.

Ahad, 6 Disember 2015

RAKYAT MENUNGGU







APA AGAKNYA

DiA NAK

CAKAP?


Pesanan pra-AGM Umno Muhyiddin di KL esok

Ketika peluangnya untuk bercakap kepada perwakilan tenggelam timbul, Timbalan Presiden Umno Muhyiddin Yassin kini mempunyai jalan lain.
Beliau dijadual akan bercakap kepada penyokongnya di pentas terbuka di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru, Kuala Lumpur, pada jam 8.30 malam esok – sehari sebelum perhimpunan agung Umno 2015.

KAH KAH KAH
woit
apa agaknya isi ucapan?
apa agaknya dia nak royak?
apa muhyiddin nak labon?
kah kah kah
semua menunggu
kah kah kah
jamin potomg stim
atau 
jamin tak potong stim
kah kah kah

APA APA APA

---------------

TOK PENGHULU PUTAR ALAM







LAGi

PUTAR ALAM



KOMENTAR
kita bukan dizaman kuno
bukan dizaman lama
bukan zaman abu nawas
sekarang wujud sistem moden
wujud pentabiran moden

ini kenyataan kelentong
nak tarik hati mak cik felda
nak putar alam
bila rakyat makin tak suka
lagi banyak kenyataan
putar alam ini keluar
tak caya tunggu


Ku Nan mahu dianggap “ketua kampung” bukan menteri

PETALING JAYA: Menteri Wilayah Persekutuan,  Tengku Adnan Tengku Mansor mahu dianggap sebagai ketua kampung, bukannya seorang menteri.
Katanya, melalui pendekatan itu, warga kota bebas bertemu dengannya dan segala permasalahan dapat diselesaikan segera.
“Kalau ada masalah beritahu kepada saya sebagai ketua kampung, datang jumpa saya. Boleh jumpa ketua kampung dan kita akan selesaikan masalah.
“Buat kerja beritahu saya juga supaya dia saya arahkan untuk laksanakan kerja dia dengan penuh amanah,” katanya yang dipetik daripada portal BNBBC.

KAH KAH KAH
woit
putar putar lagi
kelentong kelentong lagi
tipu tipu lagi
kesihan mak cik felda
nak jumpa tok pengulu susah
nak jumpa munkee lagi susah
bagilah nasib mak cik felda
siang ditipu munkee
malam di tipu tivi
kah kah kah

PUTAR LAGi


------------

KERAJAAN TAK ADA DUIT






BERiTA PALAT

UNTUK

MAT MOTO



Motorcyclists may have to pay toll

KUALA LUMPUR, Nov 14 — Putrajaya is considering toll charges for motorcyclists nationwide and studying the feasibility of constructing bike lanes on highways.
Nanyang Siang Pau quoted Works Minister Datuk Fadillah Yusof as saying that a special committee would study the proposal.
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/motorcyclists-may-have-to-pay-toll#sthash.LG8197tr.MqKz4hSC.dpuf


GUA BILANG

LU TAK CAYA

GAMIN AB
i

SEN 



------------

RAJO TETAP RAJO








RAJO TETAP RAJO
Dulu aku tengok susah sangat Chedet kurangkan kuasa Rajo. Tapi Najib dengan bantuan konsultan yahudi dan bomoh suaminya, Najib tampak gitu licin gayanya untuk rampas kuasa Rajo. Chedet sempat juga menyatakan rasa risau nya dgn kuasa Rajo yg dah boleng ini, jika pembangkang memerintah nanti. 

Chedet tok sah risau la .. al der while .. walaupun Melayu ada sepuloh Rajo, tapi Melayu tetap cam tu jugak, duduk nombor tigo bawah celah kangkang Chino dan Koling dan Omputih. Malah siap ada Tengku Wong lagi .. malah toke besar macam YTL dan gengnya pon berlagak macam Rajo. 

Jadi toksah risau la samoado Rajo kurang ko, dirampeh ko kuaso dio .. Rajo totap Rajo, yg ponting Rajo kotuo igamo, Rajo minat pado pompuan antarobangso .. aku kepingin juga nak nengok pemaisuri negro, asik pemaisuri omputih jo. on YA AMPOOON YA MAULANA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 12/6/15


----------------

NAJIB PAKAI TRIK LAMA







WANiTA

GEROMBOLAN

YANG CAKAP



Najib sengaja pilih hari terakhir sidang dewan?

SHAH ALAM – Najib Razak didakwa sengaja memilih untuk menjelaskan isu RM2.6 bilion pada hari terakhir sidang Dewan Rakyat bagi mengelak dipersoal oleh pembangkang.

Bekas Ketua Wanita Umno Bahagian Gopeng,  Hamidah Osman berkata, ia merupakan sebahagian daripada taktik Najib daripada terus ‘diserang’ dengan isu tersebut.

“Itu taktik beliau untuk meredakan isu tersebut daripada pertikaian hebat pembangkang. Dan kalau hanya itulah jawapan yang kami (rakyat) terima, kami memang hampa.
“Seluruh dunia sudah tahu isu RM 2.6 bilion, beliau tidak boleh mempersendakan kami sebegini,” katanya kepada Sinar Online, hari ini


KAH KAH KAH
woit
ini bukan fitnah
ini bukan tohmah
ini bukan kabar angin
ini bukan suara pakatan
ini kenyataan dari mulut
wanita gerombolan sendiri
kah kah kah
pahlawan bugis ditekan
pahlawan bugis ditibai
kah kah kah
dimana akhirnya?

TIBAi LAGi


--------------

NAJIB HILANG MENGHILANG








PAHLAWAN 

BUGiS LARi


KECUT TELO


Pembangkang ejek Najib: Awak kat mana?

Pemimpin pembangkang hari ini mengejek perdana menteri kerana gagal menerangkan sendiri berhubung dana RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya.
Naib Presiden PKR Rafizi Ramli berkata semalam satu Malaysia menanti “pahlawan Bugis” menerangkan berhubung dana itu di parlimen seperti dijanjikan
“Malangnya pahlawan Bugis bersembunyi di belakang timbalan perdana menteri dan penerangan hanya tiga minit.
“Kita masih tidak tahu siapa penderma RM2.6 bilion itu,” katanya yang menggunakan hashtag‪#‎ManaRM2600juta dan ‪#‎awakkatmanaawakawakkatmana‬ di Facebook beliau.
“Awak kat mana” sebuah ungkapan popular yang menjadi sebahagian daripada lirik nyanyian penyanyi kelahiran Singapura Taufik Batisah.


KAH KAH KAH
woit
mana hilang pahlwan bugis
mana menyorok?
celah mana tersimpan?
bawah kangkang sapa?
kah kah kah
cakap berdekah dekah
tahik sudah merekah
kah kah kah

TAHiK MEREKAH


------------

AL-FATIHAH







Tunku Laksamana Johor mangkat
Tunku Laksamana Johor, Tunku Abdul Jalil Sultan Ibrahim, mangkat awal malam ini di Hospital Sultanah Aminah, Johor Baru.
 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tunku-laksamana-johor-mangkat#sthash.zQcmpZr8.dpuf



---------------

LANUN AL-BUGIA HILANG







NAJiB

AWAK DiMANA?



Awak kat mana?, Rafizi soal Najib

Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli hari ini bertanya "awak kat mana?" kepada Najib Razak merujuk kepada lirik lagu popular Singapura disebabkan kegagalan perdana menteri hadir di Parlimen semalam untuk memberikan jawapan kepada kontroversi derma RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya. 
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/awak-kat-mana-rafizi-soal-najib#sthash.1zrR8b82.dpuf

YA AMPOOON YA MAULANA






SIAPA JADi

AGONG NANTi?

Mahathir: Najib rampas kuasa Agong, raja

Rang undang-undang baru dilulus mungkin diguna pembangkang jika mereka menguasai Putrajaya nanti

Tindakan Dewan Rakyat meluluskan rang undang-undang Majlis Keselamatan Negara (MKN) akan merampas kuasa Yang Dipertuan Agong, dakwa bekas Perdana Menteri  Mahathir Mohamad.
Akta itu juga, kata Mahathir, MKN juga akan memberi kuasa mutlak kepada Najib Razak selain mengurangkan kuasa raja-raja.
“Kuasa Agong sekarang telah dipindahkan kepada Najib.

KAH KAH KAH
woit 
kalau najib jadi agong
rosmah jadi apa?
jadi pemaisuri agong ke?
hebat betul hebat
lingkup mingkup
tutup litup
gedebak gedebuk
kah kah kah

YA AMPOON
-------------