.

Jumaat, 17 Mac 2017

PROJEK PEMBODOHAN AKTA HASUTAN






DENGAR APA

KATA USTAZ

WAN JI

TENTANG AKTA

BAGINDA QUEEN

LAGI BERITA BAIK UNTUK DAPUR





BUKAN NAK 

BELI AUDI

NAK BELI

VAN

TANGAN KE DUA


SAUDARA CHIN HUAT
TELAH MASUKKAN
1000 RINGGIT
PETANG KELMARIN
TERIMA KASEH

BERITA MALAM INI
DAPUR JALANAN
ADA BERITA BAIK
AMAT BAIK
DUA HARI DULU
 TAK ADA
APA APA MASUK
KE DALAM AKUN
DAPUR JALANAN
HARI INI
ADA


BERITA BAIK
TAPI
semakin ramai
kakak dan abang 
abah dan emak
menderma
agar dapur jalanan
dapat membeli 
sebuah van tangan ke dua

20RM DARI KAKAK
50RM DARI KAKAK
50RM DARI SISWA
70RM DARI SISWI
70RM DARI ATUK


PEMBACA

BUDIMAN

DAPUR JALANAN

MASIH 

MEMERLUKAN

BANTUAN

UNTUK MEMBELI

SEBUAH VAN

TANGAN KEDUA

SILA ULUR 

BANTUAN KE

AKAUN CIMB SPKL 

800 172 7849


KUTIPAN 


HARI INI


TAMBAH

RM1,160




JUMLAH

RM10,520


TERIMA 


KASEH





--------------------

APA BERITA MALAYSIAN INSIDER








AP0 KOBA

MALAYSIA

INSIDER

APO BERITO

APO CERITO

KITO NUNGGU

DAH LAMO

DAH KOREH

BATANG

BILO NI?



----------------

MAIN DAN BERMAIN MAIN








KULIAH JUMAAT:

Susulan Wabak Avian Flu H5N1 di Kelantan,KKM melalui Jabatan Haiwan mengarahkan penhapusan ayam itik unggas dan burong di kawasan2 yang terbabit.

Maka ramailah warga kampung yang bergegas menyorok burung ketitir dan merbok terkukor mereka.Jika tidak pasti di rampas dan dihapuskan oleh Jabatan Haiwan.

Kebanyakan burong2 tersebut tidak lagi digantung sangkar di muka pintu.Sangkar digantung dalam runah terutamanya di dapur. 

Lazimnya burong terkukor perlu diagah atau dimain pagi petang bagi tujuan mengawan suara dalam pertandingan.Kini isteri pula mengambil alih tugas mengagah atau bermain dengan burong terkukor di dapur sesambil memasak.

Semasa saya berkunjong ke rumah rakan , saya bertanya anak berumor lima tahun di depan rumah:

"Awe  heh,  mak ada?"

Dia jawab: "Mak ada di dapur.Dia dok main Burung Ayah"

Sadaqallah...

MORAL KESAH:

Wahai isteri2..sesunggohnya mainlah burung suami mu sebelum orang lain bermain dengan nya







------------------

RASAKAN NIKMATYA






F.BOOK


Seharian duk kat kandang bersih kan najis babi yg korang anggap itu najis yg paling berat..korang tak nak kutuk aku ke pasal aku update pasal babi ni..itu lah korang suka sgt pandang rendah pada org yg bodoh tak de pelajaran ckp mcm2 penternak noob la poser la crack sbb frust dgn perempuan la ape le..abiss kuat aku ade babi sekor.. korang ade..???..

RASAKAN

NIKMATNYA






















------------

BERITA TER HOTT TER NOWW TER KINI





BERITA TERNOW

KUTIPAN DERMA

PROJEK DJKL

TELAH LINTAS

10 RIBU $$$


----------

BUKAN SALAH HUSIN SERAMA




JANGAN

SALAH FAHAM

WABAK H1N1

TIDAK ADA

KAIATAN

DENGAN AYAM

SERAMA ATAU

HUSIN SERAMA

KHALAS

Dilanda wabak selsema burung, Kelantan isytihar bencana

 | March 15, 2017
Wabak merebak ke jajahan Bachok dan Pasir Puteh, selepas Kota Bharu dan Pasir Mas





Umno kurniaan tuhan kepada Melayu – Hussein Serama

PASIR MAS, 2 Februari:

Veteran Umno, Tuan Haji Hussein Ahmad berkata beliau memang sudah menjangkakan perkara yang sedang berlaku di Kedah sekarang ini dan mereka yang terbabit perlu bertanggungjawab.
Beliau yang juga bekas Ketua Penerangan Umno Malaysia berkata, mereka yang terbabit adalah pemimpin Umno sendiri.
“Sudah jangka perkara ini akan berlaku di Kedah. Kita perlu ingat di Kedah, Umno pernah kalah, Pulau Pinang sudah jatuh ke tangan DAP, Terengganu pernah jatuh ke tangan Pas, malah Kelantan sehingga kini masih gagal ditawan semula oleh Umno

“Saya percaya ini adalah `dosa’ pemimpin Umno terdahulu sehingga menyebabkan Umno hilang kuasa. Punca semuanya daripada pemimpin dan keadaan ini bukan sahaja berlaku di negara ini tetapi juga di seluruh dunia,” katanya ketika menerima kunjungan Ketua Penerangan Umno yang baru, Tuan Haji Annuar Musa, di rumahnya di Kampung Lemal, hari ini.



Wabak Selesema Burung Diisytihar 'Bencana Negeri' Di Kelantan ...

www.suara.tv/.../wabak-selesema-burung-diisytihar-bencana-negeri...
Translate this page
1 day ago - KOTA BHARU — Kerajaan negeri Kelantan mengisytiharkan wabak ... di sini, pada 6 Mac lepas setelah beberapa ekor ayam kampung mati.


Wabak selesema burung: Seluruh Kelantan dikuarantin - Utusan

www.utusan.com.my/utusan/content.asp?y=2004...
Translate this page
Sep 16, 2004 - Pengarah JPH Kelantan, Dr. Idris Kadir berkata, langkah drastik di bawah ... kita perlu menyelamatkan industri ternakan ayam seluruh negara yang bernilai ... Kelantan jika lebih banyak kampung diserang wabak berkenaan.

Husin Serama | Facebook

https://www.facebook.com/husin.serama - Translate this page
Husin Serama is on Facebook. Join Facebook to connect with Husin Serama and others you may know. Facebook gives people the power to share and makes ...

Umno kurniaan tuhan kepada Melayu - Hussein Serama - The Rakyat ...

bm.therakyatpost.com/.../umno-kurniaan-tuhan-kepada-melayu-hu...

Translate this page
Feb 2, 2016 - Hussein yang terkenal dengan gelaran `Hussein Serama' satu ketika dahulu juga menganggap perlantikan Annuar sebagai Ketua ...





------------------

DUIT FELDA HILANG




F.BOOK




Congak2 cara layman aku, RM24 bilion dalam Felda tak diketahui mana pi. Mana pi?





----------------

HUDUD TIDAK HUKUM PERASUAH




HUDUD TIDAK HUKUM PERASUAH
dlm hudud, dlm ruu mana ada hukuman untuk perasuah..tuhan lupa bahawa rasuah wujud setelah nabi wafat..hudud and ruu ini tiada hukuman keatas peguasa yg guna dana kumpul yapiem.

duit zakat utk bina ummah, kini duit zakat buat bagunan diletakkn kerusi diadakan jawatan agar balik middle east nanti ada pekerjaan..

warga pantai timur dtg ke pantai barat utk pdidikan dan cari mkn..sapa je yg ada disana utk ke taman ilmu??pondok2, tahfiz2 byk, utk apa taman ilmu?tak perlu dibaiki, biarkan je mati agar tiada lagi duit2 rakyat dibazirkan utk tamang ilmu islang hadi sailang.. on SATU LAGI PROJEK TIPU MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/16/17




----------------

SEKARANG LAGI BODOH



SEKARANG LAGI BODOH
Haji tt .. dalam tulisan Lu diatas, Lu kata dulu melayu tanpa pelajaran, bodoh dan banggang .. maka senang-senang omputih bawa Ah Seng dan Batumalai masuk dan terus jadi warga Tanah Melayu .. dan kebanyakan mereka terus pelat dan palat. 

Sekarang pong ramai warga asing masuk di kasi milik harta lagi .. adakah melayu masih bodoh macam dulu lagi? .. lebih teruk lagi dah lah bodoh, telur pun tak dak? on PERSOALAN NASIONAL - BABAK KE TIGA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 3/15/17


BACA DISINI

http://www.malaysiakini.com/columns/375696


-----------------

INGATAN PETANG JUMAAT






INGATAN HARI

JUMAAT

kepada para yb pkr
kepaada ahli pkr
kepada penyokong pkr
ingatlah
sedarlah
bahawa hingga ke hari ini
lesen cetak untuk
 suara keadilaa
akhbar resmi pkr
masih belum diluluskan
oleh
 kementerian dalam negera
maka fikirkan lah
jika lesen mencetak pun
tidak dibenarkan
apakah masuk akal
najib akan benarkan
rafizi jadi menteri
tian  jadi menteri
nurul  jadi menteri
saifuddin jadi menteri

apakah daulah terpendam
akan membenarkan
mat sabu ambil alih rtm
guan eng ambil alih spad
chin tong jaga klia
wan azizah pengerusi mara
juster
disarankan
dari petang jumaat ini
mulakan bercakap benar
mulakan bercakap jujur
kepada pengundi
kepada penyokong
beri tahu 
bahawa
adalah mustahil bagi
pakatan harapan 
untuk menagmbil alih
putrajaya
melalui pilihanraya
dalam sitem yang
dirancang
sistem pemilihan
yang direka oleh
untuk terus memenangkan
 gerombolan
ketuanan melayu

AMIN






-----------------

BUDAYA ORANG ASAL





FACE BOOK


Zainulfaqar Yaacob
15 hrsPenang







-------------------

INI SATU ARAHAN







APA MAKNA

BERITA INI

SILA FAHAMI

MAKNANYA

BN kena menang sekurang-kurangnya 51% undi popular

SHAH ALAM - Barisan Nasional (BN) perlu meraih sekurang-kurangnya 51 peratus undi popular di samping undi elektoral pada PRU14 akan datang untuk terus mentadbir negara dengan mandat kukuh.

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata, langkah itu perlu supaya tidak wujud pertikaian di Dewan Rakyat berhubung parti mana yang lebih layak menubuhkan kerajaan sekaligus memerintah negara.

"Kita semua tahu sistem demokrasi negara adalah parti yang mempunyai majoriti kerusi di Dewan Rakyat (Parlimen), mereka boleh tubuhkan kerajaan (Persekutuan).


BERITA INI

BERI ARAHAN

BERITA INI

BERI TANDA

PADA SPR

GEROMBOLAN

PERLU MENANG

BESAR


-----------------