.

Rabu, 6 September 2017

SAKSI KES 1MDB TAKUT - SUPIR MATI DITEMBAK









SIAPA BERI

ARAHAN

TEMBAK

SUPIR PATAIL

Saksi bimbang bantu siasatan jenayah 1MDB, kata FBI

 | September 6, 2017
Saksi bimbang keselamatan diri dan keluarga mereka, menurut dokumen difailkan di mahkamah Los Angeles.






LOS ANGELES: Beberapa individu yang boleh menjadi saksi kepada dakwaan kecurian berbilion dolar melibatkan dana 1MDB tidak berani membantu penyiasat di Amerika Syarikat (AS) kerana bimbang tindakan balas terhadap mereka, menurut Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI).
Individu di “beberapa negara asing” yang kini membantu pihak berkuasa dalam siasatan jenayah bimbang akan keselamatan mereka, manakala sebahagian mereka menganggap adalah terlalu bahaya untuk mereka memberi kerjasama.
Ia merupakan antara kandungan permintaan FBI supaya nama pemberi maklumat mengenai dalang di sebalik konspirasi 1MDB dirahsiakan.
Individu yang sepatutnya bersedia memberikan maklumat berkata mereka bimbang “keselamatan diri dan keluarga mereka”, kata FBI dalam kenyataan difailkan di mahkamah di Los Angeles.
Pada 30 Ogos, media Malaysia melaporkan pemandu kepada Tan Sri Abdul Gani Patail, cedera ditembak, kemungkinan ia suatu amaran kepada bekas peguam negara itu supaya tidak bekerjasama dengan pihak berkuasa AS, menurut FBI.
Gani terlibat dalam siasatan awal terhadap 1MDB, menurut maklumat difailkan FBI.
Siasatan di AS merupakan sebahagian daripada usaha antarabangsa menjejak wang sebanyak AS$6 bilion daripada 1MDB yang dilarikan atau terlibat dalam pengubahan wang haram.
Switzerland, Singapura dan Luxembourg merupakan antara negara yang melakukan siasatan termasuk peranan dimainkan bank dan orang perseorangan.

GANI PATAIL

NAK PECAH 

LUBANG KE?

DULU KEVIN

SEKARANG

SUPIR PULAK

BAHAYA KERJA

DENGAN GANI

KAH KAH KAH

KENA BELI

INSURAN MATI

KAH KAH KAH
---------------------

DITEMBAK DILUAR RUMAH






JENG JENG

INI MAKIN

BERAT MAKIN

MISTRI MAKIN

MENAKUTKAN



Pemandu Gani Patail cedera ditembak di luar rumah

 | August 30, 2017
Polis masih menyiasat identiti dan motif penembak, sama ada mereka hanya menyasarkan mangsa atau bekas peguam negara itu.





PETALING JAYA: Pemandu bekas peguam negara, Tan Sri Abdul Gani Patail cedera ditembak 2 lelaki di halaman rumah sendiri, semalam.
China Press melaporkan kejadian itu berlaku di halaman sebuah rumah teres 2 tingkat di Taman Putra Ampang pada jam 8.30 pagi Selasa.
Mangsa berusia 40 tahun yang bernama Mustafa, baru diambil bekerja sebagai pemandu persendirian Gani sejak Januari lalu.
Difahamkan, mangsa tidak bercadang menjemput majikannya hari ini dan jadualnya pagi itu hanya membabitkan aktiviti persendirian.
Sumber polis yang dipetik akhbar itu berkata, ketika kejadian, mangsa baru membuka pintu pagar rumahnya untuk keluar.

APA MAKNA

SEMUA INI

JENG JENG



--------------

SIAPA BERI ARAHAN BUNUH SUPIR?







SIAPA

FBI dah keluar ayat, ada yang tak berani tampil jadi saksi kes 1mdb sebab takut keselamatan sendiri dan keluarga. Supir selalunya rapat dengan keluarga boss, sebab biasa makan minum di rumah boss. Kerapatan supir memberi 2 kemungkinan. 

TEMBAK

Supir sendiri sedar dan tahu semua cerita yang boss tahu, paling tidak pun supir pegang sampul/fail dokumen yang boss suruh hantar pada seseorang lain. 

SUPIR PATAIL

Atau, supir itu insan paling dekat dengan boss selain ahli keluarga, yang boleh dijadikan tikus makmal dalam ujian kebolehan mengunci mulut pada boss, di rumah atau di jalan mana saja kau boleh dicari dan ditembak sedas dua. 
on SUPIR DITEMBAK MATI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/6/17







-----------------

GADAIKAN TANAH MELAYU




TANAH MELAYU

ya ya ya mudah sangat melayu makan rasuah tuduh cina babi, melayu pegang politik sampai tergadai, terjual terbarai tuduh mamak. apa punya turrr... penjawat awam 95% melayu islang makan rasuah kiri kanan salah kiri salah kanan... semua tau sapa kuat, sapa banyak harta, 

GADAI KE CINA

sapa enjoy de menjoy harta, selagi tak tangkap tak salah apa, najib sapu billion tak salah, guang eng beli banglo murah salah teruih bodoh kah kah melayu susah maju...selagi merah nampak biru, biru nampak hijau, pas tu islang, pkr tu anwar, mampoooossss menataliti kuno...otak fikir sex dan makan saja....kah kah kah on
 DULU KELING - SEKARANG CHINA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/3/17




----------------

MALAM INI DENGAR RADIO BANGSAR







MALAM INI

JAM LAPAN

DENGAR


RADIO BANGSAR

SIARAN TERUS


Forum 'Ubah Kerajaan atau Ubah Anak Muda'

Tarikh : Rabu, 6 September 2017
Masa : 8.30 malam
Tempat : Kelab Bangsar Utama






Ahli panel : Fahmi Fadzil, Dyana Sofea, Syed Saddiq, Syahredzan Johan

Moderator : Quratulain Atiqah

Jom datang! 






-----------------------------

AL-FATIHAH







Al fatihah pada supir yang mati ditembak. Takde pulak nama disiarkan. Tapi pada supir untuk gani patail, semoga cedera cepat pulih dengan sepenuhnya dan dapat membantu polis cam dan tangkap tukang tembak. Dan moga tukang tembak pula kasi bocor sepenuhnya siapa upah dan apa tujuan. Rakyat mahu cerita sebenar 
on SUPIR DITEMBAK MATI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/6/17






--------------------

MALOAN INI PUNYA PASAL






MALAON INI

ADALAH SEBAB

HARGA 

BARANG NAIK

Najib: Kerajaan laksana GST kerana 
wang tak jatuh dari langit
Najib menyifatkan pengurusan belanjawan negara seperti menguruskan perbelanjaan rumah tangga, dan semua wang tidak boleh dibelanjakan bagi 

MALAON INI

CAKAP PADAI

SILA BERITAHU

MAK 

TEMPAYAN

JANGAN 

SEDUT

BERBILION

DUIT RAKYAT


-------------------

MENGENALI TEMPAYAN









NI TEMPAYAN
OOPS... MAAF

INI ROSMAH








INI BETUL
TEMPAYAN


-------------------

PENYAPU BARU







TAHNIAH

TAPI KITA

TUNGGU

APAKAH INI

AUTA KELING

KERANA BARU

MASUK KERJA

KPN Fuzi ikrar teliti kes penculikan Raymond Koh, isu lain

 | September 5, 2017
Ketua polis negara berkata beliau akan bentangkan keutamaannya tidak lama lagi.




CYBERJAYA: Ketua polis negara baharu meminta orang ramai memberikan beliau “sedikit masa” untuk meneliti isu berbangkit, termasuk kehilangan pastor Raymond Koh.
“Kamu perlu berlaku adil. Hari ini hari kedua saya sebagai KPN, jadi saya akan tengok semua perkara,” kata  Mohamad Fuzi Harun kepada pemberita hari ini.
Fuzi, 58, menggantikan Tuan Haji Khalid Abu Bakar yang bersara semalam.

APA BENTUK

HUBUNGAN

HAJI KHALID

DENGAN GOPI

SAMSENG DARI

MEALAKA?

-----------------

DAULAH TERPENDAM BERJAYA






TRUMP DIKEPONG
 DAULAH TERPENDAM BEJAYA

Pada 7 April 2017 yang lalu dunia gempar dengan berita tentera Amerika  telah melancarkan serang roket berpandu terhadap Syria. Presiden Donald Trump telah mengarahkan tentera laut Amerika  dari Laut Tengah untuk melancarkan  tembakan cruise missiles.

Serangan Amerika ini dilakukan kerana dilaporkan  Presiden Bashir al-Assad telah menggunakan  senjata kimia untuk menyerang musuh politiknya.

Penggunaan senjata kimia oleh Bashar walau pun tidak ada bukti yang kukuh telah dijadikan alasan oleh Trump untuk membuktikan ‘ kejantanan ‘ Amerika. Menurut Trump rejim Bashar telah melintasi ‘ garis merah’.  

Untuk memahami dengan tuntas apa yang sedang berlaku dalam dunia hari ini kita semua memerlukan pencerahan.  Tanpa pencerahan mustahil kita dapat memahami babak  babak yang sedang bergerak dihadapan mata kita.

Babak-babak ini memiliki latar dan sejarah. Wujud sebab musabab. Dalam politik - apa sahaja yang berlaku - semua nya diatur dan disusun. Dalam politk tidak ada pekara berlaku secara tak sengaja. Atau berlaku tanpa dirancang.  Atau berlaku dengan sendiri.

Justeru apabila Trump melancarkan serangan peluru berpandu terhadap Syria semuanya telah dirancang. Semuanya telah diatur. Tentera laut Amerika hanya menerima perentah dari Panglima Agong Tentera Amerika - Donald Trump.

Perentah dari Presiden Trump ini juga ada latar dan ada sejarah. Justeru untuk kita memahami apa yang sedang berlaku kita juga wajib mengetahui latar dan sejarah untuk memahami kenapa Trump menyerang Syria.

Tentera darat, tentera laut atau tentera udara Amerika diPanglimakan oleh Presiden Amerika. Sebenarnya dibelakang Panglima ini ada lagi kuasa. Kuasa yang lebih berkuasa. Kuasa inilah yang mewujudkan dasar. Kuasa inilah yang melakar garis  politik Amerika. Kuasa ini memiliki kuasa yang lebih  dari  yang berkuasa.  Kuasa ini bergerak dibelakang tabir.

Inilah kuasa yang dikenali  sebagai  Deep State  atau Daulah Terpendam. Untuk memahami dunia politik kontemperori adalah wajib untuk kita semua memahami apa itu daulah terpendam. 

Kita dapat melihat kuasa ‘ daulah terbuka’ dan memahami dari  mana ianya muncul. Kita melihat sosok Perdana Menteri, sosok para Menteri, Ketua Menteri atau para Yang Berhormat. Mereka ini diundi untuk mendapat kuasa.  Mereka membuat undang-undang dan akta melalui Parlimen. 

Hukum hakam yang mereka buat di Parlimen akan dijalankan oleh jentera daulah.

Polis, askar, mahkamah, penjawat awam - ini adalah contoh jentera daulah. Kita tahu siapa jadi kepala dan siapa jadi ekor. Kita mengenali mereka semua. Mereka boleh dipakai, boleh ditemu bual oleh media dan mereka boleh ditamatkan khidmat.

Ini berbeza dengan daulah terpendam. Kita  tidak mengenali siapa mereka. Sosok sosok daulah terpendam semua halimunan. Siapa mereka tidak diketahui. Lebih tepat daulah terpedam ini wujud saperti konsep - wujud tapi tidak dapat dilihat.

Daulah Terpendam bersangkut rapat malah lahir dari budaya rahsia. Ianya wujud kerana menjalankan rahsia kerajaan. Ianya bersangkutan dengan risikan, intel, siasatan sulit dan kerja-kerja politik yang diluar mata kasar.

Hakikatnya semua kerajaan memiliki Deep State. Daulah terpendam ini adalah cabang pentabiran negara yang wujud  tapi halimunan. Ianya bebas dari badan eksekutif. Dengan bujet yang tidak pernah diketahui.  Wujudiah lembaga ini tidak diketahui oleh parlimen atau kongres. Malah tidak diketahui siapa kepala dan siapa ekor.

Dari tugasan awal untuk risikan dan kerja-kerja  sulit ‘bawah tanah’ kini di Amerika daulah terpendam telah ikat berikat dengan kepentingan  bank, gedung perniagaan dan industri senjata. Hakikatnya  daulah terpendam menjadi badan/lembaga yang menjalankan dasar negara dari belakang tabir.

Kali pertama ‘pekara pengaruh’ daulah terpendam ini dilaporkan secara terbuka pada tahun 1961. Dalam ucapan akhirnya kepada rakyat Amerika sebelum berundur, Presiden Einshenhower telah memberi ingatan kepada rakyat Amerika tentang kuasa gedong senjata - military industrial complex. Menurut Presiden ini pengaruh industri senjata ini semakin meluas  dan mempengaruhi arus politik dan pentabiran Amerika.

Presiden ke 34 Amerika ini tahu jelas  tentang amaran beliau kepada rakyat Amerika. Presiden ini adalah bekas seorang Jeneral sebelum menceburi politik.

Peranan daulah terpendam sekali lagi timbul dalam trajedi pembunuhan J.F. Kennedy pada tahun 1963. Pelbagai teori muncul. Yang paling afdal hingga ke hari ini ialah bagaimana daulah terpendam telah menamatkan JFK kerana Presiden ini enggan menyerang Cuba - musuh Amerika.

Peranan daulah terpendam juga muncul dalam ledakan WTC pada 11 September 2001. Hingga ke hari ini ledakan 9/11 masih ramai lagi  warga Amerika yang percaya semua ini  kerja ‘orang dalam’ dari daulah terpendam. Dari pungutan suara awalan hampir 45% warga Ameriac mahu kes 9/11 ini dibuka  dan disiasat sekali lagi.

Kini kita kembali kepada Presiden Trump yang sedang bertempur dengan daulah terpendam.  Serangan peluru berpandu keatas Syria itu dilakukan  kerana Trump ingin membuktikan bahwa  bukan  dia  bukan ‘sahabat Rusia’ jauh sekali dibawah telunjuk Putin. 

Serangan itu untuk membutikan bahawa Trump mendahului kepentingan Amerika. Trump juga ingin memberitahu  ‘ gerombolan’ daulah terpendam bahawa dia bukan ‘anak butir  Putin atau dia budak suruhan Rusia’.

Serangan peluru berpandu Trump terhadap Bashar ini membuktikan bahawa  daulah terpendam telah berjaya membawa Trump ‘ ke jalan yang benar’. Budak degil Trump telah dipulas telinga dan kini menurut kata.

Daulah terpendam Amerika  melihat sesiapa sahaja yang cuba berbaik-baik dengan Rusia sebagai murtad.  Trump pada awalnya telah dilihat malah memiliki niat untuk berbaik-baik dengan Rusia.

Ketika berkempen - sebelum menang - Trump telah menyuarakan bahawa adalah lojik untuk Amerika mengendur sekatan ekonomi terhadap Rusia. Malah adalah molek untuk Amerika dan Rusia menjadi rakan perniagaan. Dari segi pandangan Trump seorang ahli perniagaan - berbaik dengan Rusia -  masuk akal. 

Ketika Trump membuat ucapan sademikian elit media dan elit politik Washington DC  tidak ambil pot. Mereka memperlekeh Trump. Mereka  amat yakin bahawa Hillary akan berpindah ke  Rumah Puteh.

Harapan gerombolan  anti-Trump ini meleset. Lalu mereka berkumpul dan memulakan serangan scara teratur dan tersusun. Serangan bertubi-tubi ini menjadikan  kabinet Trump kelam kabut. Ianya juga menjadikan Presiden sendiri gelabah.

Pada bulan Julai yang lalu Kongress telah berjaya meluluskan satu resolusi memperketat sekatan ekonomi terhadap Rusia.  Presiden Trump tidak ada pilihan. Dirinya telah masuk dalam ‘raga’ daulah terpendam. Maka pada 2 Ogos 2017 yang lalu resolusi ini menjadi undang-undang.  Resolusi ini juga telah menafikan hak Presiden Amerika untuk mencair atau memansuhkan sekatan yang amat ketat ini.

Rakan perniagaan Amerika di Eropah saperti German dan Kesatuan Eropah merasa kecewa. Mereka berniaga dengan Rusia. Malah German membeli bahan  bakar dari Rusia. Sepanyol dan Itali mengekspot sayur dan buah kepada Rusia.

Apa sebenarnya yang berlaku.

Setiap daulah memerlukan musuh. Ini hukum politik. Musuh politik digunakan untuk mengolah persetujuan orang ramai. Musuh politik  diwujudkan bertujuan untuk mencari sokongan.

Di Amerika pun sama. Malah sebagai sebuah empire Pax Americana memerlukan musuh yang jelas. Pada satu ketika dahulu Amerika memusuhi  negara sosialis dan  gerakan komunis dan gerakan kiri kaum buruh. Alasan Amerika ialah gerakan sosialis dan komunis bercanggah dengan kebebasan dan demokrasi.

Sebenarnya kebebasan dan demokrasi ini hanyalah gula-gula.  Yang menaburkan gula-gula ini adalah daulah terpendam. Daulah terpendam di Amerika kini mewakili kepentingan  bank, kepentingan Walls Street, kepentingan kilang senjata, kepentingan syarikat perubatan, kepentingan kaum pemodal antrabangsa - hakikatnya daulah terpendam  mewakili kepentingan  sistem ekonomi kapitalis.

Dalam kes Amerika Sarekat - daulah terpedam mewakili kepentingan Pax Americana. Mewakili kepentingan kuasa imperialis Amerika yang mencengkam dunia kita hari ini.

Dalam sistem ekonomi kapitalis, dalam falsafah kuasa imperial melawan musuh adalah wajib.  Jika musuh tidak wujud maka adalah tugas daulah terpendam mewujudkan musuh. 

Justeru sesudah kaum sosialis dan kaum kiri dicap sebagai musuh kini buat sementara Islam pula dijadikan musuh.   Islam dan keganasan kini menjadi musuh baru Pax Americana. 

Amat menjolok mata apabila Islam dijadikan musuh kerana yang memberi dana , yang memberi latihan  ketenteraan dan yang memberi senjata kepada pengganas Arab/Islam ialah Amerika sendiri.

Malah dunia tahu 19  orang  Jantan Arab yang menyerang WTC pada 9/11 adalah warga Saudi Arabia. Negara Saudi ini  adalah sarang  pengganas. Saudi juga menyokong segala bentuk  kumpulan pengganas atas nama Islam. Tetapi Saudi tidak  pernah mendapat kritikan dari Amerika.

Jika seorang pelajar telah penjara di Pulau Maldives maka Amerika dan segala jenis NGO termasuk Amnesty International akan heboh. Tetapi apabila setiap hari Jumaat ada  kepala dipenggal dihadapan Masjid di Jeddah tidak ada suara banthan terdengar.

Ini bukan bermakna Saudi itu adalah sebahagian dari daulah terpendam Amerika. Apa yang dimaksudkan ialah  kita melihat bagaimana daulah terpendam  Amerika merancang dan menggunakan   Islam. Ini juga bermakna idealoji Islam Saudi itu amat bersesuaian untuk kepentingan daulah terpendam Amerika

Kini Trump telah tunduk kepada daulah terpendam. Hari ini Rusia masih lagi dinobatkan sebagai musuh utama Amerika.  Musuh Amerika ditambah pula dengan Korea Utara, China dan Iran. Negara-negara ini wajib dijadikan  musuh rakyat dunia mengikut istilah Pax Americana.

Hasilnya -  semua pemilik kilang senjata, pembuat dan pengespot  senjata  terus tersenyum berjalan ke bank. Kilang mereka akan terus beroperasi  membuat senjata-senjata baru untuk melawan musuh Amerika.

Bagaimana pula negara lain? Bagaimana dengan Malaysia - apa hubungan daulah terpendam Amerika dengan Malaysia.   Diberitakan Najib akan berjumpa Trump. Apa maknanya ini? Apakah ini kerja daulah terpendam? Tunggu minggu hadapan. (tt)


NOTA
tulisan ini telah disiarkan
dalam SUARA KEADILAN
sesiapa ingin melanggan 
akhbar mingguan ini
sila pukul talipon
03-92-21-10-45




--------------------

BIK MAMA MACAM TEMPAYAN










SELAGI NAJIB

BERKUASA

NILAI RINGGIT

TERUS JATUH




Ketirisan ekonomi ibarat tempayan bocor, tetap akan bocor walau ada GST

Kerajaan Barisan Nasional (BN) sebenarnya menjadi punca kepada ketirisan ekonomi negara hari ini kerana kegagalan tadbirurus negara hingga kerajaan terpaksa melaksanakan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) kepada rakyat, demikian pandangan  ahli Majlis Setiausaha Pakatan Harapan hari ini.
Majlis Setiausaha  Pakatan Harapan hari ini membincangkan beberapa perkara antaranya sebulat suara mengecam kenyataan di buat oleh Najib selaku Menteri Kewangan semalam, bahawa bagi mengukuhkan ekonomi negara antaranya pelaksanaan GST ke atas rakyat negara ini.
KAH KAH KAH

BIK MAMAI

SLIM MACAM 

TEMPAYAN

KAH KAH KAH 

TAK BOCOR

SEDUT DUIT

RAKYAT

TAK BERHENTI

KAH KAH KAH


---------------

SUPIR DITEMBAK MATI





JENG JENG

SIAPA TEMBAK

PEMANDU

GHANI PATAIL

SIAPA BERI

ARAHAN

BUNUH

SUPIR INI?

Pemandu Gani Patail cedera ditembak di luar rumah | Free Malaysia ...

www.freemalaysiatoday.com/.../pemandu-gani-patail-cedera-ditem...
Translate this page
7 days ago - PETALING JAYA: Pemandu bekas peguam negara, Tan Sri Abdul Gani Patail cederaditembak 2 lelaki di halaman rumah sendiri, semalam.

Pemandu Gani Patail cedera ditembak di luar rumah - MSN.com

www.msn.com/.../pemandu-gani-patail...ditembak.../ar-AAqXwRR...
Translate this page
7 days ago - Provided by MToday News Sdn Bhd gan PETALING JAYA: Pemandu bekas peguam negara, Tan Sri Abdul Gani Patail cedera ditembak 2 ...

Pemandu Gani Patail cedera ditembak | Malaysia Outlook

www.malaysiaoutlook.com/pemandu-gani-patail-cedera-ditembak/
Translate this page
7 days ago - PETALING JAYA: Seorang pemandu persendirian cedera ditembak oleh ... pemandubekas peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail dihampir.

Pemandu Gani Patail Cedera Ditembak Di Luar Rumah - Babab.Net

babab.net › 2017/8 › artikel
Translate this page
7 days ago - Pemandu bekas peguam negara Tan Sri Abdul Gani Patail cedera ditembak ... Polis Bukit Aman Mati Ditembak Ketika Berbual Suspek Panjat ...

Pemandu Gani Patail ditembak, polis masih siasat ... - Malay Mail Online

m.themalaymailonline.com/.../pemandu-gani-patail-ditembak-polis...
Translate this page
7 days ago - Polis Ampang masih menyiasat motif kejadian pemandu kepada Tan Sri Gani Patail ditembak. ― Paparan sktin GoogleAMPANG, 30 Ogos ...
JENG JENG

APA PERANAN

GHANI PATAIL

DENGAN KES

1MDB

JENG JENG


-------------------