Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 19 Januari 2009

KOMENTAR



ANAK MUDA YANG COOL

Apa ertinya kemenangan Pakatan Rakyat di P036 Kuala Terengganu?

Pertama: PRK ini adalah satu referundum tentang kepimpinan Najib Razak. Ini kerana Najib adalah taiko yang sibuk ke hulu ke hilir menghulurkan berjuta-juta ringgit – dalam betuk projek dan janji – ini di tolak. Penolakan ini adalah menolak Najib Razak.

Najib dilihat oldtai, skema dan poyo. Najib kaki lebong.

Wanita gerombolan dilihat chubby, gempal dan berat – tidak cun dan langsing. Baju warna warni berkilau- kilau amat-amat menyakitkan mata anak-anak muda. Gerombolan ini tidak sedar mereka dilihat hodoh, tidak chic dan trendy. Mereka adalah Mak Cik tua yang membebel tak tentu hala. Cuma mereka belum pakai sentil dan menggobek sireh.

Ke dua : Gerombolan tidak lagi di lihat ‘cool’ oleh anak-anak muda. Anak-anak muda merasa malu untuk dilihat bersama gerombolan. Ini perkembangan sehat.

Ke tiga : Pengundi muda telah tidak lagi berminat dengan gerombolan. Anak muda melihat gerombolan sebagai satu kumpulan penyamun lekeh. Ini perkembangan terbaik.

Ke empat : Hanya gulungan muda yang di upah, yang skema dan yang suka bodek sahaja yang datang merapati gerombolan.

Ke lima : Anak-anak muda yang cool, yang counter culture, yang rock akan lari berbatu-batu dari gerombolan.

Ke enam : Pakaian baju batik lengan panjang membuatkan anak-anak muda menyampah menegok muka gerombolan. Anak muda rimas dengan adat istiadat dan pembukaan ucapan yang berjela-jela tetapi tidak ada isi.

Ke tujuh : Alat propadangan RTM, Tv 3 – sudah tidak cool lagi. Hanya yang poyo dan skema sahaja menonton RTM dan Tv 3.

Ke lapan : Anak muda memilih – You Tube, myspace, friendster dll sebagai saluran tv baru. Sesiapa yang muda adalah sesiapa yang Online dan connected.

Ke sembilan : Blog dan laman web adalah akhbar baru anak muda.Utusan/Berita Harian tidak lagi jadi pilihan. Jenis akhbar ini adalah lawak-lawak bodoh. Anak-anak muda malu untuk dilihat dalam LRT, bas atau dalam kampus memegang Utusan/Berita Harian.

Ke sepuluh : Ajenda Ketuanan Melayu sudah bungkus. Anak muda mahu Ketuanan Rakyat.

Pandangan menyampah terhadap gerombolan ini akan berterusan hingga Pakatan Rakyat mendirikan sebuah kerajaan yang demokratik, adil dan progresif. Anak muda yang mengundi hari ini adalah anak-anak muda pasca-reformasi. Mereka mendengar gelombang reformasi tetapi ketika itu mereka masih di bangku sekolah. Hari ini merekalah di barisan paling hadapan.

Merekalah yang ‘merock’ semua keadaan. Anak muda hari ini adalah Reservoir Dog.

Nota: Kalau tidak tahu Reservoir Dog ertinya masih belum cool. Wajib cari.






DR. MAHATHIR: BUKAN SALAH ISTERI ROSMAH - melayu


KUALA LUMPUR 18 Jan. - Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak harus dipersalahkan ekoran kekalahan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu semalam.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, kekalahan BN itu disebabkan kesilapan meletakkan calon yang tidak boleh diterima dan tidak disukai orang ramai.



kah kah kah… kah kah kah… kah kah kah…. bukan salah isteri rosmah…. kah kah kah…

kah kah kah…. kalau isteri romah tak salah…. siapa yang salah…. kah kah kah… kah kah kah…

kah kah kah…. mahafiraun nak selamatkan isteri rosmah…. kah kah kah….

kah kah kah…. isteri rosmah dah nak kena balon…. kah kah kah…



KT: UNDI TIDAK PERCAYA TERHADAP PAK LAH, KATA DR M
– Mkini

Barisan Nasional (BN) yang telah memerintah Malaysia selama 50 tahun, akan kehilangan kuasa dalam pilihanraya umum akan datang jika ia terus memberi tempat kepada pemimpin yang korup, kata mantan Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad.

Beliau menyifatkan kekalahan BN dalam pilihanraya kecil Kuala Terengganu semalam sebagai undi tidak percaya terhadap kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Beliau mengingat bahawa Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib tun Razak - yang akan mengambil alih kuasa Mac depan - tidak boleh mengulangi kesilapan Abdullah, yang dihukum oleh pengundi dalam pilihanraya umum lalu, kerana gagal menunaikan janjinya untuk membasmi rasuah.



kah kah kah…. RASUAH ?..... kah kah kah… RASUAH?.... kah kah kah…

woit… kalau tak ada rasuah macam mana gerombolan nak hidup…. kah kah kah..

woit …. zaman mahafiraun tak ada rasuah ke?.... kah kah kah … kah kah kah



KEKALAHAN BUKAN FAKTOR CALON KHAIRY -melayau

KUANTAN 18 Jan. - Faktor calon bukan punca kekalahan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu semalam.

Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin berkata, ia juga bukan disebabkan kelemahan parti dan UMNO tetapi berpunca daripada banyak faktor yang perlu dilakukan bedah siasat serta diatasi.


kah kah kah… ini yang kita mahu…. gerombolan sudah gaduh…. kah kah kah..

kah kah kah…. mahafiraun kata mat ngantuk tidooo… kah kah kah…

kah kah kah… mahafirauan kata bukan salah isteri rosmah…. kah kah kah…

kah kah kah … munkeee menantu kata …. kah kah kah… munkeee ni kata apa hah?... kah kah kah… munkee ni tak berani kata mahafiraun salah… kah kah kah…
kah kah kah…. nak siasat… kah kah kah… nak siasat apa?... nak siasat berapa juta minyak duit hilang …. kah kah kah..

woit… gaduh… jangan tak gaduh… kah kah kah… tibai jangan tak tibai… kah kah kah…

gerombolan sedang gaduh
biarkan biarkan….
gerombolan sedang gaduh
sorongkan sorong kan
gerombolan sedang gaduh
apikan api kan…. kah kah kah





45,000 PEKERJA KILANG DIBERHENTI - melayau


KUALA LUMPUR 18 Jan. – Kira-kira 45,000 pekerja dari pelbagai sektor pengilangan mungkin kehilangan pekerjaan apabila kebanyakan kilang akan memberhentikan sementara pekerja menjelang perayaan Tahun Baru Cina pada hujung bulan ini.

Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr. S.Subramaniam berkata, perkara itu berlaku kerana pengurusan kilang akan menutup operasi selama dua atau tiga minggu dan pekerja diminta mengambil cuti sama ada diberi cuti bergaji atau tanpa gaji.


MAKLUMAT PENJAWAT AWAM KONTRAK KENA HENTI DIKUMPUL – berita hairan

KUALA LUMPUR: Maklumat mengenai kakitangan awam yang berkhidmat secara kontrak di pelbagai jabatan dan agensi kerajaan di seluruh negara yang ditamatkan perkhidmatan mereka sejak awal bulan ini akan dikumpulkan sebelum diserahkan kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Presiden Cuepacs, Omar Osman, berkata pihaknya sudah menjelajah ke seluruh negara mengumpul maklumat itu berdasarkan laporan dan aduan yang diterima daripada mereka yang sudah ditamatkan perkhidmatannya, awal bulan ini.

Katanya, beliau menerima aduan hampir setiap hari berhubung kontrak perkhidmatan tidak disambung itu yang mana kebanyakannya membabitkan jabatan kerajaan pada peringkat negeri dan agensi kerajaan termasuk badan berkanun.

Beliau sebelum ini mendedahkan kemungkinan 50,000 kakitangan awam yang berkhidmat secara kontrak bakal ditamatkan perkhidmatan bermula awal tahun ini.



SULTAN KEDAH HARAP MASAALH HENTI KERJA DIKURANGKAN
- melayau

ALOR STAR 18 Jan. - Isu pemberhentian kerja rakyat negeri ini ekoran krisis ekonomi global mendapat perhatian Sultan Kedah hari ini apabila baginda meminta majikan yang terlibat berusaha mengatasi masalah itu.

Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah bertitah, kegawatan ekonomi dunia telah mula memberi kesan kepada ekonomi negeri Kedah khususnya oleh syarikat berasaskan elektrik dan elektronik menyebabkan timbulnya isu untuk memberhentikan pekerja.

Titah baginda, keadaan itu sedang dipantau oleh kerajaan negeri supaya tidak berlaku pemberhentian pekerja yang akan menjejaskan kehidupan rakyat.



kah kah kah…. kah kah kah…. OUR ECONOMY HAS NO PROBLEMS !!!.... OUR FUNDAMENTALS IS STRONG…. kah kah kah…. munkee mana yang cakap ni… kah kah kah..

woit …. munkeee mana yang cakap…. kah kah kah….. isteri rosmah ke ?….. kah kah kah….kah kah kah…. isteri rosmah menteri keduitan… kah kah kah

kah kah kah.... MALAYSIA TIDAK ADA KRISIS EKONOMI.... kah kah kah




NEGARA ISLAM JANGAN BELI SENJATA AS - malayau


KUALA LUMPUR 18 Jan. - Tun Dr. Mahathir Mohamad menggesa negara-negara Islam tidak membeli senjata dari Amerika Syarikat (AS) sebagai tindakan susulan bagi memastikan negara itu tidak mampu membiayai kekejaman Israel terhadap penduduk Palestin.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, permintaan tinggi terhadap senjata AS menyebabkan negara tersebut mengaut keuntungan berbilion ringgit yang akhirnya digunakan bagi membiayai program bantuan senjata kepada Israel.



kah kah kah…. mahafiraun ni gila…. ini macam perli isteri rosmah aje…. kah kah kah….

woit…mahafiraun tak tahu ke…. tornado yang isteri rosmah beli tu dari mana?.... kah kah kah…

woit…mahafirauan tak tahu ke… eurokopter yang isteri rosmah nak beli tu dari mana?.... kah kah kah…

woit munkeee…. 22 tahun dulu M16 tu … munkee beli dari mana?..... kah kah kah





10,000 NASKAH PERCUMA BARI MINGGUAN MALAYSIA WAJAH BARU DIEDAR - malayau


SHAH ALAM 18 Jan. - Sebanyak 10,000 naskhah akhbar Mingguan Malaysia dan Utusan Malaysia diedarkan kepada orang ramai secara percuma di sekitar Lembah Klang, Johor dan Pulau Pinang tiga hari berturut-turut bermula hari ini.


kah kah kah… kah kah kah… kah kah kah….

woit… bukan wajah yang pembaca nak tengok… kah kah kah…

woit… janganlaaa bodohkan pembaca…kah kah kah… jangan bodohkan melayu… kah kah kah….

woit… pembaca nak baca isi…. kah kah kah… bukan nak tengok wajah… kah kah kah…ngooooooooook…. Kah kah kah