.

Khamis, 29 Disember 2016

SELAMAT TINGGAL BUNGAKU - S. M. SALIM









AL-FATIHAH

KAD JADI KAYA




BOTOL MINYAK KELAPA
Halaaaa itu pun kau nak megah. Baru dapat diskaun 1 produk. Hitu pun minyak kelapa je. Helo bro, sebulan berapa botol minyak kelapa lu selalu beli? 10? 100? 

Takdernyer bro, paling kuat pun lu kena beli 32 botol sebulan kalau lu guna sebotol sehari untuk lu pa chu cheng tiap hari. Kalau larat la. Jadi tak perlu megah la ngan penjimatan tak seberapa tu, tak dapat pun guna amaun tu beli cincin pinang kak mah malah tak cukup pun untuk beli enjin turbo kasi ganti enjin skuter lu. 

Kalau lu mao megah bangat, lu kena kasi up dulu lu punyer teknik ampu, teknik lipat, teknik tikam, teknik cantas dan teknik terajang dari tok guru persilatan kabupaten jowo negoro bupati bugis, macam gwa, baru dapat penjimatan berjuta-juta daripada kad ahli sifar-gst, diskaun untuk beribu jenis produk tempatan dan impot 

bukan setakat minyak kelapa bro, malah permit niaga, lesen hotel, deposit air, cukai pendapatan, dan bermacam jenis permit dan cukai semua pun diskaun atau dikecualikan. Tapi kalau lu capai tahap on KAD UNTUK BUAT RASUAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/16







----------------

HANG INGAT SENANG






APA?

LU INGAT

SENANG NAK

DAPAT

BIDADARI DAN

BIDAJANTAN

3,714 jadi mangsa penipuan umrah

Libatkan kerugian RM30.8 juta


KUALA LUMPUR 28 Dis. - Sejak 2012 hingga Oktober tahun ini, seramai 3,714 penduduk Islam negara ini terpaksa berputih mata apabila hasrat mereka mengerjakan umrah tertangguh akibat menjadi mangsa penipuan pakej umrah.
Sumber Jabatan Wakaf Zakat dan Haji (Jawhar) berkata, jumlah kerugian yang dihadapi oleh kesemua mangsa selama empat tahun kebelakangan ini seperti yang dilaporkan kepada pihak polis dan Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM) dianggarkan mencecah RM30.8 juta.
Katanya, warga Kuala Lumpur dilaporkan paling banyak menjadi mangsa penipuan tersebut dengan jumlah kerugian mencecah RM4 juta.
“Mangsa hanya sedar ditipu apabila terkandas di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan jumlah kerugian yang dicatatkan ini berdasarkan mereka yang membuat laporan. Namun, mungkin ada lagi menjadi mangsa tetapi tidak laporkan hal ini.
“Ada antara mereka membayar wang untuk menunaikan umrah kepada orang perseorangan yang menawarkan pakej umurah dan juga menggunakan perkhidmatan daripada syarikat tidak berlesen,” katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.
Sehubungan itu, sumber berkenaan memberitahu, harga lantai bagi pakej standard ekonomi umrah selama 12 hari 10 malam tidak boleh kurang daripada RM4,900 sebagaimana ditetapkan oleh Majlis Kawal Selia Umrah.
“Pengguna perlu menjadikan jumlah RM4,900 ini sebagai penanda aras sebelum mengambil mana-mana pakej umrah daripada ejen perseorangan atau syarikat.
“Pakej yang ditawarkan di bawah harga tersebut boleh dianggap sebagai satu cubaan penipuan,” jelasnya.
Mengulas mengenai isu penajaan umrah pula, sumber tersebut memberitahu, mana-mana syarikat berlesen tidak dibenarkan mengiklankan sebarang iklan umrah pada harga di bawah RM4,900.
“Mana-mana syarikat yang mengatakan mereka ada tajaan perlu membuktikan kepada Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan sebelum iklan tersebut disiarkan,” jelasnya.
Tambah beliau, masyarakat perlu menyemak dahulu status syarikat pengendali umrah melalui laman web i-umrah jawhar atau www.jawhar.gov.my/umrah sebelum pembayaran pakej umrah dibuat agar tidak menjadi mangsa penipuan.
“Umrah merupakan satu ibadah, namun aspek muamalat juga penting untuk diketahui. Fahami konsep muamalat sebelum terjerat menjadi mangsa,” jelasnya

JUAL AGAMA

ADALAH

SALAH SATU

PERNIAGAGAN

TERTUA SELAIN

DARI JUAL DUA

PEHA AYAM

SIAM 


-----------------------

TUKAT TIUB BUAT LAWAK BAJU MERAH






LAWAK 

BAJU MERAH

DI SHAH ALAM

12 JANU 2017


UNIT 23 CAFE

SEKSYEN 9

SHAH ALAM

KES DALAM

LOKAP 

BERSAMA

DATUK ARMAND








---------------

AL- FATIHAH





KUALA LUMPUR 29 Dis. - Biduan negara, S.M. Salim atau nama sebenarnya Sheikh Salim Sheikh Muhammad Al Mahros, 88, menghembuskan nafas terakhirnya pada pukul 5.44 petang tadi



---------------------

PALING AFDOL




PALING AFDOL
kahkahkah.. ko pandai tt.. menguar-uarkan cte si armand ni mulut tempayan.. btol atau salah no 2.. ko telah berjaye mengegarkan pegangan pemuda gerombolan.. 

bila menafikan maknenye btol la tu.. tu adalah sifir gerombolan yg paling afdol.. pie afdal mane ilang eh.. saje tanye.. jgn marah... on DATUK ARMAND BAJU MERAH MARAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/16





--------------

SAJE TANYA KERANA JAHIL







INI DIMANA?


Mufti Perak: Berdosa bukan muhrim duduk bersebelahan dalam bas

 | December 29, 2016
Harussani berkata, umat Islam yang cuba menentang usaha syarikat bas ekspres itu dianggap jahil agama dan menentang hukum Tuhan.





MASA BUAT

AJI TU ADA

2 KAABAH KE?

SATU POMPUAN

SATU JANTAN

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KERANA JAHIL

TAK TAHU

WAL KESAH



---------------

KENAPA MUKA ORANG JAHAT DIKABUR?






NAPA MUKA KABUR
kah kah kah mungkin tu cuma propaganda pulis nak takut takutkan orgramai. mungkin juga utk alihkan perhatian orgramai. 

kalau betul org jahat kenapa kaburkan muka? lepas tu minta orgramai salurkan maklumat!!? maklumat apa lanchow kalau mukapun tak kenal, apa punya lanchow laa pulis. on KES BUNUH ALTANTUYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/16





------------

JANGAN HANYA CAKAP - BILA NAK BUAT?








BILA NAK

MULAKAN

INI KERJA

AMAL JARIAH

BERI TAHU

KAMI SEMUA

NAK DATANG

MEMBANTU


Jamal sewa jentolak cadang nak roboh premis tanpa lesen di bawah MDSB

Pengerusi Gabungan NGO Malaysia,  Jamal Md. Yunos akan bertindak merobohkan mana-mana premis yang didapati tidak mempunyai lesen menjalankan perniagaan dibawah Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB).
Beliau yang juga pemilik Sekin Fisherman Village Hotel & Resort mendakwa, terdapat tapak tanah yang diduduki dan dibangunkan tanpa kebenaran dan lesen yang sah.
Beliau juga berkata telah menyewa jentolak untuk memastikan mana-mana pusat judi, disko dan rumah urut tanpa lesen akan dirobohkan.
MAKIN MENARIK

MAKIN PANAS

MAKIN GELORA

BAIK UNTUK

P. HARAPAN

PENGUNDI CINA

TAMBAH BENCI

DG GROMBOLAN

SILAP-SILAP

TAIKO AKAN

HADIAH FULUS






--------------------

DATUK ARMAND BAJU MERAH MARAH




MINGGU DEPAN

SAMBUNG LAGI

KESAH BELUM

HABIS



Isham Rais tokok tambah cerita – Armand

Anggota exco Pemuda Umno, Armand Azha Abu Hanifah menyifatkan cerita yang dikarang oleh Hishamuddin Rais mengenai pengalaman aktivis itu yang ditahan di lokap bersamanya hanyalah sekadar ‘tokok tambah bagi menyedapkan penulisan’.
Katanya, Hishamuddin atau mesra dengan panggilan Isham, sengaja menulis artikel sedemikian di blognya demi menutup isu yang sedang berlaku dalam Pakatan Harapan.
“Tokok tambah untuk sedapkan penulisan. Biasalah nak tutup isu yang dalam Pakatan,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini.
Bulan lalu, Armand dan Hishamuddin antara individu yang ditahan bersama dalam perhimpunan BERSIH dan Baju Merah di Ibu Kota.
Walaupun berlainan ideologi politik, namun ketika ditahan, terdapat gambar Armand, Hishamuddin dan wakil rakyat pembangkang Howard Lee kelihatan mesra di media sosial.
Selepas sebulan, semalam Hishamuddin dalam artikelnya yang bertajuk “Apa terjadi dalam lokap” menceritakan pengalamannya yang sering bertukar lokap di negara ini.
Selain itu, Hishamuddin turut mendakwa ‘beliau berjaya mengorek rahsia’ dari pemimpin kanan Kumpulan Baju Merah itu ketika sama-sama ditahan di lokap Dang Wangi.
Dakwa Hishamuddin, beliau sempat bertanya kepada Armand, sekiranya Ketua Baju Merah Datuk Jamal Md Yunos ditahan apakah yang akan terjadi.
Dakwa Hishamuddin, Armand berkata sekiranya Jamal turut ditahan, ketuanya itu akan bergaduh, kerana tidak diplomasi.
Mengulas lanjut mengenai perkara itu Armand menafikan dakwaan itu sebaliknya mengatakan kepada Hishamuddin bahawa Jamal dan dirinya mempunyai cara yang tersendiri.
“Tak betul. Saya nyatakan Datuk Seri Jamal mempunyai cara beliau yang tersendiri dan saya mempunyai cara yang tersendiri (kerana) masing-masing mempunyai cara masing-masing.
“Jamal mengambil pendekatan yang garang manakala saya mengambil pendekatan diplomasi kerana dua-dua amat perlu untuk capai hala tuju yang sama,” katanya.
Armand turut menafikan dakwaan kononnya beliau telah memberitahu Hishamuddin bahawa telah dilatih oleh Parti komunis dari China mengenai cara berpidato.
“Kami bukan dilatih, tapi pernah (ke) China atas jemputan kerajaan China untuk pertukaran idea antara kepimpinan muda,” katanya.
Dalam artikal berkenaan Hishamuddin turut mendakwa bahawa Armand berkata Naib Ketua Pemuda Umno Khairul Azwan Harun cuba meniru gaya ketua mereka Khairy Jamaluddin.
“Saya nyatakan Azwan Bro mengambil pendekatan cara KJ. Saya kata Azwan Bro harus jadi diri beliau sendiri (kerana) hanya akan ada satu KJ sahaja,” katanya.
Armand bagaimanapun mempersoalkan mengapa di dalam artikel tersebut tidak menyatakan perhimpunan BERSIH gagal dan mendakwa Hishamuddin mengeluh bahawa beliau terlalu tua untuk menyertai perhimpunan itu.
“Kenapa dia tak cerita saya bantah isu salah guna kuasa oleh Pakatan di Selangor terutama tentang isu (Ketua Pemuda PKR Ampang Datuk) Adam Rosly yang kaya hanya jadi pegawai khas," katanya lagi.
Armand juga mendakwa Hishammuddin setuju ada rasuah dalam Pakatan dan salah guna kuasa dalam PKR.
"Kenapa beliau tidak cerita BERSIH juga dapat dana asing untuk penganjuran BERSIH,” soal Armand.
SILA BACA DISINI
http://tukartiub.blogspot.my/2016/12/apa-terjadi-dalam-lokap.html

ATAU DISNI
http://www.malaysiakini.com/columns/367447



---------------------

HADI KLUK KLAK DAPAT DEDAK




HADI KLUK KLAK DAPAT 90 JUTA
kecewa la bro..jamal jamban penat2 demo, penat2 berkuntau pecah kepala ..tetiba hadi kluk klak yg dapat rm90juta..hutang nak kena bayar..silap hari bulan jatuh muflis..dulu diorg kata nak boikot bisnes geng2 bersih..

walhal kita semua sudah boikot bisnes geng2 merah termasuk geng2 mamak..cer tanya dia, pasar sekincan dah upgrade ke..itu janji prk..agak2 jambatan manong dah siap ke??atau jambatan manong guna batang kelapa sawit dari sarawak.. on KEPALA TONGKOL JADI LEMBIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/27/16




-------------

SENARAI GAGALIS SEDANG TERKUMPUL






14 FEBUARI

DINOBATKAN

HARI GAGALIS

SEDUNIA

PASTIKAN

DIRI  BEBAS

DARI TERSENARI

SILA BERUSHA

DARI SEKARANG








------------------

SKODENG HOTEL TIGA BINTANG





SKODENG HOTEL
Tontonwy dah jumpa ke? Hutang bayar bilik hotel suda setel tak? Jom skodeng projek Hotel 3 Bintang. Berebut nak jadi tukang ketok pintu. Lebai-lebai jadian bro. Jual agama sambil layan porno halal dan porno haram. on SEKODENG SUKA KEMUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/16





----------------

PERNIAGAAN JUAL AGAMA





BROKER ALLAH
Apsal guna Sukuk saja, guna la Sukuj Umrah dan Sukuk Haji, Melayu Biol apa kesah? Pekej pegi haji skrg bermula dgn 30k - 230k, hang x mau pi umrah ka TT? 

Broker Al Ustaz Daud Che Ngah boleh gerenti hang pi tanpa rasa takut bertemu Allah. Kalo hang amik pekej 230k tu, langsung jumpa Allah Taala tanpa perlu naik Buraq dan buat perjalanan mcm Israk Mikraj tu lagi. 

Skrg sumer express. Hang dapat naik speedtrain Mekah-Madinah 15 minit ja, bukan sejam lebih. Duduk hotel 8 bintang dan boleh berak merata2, tok arab akan tadah mulut dekat lubang jubuq hang anytime. Indahnya Mekah. Alhamdulillah. 

Aku suggest, Mesia ni tukaq la pulak guna bahasa Arab. Bosan la cakap Melayu ja. Pemimpin skrg pakat2 amik Quran buat lapik punggung, ginilah jadinya. Dari lobai kampong hinggalah tukang tempek muka masuk frame dgn Sultan, sumernyer hampeh belaka.

 “We Now Live In a Nation Where Doctors Destroy Health, Lawyers Destory Justice, Universities Destroy Knowledge, The Press Destroys Information, on GUNA BAHASA ARAB UNTUK TIPU MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/16






----------------

CAKAP SENANG - BILA NAK BUAT







SATU DUNIA

SAKONG

SATU NEGARA

SOKONG

JANGAN CAKAP

TAPI TAK

BUAT APA APA



Jamal ugut mahu roboh disko, rumah urut di Sabak Bernam

Pengerusi Gerakan Baju Merah,  Jamal Md Yunos hari ini mengugut untuk merobohkan sendiri bangunan dan premis yang beroperasi sebagai disko dan rumat urut di sekitar daerah Sabak Bernam.
Katanya, beliau akan berbuat demikian jika Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB) dan Pejabat Tanah dan Daerah Sabak Bernam tidak bertindak selepas beliau membuat aduan rasmi hari ini.
Malah, beliau turut mengakui telah pun menyewa mesin pengorek dan jengkaut untuk melaksanakan kerja-kerja berkenaan.
"Bagaimana sebuah disko boleh beroperasi di Sungai Besar ini hingga pagi?

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KITA TUNGGU

NAK LIHAT

BETUL KE INI

ATAU HANYA

AUTA KERING

BERANI KE?

TOK IS EZI

ENCULEZ VOUS




-------------------

JABATAN SKODENG



JABATAN SKODENG
SKODENG tuh syok Bukan aper.... SKODENG tuh macam REMPIT lah Dapat kejar kejar DUIT KLAIM kan Biasa lah Bebudak tuh SKODENG ingat free buta ka 

Ada GEPAU lagi lah dia orang suka Apa apa pun boleh cerita kan 1 tuk kau , 2 tuk kita Formula standard kan Biasa lah on SEKODENG SUKA KEMUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/16






----------------

KES BUNUH ALTANTUYA





KAMI SEMUA

NAK BANTU 

POLIS

TAPI JANGAN

BERI GAMBAR

KABUR MABUR

INI ORANG 

AMAT JAHAT

LAGI LUCAH

TAK PERLU

SURUK MUKA

TAK PERLU

BUAT TEATER

Polis minta lelaki tunjuk isyarat lucah tampil

“Bagi tujuan melengkapkan siasatan, polis meminta individu berkenaan supaya tampil bertemu dengan Inspektor Mohd Azimi Azman di Balai Polis USJ 8, Subang Jaya.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai individu tersebut juga boleh berhubung dengan balai polis terdekat untuk tindakan selanjutnya,” katanya.

PASAL APA

SOROK MUKA

INI ORANG 

AMAT JAHAT

MUNGKIN DIA

DUDUK SEBELAH

RUMAH KITA

MUNGKIN DIA

PEROGOL 

KAKI RASUAH

TOKAN DADAH

TERLIBAT KES

KES 1MDB

KES BUNUH

ALTANTUYA


---------------