.

Ahad, 2 April 2017

TAHUKAH ANDA









980 – 1037

TAHUKAH

ALI IBNI SINO

BUKAN ARAB

BEBAL DARI

SAUDI ARABIA

TAPI PEMIKIR

DARI PARSI



-----------

PROGRAM TOK AJI DIBATALKAN




HAM

DUL


NOTA

kalau tak batal

madey hanya

akan tanya

satu soalan

siapa beri arahan

pada sirul 

pada azilah

bunuh altantuya


Tindakan Polis Batal Kelulusan Debat Adalah Sekatan Kebebasan Bersuara

Pulau Pinang – ADUN Machang Bubuk Lee Khai Loon mengkritik tindakan polis yang membatalkan kelulusan acara debat di antara Dr Mahathir dan  Tuan Haji Nazri Aziz dalam masa 24 jam. Tindakan polis tersebut adalah tidak wajar serta menyekat kebebasan bersuara dan menindas hak untuk mengetahui.   
Sinar Harian sebagai penganjur debat telah hadkan kehadiran 450 orang atas jemputan sahaja. Tempat acara tersebut adalah di premis persendirian serta tempat tersebut telah pernah mengadakan beberapa kali dialog dan perbahasan. Kini, pihak polis menggunakan sebab terdapat bantahan daripada penduduk serta risikan menunjukkan bahawa pihak tertentu akan membuat kekacauan sekiranya acara tersebut diteruskan untuk membatalkan kelulusan tanpa keterangan lebih lanjut tentang kriteria kelulusan ditarik balik.

Lee berpendapat bahawa tindakan polis adalah satu kes terdahulu yang buruk di mana persatuan dan parti yang ingin mengadakan program sebegini pada masa akan datang juga akan disekat dengan alasan yang tidak munasabah ini.

Dijangkakan debat di antara Dr Mahatir Mohamad dan Tuan Haji Nazri Aziz akan menyentuh isu-isu penting seperti 1MDB, dasar kerajaan serta urustadbir kerajaan yang merupakan isu kepentingan orang awam. Disebabkan dalam keadaan ketelusan maklumat yang amat terhad, debat ini akan membolehkan rakyat terdedah kepada pendirian menteri terhadap isu-isu penting ini serta membuka maklumat tersebut kepada orang ramai.

Lee tanya, siapakah penduduk yang bantah perbahasan ini? Adakah ini cuma alasan rekaan polis untuk membatalkan perbahasan ini? Kenapa pihak yang ugut untuk membuat kekacauan tidak diambil tindakan oleh polis malahan polis seolah-olah tunduk kepada pihak yang cuba mengacam ketenteraman awam tersebut? Ini juga merupakan kali kedua polis cuba batalkan perbahasan tersebut.

Lee menegaskan bahawa pihak polis harus memainkan peranan neutral dan menjaga ketenteraman awam. Polis tidak mewakili pendirian parti politik tertentu atau menjadi hakim untuk memutuskan samada debat tersebut boleh dijalankan atau tidak. Tanpa mengira siapakah pembahas yang akan ambil bahagian, hak bersuara dan ekspresi mereka perlu dijamin.

Oleh yang demikian, Lee mendesak polis keluarkan permit kelulusan agar debat tersebut dapat dijalankan seperti yang ditetapkan demi  mengembalikan kredibiliti dan imej neutral pihak polis. Hentikan usaha untuk menyekat ruang kebebasan bersuara yang semakin sempit.
  
Lee Khai Loon
ADUN Machang Bubuk
Setiausaha Pengelola 
Parti KEADILAN Rakyat Pulau Pinang







--------------

HAM DU LIL







HAM

DU LiL

PAS P Pinang usul putus hubungan PKR

PAS Pulau Pinang akan mengemukakan usul untuk memutuskan tahaluf siyasi atau kerjasama politik dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada Muktamar PAS Ke-63 di Kota Sarang Semut, Kedah pada 27 April hingga 1 Mei ini.

Pesuruhjaya PAS negeri Fauzi Mohd Yusof berkata 13 Kawasan PAS Pulau Pinang telah bersetuju membawa usul itu kerana PKR dilihat tidak menghormati PAS sebagai rakan sekutu mereka

SOKONG

SEMUA TANYA

KENAPA AZMIN

BUANG MENANTU

HAJI HADI DARI 

SYARIKAT BESAR

PERANGSANG?

MANA DIN AYAM

NAK CARI DEDAK




--------------

DAPAT ILHAM WAHYU





ADA WAHYU ILHAM
ini bukti bahwa bukan semua melayu bodoh macam lembu sharizat..melayu sudah lama membaca..malangnya yg jd menteri2 itu hanya warga2 bodoh, lebai2 bodoh yg perlukan duit dedak utk dimakan bersama anak bini2..
ini baru sosma, bygkan kalo ruu diluluskan, betapa org miskin la selalu ditangkap disalahkan dihukum..mana org miskin nak bayar denda..tak bayar denda masuk penjara, masuk penjara bertahun2 lama pula..
sedangkan anak2 org kaya yg tak lulus apa2 bebas seks di hotel2 mewah dan percuma atas nama bapa, atas nama sultan dan raja..kesiallan apakah yg menimpa warga miskin melayu islam..lihat kes irsad manji, ada awek2 cun bertudung berabaya begitu anti dgn buku irsad manji tp mrk tak pernah baca pun buku2 irsad manji..
lantas, atas wahyu ilham yg diberikan oleh allah taala, maka tetiba2 buku diharamkan..lebih sakit hati lgi disesatkan..projek2 pembodohan diteruskan oleh warga2 umno bn pas..maka jentera2 daulah terpendam pengharam ini adalah warga2 dari KDN,jakim, jais.. dlm kdn jakim jias on 
DITAHAN SOSMA KERANA BACA BULU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/31/17





-------------

SANDIWARA MAKIN MENARIK




SANDIWARA MAKIN MENARIK
bapak penyamun dijaga aparachik penyamun, maka lengkap kitaran kuasa, bapak jaga konco konco yang kuat rasuah, bapak arah tangkap kecik kecik manakala kepala rasuah diasuh, dijaga, dibelai seadabya kah kah kah, sandiwara aemakin menarik menjelang raya, 
lebih banyak juntau, kuntau funtau akan dipentaskan, yg mengacau, yg kacau aebenarnya yg pegang kuasa, yg jadi kera, yg jadi rajaaan kah kah kah tak akan tak faham, mahathir tau segalanya,masih ikut sakrip lama tu kah kah kah on 
POLIS JADI TUKANG SELAMAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:07 PM






---------------

PAS SUDAH TAHU





PAS TAHU

SIAPA DALANG

SIAPA HALANG
PAS tahu dalang cubaan halang RUU 355
Presdien PAS Tuan Haji Abdul Hadi Awang mendakwa mengenal pasti dalang, yang cuba menghalang pindaan Rang Undang-Undang 355 (RUU355) untuk dibentangkan di Parlimen. Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut, dalang yang dimaksudkan


INI MESTI

KERJA JAHAT

BEYONCE

YANG CEMBURU

PADA ISLANG

DARI MARANG

---------------

NIKMAT DARI ALLAH




INI AMAT NIKMAT
Haha, lupa lak. Kene kencing juga satu nikmat Allah Taala. Bersyukurlah lobai2 ya. 
on NIKMAT AIR KENCING
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/2/17





----------------

MENANTU HADI KENA KENCING






TAHNIAH

LANGKAH

TEPAT LAGI

BETUL JANGAN

ALIH ALIH

KEPUTUSAN INI

Pemuda Pas Terengganu jadi negeri pertama putus dengan PKR

Sidang Muktamar Tahunan Dewan Pemuda Pas Negeri Terengganu yang bersidang semalam bersetuju sebulan suasara mengemukakan usul mendesak Pas Pusat membatalkan tahaluf siyasi dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR)


PEMUDA NAIK

DARAH BILA

TAHU DIN AYAM

KENA BUANG

OLEH AZMIN

DI SELANGOR

SOALAN TIMBUL

DIMANA  AYAM

INI NAK CARI

DEDAK ?

INI MENGHINA

MENANTU HADI

ERTINYA HINA

MENANTU SAMA

MACAM HINA

PAK MENTUA

TOK AJI HADI




----------------

POLIS JADI TUKANG SELAMAT







SEBANARNYA

TAK PERLU

LESEN POLIS

Permit batal: Dialog Tun M, Nazri tidak jadi

SHAH ALAM - Sinar Harian sebagai penganjur kepada dialog antara bekas Perdana Menteri,  Dr Mahathir Mohamad dan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Mohamed Nazri Abdul Aziz, mengumumkan pembatalan program terbabit yang dijadualkan pada 7 April depan susulan pembatalan permit kebenaran oleh pihak polis petang tadi.

POLIS BUKAN

SELAMATKAN

NAZRI TAPI

POLIS IKUT

ARAHAN ATAS

UNTUK 

SELAMATKAN

NAJIB DARI

MAHATHIR

DEBAT INI

AKAN BUKA

KEJAHATAN

PENIPUAN

ROMPAKAN
ROMPAKAN
YANG TELAH

DILAKUKAN

OLEH NAJIB

OLEH ROSMAH

MAHATHIR 

AKAN BUKA

SEMUA KOTAK

-------------

MAKIN CUNT FUSE



MAKIN CUNTFUSE
TT, semua sibuk nak beli gelaran itu ini dari sultan dan agong. Aku cuntfuse laa, sultan dan agong beli darjah kebesaran dan gelaran semua tu dari siapa? 
Dari Allah, tuhan harun atau ayah pin? Atau diorang reka2 sendiri jer asalkan sedap didengar? Ermmmm... cuntfuse laa on 
APO KOBA TAN SRI JASON GOH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/31/17


------------

BASAH KOPIAH KENA KENCING






NABI TAK ADA IJAZAH
Nnti olamak pas akan jawab. Nabi pon no degree or masters. Buta huruf pulak. Demikian betapo hebat ilmu wahyu olamak pas. Tapi malang lebai marang. Dikencing oleh umno sampai basahh serban kopiah. 
Tapi tk hancing bahkan wangi semerbak ajer. Deria bauu dah ditarik oleh Allah swt krn makan dedak umno. Kikiki on 
APA KELULUSAN EXCO AGAMA PAS KELATAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/2/17





-----------------

KARL MARX TEPAT DAN BETUL




KARL MARX TEPAT & BETUL
Agama Islam dgn jelas menjadi agen terbaik dlm aspek pembodohan bani melayu secara berjemaah. Sepatutnya dgn agama, bani melayu menjadi lebih pintar dan tuntas berpikir. Baik dari sehgi sains, ekonomi, strategi mahupun politik. 
Namun entah dimana silapnya isim2 dan kitab2 ulamak muktabar dlm.pelbagai bidang dan sudut agama Islam yg menjadi amalan bani melayu, terus kekal membodohkan serta membonsaikan pemikiran mereka ketahap bodoh berlapis2 dan lihatlah betapa bahagianya mereka hidup kekal bodoh abadi. 
on TOK AJI PA CHU CHING
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/1/17






---------------

NIKMAT AIR KENCING



NIKMAT AIR KENCING
Kena kencing adalah 1 fetish. Tak pecaya boleh gugel atau lawati laman web porno. Pee on face tak salah. Fetish untuk kepuasan nafsu. Jadi tiadalah salah untuk dikencin. Yang salahnya jika minum air najis tersebut ketika babak fetish itu dijalankan. 
on TOK AJI PA CHU CHING
Publish | Delete | Spam
underBear
on 4/2/17






--------------