.

Rabu, 29 Jun 2016

SILA FIKIRKAN



SILA FIKIR

SILA RENUNG

SAJE TAYANG

JANGAN MARAH
Thiam Kah Meng Sbb dapat dedak.
LikeReply152 mins
Khaliquzzama Bin Abdul Rauff Barisan pemimpin laknat.
LikeReply37 mins
Abdul Latif Satu parti dipimpin oleh ulamak tersohor ,satu lagi dipimpin oleh Mat Sabu. Kalau tu pun tak faham lg tak tau la.


-------------

AL-FATIHAH




AL- FATIHAH\

41 killed in suicide attack at Istanbul airport

ISTANBUL — At least 41 people died and dozens more were injured late Tuesday after three suspected Islamic State terrorists blew themselves up at Ataturk International Airport, according to Turkish officials.
Turkish Prime Minister Binali Yildirim said three suicide bombers were responsible for the attack and all initial indications suggest the Islamic State group was behind it.
He said the attackers arrived at the airport in a taxi and blew themselves up aft


------------

SELAMAT BERBUKA







SELAMAT 

BERBUKA

hari ini kuala lumpur panas
tadi gua di putrajaya
terasa panas 

gua tak ada apa spesial
hanya tunggu raya
hari ini pun gua
panaskan makanan kelmarin

gua ada buah perah
gua ada petai
biskut dan keju
macam berbuka petang kelmarin
kah kah kah


spesial hari ini
hanya untuk jai dan ezi
gua buka satu tin
makanan spesial
nak beri tahu mereka
gua ada good news dari mahkamah

RAYA KITA

BILA?






------------

KES BELUM SELESAI



BERIMANLAH
Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kepada Al Qur'an yang diturunkan Allah", mereka berkata: "Kami hanya beriman kepada apa yang diturunkan kepada kami". Dan mereka kafir kepada Al Qur'an yang diturunkan sesudahnya, sedang Al Qur'an itu adalah (Kitab) yang hak; yang membenarkan apa yang ada pada mereka. Katakanlah: "Mengapa kamu dahulu membunuh nabi-nabi Allah jika benar kamu orang-orang yang beriman?" 


Katakanlah: "Taatilah Allah dan Rasul-Nya; jika kamu berpaling, maka sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang kafir". kalu tak beriman denagn Quran nak pangge apa pulak? Allah pun pangge kapir ada pulak manusia nak tunjuk pandai tak boleh pangge kapir mana belajar mari bukan Islam sama lah kapir orang Islam pun boleh jadi kapir tau tak??? on MEMBACA IMEJ GUNA SEMIOTIK
Anonymous
on 6/28/16

PETUNJUK
Muga muga Allah beri petunjuk di jalan yg di rehdoei. on MEMBACA IMEJ GUNA SEMIOTIK
Anonymous
on 6/28/16

PERLAHANKAN SPEAKER MASA AZAN
Muka mcm ni... Cubo ko suruh perlahankan volume speaker tu masa azan.. Dia akan kumpulkan semua bala tentera.. Mengangkat pedang dan memfisbililahkan dirinya dan pedangnya agar mati syahid... Padahal.. Suruh kurang 5 point je volume tu ....dia takan fikir banyak punya.. Sebab ruang diantara telinga dio.. Cuma ada ball barring...kakakkakakaka.....patutlah SOMPLAK..... PUIK... INI MUKA MOTHER FUCKER KATA ORANG AUSTRALIA.... KAKAKAKKAKAKAKA on MEMBACA IMEJ GUNA SEMIOTIK
DIDI KOTA BELUD
on 6/28/16

MATA KECIK
Muka dililit daging- mufti ni bukan saja cukup makan malah makan berlebih lebihan hingga muka berbonggol bonggol mcm belakang unta. Mungkin terlebih makan sebab selaku iring alsultan melantak makan besar. Tidak suka berlapar, rezeki dari Ilahi berdosa ditolak katanya. Hidung kembang dan lebar - pandai cari makan dgn cara belit belit dan putar putar. 

Mata kecik warna kuning dan mulut kecik - suka tido, ntah la samada mufti ni rajin buat kuliah agama atau tidak, mulut mcm tu org malas bercakap. Bercakap bila boss suruh saja. Muka hitam berjeragat - jarang berwuduk, suka bertayamum sapu debu di muka. Efek kolesterol juga kelihatan di muka kesan tabiat makan yg buruk. Telinga dan cuping besar - pekak badak, hanya dengar cakap/arahan boss saja. Misai jarang - keturunan jawa mungkin. Muka sembab - kaki tido. Hanya bangun bila boss panggil. Kalau org bawahan yg panggil dia akan melenting marah sebab tidur diganggu. Secara keseluruhan, muka mcm ni gila harta dunia. Minat mercedes benz, on DARI ILMU SEMIOTIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/28/16

KOMPENI
Anjing kompeni on DARI ILMU SEMIOTIK
ampel70
on 6/28/16



PUASA NI
KAH.. KAH.. KAH.. No komen la TT. aku puasa ni... nanti kurang pahala puasa aku tahun ni takut kena isi borang baru untuk qada puasa. apa la lu TT! Aku tengok gambar tu pun aku dah nak rasa lain macam. on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
on 6/28/16




--------

DEMO JUMAAT INI






JUMAAT INI 

DEMO

ANTI ISRAEL


KUMPUL  


MASJID 

TABUNG HAJI







































------------

TADI KAMI BUAT SEJARAH













BARU PULANG

DARI 

MAHKAMAH

PERSEKUTUAN

PUTRAJAYA



KES SAMAN KERAJAAN
kes baru selesai
kes panjang 12 tahun
baru selesai tengah hari ini
ustaz badrul, pak din, pak abu tian dan gua
pada 4 april 2001 ditangakp oleh polis
di tahan dibawah ISA
norian mai ketua polis
buat kesah bohong 
menuduh kami pengganas
ini untuk mengolah persetujuan rakyat
agar kami halal di ISAKAN


LAWAN DALAM PENJARA
ketika kami dalam penjara
kaum keluraga kami lawan keputusan
penangkapan kami

awalnya kami 10 orang
termasuk ezam, lokman,
ghani harun, gobala , raja petra
mereka tarik diri tinggal kami 5 orang
yang setia pada garis reformasi

penangkapan kami telah dibuktikan
oleh mahkamah persekutuan
sebagai MALA FIDE atau BERNIAT JAHAT
maka pada tahunn 2005
satelah kami keluar darai tahanan KAMUNTING
kami mula kan kes saman NORIAN MAI

mahkahamh tinggi 
telah memberi kami pampasan
kerajaan merayu menolak
jumlah pampasan tersebut

lalu kes ini dibawa sekali lagi
ke MAHKAMAH PERSEKETUAN
untuk didengari oleh 5 hakim


hujah kerajaan pampasan ini terlalu banyak
wajib dikurangkan lagi
ini pun telah dikurangkan dalam
mahkamah tinggi

pagi tadi pada jam 12.13 mula bicara
hampir satu jam bicara

pendakwa buka mulut dulu
kemudian pihak kami

KEPUTUSAN
mahkamah persekutuan
menolak rayuan kerajaan
ertinya kami menang
pampasan kami tidak digangggu


MENANG
kemenangan ini untuk semua
bekas tahanan ISA
untuk semua yang pernah ditahan
di bawah ISA
inilah kemenangan untuk mereka
puluhan ribu warga yang telah
melalui apa yang kami
kami 5 orang hanya simbolik
untuk puluhan ribu yang pernah
di tahan diseksa di hina
semasa dalam ISA

TERIMA KASEH
puluhan ribu kawan kawan
yang membantu
yang memberi kami semangat
mereka ini adalah pejuang anti -ISA
tanpa mereka mustahil kami teguh berjuang

pada kaum keluarga
yang sedih 
yang sama berkorban
yang juga merasakan seksaan ISA
kerana anak menantu ayah
suami abang ditahan di kamunting

kepada PEGUAM peguam
yang saban minggu datang membantu
yang berkorban tanpa mengira masa
tanpa menerima bayaran

kepada NGO
yang tegak teguh berdiri
melawan kezaliman 
melawan ISA

terima kaseh terima kaseh


BULAN PUASA

BERSEJARAH



---------

DUIT ZAKAT BERTAMBAH






F.BOOK


SEDARKAH ANDA... SETIAP TAHUN kutipan zakat seluruh negara cecah bilion2 ringgit..
2014: RM2.45 bilion
2013: RM2.26 bilion
2012: RM1.92 bilion
2011: RM1.63 bilion
2010: RM1.36 bilion
2009: RM1.19 bilion
2008: RM1.04 bilion
(Sumber: Jabatan, Wakaf, Zakat dan Haji (JAWHAR))
TETAPI KENAPA jumlah penerima zakat kian bertambah ??
NAMPAK TAK !!!




--------------

MINTA SEMUA BERTENANG



SEMUA BERTENANG
minta sume bertenang..nape sume nak marahkan mufti. ni la akibat bila kita memandang mufti sebagai icon suci agama.sedarlah, hanifah, maliki, hambali, syafiee tidak menerima jawatan2 dlm kerajaan samada qadi ataupun mufti.

penolakkan ini menyebakan mereka dihukum oleh penguasa ISLAM.yea tuan2, penguasa ISLAM juga yg menghukum ketua2 mazhab.yg menerima jawatan kerajaan adalah anak2 murid mereka TETAPI bukan empunya diri. oleh itu kenapa mufti dipandang sebagai icon yg suci bersih.

muhammad bukan mufti, muhammad adalah nabi. nabi yang melawan kezaliman peguasa2 mekah. so jgn ingat yg dok mekah tu semuanya org2 suci.dimekah ada abu jahal, dimekah ada al saudi yg sedang dan berterusan membunuh warga yemen.dimekah ada syaitan kecil, syaitan besar dan syaitan sederhana. dimekah ada peragut..sume ini pernah berlaku dimekah.sesapa yg biasa tinggal di arab akan tahu, bahawa org2 mekah biasanya kasar.nabi org mekah.dan org madinah itu terkenal dgn sifat lemah lembut..tetapi org2 madinah asalnya on PEMBACA JANGAN BUAT KERJA KURANG SOPAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/27/16



-----------

LETAK JAWATAN




Lima Ketua Umno Cawangan Pagoh letak jawatan

Lima Ketua Umno Cawangan Pagoh letak jawatan
Mohd Solihan membakar kemeja Umno sebagai 
tanda protes terhadap keputusan parti berkenaan 
yang melucutkan keahlian Muhyiddin baru-baru ini. -

PAGOH - Lima ketua Umno Cawangan Pagoh meletakkan jawatan berkuat kuasa serta-merta ekoran kecewa dengan keputusan Majlis Tertinggi (MT) Umno yang melucutkan keahlian  Muhyiddin Yassin daripada parti berkenaan baru-baru in

BRO

LETAK JAWATAN

BAKAR BAJU

TAK ADA GUNA

KALAU MARAH

TURUN DEMO

------------

DAH SAMPAI MAHKAMAH






GUA DAH 

SAMPAI

MAHKAMAH

RAYUAN

PUTRAJAYA

TAIKO BESAR KE?



SIAPA INI

NAMA X SEBUT

MUKA X NAMPAK

HEBAT SUNGGUH

TAIKO BESAR?

TAN SERI KE?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

Pengerusi NGO disambung reman sehingga Khamis

Wang perlindungan: Pengerusi NGO direman

KUALA LUMPUR - Tempoh reman pengerusi sebuah badan kerajaan (NGO) berkaitan pencegahan jenayah dan pemandunya seorang lelaki warga India, dilanjutkan sehingga Khamis ini bagi membolehkan pihak polis melengkapkan siasatan kes peras ugut.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, i Mohmad Salleh ketika dihubungi Bernama mengesahkan perkara berkenaan.

Pada 22 Jun lepas, mereka ditahan polis berdekatan Plaza Tol Nilai kerana dipercayai melakukan ugutan jenayah dan peras ugut.

Menurut laporan portal berita, pengerusi NGO bergelar berumur 32 tahun itu yang tinggal di Kajang, ditahan oleh pasukan Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat Bukit Aman, sebaik menerima wang perlindungan RM25,000 daripada pengadu, seorang pengusaha perjudian haram berumur 38 tahun.

Menurut laporan itu, dalam tangkapan pukul 10.50 malam itu, polis turut menemukan wang tunai RM16,080 di dalam kereta suspek. - Bernama


KAH KAH KAH




------------

KE MANA HILANGNYA DUIT ZAKAT




DUIT ZAKAT
Banyak mana nak pungut duit zakat? Apakah nak dijadikan khazanah negara? Yang penting ialah kualiti pengurusan zakat itu agar disampaikan kepada yang memerlukan. Jangan asyik nak pamerkan pemberian berapa sumbangan kepada orang ini atau orang itu. Jagalah juga maruah dan keaiban seseorang. Mereka bukan bahan eksibisi untuk diumum berapa yang mereka dapat. Banyak sangat songeh dan kerenah pengurusan dalam mengagihkkan duit zakat.

 Duit zakat bukan diamanahkan untuk buat pelaburan cari untung tambah untung sedangkan nasib sebahagian umat terabai begitu saja tanpa pembelaan yang nyata. Turunlah sejauh ceruk rantau agar lebih mengetahui isi hati mereka yang amat memerlukan. Jangan harap kepada wakil sahaja! Tak mustahil wakil banyak juga selekuhnhya, tidak terkecuali orang-orang dalam. kalau tidak mana boleh timbul cerita lesapnya duit zakat sehingga berjuta. on DUIT ZAKAT HILANG
Publish | Delete | Spam
arai
on 6/27/16



---------