.

Jumaat, 7 September 2018

LIHAT - DAN HAYATI




LIHAT DAN HAYATI





MAT PET DAN MAT SONGEL



BACA DISINI 

https://www.malaysiakini.com/columns/441825




MT PET  DAN

MAT SONGEL

Jon Don
mat songel ni mcm mat pet.....sesiapa pun boleh jd mat pet bila ada ciri2 mat pet....mat songel pun sama jugak,malah penyokong sendiri boleh jd mat songel bila ada ciri2 mat songel......tapi ada jugak mat songel yg berpotensi tuang minyak utk huru harakan keadaan....yg ni bahaya sbb minyak boleh buat semua terbakar hangus.....kah kah kah
SukaBalas21j
G-ah Husin
Byk watak belakang tabir yg kita rakyat x tahu..kita cuma dikenalkan dgn2 watak2 yg bertanding tempat,kerusi dlm parti dan parlimen..watak dibelakang yg menjadi pencetus idea x dikenali.. Watak di hadapan hanya bergerak mengikut suara2 belakang tabir ini.. Jika watak hadapan x cukup kuat jdlah apa yg telah berlaku pada ex pm kita yg lalu...hanya proksi..





-----------------------

WARKAH PENCERAHAN






WARKAH BAWA

PENCERAHAN

Kebenaran tetap kebenaran, tiada bais, rakyat semua jauh memahami kebenaran, baik dari segi sejarah atau berita umum. Kita harus banyak berterimakasih kepada sesiapa yang berani tampil kehadapan merakamkan sejarah bagaimana kuasa 61 tahun dijatuhkan, dan selepas kejatuhan, 
setengah tengah pihak cuba melambatkan pentadbiran kerajaan baru demi kepentingan kuasa, politik, parti sedangkan rakyat yang dahagakan pembaharuan pentakbiran yang memulakan hari yang baru... dengan penuh harapan yang baru... jangan marah jika tak sahih. on MERAKAM SEJARAH
Publish | Delete | Spam
giorgio
at 3:20 PM



---------------

JANGAN MUSNAH PARTI PAS






JANGAN MUSNAH

PARTI PAS 
Bang Zahid jangan musnah kan parti Pas kesayangan kami.. Kami tak rela..cukuplah ngan apa yg Bang Zahid dah buat ngan parti Umno. Hancur. on 
TAHALUF SIASI
Publish | Delete | Spam
Abah Turon
on 9/7/18



------------

SONGEL MERAKAM SEJARAH




SONGEL

Hidup TT Hidup TT, jangan mengalah ini semua serangan geng Mat Songel on 
MERAKAM SEJARAH
Abah Turon
at 4:43 PM


MERAKAM
Mat songel akan buat songel lagi. Percayalah cakap aku. Yg keluar dari mulut mat songel bkn psl rakyat. Tapi pasal diri, isteri dan keluarga. on MERAKAM SEJARAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:56 PM

SEJARAH
Hidup TT. Hidup Mat Songel. Hidup Tun. Nak perang sampai ke titisan air mani yang hina terakhir pun.... kami sokong buta PH. Hahahaha. on MERAKAM SEJARAH
Anonymous
at 3:33 PM

keh keh keh...rafizi kata azmin & zuraidah yg tak mahu Tun M jd PM....ayooo drama apa nie, seram, seydihh, gumbira atau horror hehehehe on MERAKAM SEJARAH
Anonymous
at 3:28 PM



------------------

TEORI UNITED FRONT TEPAT







TEPAT

TEORI 

UNITED FRONT

SAHEH BETUL 

PAS akhirnya berkempen untuk MCA di Balakong


SETIAUSAHA Agung PAS Takiyuddin Hassan berkempen untuk MCA buat kali pertama di Cheras malam tadi, menggesa pengundi Balakong untuk menyokong parti etnik Cina itu pada Sabtu ini.


PARTI ISLAM PUN

MENGGUNA

UNITED FRONT

--------------

CARI SAMPAI DAPAT






SAPA ADA INFO

BERI TAHU PDRM


KES RASUAH NAJIB - POLIS SEDANG 

CARI  BEBERAP ORANG
Sebelum ni juga dilaporkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengadakan pertemuan dengan Suboh di Indonesia dan sejak itu beliau ditempatkan di bawah program perlindugan saksi.

Nik Faisal masih dicari pihak berkuasa Malaysia dan tidak jelas sama ada pihak berkuasa turut mencari Mohamed Azhar untuk disoal siasat.

Terdapat dua lagi individu dalam senarai dikehendaki SPRM. Mereka dikenali sebagai Mohamed Redzuan Adamshah dari Brickfields, Kuala Lumpur dan Toh Lean Seng dari Jalan Tun Razak, juga di Kuala Lumpur. – 7 September, 2018


CARI

CARI CARI CARI

SAMPAI DAPAT


----------------------

MERAKAM SEJARAH






MERAKAM 

SEJARAH


Tiada niat burukkan sesiapa, kata Hishamuddin Rais


TULISAN berhubung konflik semasa pembentukan kerajaan Pakatan Harapan adalah rakaman perkara benar dan tidak bertujuan memburukkan sesiapa, kata aktivis politik Hishamuddin Rais.

Beliau mempertahankan siri tulisannya yang antara lain mendedahkan bantahan presiden PKR waktu itu Dr Wan Azizah Wan Ismail ke atas pelantikan Lim Guan Eng sebagai menteri kewangan.

Bekas aktivis pelajar itu juga mendakwa, Dr Wan Azizah pada saat genting pada Mei lalu bertegas agar naib presiden PKR Rafizi Ramli dilantik ke jawatan menteri kanan tersebut.

Jelasnya, Wan Azizah juga waktu itu mahu agar ketua umum Anwar Ibrahim dan Rafizi mendapat pengampunan Yang di-Pertuan Agong terlebih dahulu bagi membolehkan kedua-duanya aktif dalam politik dan menyertai kerajaan, 

“Saya tidak niat untuk memburukkan (Wan Azizah). Apabila Wan Azizah berkata bahawa kita tangguhkan (pelantikan kabinet) dua minggu. Mahathir kata kenapa? Kita lantik Rafizi (Ramli).

“Ampunkan Anwar (Ibrahim) dan Rafizi. Itu yang saya difahamkan. Jadi tidak ada niat kalau saya burukkan (Wan Azizah),” katanya lagi.


Ketika Pakatan Harapan menang pilihan raya Mei, Anwar masih tidak dapat bertanding dalam pilihan raya.

Anwar masih menjalani hukuman penjara waktu itu setelah didapati bersalah kes liwat dan hanya akan dibebaskan pada 8 Jun. 

Beliau mendapat pengampunan penuh daripada Yang di-Pertuan Agong pada 16 Mei.

Rafizi pula tidak bertanding pilihan raya 9 Mei kerana dijatuhkan hukuman penjara 30 bulan sejak Februari lalu kerana didapati bersalah mendedahkan maklumat perbankan.

Ia ekoran pendedahan penyata baki akaun bank milik National Feedlot Corporation pada Mac 2012.

Mengulas lanjut, Hishamuddin mengakui beliau tidak berada sewaktu kejadian namun menegaskan beliau mendapat berita daripada sumber yang sahih.

“Ada perkara walaupun saya tidak bersama-sama tetapi saya tidak jauh dari orang yang ambil bahagian dalam babak-babak itu. Dan saya mendapat sumber-sumber yang sahih,” katanya.

Beliau menjawab kenyataan Anwar yang menyifatkan tulisannya itu hanya berdasarkan daripada “bisikan” pihak tertentu dan tidak bersandarkan sumber yang terlibat secara langsung dengan kes itu.

Tambahnya, beliau bertanggungjawab menjawab persoalan yang berbangkit berhubung pembentukan kerajaan itu agar

“Ini rasa tanggungjawab saya melakar sejarah sebagai rakyat Malaysia saya bertanggungjawab kepada bangsa dan agama untuk merakamkan perkara ini. 

“Kalau ini (jadi) satu kesalahan, maka nampak Pakatan Harapan ini tiada bezanya dengan kerajaan yang lalu,” katanya.

Siri tulisannya itu disiarkan portal Malaysiakini. – 7 September, 2018




----------------------

WOW - SAPA SAKSI INI?








WOW

SAPA?
TAK SABAR

NAK TAHU

Saksi utama kes SRC International kini dikawal ketat 


SAKSI utama bagi kes melibatkan bekas perdana menteri Najib Razak berhubung dana SRC International RM42 juta kini diletakkan di bawah kawalan ketat bagi mengurangkan sebarang risiko untuknya memberi keterangan, menurut sumber dalam pasukan khas 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Pihak berkuasa tidak menamakan lelaki berusia 50an itu, yang dilaporkan dipujuk untuk kembali dari Bangkok selepas beberapa bulan melarikan diri.



JENG JENG JENG

YANG SAHEH

BUKAN JHO LOW

DATUK MAGHRIB?

DATUK ZUHUR?

NIK FAILAZAL?

 -----------------------

TAHALUF SIASI







AMAT HEBAT

TAHALUF SIASAI

AL MELAYUWEEN

DENGAN

SUNNI

 WAL RASUAH

Zahid bayangkan Umno bentuk gagasan baharu dengan PAS


PRESIDEN Umno  Tuan Haji Ahmad Zahid Hamidi membayangkan parti itu akan membentu gagasan baharu dengan PAS menjelang Pilihan Raya Umum Ke-15 akan datang.

Zahid berkata kedua-dua parti terbesar Melayu Islam sudah terlalu berperang sesama sendiri walaupun kedua-duanya mempunyai agenda yang sama.

Dalam ceramah di pentas PAS dalam kempen Pilihan Raya Kecil Seri Setia, Zahid meminta ahli PAS supaya beri ruang kepada beliau dan Umno untuk buktikan keikhlasan.


CURI KEMUDIAN

PERGI UMRAH

RASUAH

KEMUDIAN

SEDEKAH LEMBU

TIPU

KEMUDIAN

BACA DOA

INILAH KERJA

AGAMAWAN

DARI ZAMAN

BERZAMAN


-------------------

SEMUA JADI WARAK







JADI WARAK

kebelakangan ini perasuah perasuah terkenal negara mula bergaul Ngan golongan ular mak, Ana akan datang, kopiah putih, musang aman pakai janggut,.Zahid hamidi pegang tasbih, Hishamuddin pakai kopiah putih, jubah tok arab, semua drama ini bukan tak bawa maksud kah kah kah, maksud mudah turup rasuah mereka, bodoh rakyat, tunjuk diri sebagai watak, orang warak tak main bontot, warak tak rasuah,tapi tuan tuan setiap manusia akan buat kemungkaran sebab NAFSU kah kah kah ..
kenapa Najib kumpul harta Billion ? nafsu kenapa Rosmah nak.bag tangan mahal, nafsu...peluang ada sapu lah..so kita ambik semua ini sebagai hiburan semata mata, jangan serius, janganlah menangis, jangan emosi, semua mencari lubang tutup jalan mereka dulu,tapi percaya lah setiap laknat mereka pastinya ada balasan nanti..amin on NASIB BAIAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/7/18

Apa bez





--------------------

MAT SONGEL DAN MAT SAILANG







MAT SONGEL

MAT SAILANG
Mat Songel dlm PH ialah kem Rafizi.. juara ayam sabung dia MP Kapar. on 
MAT SONGEL DIMANA MANA
Abah Turon
on 9/7/18
Dari Mat Sailang ke Mat Songel kini Mat Mongol..istilah Mat Mongol ni cam ganas je perwatakannya.. on 
MAT MONGOL ADA MOTIF
Publish | Delete | Spam
Abah Turon
on 9/7/18

public



------------------

ROTAN ROTAN








RAMPAS HARTA

PERASUAH
public canning untuk perasuah? rampas harta perasuah, papar muka perasuah dalam media utama, sosial maka perasuah akan takut, kalau tidak, payah lah brp, penyakit utama negara tinggalan BEE END Ialah RASUAH... selesai itu dulu...sapa ada harta lebih dari kemampuan tanpa dapat buktikan secara sah perlu RAMPAS...BAYAR HUTANG NEGARA AMIN KAH KAH KAH on 
BONTOT KENA SUTUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/7/18



------------------

USTAD KENCING BERDIRI









USTAD KENCING

BERDIRI

Saya rasa ada sedikit salah faham di sini. Dalam kes ini tidak ada kena mengena dengan sexual connotation. Ustazah tu ugut nak cucuh dan gunting punai budak tu bukan sebab dia stim tengok punai kecik tu....real reason sebab pada kepercayaa ustazah dan ustaz pusat tahfiz tersebut KENCING BERDIRI ADALAH DI LARANG DALAM ISLAM. 
Dia orang nampak budak tu kencing berdiri dan todak flush. Makanya perbincangan kita di sini harus difokuskan kpd persoalan adakah benar kencing berdiri dilarang oleh Islam fan merupakan dosa besar sampai main nak cucuh punai gunting punai dengan gunting pokok....sila kemukakan nas serta hadith saheh bila berhujah....jika tak tahu jangan jadi pak turut.... on ENTOT FREE
Publish | Delete | Spam
Jigit
on 9/





-----------------

MAT SONGEL DIMANA MANA






MAT SONGEL

DIMANA MANA
mat songel dan minah songel ni kt mana2 pun ada...hatta dalam parti pas pun ada jugak. kalau dulu dlm pas mesti husam musa digelar mat songel kerana dilihat cuba gagalkan kerajaan perpaduan ciptaan lebai eddy wang. mat sabu, mahfuz, hanipa dll pun mesti pernah disamakan dengan mat songel oleh pas dulu semasa dlm pr. jangan lupa, sekarang ni mat songel dlm umno adalah kj! kahkahkah. on 
NASIB BAIAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/6/18

Saya rasa ada





----------------

MAT MONGOL ADA MOTIF





MAT MONGOL

ADA MOTIF
motif Najib untuk pecah hubungan Che Det dan DASAI ..cari peluang lah wujud dia nak duit, passport,.bini dok bising, bang lama tak gi shopping, dah gian,.dah gatai tangan, kalau berleter hari hari kesian lah Najib woit, takat shopping Chow kit...takut panas, takut wax kat muka tu cair lah kah kah kah kah.selamat hari raya... on 
APA MAT MONGOL TAHU?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/7/18





--------------