Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 15 Ogos 2011

SELAMAT BERBUKA PUASA




HARI KE 15

panas redup
hujan dan basah
bangun rebah
gembira resah

ketika tegak berdiri
aku tunduk membongkok
ketika baring sendiri
aku sujud rukuk

telalu banyak
dalam membuat kebaikkan
di saduri kejahatan
terlalu banyak
usaha mengumpul pahala
membawa bala porak peranda

niat yang baik
tidak menjanjikan
hasil yang baik

lalu aku tunduk
lalu aku sedar
dalam berniat membuat baik
aku terlupa ya rahman ya rahim

dalam niat menuju kaabah
aku terlupa orang yang duduk disebelah

lalu dalam perjalaan ini
aku ingin melihat diri
ingin melihat diri sendiri

MENCARI RINGGIT KE SYURGA




INI HANYA HIASAN












MAYAT BAYI DISANGKA PATUNG, TERSANGKUT DALAM SUNGAI
- meloya

KUALA LUMPUR 13 Ogos – Mayat seorang bayi lelaki yang disangka patung mainan ditemui tersangkut pada perangkap sampah sungai di Kampung Puah Bahagia, Sentul di sini petang semalam.

Pihak polis menerima maklumat awal daripada orang awam kira-kira pukul 4 petang sebelum bergegas ke tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, pihaknya sedang menjalankan siasatan berhubung kes tersebut.

“Mayat bayi lelaki itu dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk dibedah siasat.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian diminta tampil membuat laporan,” katanya.


NOTA:

kalau ini berlaku di negara kapir
negara dimana rakyat nya banyak makan babi
negara di mana rakyatnya minum wine dan beer
negara dimana rakyatnya tak sembahyang

maka

akan gempar negara kapir ini
berhari hari akan dibincangkan makna dan tanda kejadian ini
berminggu minggu akan dibincangkan makna dan tanda kejadian ini
berbulan bulan akan dibincangkan makna dan tanda kejadian ini

agamawan akan berbincang
paderi akan berbincang
gulungan akademia akan berbincang
sosiolok akan berbincang
ibu bapa akan berbincang

seluruh masyarakat kapir yang makan babi ini
akan berbincang untuk mengetahui kenapa ini berlaku
bukan untuk menyalahkan sesiapa
tetapi untuk memereksa diri
apakah mereka telah menjalankan kewajipan sebagai insan
kapir kapir ini akan memereksa diri

tetapi

dalam negara islam kita ini
yang hari hari berbuih buih cakap hal islam
yang hari hari tak ada certia lain melainkan agama
berita macam ini muncul dan hilang
warga terlalu asik untuk menunjukkan kesucian masing masing
warga terlalu sibuk menabur ayat ayat suci
warga terlalu sibuk untuk membukti agama aku lebih baik dari agama kamu
warga terlalu sibuk dengan dna babi

mayat bayi dalam jamban
mayat bayi dalam beg motosikal
mayat bayi tepi jalan
mayat bayi dalam kebun
mayat bayi dalam tong sampah

berita berita ini kerap muncul
kita taidak terusik lagi
kita tidak terguris hati
kita tiadak merasa sedih
kiat buat buat tak tahu
kita salahkan orang lain

kita telah lali

kita terlalu sibuk menyediakan tempat disyurga
sehinggakan kita lupa yang kita wujud di dunia

berita ini mucul dan hilang
tanpa mencuit nilai kita
kerana kita terlalu islam
kerana kita terlalu suci

politikus sibuk dengan kempen cari undi
ngo sibuk dengan hak asasi
akedemia sibuk nak jadi tnc
polis sibuk tangkap anak muda saing dan pagi

yakinlah berita ini akan mati bagitu saja
jawi akan terus dengan halal haramnya
jais akan terus dengan penangkapan khalwatnya
semua akan sibuk kerana melayu nak murtad

dan kita semua sibuk mencari pahala
dan kita semua sibuk mengumpul harta

inilah hakikatnya
malapetaka yang telah menimpa negara ini
semenjak 31 ogos 1957

SELAMAT JALAN SHAMMI




INI YAHOO SEBELUM YAHOO




menari
menarilah
menarilah anak muda

muda ini hanya sekali
muda ini untuk dirayakan

jangan jadi belia
jangan jadi skema
jangan jadi nerd
dengan baju batik
berlengan panjang

menarilah
jangan campuri apa saja gerakan
jangan dekati apa saja revolusi
yang tidak membenarkan kita menari
dan merayakan kehidupan

menarilah kamu
sebelum kamu ditarikan

bercintalah kamu
sebelum kamu di cintakan

DARI PANDANGAN PEMBACA





SURAT DARI PEMBACA


Masih lagi hal bang. bayangkan pada era Nabi Muhammad dulu tiada pembesar suara lagi dan seorang pak bilal yang ada tak mungkin boleh mengeluarkan suar yang boleh menjangkau sekitar lokus satu kilometer, melainkan dia super pak bilal seperti manusia biasa tak mungkin berbuat begitu.

Pada zaman Nabi juga tiada suara bang yang sekuat volumenya seperti yang dikeluarkan oleh teknologi audio kini. Jadi tak logik sama sekali perlu mengguna suara yang amat kuat untuk memanggil ahli qariah sesuatu penempatan itu bersembahyang.

Kini dah ada jam 'alarm', digital, telefon pintar, radio, tv, surat khabar dan banyak pembantu komputer lain yang boleh membangkitkan ahli qariah yang mahu berjemaah. Itulah kalu minda umat Islam termakan dan terikat dengan hujah ulama yang tidak tahu akan mengaplikasi faedah sains yang memberi lebih banyak lagi keselesaan hidup dan beribadah tapi kena ikut cara jumud yang diperturunkan oleh ulama konservatih.

Yang lebih menyedihkan lagi cara lama itu duikaitkan pula sebagai asas atau elemen daripada konsep aqidah dan syariah Islam dan tak boleh dipersoalkan oleh akaliah rasional yang diberikan Tuhan. Maknanya mereka mahu mengawal minda dan undi kita untuk mereka terus berkuasa dan merembat harta negara.

By Anonymous on SATU PERANCANGAN JAHAT on 8/15/11

aku masih ingat suatu hari sekitar tahun 80an di daerah Tambunan Sabah...masa tu azan subuh selalu on time....entah apalah punya kantoi, pada subuh tu lepas azan tamat..berkumandang lagu 'John Gaisah' dari speaker!...rupa-rupanya azan dan di duplicate dalam kaset...dan mamat yang ditugaskan untuk bang dah tertidorr....kaset lupa padam...maklumlah!..zaman tu masih pakai radio minicompo jak..hehehehe

By Sayang Kinabalu on TAK SANGKUT PAUT DENGAN AGAMA on 8/14/11


rumah sewa aku 150 meter dari masjid. Tiap-tiap hari pasang bacaan quran..tapi kat masjid jemaah subuh ada 25 orang je. Rumah sewa aku, aku sorang je gi subuh..9 lagi tak bangun! Moral of the story: pasang kuat-kuat pun kalau tak dapat hidayah letak speaker kat tepi telinga pun tak pergi masjid..kah!kah!kah!

By Anonymous on TAK SANGKUT PAUT DENGAN AGAMA on 8/14/11

SELAMAT JALAN MON AMI



SHAMMI KAPOOR - 1931- 2011




nota:

ingat ingatna
ketika membesar di ruby theater
kuala klawang


SELAMAT JALAN


betapa kau mengumbirakan
betapa kau menceriakan
betapa kau merayakan satu kehidupan

POLITIK TANAH MELAYU BERUBAH LAGI!





SILA TANYA DIA INI



nota:
apakah pandangan
sami velu dalam hal ini
apakah sami veloo setuju
kah kah kah






PERKASA AMBIL ALIH TUGAS PAS - meloya

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini secara rasmi mengumumkan mengambil alih tugas Pas untuk menjadi benteng mempertahankan kesucian agama Islam.

Ibrahim Ali berkata, keputusan tersebut terpaksa dibuat walaupun badan itu bukan pertubuhan politik kerana Pas yang selama ini mendakwa parti Islam dan pernah bercita-cita mahu menubuhkan negara Islam, gagal berbuat demikian.

Menurut Ibrahim, sejak bekerjasama dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Pas tidak lagi mementingkan soal agama, sebaliknya apa yang dikejar oleh parti itu adalah undi, sehingga sanggup membisu dan menghalalkan apa sahaja perbuatan yang dilakukan oleh musuh Islam.

‘‘Perkasa dengan rasminya mulai hari ini akan mengambil alih tugas Pas dalam membela dan mempertahankan agama Islam. Ini kerana Pas sekarang bukan lagi sebuah parti yang berteraskan Islam. Ia sanggup menghalalkan apa sahaja demi undi.

“Walaupun Perkasa bukan sebuah parti tetapi kami memutuskan untuk mengambil tanggungjawab tersebut kerana dewasa ini kesucian agama Islam sedang diancam dari pelbagai sudut oleh musuh-musuh agama,” katanya kepada pemberita, di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit....INI HEBAT... kah kah kah...

kah kah kah... PEKASAM AKAN MEMPERTAHANKAN AGAMA ISLAM..... kah kah kah..

kah kah kah...DARI HARI INI PEKASAM AKAN BERJAHAT...OPPPS... BERJIHAD.... kah kah kah..

kah kah kah...KESIAN NIK AZIZ.... kah kah kah..

kah kah kah...KESIAN HADI AWANG.... kah kah kah...

kah kah kah...TERPAKSA TANAM ANGGUR.... kah kah kah...

kah kah kah... SEBELUM BUKA CERITA NAK MEMPERTAHANKAN ISLAM...kah kah ka..

kah kah kah... BOLEH CERITA SIKIT TENTANG KAPAL SELAM?..... kah kah kah...

kah kah kah...APA HUKUMNYA KAPAL SELAM YANG TAK BOLEH MENYELAM....kah kah kah


APA PANDANGAN KNG KONG INI

HARI HARI AKHIR SAEKOR TIKUS BESAR




TIKUS INI?



NOTA:

tikus ini masih ada
di kedah - harap orang
utara akan hambat tikus
ini kah kah kah



BERUNDUR : TOLONGLAH FAHAM, AKGBAR UMNO GESA TSU KOON - minsider

Mingguan Malaysia, akhbar milik Umno menggesa Presiden Gerakan Koh Tsu Koon agar menerima “mesej yang jelas” daripada gelombang kritikan terhadap beliau agar memberi laluan kepada kepimpinan baru menerajui parti itu.

“Tolonglah faham,” kata Mingguan Malaysia menerusi ruangan Bisik-Bisik Mingguan Awang Selamat hari ini.

Awang Selamat menulis bahawa Koh tampil menjawab kritikan kelmarin tetapi penjelasan beliau tidak meyakinkan sambil menyerlahkan sindrom penafian.

Ia seterusnya meminta Koh agar tidak selalu “menyalahkan orang lain atas kegagalan sendiri.”

Sejak kebelakangan ini, Koh menjadi sasaran beberapa pihak termasuk bekas nai

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH

woit..TANDA TANDA SUDAH JELAS.....kah kah kah..

kah ah kah..... PARTI GERAKAN INI AKAN DIKUBURKAN.... kah kah kah....

kah kah kah....INI BERITA BAIK UNTUK ORANG TANJUNG.... kah kah ah...

kah kah kah...TIKUS INI AKAN HILANG...kah kah kah

woit...TIKUS INI JADI MENTERI TAK ADA ORANG PILIH... kah kah kah...

kah kah kah...MACAM ANAK MAMI SHARIZAT JALIL... TAK ADA RAKYAT PILIH...kah kah kah..

kah kah kah... MACAM RAJA NONG CIK... TAK ADA ORANG UNDI... kah kah kah..

kah kah kah....RAKYAT TOLAK TAPI JADI MENTERI......kah kah kah...

woit... MENTERI MEWAKILI SIAPA?... kah kah kah..

kah kah kah.. TAPI INGAT TSU KOON....MACAM MAT EZAM... MACAM IBRAHIM ALI....SEMUA SERUPA.....kah kah kah..

kah kah kah...SERUPA KERANA MEMBANTU PAKATAN RAKYAT..... kah ah kah...

nota:
untuk kebaikan pakatan rakyat
tsu koon wajib pertahan
diri - lagi lama
lagi baik

SATU PERANCANGAN JAHAT



SATU KETIKA DAHULU





nota:
agenda ini bukan semakin reda
bukan semakin kendur
akan di goreng lagi
lihat dan g




NIK AZIZ SOKONG LARANGAN BACAAN AL-QURAN GUNA PEMBESAR SUARA - minsider

Menteri Besar Kelantan Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju amalan bacaan al-Quran dibuat menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu mesyarakat sekitarnya.

Mursyidul Am PAS itu berkata perbuatan itu tidak mengambil kira sensitiviti masyarakat setempat sehingga boleh menyusahkan mereka dan seseorang Islam harus menghormati masyarakat sekeliling dengan tidak membuat bising, walaupun dengan membaca al-Quran menggunakan pembesar suara.

Sehubungan itu, dipetik Bernama Online, beliau menyokong tindakan Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang melarang bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh.

“Kita (umat Islam) hanya dibenarkan melaungkan suara ketika azan untuk mengerjakan solat.

“Oleh itu, saya tidak bersetuju jika masjid menggunakan pembesar suara sehingga menjejaskan orang lain yang sedang tidur atau sakit,” katanyaselepas melancarkan Koperasi Rakyat Kelantan Berhad (KRKB) di sini, hari ini.

NOTA:

strateji gerombolan hari ini ialah
mengepong pengundi melayu
gerombolan sudah tak ambil hirau
tentang pengundi china atau india
yang penting pengundi melayu
pengundi bukan melayu semua sudah
lari ke pakatan rakyat

cara mengepong undi melayu
ialah dengan menaikan sentimen kemelayuan
tetapi jelas sentimen kemelayuan ini telah layu

lalu dinaikkan sentimen agama


bakar masjid
kepala babi dalam masjid
bawa kepala lembu
larang bukan melayu masuk masjid
allah eksklusif untuk melayu
melayu di murtadkan dalam gereja

dan

terakhir ini penggunaan pembesar suara
ketika subuh di masjid

semua ini di rancang
semua ini diatur
agar orang melayu akan merasa risau
agar orang melayu merasa gelisah
agar orang melayu merasa kacau

bila melayu risau
bila melayu gekisah
bila melayu kacau
bomoh akan sampai untuk beri jampi
bomoh bernama united malays national organisation

kalau mahu dijampi mesti beri undi
inilah perjanjian itu

tetapi formula ini tak jadi lagi
trik lama ini susah nak jalan lagi'
suasana telah berubah
lanskap telah berubah'

united malay national organisation
tunngu masa untuk rebah
kah kah kah


MELUKAH LALAT



nota:
bukan azan
tetapi memerangkap lalat dan langau