.

Khamis, 26 Oktober 2017

PAGI ESOK TIAN DIBEBASKAN




 PAGI ESOK

TIAN  CHUA

DIBEBASKAN

KITA BERHIMPUN

DI MY BEE 

MARKETING

TAMAN INDAH

KAJANG

JAM 9 PAGI






------------------------------------
-----------------------

BERITA JUAL DATUK







BERITA

SEDIH

APA AKAN JADI

DENGAN 

LOKMAN ADAM

DUTA KHAS

SULTAN SULU

Akta bendung jual anugerah kebesaran berkuat kuasa hari ini

AKTA Lambang dan Nama (Pindaan) 2016 dan Akta Anugerah 2016, untuk mengekang penjualan anugerah dan darjah kebesaran mula berkuat kuasa hari ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Azalina Othman Said berkata kedua-dua akta itu diyakini mampu mengekang aktiviti berhubung penyalahgunaan anugerah dan darjah kebesaran yang dikurniakan oleh Yang di-Pertuan Agong, Raja-Raja dan Yang Dipertua Negeri.

“Pindaan Akta ini juga menunjukkan komitmen kerajaan untuk memelihara institusi Yang di-Pertuan Agong, Raja-Raja dan Yang Dipertua Negeri daripada dicemari oleh pihak tidak bertanggungjawab,” katanya dalam satu kenyataan yang diedarkan di Parlimen, hari ini.

Azalina berkata kerajaan menaikkan hukuman penalti dan dimasukkan hukuman penjara untuk mencerminkan keseriusan kesalahan dan sebagai faktor pencegahan kepada masyarakat.


APA JADI

DENGAN DATUK

YANG JUAL

TIMBANG KILO

DATUK PAHANG

DATUK MELAKA

APA JADI

DENGAN DATUK

SULTAN MELAKA

SEDIH MEDIH

RANI KULOP



----------------------

BAYANGKAN BAYANGKAN








OOPP..



INI NAJIB

BERJAYA

Visi ekonomi bukti kejayaan PM tadbir urus negara

KUALA LUMPUR - Visi ekonomi  Najib  menjadi bukti kejayaan pentadbirannya mentadbir urus negara sejak mengambil alih tampuk pimpinan  pada 2009 hingga sekarang, kata Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN)  Tuan Haji  Abdul Rahman Dahlan.

Abdul Rahman menyifatkan visi itu padat dengan fakta tepat dan gambaran sebenar dasar ekonomi yang dibawa perdana menteri.

Ini adalah contoh seorang pemimpin berdisiplin. Beliau ada pelbagai dasar dalam menerajui pemerintahan secara lebih sistematik.


O LA LA

KALAU EKONOMI

SEKARANG

DUIT JATUH

BARANG MAHAL

ADA GST

DIANGGAP 

BERJAYA

BAYANGKAN

RASANYA

JIKA NAJIB

TIDAK BERJAYA



----------------

AHLI PARTI KETUANAN MELAYU







TANYA




AHLI PARTI

KETUANAN MELAYU

KENAPA KAMU

SEMUA SENYHAP

APABILA NAJIB

GADAI TANAH

MELAYU KEPADA

CHINA MERAH?

APAKAH KAMU

TIDAK SEDAR?

ATAU

KAMU TERLALU

BANGANG UNTUK

FAHAM?










-----------------

TANAH MELAYU AKAN TERGADAI







AWAS

JIKA NAJIB

TERUS BERKUASA

DALAM MASA

LIMA TAHUN

TANAH MELAYU

AKAN DIGADAI

PADA CHINA

YB MAHFUZ

NAK TANYA 

HAL JUAL TANAH

PADA CHINA

DALAM

PARLIMEN

TAPI

TELAH DILARANG

PERTANYAAN

DI PARLIMEN

PUN DILARANG



--------------------

NATANG BEWOK








NATANG

BERWOK



Peniaga mahu kerajaan tidak ‘berhati perut’ ditukar

Tindakan kerajaan Pas Kelantan melalui Majlis Daerah Pasir Puteh (MDPP) memaksa peniaga-peniaga pasar berpindah ke tempat baharu yang tidak sesuai dianggap tidak berhati perut.

Pengerusi persatuan peniaga-peniaga pasar Pasir Puteh, Kamar Zaman Che Ngah berkata rakyat Kelantan patut menukar kerajaan seperti ini dan menaikkan sebuah kerajaan baharu yang lebih mesra rakyat.

“Kerajaan adalah yang dipilih rakyat melalui pilhan raya dan saya menyeru kerajaan ini ditukar dalam pilihanraya ke-14 nanti.

“Saya tidak mahu sebutkan parti mana yang patut dipilih asalkan kerajaan sekarang tidak lagi diberi kuasa untuk menzalimi rakyat,” katanya ketika berucap di majlis solidariti bersama peniaga pasar Pasir Puteh yang turut dihadiri  Husam Musa semalam.

Beliau yang terlibat sebagai perunding antara para peniaga dengan pihak kerajaan melahirkan rasa yang amat sedih.

“Apabila pasar baharu hampir siap, saya sudah memaklumkan kepada pihak MDPP bahawa reka bentuknya tidak mungkin sesuai dengan keperluan kami.

“Apa yang berlaku ialah mereka langsung tidak pedulikan rungutan peniaga.

“Ia berlarutan hinggalah tarikh yang dijadualkan kami berpindah awal tahun ini,” katanya.

Kamar Zaman bercerita mengenai masalah dihadapi peniaga.

Para peniaga katanya sepakat tidak akan berpindah kerana tempat baharu itu sama sekali tidak boleh dijadikan ruang niaga yang sepatutnya.

“Jadi setelah pelbagai rundingan yang dijalankan gagal, kami sepakat untuk membuat tuntutan di mahkamah.

“Walaupun Mahkamah Tinggi tidak menyebelahi kami dalam keputusannya, tuntutan diteruskan di Mahkamah Rayuan yang akan memulakan pendengaran pada 26 Oktober ini,” katanya.

Tiba-tiba menurutnya kami mendapat notis untuk mengosongkan pasar lama ini antara 15 hingga 22 Oktober lalu.

“Kami berpegang bahawa proses mahkamah belum selesai dan notis seperti ini adalah tidak sah.

“Kecuali tidak sampai 10 orang, kesemua lebih 500 peniaga di sini sepakat untuk tidak berpindah sehingga proses mahkamah selesai,” katanya.

Dalam tempoh ini menurutnya pelbagai percubaan berbentuk ancaman dan ugutan dihadapkan kepada para peniaga.

“Bekalan air dan elektrik dipotong pada sebelah malam 22 Oktober dan kononnya pagar akan dikunci dan jalan-jalan masuk akan ditimbun pasir,” katanya.

Kamar Zaman berjanji beliau akan tetap bersama para peniaga memperjuangkan nasib mereka walau apapun terjadi.

“Ini tempat kita, tempat asal usul kita mencari kehidupan dan kita akan berkubu di sini walau apapun terjadi,” katanya.



KAH KAH

KAH KAH







---------------------

SPRM AKAN MASUK KE SELANGOR









LU MASIH 

TAK CAYA?

GUA DAH

BILANG

SPRM tahan bekas pekerja pejabat MB Selangor

Seorang bekas kakitangan pejabat Menteri Besar Selangor ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana dipercayai terlibat dalam perbuatan rasuah dan salah guna kuasa, dalam pemberian projek membekal cenderahati ke pejabat Menteri Besar Selangor pada 2016.
Menurut sumber SPRM, suspek berusia 38 tahun yang merupakan bekas pembantu tadbir di pejabat berkenaan ditahan kira-kira pukul 12.30 tengahari hari ini di pejabatnya.
Turut ditahan seorang pemilik syarikat pembekalan cenderahati berusia 59 tahun dan isterinya yang berusia 52 tahun, kira-kira pukul 3.30 petang tadi.
Read more at https://www.malaysiakini.com/news/399507#VQ01rE6s4RGPdByy.99


AKHIR

SEKALI

SPRM

AKAN 

MASUK

SUK

SELANGOR

HANYA 

TUNGGU

MASA SAJE

KAH KAH

KAH KAH




------------------

BUKTI WAJIB NYAH NAJIB




SATU

LAGI

BUKTI

SAHEH

NAK TANYA

PUN TIDAK

DIBENAR

Selepas 1MDB, soalan tentang pelaburan China pula ditolak


Selepas Dewan Rakyat menolak soalan anggota parlimen pembangkang berhubung 1MDB dan lawatan Najib ke Amerika Syarikat, hari ini giliran soalan berkaitan pelaburan China pula menerima nasib sama.
Anggota Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar berkata, soalan lisannya ditujukan kepada Najib, berhubung jumlah tanah di Malaysia yang telah dijual kepada pelabur dari China.
Read more at https://www.malaysiakini.com/news/399474#FclsaO8xgZSY7slD.99


DALAM

MASA 5

TAHUN JIKA

NAJIB TAK

DINYAH

HABIS

TANAH

MELAYU

TERGADAI

PADA CHINA

MERAH

NAK TANYA

PUN TAK

BOLEH



--------------------

GERAKAN NYAH NAJIB






BACA DISINI

https://www.malaysiakini.com/columns/399310

NYAH NAJIB

Kau tulis panjang2 utk kempen NYAH NAJIB pun tak guna bro. Hari jumaat barokah najib akan bentang bajet2018. Bila dia umumkan jer bonus utk kakitangan kerajaan nanti, habis runtuh terbarai segala benci pada najib, waktu tu najib disanjung sebagai pahlawan bugis. Kah kah kah on 
KENAPA NAJIB WAJIB DINYAHKAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/26/17






----------------------

PUKARAK KAH KAH KAH







PUKRAK

KEDAI CONTOH

SERAMBI MEKAH

NAK MASUK 

TOK LEH

NOK KELUAR

TOK LEH

NATANG BEWAK

KAH KAH KAH



--------------

PEMIMPIN JALUR TEMBERANG








NAJIB

PEMIMPIN

JALUR

TEMBERANG



Hendak temberang apa lagi tentang 1MDB, tanya pembangkang

AHLI parlimen pembangkang dan penganalisis mengecam Najib kerana mengatakan dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) digunakan untuk menyelesaikan isu-isu yang berbangkit akibat "perjanjian kuasa yang berat sebelah" yang ditandatangani oleh pentadbiran sebelum ini.

Najib juga dikritik kerana mengatakan 1MDB akan mengecap untung melalui projek Bandar Malaysia, sebuah projek pembangunan bandar di Kuala Lumpur.



KAH KAH

KAH KAH


TIPU & PUTAR

KAH KAH KAH

-------------------

MAHFUZ MASUK BERSATU








MAHFUZ
takda nama dlm senarai pas bukan nya parti lain..mahfuz bole masuk psm atau ppim sbg calon pru..jgn susah hati,cukup sekadar menang kerusi sb pas pun macam tu gak..pas cuma mahu menang kerusi, cuma mahu gaji yb, maka ketika di parlimen dilakonkan silat2 monyet, 

MASUK

silat2 naga agar pengundi2nya melihatnya beraksi..lepas tu, rilek la..setiap kali ada perkara besar, beri amaran 3 hari, 5 hari, 7 hari..pastu senyap..ini la politik matang pas..hudud gagal sb pas takut sultan dihudud juga..amanat mengenai sistem british sistem penjajah tp hudud sudah jadi ruu355 sistem penjajah..pas takkan jd pm, pas taknak ubah sistem british..

BERSATU

kalo tak cya, cuba tanya pesuruhjaya tingi pas, apakah sistem islam yg akan mengantikan sistem british sekiranya menang putrajaya??err..apa model ekonomi nabi muhammad? on 
MASUK BERSATU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/25/17





-------------------

BERLINDUNG DIBAWAH PALAT







BERLINDUNG
sial apakah yg telah dihantar allah azzawajala ke atas tanah melayu islam lagi sunnah wal jemaah ini.bukan saja najib, malah menteri agama serta ulama2 fasih hadis hafaz quran pun bole berlindung dibawah palat rosmah suami najib ini..mengikut buku diharamkan dulukala, islam akan membangun dari timur, katanya dari indon,

DIBAWAH

ada kata dari tanah melayu wakil nusantara, adakata islam akan membangun bila ahok dipenjarakan , adakata naiknya sultan melaka asli maka islam akan terus mengembang dan mengembang..tetapi tanah maling tanah melayu ini dijual kpd the company from china..

PALAT

dari komunis yg bukan komunis dari china..duli, daulat yg dikatakan hebat dan ampoh hanya mampu menjaga sunnah berbanding negara.. on KENAPA NAJIB WAJIB DINYAHKAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/25/17




----------------------

PEGUANG WAJIBUR ISLANG







PEGUANG WAJIBUR

 ISLANG

Peguam kat london tu melayu islang ke..tak pon peguam pas pis pus kot..pak pandir dapat saranan kalau nak saman afdhal saman selasa depan.. on PAK PANDIR CARI PEGUAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/25/17



--------------

PUNAT HAJI HADI






PUNAT HA HA
Dulu amanat hi hardy, sekarang nie lahanat punya hj hardy on 
HARAPAN TERAKHIR CIK GU PA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/26/17


--------------