.

Ahad, 11 Jun 2017

SUSAH NAK DAPAT BIDADARI





BRO

LU INGAT

SENANG NAK

DAPAT

BIDADARI

LU INGAT

SENANG JADI

BANI MELAYU



SELAMAT BERBUKA









HARI ENAM 

BELAS


hari ini kuala lumpur
gila panas terik
gua tak keluar rumah
tapi petang berangin
nyaman dan selesa

kelmarin gua ke sungkai
aduh! hanya ada satu gerai
yang dibuka jual petai
ini pun hanya beberapa papan
tukang jual beri tahu
musim belum sampai

terus ke bidor
ada petai tapi mahal
gua beli 60 rm
bila pulang ke rumah
gua kira 
ada 45 papan
ertinya 75 sen satu papan
lebih murah dari
pasar chow kit 
4 papan 10 ringgit

aduh! yang tak berekonomi
macam maa agaknya

dari bidor ke slim river
dalam perjalanan jalan lama
disatu lampu merah
seorang minah rempit
tak hirau 
terus meredah lampu merah

ah! takut lambat berbuka

gua senyum
gua senang hati
tanah melayu masih belum arab
selagi ada minah rempit
selagi ada mat rempit
selagi ada chikaro
ini suhu budaya

gua menuju restoran ikan air sungai
dua tahun dulu sebelah restoran ini
ialah restoran masakan melayu
waktu bulan puasa
tahun lepas
penuh penuh penuh
makanan ikan kerang ketam
kini dah tutup  dah pindah
sewa dah naik sampai 3000rm
sudah macam sewa di kuala lumpur

ah soo yang baik hati
menerangkan menu
ada ikan tapah
ada ikan baung
ada udang galah
lalu gua minta ikan tapah
tapi sayang badan sudah habis
tinggal kepala
lalu tukar ikan baung clay pot
ini paling spesial dari restoran ini
sekali dalam hidup wajib rasa
untuk sayur gua minta
peria dengan telor asin

tadi di sungkai gua
sempat beli rebong masak lemak
dan kueh melaka
ini untuk berbuka

aduh! indahnya hidup ini


SELAMAT BERBUKA








-----------------------

KEMUT ZIANA MASIH ADA POWER





APA MAKNA

BERITA INI?

Najib garis 3 prinsip, mahu isu FGV selesai di bulan Ramadan

 | June 10, 2017
Najib masih berunding dengan Pengerusi Felda Tan Sri Shahrir Abdul Samad bagi menentukan masa depan FGV.
KULAI: Najib menggariskan 3 prinsip utama untuk menyelesaikan kemelut Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV) dan mahu isu itu diselesaikan dalam bulan Ramadan ini juga.
“Pertama, ia mesti mematuhi undang-undang syarikat. Kedua, ia mesti selaras dengan urus tadbir baik dan ketiga, proses siasatan mestilah melalui proses yang adil,” kata beliau ketika berucap pada majlis Ihya Rahmat Ramadan Felda Peringkat Kebangsaan di Felda Sungai Sayong, di sini malam ini.
Menurut Najib, pelantikan bekas menteri di jabatan perdana menteri  Idris Jala sebagai pihak bebas untuk menangani kemelut melanda FGV itu, adalah berpandukan 3 prinsip tadi.
Ini juga bagi memastikan fakta yang diperoleh tepat dan akhinya kerajaan dapat membuat keputusan berhubung kemelut FGV.
Beliau berkata kerajaan berhasrat melihat kemelut ini segera dipulihkan

MAKNANYA

KEMUT ZIANA

MASIH ADA

POWER DAN

ISA SAMAD

SELAMAT





---------------------

ZIANA HILANG KEMUT POWER






HARI HARI

AKHIR 

SAEKOR

ZIANA



Zakaria sedia berhenti jika diminta PM

SEMASA penyiasat menyaring semua transaksi pemilik syarikat ladang dilanda masalah Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV), ketua pegawai eksekutif (CEO) yang digantung berkata beliau akan meletak jawatan jika diminta Perdana Menteri Najib Razak.

BILA ISA

DIKHATAM

TANDA BUKTI

ZIANA ZAIN

HILANG 

KUASA

KEMUT





---------------

IMAM ANTI BUAK KURMA



IMAM

ANTI BUAH

KURMA

FACE BOOK

2014: "Surat mana surat?"
2017: "Saya imam. Saya imam".
HAHAHAHAHAHAAAHHAAA


Azman Manaf Imam lah pulak
Reply2 hrs
Muhammad Yafi Akhlak serupa yahudi
Reply2 hrs
Kumar Taurus Rakyat terima je sape2 nk bagi pon...masalahnye macai xboleh terima ada org lain yg nk bagi..bior deme je nmpk baik...konon2 la...
Reply2 hrs
Huzai Yop Org yg sama..

Celaka betul...
...See More
Reply1 hr
Mohd Fitri Rots Kalau betul2 imam xdenye perangai macam haram.. jilake..
Reply1 hr
Kailan Hijau x mpus2 lg mamat ni
Reply1 hr
Raslly Slee Pelakon yg lahir dari acuan umnuuu..Maka timbul imam celup mat gian.
Reply41 mins
Portman Portman Nk buat baik x payah nk tengok rasist or politik.... janji ada hati
Reply26 mins
Sulaiman Biyan Tilun Biyan manusia bodoh tiada akal
Reply9 mins
Roslan Taib Hati busuk!




-------------

GENG ANTI BUAH KURMA





FACE BOOK


Saya sering ke Johor kebelakangan ini. Secara peribadi, saya dapat rasakan cara pergaulan masyarakat Johor lembut, amat sopan, mempunyai sifat menghormati orang agak tinggi
Namun, tidak dinafikan dicelah-celah masyarakat yang punyai budaya dan pergaulan yang baik, ada sebilangan pihak yang ambil sikap tidak bertanggungjawab yang memberi implikasi buruk pada imej bangsa Johor yang bersopan.
JLebih parah, jika menggunakan alasan agama Islam untuk melakukan tindakan sebegitu.
Kawan-kawan non muslim kena sedar bahawa Islam bukan seperti individu ini lakukan. Islam agama kasih sayang, agama rahmat.


Abdul Hadi Yusof Jlebih parah,jika menggunakan alasan agama islam untuk melakukan tindakan sebegitu.
Reply24 mins
Muaz Baharom Relaks ustaz ini tanda keharmonian kaum dijohor.tahu la malaysia banyak makan tolak pula rezeki sampai makan rasuah pula
Reply16 mins
Mohd Fauzie Gula2 PRU14 tuhh
Reply6 mins
Mohamad Zaki Zakaria Gila babi...



-------------------