.

Isnin, 30 Januari 2017

SATU LAGI PROJEK DAPUR JALALAN




SATU PROJEK DAPUR JALANAN
ini projek bahaya..ini dakwah lebih bahaya dari dakwah islamisasi arabisasi...kalo org2 asal dah mahir membaca, dah pandai bahasa inggeris, nnt jheoa tak bole kencing, tak bole tipu..

ulama2 dah tak bole ajar one way tiket nanti kena soal..bayangkan kalo org2 asal dah baca sarawak report, pasti org asal akan tanya..bila PAS nak saman?mungkir janji itu sifat munafik..mcm ne ulama2 islam bole ajar sifat munafik sdgkan ulama juga munafik...namun, bagi gua, ini terbaik..

kesalahan umno adalah memperbodohkan org2 melayu, kesalahan PAS ialah membodoh dan menhududkan org islam melayu..miskin dpt banjir, kaya dpt duit balak, ketua ulama dpt rm90juta...harakah sewakan pejabat, tetiba berkokok seperti ayam jantan mengenai ruu hudud..

kot kuat sekalipun jantannya, yg pasti ekor bergelumang taik yg berharga rm90juta dan wang2 balak yg ditarah..semoga ditahun ayam ini, allah mengayamkan lagi ulama2 balak dan ulama ayam ini.ameeen... on SATU LAGI PROJEK DAPUR JALANAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:50 PM



--------------

DAPUR JALANAN




KEMANA ARAH KITA SEMUA?
merdeka 1957, sekarang 2017 dah 60 tahun. masih perlu dapur jalanan utk warga negara, masih perlu dibantu demi sesuap nasi, perlu bantuan utk tempat tinggal. kenapa mengapa adakah negara ini dayus papa kedana? atau dirompak 60 tahun sampai tiada kesudahan? 

ke mana masa depan anak bangsa ? apa yang menanti semua ? negara menuju kehancuran selagi agama bangsa menjadi pertaruhan, bila kamu akan sedar? agama bangsa hanya modal politik utk pecah belah rakyat, utk kepentingan ekonomi mereka yg berkuasa...

sedih pilu mengenang nasib bangsa yg dijual saban hari demi beberapa pemimpin yang menjadi jalang, lebih teruk dari pelacur jalanan, membawa kekayaan ke luar negara demi perut saku sendiri...semoga kita semua akan sedar setiap manusia dilahirkan berbeza bukan sesuatu yang diinginkan tetapi takdir kurniaan Tuhan...

fikir renung...bukan melayu, bukan cina. bukan india. bukan iban. bukan bidayuh yang jahat, hanya naluri syaitan, nafsu yang menjadikan. mereka jahat, bukan agama sekali pon, on SATU LAGI PROJEK DAPUR JALANAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/30/17





---------------

SATU LAGI PROJEK DAPUR JALANAN







KELAS JATI

ANAK TEMUAN

ORANG ASAL

SATU PROJEK

DAPUR JALANAN 

BERSAMA

KEDAI JALANAN






KELAS JATI 
belajar bersama anak-anak masyarakat orang asal temuan 
di bkt lanjan

setiap sabtu, jam 8.30AM - 11AM 
Sek. Keb. BKT LANJAN

Mahu membantu, menyumbang boleh contact number tertera
Pak Wan
019-267-12- 85





-----------------

PETANG KELMARIN NASI PANGGUNG







NASI PANGGUNG

PETANG 

KELMARIN



YANG DATANG

YANG BUAT AIR

YANG MEMBASUH


TERIMA KASEH



----------------------

LAPORAN AKHBAR JAWA POST INDONESIA







F.B



Sembang depan VVIP dan tetamu mmg lah handal..
HAKIKATNYA satu dunia tahu perangai bini Najib..
"Istri Najib Shopping Pakai Duit Negara
Habis Miliaran untuk Borong Baju dan Perhiasan", JAWA POS, 1 Apr. 2016





































Rahim Salim Boros ke ..habis kan duit rakyat ke ..kencingkan duit rakyat ..APA KORANG BOLEH BUAT ..Tak da SATU PON KUASA UNDANG2 DI MALAYsia yg boleh buat apa2...polis ??? Raja ..pejabat penjegah rasuah...semua TK BOLEHHHH BUAT APA2 PON ...korang meroyan ke bising2 pon.dia tetap BERBELANJA SAKAN.
Kiri Roy Haram jadah punya perempuan. Penghabis duit rkyt. Perbelanjaan Jab kerajaan dikecilkan. Manakala perbelanjaan shopping dibesarkan.
Nani Ekram org mcam ni..klu mati pun.tiada kenangan.....
Kiri Roy Ada juga kenangan Nani Ekram tapi sebagai perompak duir rkyt.
Nani Ekram betul..betul...kiri Roy..

------------

KENALI DIRI MU






SEBELUM PRU14

KENALI 

DIRIMU

KENALI 

MUSUHMU

SERATUS 

PERTEMPURAN

SERATUS 

KEMENANGAN



---------------

JANJI SABAH




 JANJI SABAH
oooiiii melayu..korang taknak belajar ke.....bumiputera sabah dah minoriti...afghanistan musa aman khan yg berkuasa....kepala but7h punya barisan nasional...anak haram.....pukimak. on MELAYU JADI APA NANTI?
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 1/29/17


-------------

MAMPOOOS MELAYU




700 RIBU CINA MALEE
Di City of JeyBee. Bila 700 ribu Cina malee .. 700 ribu ni adalah yg segar bugar, lancau boleh pancot 5 kali semalam dan kayo pulak. Campur dgn yg dah ada .. jumlah bilangan Cina jadik 1.3 juta olang .. manyak ooo. 

Melayu ado hanyo 0.8 juta .. termasuk yg baru pandai nyarap, pondan, papa-kedana, kontol dah abis bateri, monopos, pakai wilcha dan yg nazak. Ya Ampoon .. Ya Ampoon .. Ya Ampoon. Dulu Malikul Sembab jual Tanah Rizab secara kecik-kecik je? on TAK MASUK AKAL
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 1/30/17



---------------

CHINA DATANG MENJAJAH






JANGAN 

BUAT BUAT 

TAK TAHU

APA JADI 

ZIMBABWE

AKHIRNYA 

PAKAI YUAN

JOKOWI TELAH

BATAL PROJEK

CHINA DI PAPUA

SRI LANGKA 

KAUM BURUH

BERTEMPUR

SEMUA KERANA

CHINA DATANG

Sri Lanka protest over Chinese investment turns ugly - BBC News

www.bbc.com/news/world-asia-38541673

Jan 7, 2017 - Clashes erupt in southern Sri Lanka over plans to evict villagers to allow China to build a port.

Sri Lanka: 21 injured, 52 arrested in anti-China investment zone protest

https://asiancorrespondent.com/.../sri-lanka-21-injured-52-arrested-anti-china-investm...

Jan 8, 2017 - Demonstrators react during a clash with police during a protest against the launching of aChinese industrial zone by China Merchants Port ...

Clashes erupt as Sri Lankans protest China port deal - ABC News ...

www.abc.net.au/news/2017-01-07/sri-lankans-protest-china-port-deal/8168110

Jan 7, 2017 - Sri Lankan police use water cannons to try to break up violent clashes between government supporters and villagers marching against what ...

China hanya mahu melabur, kata Zahid

“Ada tuduhan seolah-olah negara China menjajah, membeli maruah orang Malaysia namun tiada ruang untuk itu kerana FDI mereka hanya 3.3%.”


LIHAT

APA ANAK

JAWA LAKUKAN

Indonesia batal bina landasan kereta api laju - Kosmo

kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt...sec...

Translate this page
Sep 5, 2015 - Indonesia batal bina landasan kereta api laju ... JAKARTA – Indonesia bertindak di luar jangkaan dengan membatalkan projek kereta api laju ... Jepun dan China bersaing selama beberapa bulan untuk membina landasan ...

Indonesia batal bina kereta api laju – Sayang Sabah

https://www.sayangsabah.com/indonesia-batal-bina-kereta-api-laju/

Translate this page
Sep 5, 2015 - Indonesia batal bina kereta api laju ... Pembatalan itu juga memberi tamparan kepada Jepun dan China yang ... Bagaimanapun, Ketua Menteri Ekonomi, Darmin Nasution semalam mengumumkan projek itu dibatalkan akibat kos dan pengurusan projek. ... Sabah Manfaatkan Persamaan Dengan China.

Indonesia has cancelled a completely unnecessary $5 billion high ...

qz.com/.../indonesia-has-cancelled-a-completely-unnecessary-5-billion-high-speed-rai...

Sep 3, 2015 - China is Indonesia's largest trade partner, and... ... considering the enormous savings: the high-speed project would have cost about $5 billion.

China's high-speed railway project in Indonesia suspended over ...

www.scmp.com › News › China › Diplomacy & Defence

Jan 27, 2016 - China's joint project to build a high-speed railway in Indonesia has been ... The suddencancellation was believed to be linked to controversy ...

Back on track: China's high-speed railway project in Indonesia to ...

www.scmp.com › News › China › Diplomacy & Defence

Mar 19, 2016 - China is one step closer to resuming building its US$5.1 billion joint-venture high-speed railway project in Indonesia, after it received its ...

----------------