Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 16 Disember 2008

MI NO SPIK INGLISH CAKAP NO KETUANAN MELAYU – The Sun



Ketua Penerangan Gerombolan United Malays National Organisation Tan Sri Muhammad Muhd Taib berkata Ketuanan (Malay supremacy) hanyalah cakap-cakap kosong, tidak wujud dalam dunia yang nyata.

Apa yang induk bukan ayat Ketuanan Melayu tetapi sama ada Melayu dan Bumiputera yang lain boleh memberi khidmat kepada masyarakat melalui apa yang telah mereka pelajari.

“ Selagi orang Melayu/Bumiputera dapat melakukan yang terbaik dan menghasilkan keungggulan dalam bidang perniagaan, bidang perkhidmatan, atau pun semasa bekerja untuk orang lain – ini ertinya mereka berjaya.

Dia berkata, Ketuanan Melayu ini ‘direka’ oleh setengah orang untuk tujuan yang mereka sahaja mengetahui..


kah kah kah….kalau ini dari hati nadinya maka diharapkan susuk ini akan berjaya memenangi kerusi yang ditandinginya pada bulan march akan datang…..

kah kah kah...tapi kalau munkee ini ini cakap macam ni kerana di temui bual oleh akhbar cina…. maka inilah contoh munkee terbaik untuk orang melayu…. kita tunggu…kah kah kah






BAHAYA !!!! AMARAN EMPANG PECAH




KUALA LUMPUR 14 Dis. –Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) memberi amaran tiga empangan air utama di Lembah Klang mungkin pecah dalam jangka masa panjang jika kerja-kerja pembangunan di sekelilingnya tidak dihentikan segera.

Pengerusi Eksekutifnya, Tan Sri Rozali Ismail berkata, tiga empangan yang terlibat ialah Empangan Langat, Empangan Semenyih dan Empangan Klang Gates.

Syabas mengesan beberapa kes pencerobohan di kawasan ‘sensitif’ di sekitar empangan tersebut.


kah kah kah…. EMPANGAN KLANG GATE KALAU PECAH?.... woit… bahaya… abis kita semua tenggelam…. yang tenggelam dulu ialah zoo negara… kesian gajah, harimau dan tapir…… tapi buaya semua dapat lari masuk sungai klang…

kah kah kah….inilah kaum kapitalis….. untung.., untung… untung dan nak cari untung…. ada undang undang tapi semua tak jadi… kerana rasuah….bukit di tarah… hutan di gondol…. majlis tempatan, jkr, polis…. sapa sahaja … semua di rasuah… keran nak cari untung…. kah kah kah… kena tangap… pun ok…. boleh beli hakim dan mahkamah…. kah kah kah





MOGOK NELAYAN MEREBAK - 45,000 TIDAK TURUN KE LAUT – Malaysian Insider



KUALA LUMPUR, Dec 16 — Para nelayan di 11 buat negeri di Malaysia telah mogok. Mereka menuntut harga minyak diesel diturunkan.

Dari laporan harian Sin Chew mogok ini telah melonjakkan harga ikan di pasaran. Ada ikan yang 3 rinngit dan ada yang telah naik 4 ringgit dari harga lama.

Jumlah nelayan yang mogok ialah 45,000. Kapal nekayan yang tidak turun ke laut berjumlah 15,000.

Pada awalnya hanya nelayan di 7 negeri yang mogok – Kedah, Negeri Sembilan, Melaka, Sabah , Pulau Pinang, Selangor, Johor. Ini diikutyi di Perak mogok nelayan bermula Jummat lalu.

Kelantan dan Terangganu pada ketika ini dalam musim tengkujuh.

NOTA : Akhbar Melayu tidak ada laporan tentang mogok ini. Satu lagi KEMPEN PETAKA.








POLITIKUS KURAP DAN SEPASANG KASUT



POLITIKUS KURAP DAN SEPASANG KASUT

Apabila politikus kurap itu bercakap di podium
Dan kamu tahu si kurap berkelentong
Maka inilah jawapannya.
Enta kundara

Apabila politikus kurap itu bercakap di sidang akhbar
Dan kamu tahu si kurap itu berkelentong
Maka inilah jawapannya
Ibn al-kundara

Apabila politikus kurap itu bercakap di parlimen
Dan kamu tahu si kurap ini berkelentong
Maka ini jawapanya
Wijhaq wijh al-kundara

Apabila politikus kurap itu bersumpah
Dan kamu tahu si kurap ini berkelentong
Maka ini jawapannya
Bil kundara

Para wartawan janganlah kamu jadi kaki bodek
Para wartawan jangan jadi kundara politikus kurap
Jadilah manusia berani
Jadilah kamu Muntadar al-Zeidi


MARI BELAJAR BAHASA ARAB:

Enta kundara – kaulah kasut
Ibn al-kundra – anak kepada kasut
Wijhaq wijh al-kundara – muka kamu macam kasut
Bil kundara – nak kena kasut




AWAS BAHAYA AKAN SAMPAI !!!! PIAGAM ASEAN DIKUATKUASA - AFP


JAKARTA 15 Dis. –ASEAN hari ini mengambil langkah menguatkuasakan piagam baru pertubuhan serantau itu, sebagai penanda aras menuju ke arah demokrasi.

Piagam baru ini akan menetapkan undang-undang untuk keahlian, menukarkan ASEAN kepada satu entiti perundangan serta melaksanakan satu kawasan perdagangan bebas sebelum 2015 bagi wilayah yang mengandungi penduduk lebih 500 juta ini.

Penguatkuasaan piagam itu dilakukan seiring dengan mesyuarat Menteri-Menteri Luar ASEAN di Jakarta dengan Thailand menjadi negara terakhir mengesahkan piagam ini.


Ini bahaya besar… ini paling berbahaya… ini rancangan global dari kabal zionist yang ingin memunculkan SATU KERAJAAN DUNIA …. Bahaya! Ramai warga yang belum sedar.

Canada, Amerika dan Mexico sudah bersatu.

Eropah ada 27 buah negara. Satu Parlimen di Strassbourg. Satu perlembagaan. Dan satu mata wang.

China, Korea, Jepun akan bersatu.

Kini Asean?.... nagapa tak banyak perbincangan?... semua di buat dalam gelap….kenapa tidak bincang dalam parlimen? apa dia piagam ini ? apa isinya?... apa akan jadi kepada negara bangsa? ….

Ini strateji NEW WORLD ORDER - rancangan yang di rancangankan oleh Illuminati, Bilderberg Group…. Sila timbulkan pekara di parlimen… sila bincangkan sama sendiri… sila cari maklumat…. Sila baca … sila kaji… sebelum terlambat.




KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI TIDAK BERHASRAT CAMPUR TANGAN URUSUAN PEMANSUHAN -mStar


KOTA BAHARU: Kementerian Pengajian Tinggi tidak berhasrat untuk campur tangan urusan Kementerian Pelajaran dalam memansuhkan pelaksanaan Program Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik di dalam Bahasa Inggeris (PPSMI).

Menterinya Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata sebaliknya beliau menyerahkan sepenuhnya kepada kementerian itu untuk memperhalusi sistem itu demi masa depan pendidikan negara.


kah kah kah.. macam mana munkee ni boleh jadi menteri…. nggggggoooook macam ni… dari sekolah rendah lah…. baru masuk univerisiti….kalau kementerian ni tak campur tangan sapa boleh campur tangan???..... kah kah kah….

kah kah kah…. apa punya munkee ni….kah kah kah… ini munkeee tak ade teloq… takut pada madey…..kah kah kah…. tak mahu campur tangan ke ?.... kah kah kah… kosong dalam kepala…..

kah kah kah…. tak kan semua nak tunggu bik mama…. kah kah kah…



POLIS TIDAK PERLU IRINGI PEMIMPIN, KATA KHALID IBRAHIM – mStar



SHAH ALAM: Kerajaan Selangor tidak melihat keperluan khidmat anggota polis mengiringi pemimpin-pemimpin tertinggi di negara ini bagi menjamin keselamatan mereka ketika menghadiri majlis-majlis keramaian dan sebagainya.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, cadangan itu sebaliknya akan hanya menyekat kemesraan dan hubungan yang sedia terjalin antara pemimpin dengan rakyat.

"Saya rasa cadangan ini adalah satu perkara yang kita kena lihat dari sudut kerjasama antara rakyat dengan kerajaan. Kewujudan pasukan keselamatan untuk mengiringi manamana pemimpin tertentu (di majlis-majlis berkenaan) akan hanya menyekat kemesraan yang sedia ada antara kerajaan dan rakyat.

kah kah kah… betul cakap MB selangor ni…. ini baru betul…tak perlu polis…. buat sibuk aje… dan tak perlu ada polis traffik…. Biar munkee munkee tu rasa macam mana trafik jam…. ni asik asik ada trfik polis…. mana munkee munkee tu rasa ada jam….

kah kah kah… polis banyak kerja lain… kah kah kah… kes norita lum selesai…. kes siapa nak bunuh sharifah aini lum selesai….kes syabu ilang lum selesai…. buat apa sibuk jaga munkee munkee tu…



BN PERLU KOMPONEN YANG PERCAYAKAN PERJUANGAN



Pada ketika suhu politik dalaman Barisan Nasional (BN) sedikit panas ekoran pelbagai kenyataan yang dibuat oleh para pemimpin tertinggi parti-parti komponennya, Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor memberikan ingatan bahawa parti itu hanya memerlukan anggota komponen yang benar-benar percaya kepada perjuangan barisan berkenaan.

Perjuangan BN jelasnya, adalah untuk menjadikan Malaysia sebuah negara aman, makmur dan sejahtera

Malah tambah beliau, ingatan tersebut juga secara jelas diberikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi pada mesyuarat Dewan Tertinggi BN minggu lalu.

"Perjuangan BN adalah jelas iaitu mahu menjadikan Malaysia sebuah negara yang aman, makmur dan sejahtera untuk semua kaum serta tidak mempunyai agenda-agenda tertentu.


kah kah kah…. betul munkee ni cakap… kah kah kah…. tak perlu tipu-tipu nama nak jadi raja…. kah kah kah….

kah kah kah…tak perlu hutang hutang bank banyak banyak…. kah kah kah…

kah kah kah… tak perlu rasuah hakim… kah kah kah…korek korek korek…

woit… tapi apa perjuaangan gerombolan ini ?...... kah kah kah… nu munkee ni tak sebut… betul betul munkeee… kah kah kah