.

Khamis, 6 Ogos 2015

PERGI BERCUTI






PERGI BERCUTI


Najib diminta bercuti

PUTRAJAYA - Najib Razak diminta agar bercuti supaya siasatan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dapat dijalankan dengan telus.
 
Presiden Gerakan Harapan Baru (Harapan Baru), Mohamad Sabu meminta berkata, SPRM perlu bebas dan sebarang gangguan dari pihak lain perlu dihentikan.
 
"Sebab itulah kami (pembangkang) dari dulu lagi memohon orang nombor satu itu bercuti," katanya selepas mengadakan pertemuan dengan Pengarah Bahagian Komunikasi Strategik SPRM, Rohaizad Yaakob  ketika ditemui di pekarangan Ibu Pejabat SPRM  di sini, hari ini.
 
Walaupun berbeza pandangan dengan peranan SPRM,  pihaknya menyokong usaha untuk membetulkan dan meletakkan kembali integriti suruhanjaya itu.
 
"Selama ini SPRM kurang berintegriti kurang berintegriti oleh rakyat," katanya.

KAH KAH KAH
woit
mat sabu ini
cakap tak lengkap
cakap tak penuh
cakap tak tuntas
boleh minta najib bercuti
tapi mat sabu putut
beri tahu najib
pergi becuti 
pakai duit sendiri
jangan pakai kapal terbang negara
bawa suami sama
kah kah kah

KAH KAH KAH



----------------

TANGKAP DAKWA NAJIB




KLIP DARI

 SPRM



 FEBRUARI 2012

TENTANG DUIT 

UNTUK PARTI
Sebelum wang RM2.6 bilion disalurkan ke akaun peribadi Najib Razak, perdana menteri pada ucapannya ketika merasmikan Program Pegawai Integriti Bertauliah (CeIO) di Putrajaya, pada Februari 2012 berkata sumbangan atau derma kepada parti politik haruslah dimasukkan ke dalam akaun rasmi parti dan bukannya akaun peribadi.

Katanya, tindakan itu perlu bagi mengelakkan ahli politik menyalah-gunakan nama parti semasa mengutip derma ataupun wang berkenaan disalah-gunakan bagi tujuan peribadi.


BUKTI TELAH SAMPAI







RACUN 

DARi  GEBENG

MASUK  KE

SUNGAi DAN

PANTAi

PENGORAK


BUKTi TELAH

SAMPAi


Water, fish contain high level of arsenic


KUANTAN: DO not consume fish or other seafood from water sources contaminated with bauxite and its residue! Public health experts have warned those here that the water sources where bauxite had seeped in were heavily contaminated with toxic chemicals, some with carcinogens.

 The desperate call stemmed from the independent laboratory test results commissioned two weeks ago by the New Straits Times Probes Team on live fish samples obtained from Pantai Pengorak and Sungai Pengorak here.

Tests were conducted for metal concentration in fish from the Gebeng coastal area that had been contaminated with bauxite.

Read More : http://www.nst.com.my/node/94735?d=1

KAH KAH KAH
woit
jangan tuduh kami tak beri tahu
jangan tudih kami tak beri ingatan
jangan tuduih kami tak beri amaran

RACUN 



--------------

SANDIWARA PEMUTIHAN





SANDIWARA

SEKALI LAGI



SPRM
Wei TT tak tahu ke penyiasat sprm tu dah kena siasat.pejabat nya dah kena sita lepas ni giliran penyiasat go pdrm go pulak yg kena.eh lupalak yg pejabat mereka dah dibakar.

so line mungkin dah clear utk najib sbb penyiasat peguam dah kena pecat.pac dah di jadikan menteri.zety pulak boleh dkautim.fuyyoo nampak terer jugak team najib punya kerja on SATU SANDIWARA DIPENTASKAN
Anonymous
on 8/6/15

HERAN BIN PELIK
Yang Heran bin Peliknya.. duit 2.6b itu dikatakan derma untuk pilihanraya .. tup tup tup.. Timb. Presden UMNO dan BN tidak tahu pun ada akaun tu.. kah kah kah.. naib presiden pun tak tahuu.. sampai bergaduhhh.. sampai kena buanggg.. tup tup tup.. Rahman Dahla pulak duk jaja duit derma yang ikhlas untuk kegunaan pilihanraya kah kah kah.. takleh tahan nak gelakk.. 

duit masuk satu hal.. duit keluar dua hal.. yang sekor dua UMNO duk marapu bela lanun tu apahal.. bugis juge kee.. opss.. sahla ko memang keturunan BUGIS.. maaflaa bukan semua BUGIS nakal macam ni yg baik pun ramai .. tapi kooo dah terlajakkk la bugisnye.. baru la bugiss.. on SATU SANDIWARA DIPENTASKAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/6/15

PERIKSA  MESIN ATM
salam tt Setiap malam saya ke atm Periksa tengok kot kot ads pak arab derma 2.6 billion tapi hampa belaka setakat ini Bukan apa saya susah sejak kena gst harga barang baik harga elektrik naik semua naik lah

 Cuma kote tak boleh naik naik seperti dulu kala Macam mana kote nak naik Kotak getah kondom pun kena gst Kena main tarik tarik pulak Kah kah kah Najib tak apa lah pakai getah import Kah kah kah on SATU SANDIWARA DIPENTASKAN
Anonymous
on 8/6/15




------------------

17 TAHUN DALAM PENJARA LEE KUAN YEW






JADI SOSOK


KE EMPAT

TONTON 

VIDEO INI

17 TAHUN

PENJARA

LEE KUAN YEW

APA MAKNANYA KENYATAAN INI










MAKNANYA

KAYU NAK

SEKAH
RAAAAAAK

Umno bahagian jangan guna kaedah kuku besi atas Muhyiddin, Shafie, kata Rais Yatim 

Rais Yatim meningatkan semua Umno bahagian tidak menggunakan kaedah kuku besi terhadap timbalan presiden Muhyiddin Yassin dan naib presiden  Mohd Shafie Apdal dengan mengenepikan mereka dalam menguruskan isu perasmian persidangan yang melibatkan mereka, lapor Utusan Malaysia.



Bekas ahli Majlis Tertinggi parti itu dilaporkan berkata, perkara sedemikian tidak wajar dilakukan sambil menegaskan mereka mempunyai hak sebagai pemimpin tertinggi parti.
"Ini tidak demokratik dan tidak memartabatkan nilai dalam perjuangan. Jangan kita lupa Fasal 3 dalam Perlembagaan Umno berkata, Umno sebagai parti politik berjuang memperhebatkan kepentingan bangsa dan negara.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/umno-bahagian-jangan-guna-kaedah-kuku-besi-atas-muhyiddin-shafie-kata-rais#sthash.mdLAbEfp.dpuf

KAH KAH KAH
woit
ini sudah baik
muhyiddin dan afdal 
dapat sokongan
tak kira dari sapa
yang penting ada sokongan
perang dalaman dah mula
kayu nak sekah
cikah mula lari
kah kah kah

SOKONG





---------------------

NEGARA BERNAMA TIPUNISTAN



 







TIPUNISTAN

SEBUAH NEGARA 

DISEBELAH 

KAZAKHTAN



SEORANG WARGA

TIPUNISTAN

TELAH MENDERMA 

700 JUTA DOLAR

BERSAMAAN

2.6 BILION RM

KEPADA 

NAJIB RAZAK


ABIS CERITA


------------

KENAPA SEKARANG







KENAPA NAJi

TAK TERANGKAN

DUiT 2.6 BILION 

INI DUIT DERMA

PADA HARI

 PERTAMA

BILA BERITA DUIT

INI MUNCUL


KENAPA BARU

SEKARANG

DITERANGKAN



---------------

MENUNGGU JAWAPAN







MENUNGGU 
GODOT


15 SOALAN 

MENUNGGU 

JAWAPAN




Anak kepada Menteri Besar Johor,  Mohamed Khaled Nordin itu mengemukakan 15 soalan untuk dijawab oleh perdana menteri;

Berikut  adalah 15 soalan yang dibangkitkan Akmal Saufi di Facebooknya:

1) Ketika Datuk Seri Najib menerima dana sejumlah RM2.6 billion, adakah Datuk Seri sedia maklum sejumlah wang telah memasuki akaun Datuk Seri?

2) Apakah bukti bahawa duit tersebut merupakan derma dan bukan duit berkaitan 1MDB mahupun pihak yang mempunyai transaksi berkaitan 1MDB?

3) Sebagaimana kenyataan SPRM, duit tersebut adalah derma. Adakah sumbangan tersebut merupakan sumbangan bagi kepada kerajaan, tujuan Umno atau tujuan peribadi?

4) Jika duit tersebut adalah sumbangan buat Umno, adakah kepimpinan Umno terutamanya Majlis Tertinggi Umno mengetahui tentang derma tersebut?

5) Jika Majlis Tertinggi Umno tidak mengetahui adakah ini bermaksud Umno tidak akan mengetahui kewujudannya jika Datuk Seri tidak memaklumkan kewujudannya?

6) Bilakah Datuk Seri bercadang untuk memaklumkan kepada Majlis Tertinggi jika tidak didedahkan kepada Majlis Tertinggi?

7) Andai kata derma tersebut merupakan derma peribadi kepada Datuk Seri dan bukan kepada Umno, adakah Datuk Seri menerima tersebut ketika memegang jawatan sebagai salah seorang ahli jemaah menteri?

8) Bolehkah seorang menteri atau timbalan perdana menteri atau perdana menteri menerima derma apabila sedang memegang jawatan di dalam kerajaan?

9) Adakah perlu duit derma tersebut perlu diistihar kepada rakyat dan ahli Kabinet yang lain?

10) Adakah Gabenor Bank Negara dan cendekiawannya sedar akan pergerakan duit sejumlah RM2.6 billion ke dalam negara?

11) Adakah Lembaga Hasil Dalam Negeri sedar mengenai sejumlah duit yang telah diterima Datuk Seri Najib?

12) Jika ya, adakah Datuk Seri Najib telah membayar sebarang cukai pendapatan berdasarkan nilai duit tersebut?

13) Adakah seorang perdana menteri boleh mendapat pengecualian cukai?

14) Jika Datuk Seri Najib mendapat pengecualian cukai, adakah pengeculian tersebut adalah kepada gaji Datuk Seri Najib atau apa saja derma yang diterima beliau?

15) Jika derma tersebut adalah bagi tujuan kerajaan, mengapa Kementerian Kewangan tidak mengetahui kewujudannya?


Posting yang dimuat naik di laman sosial Facebook Akmal Saufi itu sudah dikongsi lebih 300 pelayar Facebook.

Malah di bahagian komen juga dipenuhi dengan pelbagai komentar yang setuju dengan soalan-soalan yang dibangkitkan.

KAH KAH KAH

HIDUP JOHOR

--------------

SAMPAI KIAMAT







SAMPAI

 KIAMAT


Belum ada arahan saman WSJ – Peguam

 | August 5, 2015
Dua peguam Perdana Menteri disahkan telah ke Amerika Syarikat dipercayai berkaitan tindakan undang-undang terhadap WSJ.






PETALING JAYA: Najib  Razak masih belum mengarahkan barisan peguamnya untuk memfailkan saman terhadap Wall Street Journal (WSJ).
“Ia masih status quo. Kami belum mendapat apa-apa arahan,” kata salah seorang peguam yang mewakili Perdana Menteri, Wan Azmir Wan Majid seperti dilaporkan Malay Mail Online.
Wan Azmir juga mengesahkan laporan akhbar Sin Chew yang melaporkan dua peguam mewakili Perdana Menteri telah dihantar ke Amerika Syarikat.
“Memang benar rakan kongsi saya (Hafarizam) dan  Firoz ke luar negara. Saya tidak boleh mengesahkan apa-apa yang lain mengenainya,”katanya.

KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
sampai kiamat 
tak kan ada saman
sampai kiamat
tak ada apa apa tindakan
hot hot chiken shit
hot hot telo najib
kah kah kah

TOK EZEEE




-------------

BERAPA JUTA TAHUN







5 RIBU SEHARI
Akaun ado 2.6 biliyon, had keluar ikut ATM 5 ribu sehari, makno eeaa maksimum setahun keluar adolah 1.8 juta ... dikatokan masa yang akan diambil untuk licinkan duit dalam akaun tersebut akan momakan maso 1425 tahun.

 Sobona eeaa salah tu jang, sekolah mano kau belaja ... kang den cakap, Melayu dok kono aka kek eeeee kau marah. Kok dapek dek eeeee orang macam kau ni lunyai dikojokan. Dah guno ATM musti ado bungo ... katokanlah bungo eeaa 2 peratus setahun ... ha cubo kiro berapo dapek eeaa ... cubo kiro pakai jari tak cukop jari guno kontol ... jumlah bungo yang ditorimo setahun adolah lobih kurang RM 52 juta. 

Itu kekiro tahun pertamo ... tahun berikutnyo jumlah eeaa semakin bosa. Ini makno nyo, kalau dikeluarkan 5 ribu sehari sampai kiamat pun duit dakam akaun tu tak habih. on KELUARKAN DUIT DARI ATM
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 8/5/15





-----------------

HANYA LANUN TAHU SIAPA LANUN







BELANJA KEMPEN BN RM2.6 BILION TETAPI PRESTASI MAKIN MEROSOT, BELUM DAPAT MENAWAN KUBU PEMBANGKANG

Saya agak tercuit dengan penerangan Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional, Abdul Rahman Dahlan kononnya Najib  Razak perlu berbelanja besar untuk menampung kempen pilihanraya BN yang lalu kerana beberapa negeri berada di bawah pembangkang (Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan). Dalam wawancara dengan TV1 semalam, beliau menggunakan alasan bahawa Selangor berada di bawah Pakatan Rakyat yang menyebabkan  Najib Razak memerlukan sumbangan sehingga RM2.6 bilion untuk menampung perbelanjaan.

Sudah tentu ramai rakyat akan tertanya bagaimanakah dengan perbelanjaan kempen sebegitu besar Barisan Nasional masih gagal memenangi kembali Selangor? Malah dalam PRU13, Najib Tun Razak bukan sahaja kalah besar di Selangor, Barisan Nasional turut kalah besar di Pulau Pinang dan gagal merampas Kelantan. Kerusi Parlimen Barisan Nasional juga turut susut.

Maka, alasan Abdul Rahman Dahlan itu perlu disanggah dari beberapa segi:

1.    Jika benar “sumbangan” RM2.6 bilion ke akaun peribadi Perdana Menteri itu untuk perbelanjaan Umno, kenapa Timbalan Presiden Umno sendiri tidak mengetahui kewujudan wang sebanyak itu yang kononnya milik Umno?

2.    Jika benar RM2.6 bilion itu digunakan untuk kempen PRU13, kenapakah BN kalah teruk di kubu-kubu pembangkang seperti Selangor dan Pulau Pinang? Sekiranya RM2.6 bilion ini diagihkan kepada 1.7 juta pengundi di Selangor, setiap pengundi menerima RM1,500 seorang dan BN telah boleh membeli kemenangan di Selangor dalam PRU13.

3.    Jika RM2.6 bilion ini diagihkan kepada calon dan dibelanjakan sebagai kempen pilihanraya, perbeanjaan calon-calon BN sudah tentu melanggar had perbelanjaan RM200,000 yang ditetapkan undang-undang. Dengan anggaran mudah bahawa separuh dari jumlah RM2.6 bilion itu dibelanjakan untuk kempen pilihanraya bagi kerusi Parlimen, ini bermakna setiap calon BN telah membelanjakan sekitar RM5.8 juta dalam PRU13.

4.    Sekiranya setiap calon BN dalam PRU13 telah membelanjakan sumbangan itu dalam PRU13 seperti kiraan mudah dalam (3), ini bermakna setiap calon BN dalam PRU13 telah melanggar peraturan pilihanraya dan kerusi mereka telah dimenangi secara tidak sah.

Soalan-soalan sebegini akan terus berlegar di kalangan rakyat kerana penjelasan yang diberikan setakat ini terutamanya oleh  Abdul Rahman Dahlan tidak masuk akal. Lebih banyak penjelasan yang dibuat, ia akan membuka lebih banyak ruang kontroversi yang akan terus menghakis keyakinan rakyat bahawa pimpinan kerajaan dan Barisan Nasional berterus terang.

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN


-------------

SATU SANDIWARA DIPENTASKAN











SANDIWARA

MINGGU INI

SPRM akan panggil Najib berhubung derma RM2.6 bilion


Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan memanggil  Najib Razak bagi mendapatkan penjelasan berhubung sumbangan RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun peribadi perdana menteri itu, kata agensi itu hari ini.
SPRM berkata pihaknya sudah mengenalpasti identiti pihak yang memberi wang itu dan mendapatkan penjelasan daripada penderma yang berasal dari Timur Tengah itu akan tetapi  tidak boleh mendedahkan identitinya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sprm-akan-panggil-najib-kes-rm2.6-bilion-derma#sthash.wfuT5dL8.dpuf


NAJiB PERLU

MASUK 

MESiN BASUH

UNTUK 

DILiHAT 


BERSiH

KALAU BOLEH

MESiN HiJAU

KAH KAH KAH

-------------