbiran undang-undang dan politik perkauman.

Penunjuk perasaan yang dicetuskan menerusi rangkaian media sosial Facebook, disokong oleh aktivis hak asasi berkumpul di tengah Rabat sebelum berara ke bangunan parlimen.
Mereka berkumpulan di Parlimen hanya beberapa minit sambil jari menunjukkan isyarat "V" atau kemenangan sebelum bersurai.

NOTA:
dunia sedang berubah
rakyat tak mahu kena tipu
rakyat tak mahu ditipu di pilihan raya
rakyat sudah bosan dengan kroni
rakyat sudah bosan dengan kelentong
rakyat sudah bosan ada saja pilihanraya kecil – semua kena tipu

rakyat memilih jalan raya!!!

nota:
rakyat beri amaran
jangan tipu pilihanraya
rakyat beri amaran
jangan amalkan rasuah
rakyat beri amaran
jangan kayakan anak bini