.

Selasa, 12 Julai 2016

BERITA SEDIH - JAI MASUK HOSPITAL




BERITA SEDIH

tengah hari tadi
gua bawa jai ke hospital
di universti pertanian serdang
jai kena bisul
ini kali kedua jai kena 
penyakit yang sama
tapi kali ini agak serious
ini kerana bila bisul pecah
jai dikampong dan tidak sedari
lalat telah bertelur dan menetas
maka jai terpaks masuk wad
dari malam ini jai tidur dihospital
munkin selama tiga hari
malam ini jai tidoo seorang diri


HUSKIES INI  CEDERA

BARU LEPAS 
PEMBEDAHAN

PERLU RAWATAN


KLINIK HAIWAN DI UPM
BAHAGIAN ANJING


BAHAGIAN KUCING

NOTA:
bahagian kucing terlalu ramai
jam 4 perang masih ada 30 pesakit
bahagian anjing jam 4;20 semua selesai


------------

WILAYAH TEGANG






TT TELAH

BANYAK KALI

MEMBERI TAHU

WILAYAH INI

AKAN MELEDAK


China tiada hak sejarah terhadap Laut China Selatan

THE HAQUE - BELANDA . Mahkamah Tetap Timbangtara (PCA) di The Haque, Belanda, hari ini  memutuskan China tidak mempunyai hak sejarah terhadap Laut China Selatan.

Dalam satu kenyataannya, PCA memaklumkan China tidak mempunyai asas undang-undang untuk menuntut hak sejarah terhadap kawasan perairan itu dalam lingkungan sembilan-sempang yang dikemukakannya.

"Tiada asas perundangan untuk China mendakwa hak bersejarah mengenai sumber kekayaan di kawasan laut yang dipertikaikan itu sebagai milik mereka," menurut kenyataan mahkamah.

Ianya merujuk kepada garisan tuntutan pada peta 1947 kawasan laut berkenaan yang kaya dengan sumber asli, galian dan perikanan.

Dalam perbicaraan membabitkan 497 muka surat itu, hakim mendapati pasukan peronda penguatkuasa undang-undang China mengambil risiko bertembung dengan bot nelayan Filipina serta menyebabkan kerosakan kepada terumbu karang selepas kerja pembinaan pulau tiruan atasnya.

China yang memboikot kes dibawa ke mahkamah oleh Filipina berkata, ia tidak akan mematuhi sebarang peraturan yang ditetapkan tribunal antarabangsa.

Keputusan terbaharu ini harus dilabel sebagai satu kejayaan besar untuk Filipina, yang boleh menganggap mereka sudah memenangi kes mereka. - Reuters

KITA TUNGGU

ADA REAKSI

NEGARA CINA

APA REAKSI USA

dan PILIPINA



--------------

UCAPAN SELAMAT HARI RAYA YANG SOHEH






TERIMA KASEH
Hahaha..x sangka Tok tt ambil serius soalan aku pasal video raya. dah bertahun komen,baru kali ni Tok tt jawab,bukan satu tapi dua entry pasal soalan aku ni.mcm ni baru betul janji ditepati..syabas la buat video yg canggih,cuma tahun depan kalau ditambah elemen german pornowi dlm video tu nanti mesti lagi menarik..terima kasih Tok tt. kah kah kah on UCAPAN SELAMAT HARI RAYA YANG SOHEH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/12/16
INI JANJI ITU
Tok tt jgn nak ubah isu..hari tu janji nak buat satu lagi video raya,mana video tu?. video yang tak jadi hari tu langsung x stim,gagalis.. jgn bgtau yg Tok tt dah buat video,cuma bagi Jin yg tengok. kalau camtu sejibik perangai mcm Ketua kluster jinnakologis..kah kah kah on BUKAN KARUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/9/16

UCAPAN YANG

SOHEH



KETUA PEMUDA HILANG






MANA HILANG

KETUA PEMUDA

KENAPA TAK

PERTAHAN NAJIB

NAPA TAK TIBAI

SARAWAK 

REPORT

SENYAP AJE

NAK MASUK 

AMANAH KE?

SAJE TANYA 

KALAU KALAU




----------------

MANA HILANGNYA DUIT INI?






F.BOOK


Perasan tak... Naper kes seleweng RM107 JUTA di kementerian KBS selama di bawah menteri2 lelaki UMNO Khairy Jamaluddin, Shabery Cheek, Ismail Sabri & Azalina TERUS BISU HINGGA KINI !!!
PERNAH TAK SPRM mahupun polis tangkap, tahan & siasat menteri berkenaan ??
KENAPA asyik 'kambing hitam' saja yg jadi mangsa ??







----------

MANA PERGI DUIT DERMA





MANA PERGI DUIT DERMA
Duit derma yg PAS kutip pun entah kemana dek kepimpinan PAS yg boleng kelintau habes.. berjuta2 you ..hasil jual simpati memali dan janji selamat di Padang Mahsyar jika bersedekah dan berderma.. inikan pulak duit dedak Najib. Entahlah, sejak akhir2 ni, cukup memalukan la dgn Parti Asobiyah 1Malaysia ni.. Dengar derma juta2 buat masjid sana sini.. 

demi bisnes anak menantu hidup bergantung dgn projek gomen, semuanya jadi abih biol. PAS sekarang masih mabuk dan belum ada tanda2 nak pulih lagi. Ingat lagi tinggi ilmu agama, bertambah cerdik. Rupanya bertambah bebal la pulak. Jual ayat2 agama untuk meraih simpati rakyat. 

Lebih baik bersara dari politik saja. Hilang abeh segala respek saya selama ini dgn ilmu dan tindak tanduk kepimpinan politik PAS slps kematian TGNA dan muktamar 2015. PAS kini tak lebih dari politik pakcik dan makcik kampung saja. Politik sembang kedai kopi slps balik dari menoreh getah dan slps balik dari membanting tulang di sawah padi ja. Ahli2 ditakutkan dgn on TAK BOLEH FAHAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/4/16



------------

ADA SUARA BERANI





INI SUARA

YANG BERANI

SILAP SILAP

TAK LAMA

JADI PRESIDEN

TIDAK PERCAYA 

TUNGGU & LIHAT

The outspoken president drew parallels from the Philippines to criticize western powers fighting in the Middle East.

President Rodrigo Duterte delivers his inaugural speech as the President of the Philippines at the Malacanang Palace in Manila, Philippines June 30, 2016.

Philippines President Rodrigo Duterte criticized Western powers Friday for waging deadly wars and interfering in the affairs of Middle Eastern states and bringing terrorism to their own lands.
Duterte blamed the the U.S. and the U.K. for their involvement in Iraq, Syria and Libya blaming them for pulling the countries apart.
“They forced their way into Iraq and killed Saddam. Look at Iraq now. Look what happened to Libya. Look at what happened to Syria … even children are being bombed, because of — they were push to the wall for the failed promises,” he said.
“It is not the Middle East exporting terrorism in America. America imported terrorism,” he continued.
He said that recent investigations into the Iraq war saw “there was no legal basis to declare war, that’s why it’s such a useless war.”

Duterte drew parallels with the colonization of the Philippines by the Spanish and the U.S. saying that it brought many problems in Mindanao region of the Philippines, where separatist Muslim groups have waged war against the government.


He said that many of these groups, often deemed terrorists, fought like groups in the Middle East because “these are the guys who were driven to desperation …  that is why they (were) pushed to the wall, then they became radicalized.” He spoke of his aim to restore peace with groups in Mindanao, through increasing federalism.



------------

JALUR TEMBERANG






JALUR 

TEMBERANG

KOYAK RABAK


KAH KAH KAH


-----------

SATU JENAYAH






















AMARAN

PARA PENJUAL

JANGAN JUAL

BAWAH HARGA

PASARAN

INI JENAYAH

SPRM AKAN

TANGKAP

KAH KAH KAH





-----------------

PUNAT HAJI HADI







INI PUNAT

BISUL




INI PUNAT

HAJI HADI









---------------

PAK AJI HILANG JAWATAN





APA SUDAH 

TERJADI?

PAK AJI INI

MULA MEROYAN 

Jangan biar Sarawak Report memperdayakan rakyat, kata Pas

Pas mendesak agar laporan Ketua Audit Negara terhadap 1MDB yang tulen mesti didedahkan segera, memandangkan sekatan akses terhadap Sarawak Report ternyata gagal membendung portal ini daripada memperdayakan rakyat Malaysia.  
Dengan menggunakan laporan audit yang tulen, kerajaan melalui media-medianya boleh menunjukkan di mana silapnya laporan Sarawak Report dan bagaimana rakyat sedang diperdayakan, seperti yang dituduh oleh seorang menteri,  Salleh Said Keruak.
"Diharap kerajaan BN terutamanya Najib dapat mengambil langkah proaktif ini.
"Bukankah kemenangan besar di PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar telah memberikan keyakinan penuh kepada PM dan BN bahawa  tiada apa yang perlu dirisaukan lagi dengan skandal 1MDB?" kata timbalan presiden Pas,  Tuan Ibrahim Tuan Man dalam satu kenyataannya hari ini.
Bagi beliau, ia hanyalah satu laporan audit, seperti kata  Salleh, ia cuma satu komponen kecil untuk PAC menyediakan laporannya terhadap 1MDB.
"Bukan itu sahaja, malah semua pengkritik 1MDB dalaman seperti  Mahathir,  Muhyiddin Yassin dan Shafie Apdal bukan lagi ahli Umno... Jadi apa yang perlu dirisaukan?

NAK TAHU

APA SUDAH 

TERJADI  KE?

KAH KAH KAH

PAK AJI INI

AKAN KENA

TENDANG

DIGANTI OLEH

NASARUDDIN

KAH KAH KAH

MULA KERJA

BOOODEEK


------------

SIAPA SABOTAJ NAJIB?






AYAQ JAMPI
Kalau nak tuduh jin tak mungkin, sebab jin tak gheti baca rumi......jin cuma baca kitab arab! Tambah pulak jin tak pandai android2 atau ios. Hairan macamana SR boleh dapat maklumat rahsia ni. KPN kena minta ayaq jampi harun din macam ni kalau nak siasat........pssssst satu lagi rahsia.....

Mat Mgol laki ke 3 bik mama.......bulan sembilan nanti akan diletak bawah SOSMAH! Hati2 jgn sebar bro.......masyuuuk dlm beb! on SIAPA BOCORKAN LAPORAN AUDIT
Boley Jalan
on 7/9/16




KERJA JIN AFRIT
ini semua kerja kerja JIN AFRIT lah apa lagi JIN JIN AFRIT tak dapat naik GAJI buat perangai lah Biasa punya hal kan JIN pun nak kaya ber gaya jugak JIN ada nafsu macam manusia jugak kan Cuba tanya KETUA JIN Bukan JIN SHAMSUDIN lah ; itu JABOND melayu dulu tak jadi ARWAH kan SAPUMAN boleh terbang ke LANGIT tanya lah Apa mau susah susah ; kan ada dua lapan BILYON on SIAPA BOCORKAN LAPORAN AUDIT
Anonymous
on 7/9/16


-----------

PAS TIPU ORANG MELAYU





KES SELESAI

DI LUAR

MAHKAMAH




Harakahdaily kaji cadangan Najib selesai 

luar mahkamah


"Kami belum ada masa untuk perbincangan dengan pelanggan."

Harakahdaily akan mengkaji terma-terma penyelesaian dalam cadangan Najib berhubung saman beliau terhadap portal berita milik PAS itu.
Peguam Najib, Mohd Hafarizam Harun berkata, anak guamnya telah mengemukakan cadangan tersebut yang mengandungi terma-terma penyelesaian pada 4 Julai.

KES HUDUD

JUGA AKAN

DITANGGUH 

UNTUK 

SELAMATKAN

NAJIB

TAK CAYA 

SILA TUNGGU


-------------