.

Jumaat, 2 Februari 2018

GUA UDAH BILANG LAMA DULU







BANGGANG BEBAL 

GUA TELAH LAMA MENDAKWAH
GUA TELAH LAMA  MENGHASUT
AGAR KITA SEMUA
MERAYAKAN BODOH BANGANG
LU TAK CAYA?
INI KLIP TAHUN 2016


https://www.malaysiakini.com/columns/410781

INSPIRASI BUKAN KONSPIRASI








INSPIRASI BUKAN 

KONSPIRASI
bukan konspirasi tapi inspirasi dari puak amerika untuk puak iSLAM dan sekutunya; & iSLAP dan WAHABI dan sebagainya! ha ha ha ha ha ha ha ha ha........ 
on KONSPIRASI AMERIKA
Anonymous
at 7:12 PM





-------------------

SOKONG KONSPIRASI





SOKONG
bro isham..kalo ini konspirasi amerika dan eropah sb jatuhkan umno bn pas, maka gua sokong sangat2 bro..sb parti umno bn pas ni selalu gunakan agama dlm politik..allah marah dan nabi tak restu bro..gua kena sokong amerika dan eu sb dua negara kafir ini tidak gunakan agama sbg politik..

KONSPIRASI

benar amerika taghut yg bagi duit kat pakistan utk bina sekolah agama dan program2 nya, kerana amerika taghut bagi duit la maka org2 agama dpt ditetaskan dan berpeluang dpt syuhada dan bidadari..namun amerika taghut sdiri tidak gunakan agama sbg politik..salute mr trump..god bless amerika..no amerika no syuhada.. on 
BELI INSURAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/1/18


---------------------

NAMPAK ATAU TAK NAMPAK







NAMPAK ATAU

Mcm ni .. katakan ekonomi Malaysia 1,000, dan Singapura 10,000. Maka beza nye adalah 9,000. Diunjurkan pada 2018 ekonomi Malaysia naik 5.5 peratus, maka pada 2019, ekonomi Malaysia jadi 1,055. Singapure pula naik hanya 2.5 peratus, maka ekonominye pada 2019 jadi 10,250. Kamu ada nampak apa-apa tak dari perkiraan diatas? 
TAK NAMPAK

Kalau tak nampak ini bermakna Najib akan terus menang dlm PRU24 nanti. Akhir nye kita akan mati dalam keadaan BANGANG. Nak tau apa hookom nye bila mati dalam BANGANG tanya usTaT. on 
KITA BERNASIB BAIK
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 2/2/18



--------------

KONSPIRASI AMERIKA






KONSPIRASI
bro isham..kalo ini konspirasi amerika dan eropah sb jatuhkan umno bn pas, maka gua sokong sangat2 bro..sb parti umno bn pas ni selalu gunakan agama dlm politik..allah marah dan nabi tak restu bro..gua kena sokong amerika dan eu sb dua negara kafir ini tidak gunakan agama sbg politik..

AMERIKA

benar amerika taghut yg bagi duit kat pakistan utk bina sekolah agama dan program2 nya, kerana amerika taghut bagi duit la maka org2 agama dpt ditetaskan dan berpeluang dpt syuhada dan bidadari..namun amerika taghut sdiri tidak gunakan agama sbg politik..salute mr trump..god bless amerika..no amerika no syuhada.. 
on BELI INSURAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/1/18


----------------

HAKIM YANG ARIF





HAKIM

Datuk Hisham Al-TT Saya telah tersedar dari kebodohan akibat asakan bertalu-talu suara datuk yang kuat,nyaring laksana mesingun. Dalam kebingungan ini, saya ingin mendapat penjelasan, adakah benar: 

YANG

1. Hakikat perkataan Nation/Nagara itu sebenarnya adalah PENJARA. 
2.Warganegara itu adalah istilah lembut untuk gelaran HAMBA. 
3.Adakah benar Hakim adalah civil servants? Kalau ya kenapa dipanggil tuan sedangkan dia adalah public servants. 
4. Adakah segala urusan seperti politik, pentadbiran kerajaan, agama ia hakikatnya adalah perniagaan semata2? 
5. Adakah kita ini telah dijual jiwa dan raga. 6.Kalau kerajaan adalah pihak yang berkepentingan terhadap diri kita, siapa nama kerajaan, adakah najib itu kerajaan? 

ARIF

Adakah Agong itu kerajaan? Adakah rakyat kerajaan? Kalau rakyat kerajaan,maknanya rakyat adalah Tuan /pihak berkepentingan. HAKIM adalah pekerja Kita, tetapi kenapa kita kena panggil dia Tuan? Datuk TT dah masuk mahkamah berkali2, kenapa kena pakai peguam? Kenapa peguam tak on 
BARANG MAKIN MAHAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/2/18




---------------------

JANGAN CAMPUR POLITIK DENGAN AGAMA










JANGAN SUKA
setuju 100% dgn dr asri ni..tidak boleh menggunakan agama demi kepentingan politik..pak mufti juga sila jgn guna agama utk tangkap penganut2 syiah..diorg sesat ke wahabi betul ke sunni betul ke..itu hak mereka..pasal apa nak takutkan orang dgn syiah?

CAMPUR POLITIK

pasal apa syiah dikatakan marabahaya? en perdana menteri en najib, sila jgn gunakan agama dan duit2 dari agama lain termasuk yg tiada beragama utk perkara2 berkaitan agama..contohnya buat umrah dan masuk kaabah menggunakan duit orang..buat umrah dan masuk kaabah itu adalah perihal dan praktis agama islam..
nape campur adukkan duit2 dari agama2 lain termasuk yg tiada beragama dlm urusan agama anda..

DENGAN AGAMA

juga jgn lupa wahai dato mufti, sila pisahkan agama dari politik atau lebih tepat parti wajib sekular..faham ke sekular tu amenda? tak faham sila dial mr ronal reagan..inshallah faham..tukar juga perlembagaan agama islam agama rasmi persekutuan agar tiada mana2 parti politk dpt gunakan agama sbg agenda politik..err ruu355 dan hudud macam ne??dah on 
WAHABI TIBAI SUNNI WAL RASUAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/1/18


--------------------

NAJIB PRODUK ROSAK







NAJIB SEKARANG

PRODUK ROSAK

PASAL APA?

BN tidak akan kempen ala presiden seperti PRU13


Sokongan terhadap Najib sekarang berada pada lingkungan antara 20 hingga 40%, jatuh teruk berbanding 55% sebelum PRU13.  

Sebagai sebuah jenama, Najib Razak sudah rosak, kata penganalisis politik.


PASAL BINI

 GEMOK  PENDEK

HOTOK

KALAU SLIMCUN

MACAM ZIANA

JAMIN NAJIB

POPULAR

-------------------

JIN TERLEPAS LARI



DI MARANG

ADA GENG

ANAK JIN?

BIAR BETUL?

KAH KAH KAH


Lima ‘Geng Anak Jin’ ditahan kes pecah rumah


POLIS Terengganu menahan lima anggota “Geng Anak Jin” yang aktif dalam kes pecah rumah di sekitar Daerah Marang dan Kuala Terengganu sejak Disember lepas hinggal awal Januari lalu.

Kesemua suspek berjaya ditahan di sekitar Marang bermula 19 Disember hingga 4 Januari lalu.

SAPA TINGGALKAN

GENG INI?

SAJE TANYA

MANA TAHU

KALAU KALAU

ADA JIN NAIK BAS

YANG LEPAS LARI

KAH KAH KAH

-----------------

KITA BERNASIB BAIK






HAM

DULIL
NASIB BAIK

MALAYAIA ADA

TUAN HAJI INI

PAGI PAGI

SATU MALAYSIA

DAPAT KETAWA

Malaysia dalam kategori negara hebat

KUALA LUMPUR – Ramalan pertumbuhan ekonomi 5.5 peratus bagi 2018 meletakkan Malaysia dalam kategori negara hebat, kata Tuan Haji Salleh Said Keruak.

Beliau berkata, unjuran pertumbuhan ekonomi itu yang jauh lebih baik daripada Amerika Syarikat, 2.5 peratus, UK (1.4), Jepun (1.4), Jerman (2.4) dan Singapura (2.5), sekaligus menepis gambaran yang sering diberikan oleh pembangkang bahawa Malaysia akan muflis.



SAH DAN BENAR

KITA PERLU

ORANG BODOH

HIDUP BERSAMA

AGAR YANG  BODOH

AKAN TERUS

MENGHIBUR

KAH KAH KAH



--------------------

PALING KOTOR






11APRIL

11 april..april fool dan bloodyfool..pru paling kotor dlm sejarah, umno pas menang tanpa bertanding..allah restu dan allah sayang maka tentera2 allah turun dari langit ke tujuh utk memberi bantuan.. on 
RABU 11 APRIL 2018
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/1/18




-----------------------

KELAMTAN BOLENG






KELANTAN
Dulu salah satu sebab Kelantan kekal dgn PAS.. kirna org Kelantan suka dgn kehijauan.. kehijauan alam, kejernihan sungai.. masa tu ular-mak PAS belum tahu potong balak .. 

BOLENG
mereka masa tu hanya tahu genteel balak sendiri je. Bila bumi Kelantan dah boleng dah tak hijau, sungai dah warna tahik.. dah sampai masa Kelantan tukar Serban.. 
on SELAMAT BUNGKUS
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 2/1/18




--------------------

WALAUNTA WALAUNTIT







WALAUNTA 

WALAUNTIT
Wahai walaunta dan walauntit, korang miskin dan papa kedana pun nak undi nik amar ke? Nik amar bagi korang naik kereta yg dia kumpul tu ker? Korang ingat pas tu agama ke? Kalau nik amar bagi korang kunci rover dia kat korang, itu maknanya kak mah masih dara dan slim... . on MUSUH DALAM SELUAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/1/18





-----------------

BARANG MAKIN MAHAL






BARANG
tak peduli politik ko ogang... yg gua marah ade lah kos hidup makin “mahal”.. gua beli ape ape pun kena kerajaan caj gua 6%. nilai hidup gua makin jatuh standard... nak cuti luar negara rugi besar tukaran uang.. buat niaga kecil kroni majlis bandaran ugut.. 

MAHAL

marah dan benci kerajaan bn gua tenguk manifesto pakatan harapan bagus bantu rakyat. itu pemimpin2 mrk pon telus. yg dulu keluar bn pon setuju ‘check and balance’ kerajaan PH baru nanti.. on 
SAMMY VELU BELI INSURAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/1/18



--------------

TUNGGUL REPOT







TUNGGUL  REPOT
kalau menurut kata2 husam tu maknanya parti pas kelantam dah macam tunggul reput, tunggu masa rebah ke tanah jer. syukur laa.. oram kelantam dah bijok. jgn terpedaya dgn ostart marang yg cuba nak hancurkan peninggalan arwah tg nik aziz. on BETUL KE INI?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/1/18



---------------