.

Selasa, 11 Oktober 2016

BANGSA SABAH DITIPU LAGI




SKANDAL RASUAH JABATAN AIR SABAH:

KEPERLUAN MENGUKUR TAHAP KETIRISAN DAN RASUAH NEGARA – NOW LANCARKAN INDEKS PEMBAZIRAN KERAJAAN

 

Rakyat Malaysia dikejutkan dengan pendedahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai skandal rasuah pegawai-pegawai tertinggi di Jabatan Air Sabah yang dikatakan melibatkan sejumlah RM 200 juta nilaian penyelewengan daripada RM 3.3 bilion kontrak.

Namun, pendedahan ini bukanlah kes yang terpencil atau sesuatu yang baharu. Sebelum ini, pegawai-pegawai Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) telah disiasat pada Ogos 2016 manakala Setiausaha Bahagian Kewangan Kementerian Belia dan Sukan (KBS) pula telah didakwa pada Mac 2016 masing-masing atas tuduhan penyelewengan jutaan ringgit dana awam.

Kerisauan kami dan juga rakyat Malaysia secara amnya adalah samada mereka yang terlibat akan dihadapkan ke muka pengadilan, adakah terdapat pimpinan politik memberi perlindungan kepada mereka untuk aktiviti penyelewengan, adakah dana awam daripada penyelewengan ini dapat dikembalikan kepada rakyat atau kemungkinan besar lebih banyak kes-kes skandal sebegini yang masih belum terbongkar.

Skandal Rasuah Sabah ini membuktikan tahap rasuah dan ketirisan negara berada pada tahap kronik. Ini belum diambil kira skandal yang melibatkan pimpinan tertinggi negara dan 1MDB yang bertaraf antarabangsa. Tetapi malangnya Malaysia hanya bergantung kepada siasatan oleh pihak berwajib atau pembongkaran skandal seperti melalui NOW untuk mengetahui maklumat-maklumat penyelewengan dan juga laporan yang hanya berdasarkan pandangan umum mengenai rasuah yang berlaku dalam negara. 

Menyedari keperluan satu rujukan asas untuk mengukur tahap sebenar ketirisan, NOW telah menjalankan satu kajian empirikal bermula sejak awal tahun ini berdasarkan fakta-fakta ketirisan dan juga kaedah statistik. Hasil kajian ini telah dibukukan dan diperincikan melalui satu indeks yang pertama dalam negara yang dikenali sebagai Indeks Pembaziran Kerajaan - NOW (IPKN).

Majlis pelancaran IPKN akan diadakan pada hari Rabu 19 Oktober 2016 jam 8.30 malam bertempat di INVOKE Space yang terletak di Sungai Besi, Kuala Lumpur https://goo.gl/maps/SR9x31jP5Sz.

Perbincangan yang lebih terperinci akan dibuat mengenai kaedah yang digunapakai untuk menghasilkan IPKN dan juga bagaimana indeks tersebut dapat membantu dalam usaha memerangi rasuah dan ketirisan samada daripada sudut sosial, politik dan ekonomi.

Pendaftaran boleh dibuat di http://bit.ly/govtwastageindexevent. 200 orang peserta yang pertama akan menerima buku Laporan Indeks Pembaziran Kerajaan dwi-bahasa secara percuma.


11 OKTOBER 2016

RAFIZI RAMLI- Ahli Parlimen Pandan

AKMAL NASIR- Pengarah Eksekutif

National Oversight and Whistleblowers (NOW)




------------

WABAK BADUT MENAKUTKAN



BERITA

mula mula heboh di amerika
badut kelihatan merayau
dalam hutan dan belukar
menakutkan orang ramai
menakutkan kanak kanak
amerika jadi gempar

kemudian badut muncul di united kiongdom
kini badut merebak ke australia
dan diberitakan dah sampai ke new zealand
wabak iniu makin merebak
dimana ada internet badut akan muncul
kah kah kah kah

DI UNITED KINGDOM

Clown sightings: sinister craze is putting our livelihood at risk, say professionals 


Professional clowns have condemned the craze for dressing in clown outfits to scare bystanders, saying it threatens their livelihood and their own safety, and risks permanently damaging the reputation of the artform.
Police forces were called to dozens of incidents over the weekend, as the “killer clown” trend, which originated in recent weeks in the US, swept the UK, fuelled by social media.

DI AMERIKA

Creepy Clown Sightings Sweep The Nation As The Threats Of Violence Become Even More Chilling




All over America sick and twisted people are dressing up like creepy clowns in order to frighten the living daylights out of others.  This trend started back in August, and since then social media has helped it spread like wildfire.  So far there have been creepy clown sightings in 11 different states, and Mississippi and Kentucky have been added to the list since my last article. 

KAH KAH KAH

RAMAI TAK 

SEDAR SEMUA

BERMULA DARI

MALAYSIA

KAH KAH KAH 





















-----------

CARA TUN RAZAK PAKAI





                 CARA TUN RAZAK GUNA
yg berjanggut tu bukan tok janggut padang terap..tok janggut padang terap adalah seorg tua yg mempunyai beribu keris samada berisi atau pun tidak.berisi maksudnya keris itu ada berjin..penubuhan ngo secara rahsia ni ialah cara lama umno terutama daerah sekincan, tanjung karang atau sabak..

rahsia bermaksud ahlinya tak ramai.maknanya wang agihan nanti tak la byk diagih2kan..namun jumlah kos keseluruhan mkn juta rm juga..selain membayar kos2 anak2 muda yg melepak kat cc, melepak kedai kopi, duit2 dedak juga bole digunakan utk bayar ansuran kedai, ansuran renovate rumah dan lain2..

pergerakkan akan dimulakan dgn mencari persatuan2 silat.tak pandai silat tak pe..nanti tok bomoh akan pakaikan ilmu semangat..kalo ada duit bole guna dadah atau sintetik agar tak takut..persatuan2 silat akan dibayar mgikut tindakan ahli.makin keras makin tinggi namun yg dpt cuma tok2 guru atau jurulatih2 terpilih shj..cara yg sama digunakan oleh tun razak ketika 13 mei.tengku dilihat pro cina, dan razak dilihat on BERITA LAWAK TENGAH MALAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/11/16


























-----------

AJARAN BARU






BETUL KE?

betul ke laporan  berita 
yang mula tersebar mengatakan
bahawa 
nik abduh kini berada
di kota london

beliau di london dalam urusan
mencari peguam untuk
menyaman  
sarawak report
dan 
menyaman 
claire rewcastle brown

saje tanya 
kerana pas kata nak saman
maka mengikut ajaran islam
tak boleh bohong
kecuali 
kalau  ada ajaran baru
dimana 10 tolak 1
tak samestinya tinggal 9




----------

INI SUDAH BERAT





MAMAT NI

LUPA METAMATIK

AL-GEBRA

ADALAH HASIL

PEMIKIR ARAB

DIBAITUL HIKMAH

KURUN KE 8

ZAMAN KHALIFAH

HARUN AL-RASHID




Hashim Jasin: 10 tolak 1 tak semestinya 9

Sementara itu, ketika ditanya sama ada PAS akan hilang hilang banyak kerusi jika tidak bekerjasama dengan Pakatan Harapan, Hashim berkata perkara itu cuma andaian.
Katanya, daripada aspek agama, terdapat perkiraan lain yang diambil kira dan bukan sekadar campur tolak Matematik.
"Andaian ini biasalah, ada yang kata kalau kita kerjasama kita akan menang banyak dan kalau bersendirian kita menang sikit.
"Tapi pandangan agama mungkin berbeza.

“Maksud saya kalau kita ada RM10 kita derma RM1 tinggal RM9.

“Tetapi pada pandangan agama mungkin ia akan menjadi RM19. Itu perkiraan dari sudut agamalah," kata Hashim.

BILA ISLAM

JADI MELAYU

IANYA JADI

BANGANG
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH



------------

HUTANG MEMBAWA REBAH





f.b

Korang tahu ker tak...
"KERAJAAN URUS KEWANGAN CARA BERHEMAH" -PM Najib Razak (10/10/2016).
Sbb cara berhemah dia la tu..
- Dlm akaun peribadi Najib masuk 'derma' RM2.6 bilion
- Dlm akaun peribadi Rosmah masuk RM2 juta tunai.
- Rakyat dikenakan bayar GST 6%.
- Hutang negara terus makin naik.
- Pekerja asing dah hampiri suku drpd jumlah penduduk M'sia.
- Pemakan dedak & 'anjing kurap' Baju Merah makin menggila sekarang ini..






































AZ Man Gen klu si penyamun jibby ni mampos cepat lgi bagus...rakyat akan senang hati lagi mendengarnya...menyusahkan kehidupan rakyat jelata ja....tak boleh diharap langsung memimpin negara....tuuuii

Mamam Man Rakyat diperbodohkan sama si najib razak masih boleh sokong BN.bodoh sungguh
LikeReply103 hrs
Dots Wan Rm263.6 bilion up ke Rm848.2 bilion peghhh!!! Berhemah sungguh DSN dan menteri2 kroni2 DSN berbelanje

-------------

PARANG DAN BABI BOLEH TERBANG





JET PEJUANG
Kalau benar parang terbang maka tewaslas negara-negara yang memiliki yang mempunyai peralatan tentera, jet pejuang tercanggih dan aircraft carier...... tibalah pula masanya Malaysia nenjadi negara yang superpower.... on KALAU BENAR PARANG TERBANG
Anonymous
on 10/11/16

TEKNOLOJI BANGANG
Parang terbang ialah teknologi bangang yang tidak pernah wujud untuk membantu memerdekakan negara dari cengkaman penjajah.Sejarah kemerdekaan negara dikuasai penjajah asing silih berganti, belum ada lagi ditulis "parang terbang" menghalau penjajah.Rakyat marhaen lagi percaya kepada batang pisang boleh digunakan untuk melawan serangan ikan todak. on KALAU BENAR PARANG TERBANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/11/16

BENDE BODOH ZAMAN INTERNET
Kan bebudak Bahalol tuh Apa lagi ada dalam otak mereka pun Paling bagus , nak pau pau pau orang kerja nya Kan bebudak bahalol tuh Kalau ada otak sikit , tak mungkin bebuat bebende bodoh zaman internet sekarang nih Melayu semua tu kan Biasa lah on KALAU BENAR PARANG TERBANG
Anonymous
on 10/11/16






-----------

MENUNGGU RAJA RAJA MELAYU BERSUARA




YA AMPOOON

YA MAULANA


‘Majlis Raja-Raja boleh nyatakan hilang kepercayaan ke atas Najib’

Hari ini rakyat menanti dengan penuh debar akan keputusan Majlis Raja-Raja yang akan bermesyuarat pada 11 Okt - 13 Okt 2016 bagi membincangkan hal-hal yang bersangkut paut dengan kepentingan rakyat dan negara.
Di saat rakyat sedang berhempas pulas dengan keperitan hidup menanggung kos kehidupan yang meningkat akibat dari Najib dan kerajaan Umno BN yang ampunya angkara adalah tidak wajar Majlis Raja- Raja membiarkan keadaan menjadi lebih buruk.
Kerosakan ekonomi kewangan negara berpunca dari korupsi,1MDB dan isu salah guna kuasa Najib dengan mencengkam institusi perundangan membawa kesan kepada kehilangan kepercayaan rakyat Malaysia dan masyarakat antarabangsa.
Adalah suatu yang sangat tidak wajar untuk membiarkan Najib terus berdiri gagah sebagai perdana menteri dengan menyerang dan bertindak terhadap rakyat yang membongkar segala penyelewengan yang dilakukannya dan dengan mencengkam institusi perundangan melindungi perbuatan jenayah yang dilakukan.
Apa yang lebih menyedihkan apabila Raja-Raja iaitu kuasa Seri Paduka Yang di-Pertuan Agong dalam urusan keselamatan dan pengistiharan darurat dirampas oleh Najib melalui Akta Majlis Keselamatan Negara (MKN) yang diwujudkan dengan menyalah-gunakan kuasa majoriti mudah di Parlimen memansuhkan kuasa baginda.
Mesyuarat Majlis Raja-Raja pada kali ini sangat penting untuk Raja-Raja menterjemahkan ungkapan 'Raja dan rakyat berpisah tiada'.
Tanpa rakyat tiadalah Raja.Walaupun sukar untuk Majlis Raja-Raja khususnya Seri Paduka untuk memecat Najib tetapi paling kurang Majlis Raja-Raja boleh memperakui kandungan 'Deklarasi Rakyat' yang ditandatangani 1.2 juta rakyat Malaysia dan menyatakan hilang kepercayaan kepada Najib tetapi tidak dapat bertindak untuk memecatnya kerana halangan undang undang.
Walaupun ada pertikaian dalam mentafsirkan kandungan kuasa Yang di-Pertuan Agong dalam Perlembagaan, tetapi sudah cukup bagi saya untuk mengubat luka hati rakyat Malaysia serta memberi makna 'Raja dan rakyat berpisah tiada'.
Ampun Tuanku
#RajaDanRakyatBerpisahTiada

#SelamatkanMalaysia
#DaulatTuanku
#RakyatBerserah
#DemiRakyat

MAHFUZ OMAR 
Ahli Parlimen Pokok Sena



----------

LAGI MUKA MUSUH







f.b


































Mohd Zamirul shared Otai BERSIH's post.
4 mins
Tolong boikot kedai dia kasi melingkup... Bru dia tau erti penyesalan..















Otai BERSIH added 3 new photos.
11 hrs
Nahh...admin kantoi kan lagi sekor anjing kurap rupa2 mamat ini Pemuda Umno Bahagian Kuala Selangor.Meniaga big cup di depan shell bandar baru Kuala Selangor.
Ayuh kite biokot perniagaan nya kasi melingkup..!!!.
Sebab dia tgh sedaya upaya viral org yg ugut boikot bisnes dia.






----------------

BETUL KE BERITA INI?




BETUL KE?

kabar makin merebak
kerajaan tak ada duit lagi

kawan kawan pulang dari london
bawa berita pelajar 
pemegang biasiswa
sudah dua bulan tak dapat duit

dari australia ada berita
mengatakan pelajar biasiswa
yang buat Phd wajib pulang
buat Phd di kampong

berita tersebar
150 orang  pelajar
 tersangkut
di mesir

apa sudah terjadi?

saje tanya
kerana nak gelodak
untuk BERSIH5








------------

DEKLARASI RAKYAT PADA RAJA







YA AMPOON

YA MAULANA

ADA 1.2 JUTA

TANDA TANGAN

UNTUK TUANKU

Deklarasi Rakyat: Tunggu keputusan Majlis Raja-Raja

ALOR SETAR - Mesyuarat Majlis Raja-Raja yang bermula hari ini dilihat amat penting untuk raja-raja menterjemahkan kuasa dan ungkapan ‘Raja dan rakyat berpisah tiada’ dengan memahami kandungan Deklarasi Rakyat.

Ahli Parlimen Pokok Sena,  Mahfuz Omar berkata, walaupun sukar untuk Majlis Raja-Raja khususnya Yang di-Pertuan Agong untuk memenuhi tuntutan Deklarasi Rakyat, sekurang-kurangnya Majlis Raja-Raja boleh memperakui kandungan Deklarasi Rakyat yang di tandatangani 1.2 juta rakyat.

“Pengiktirafan itu penting walaupun tidak berupaya untuk memecat Najibk. Rakyat sudah hilang kepercayaan terhadap Najib tetapi tidak dapat bertindak memecatnya kerana halangan perundangan,” katanya.


KALAU SEMUA

YANG TANDA

TANGAN TURUN

KE DATARAN

ERTINYA KITA 

TELAH BERJAYA




-------------

SATU JUTA AKAN TURUN




SEMUA AKAN TURUN
Satu juta ekor akan turun .. melayu, cina, keling, asli, bengali, kadazan, murut dan memacam lagi suku akan turun. Pada yang bakal masuk surga, yang kapir laknat bakal penghuni neraka, yang maklap, yang tak de tuhan, yang ingat tuhan sudah mati, yang baru kena sunat .. semuanya akan turun. 

Chedet anak beranak, Malikul, C.Bronson, Ah Guan Si Anti Melayu semuanya akan turun. Anak Gapar Bulldog, Anak janda Chedet Marina yg dah lohe akan turun, Si Janda Cunmelecun anak Nuar juga pasti turun .. kalau Janda Cunmelecun ni turun gwa pasti turun. 

Ayuk kita turun .. dah lama kita mati dalam setia, dah sampai masa kita hidup menderhaka .. menderhaka pada Sang Puaka .. puaka yang cipta sangsara. on APA LAGI NAK CERITA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/10/16




--------------------

SATU JUTA KE DATARAN MERDEKA







APA MAKNA

BERITA INI?

KOMENTAR
berita ini membawa makna
bahawa demo BERSIH5
sedang mengigit musuh
demo BERSIH5 membawa jawapan positif

memahami politik malaysia
amat senang tidak susah

apa yang musuh tak suka
itu kerja baik
apa yang musuh suka 
itu kerja bodoh

contohnya:
kerajaan selalu galakan
buat bantahan melalui hantar memo
ini kerja bodoh

selalu digalakan
buat bantahan dengan jumpa menteri
ini juga kerja bodoh

dalam dunia ini
malah dalam alam samesta
tidak pernah ada kerajaan zalim
dijatuhkan dengan hantaran memo

hakikatnya:
jika musuh menyerang kita
itu petanda baik
ertinya kita sedang melawan musuh

jika musuh tidak menyerang kita
itu tanda tidak  baik
ertinya kita tidak relevan
ertinya kita  hampeh tak berguna
ertinya musuh tak takut dengan kita

atau 
bila musuh tidak menyerang
ertinya kita bersubahat dengan musuh
ertinya kita dan musuh telah sama

hukum politik ini
tidak akan beralih alih
ianya tepat dan benar



10 Oktober 2016
MELAKA - Tindakan sesetengah pihak mengadakan demonstrasi di negara ini hanya membazirkan sumber pihak berkuasa terutama Polis Diraja Malaysia yang sepatutnya digunakan untuk menjaga keselamatan negara, kata Timbalan Menteri Dalam Negeri,  Nur Jazlan Mohamed.

SATU JUTA

KE DATARAN

19 NOVEMBER




------------