Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 10 Februari 2012

PILIHAN RAYA ATAU PILILIHAN JALAN RAYA





JANGAN LUPA TUNTUTAN INI














HISHAMUDDIAN RAIS: KITA KE JALAN RAYA KERANA KITA HENDAK PILIHANRAYA!

Lim Hong Siang | Feb 10, 2012 12:08:35 pm


"Kita di jalan raya itu bukan (kerana) kita menolak pilihan raya. Kita ke jalan raya kerana kita hendak pilihan raya. Ini jelas!"

Demikianlah penegasan Hishamuddin Rais (gambar kanan), aktivis sosial yang mendukung demonstrasi jalanan untuk menuntut pendemokrasian. Koleksi tulisan beliau pernah diterbitkan dengan judul "Pilihan raya atau Pilihan jalan raya" ketika zaman "Reformasi", malah beliau pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Negeri 1960 (ISA) selama dua tahun. Beliau yang masih giat terlibat dalam demonstrasi jalanan, diajukan soalan sebagaimana tajuk bukunya, dalam satu forum semalam.

Hishamuddin Rais menjelaskan, padahal kita tidak mempunyai pilihan, melainkan pilihan raya sebagai cara untuk memilih pemimpin. Apapun aliran politik, sama ada sayap kiri, kanan, tengah, Islam atau sebaliknya, akan menyokong pilihan raya, katanya. Bagaimanapun, perbincangan terhadap pemilihan demokratik ini berterusan, berkisar pada sistem pengundiannya, misalnya first-past-the-post dan sebagainya.

"Apa yang dipertikaikan di negara kita ini, pilihan raya di negara kita ini tidak adil!" tegasnya, sebelum menjelaskan bahawa komponen parti Pakatan Rakyat dan parti-parti pembangkang seperti Parti Sosialis Malaysia (PSM) sebenarnya bukan berlawan dengan UMNO-Barisan Nasional, tetapi polis, askar, special branch, pegawai kerajaan yang mempertahankan UMNO-BN.

( baca seterusnya)

http://www.merdekareview.com/bm/news_v2.php?n=12714

TERKINI - TER HOT - TER NOW : MAT MONGOL GADAI AKIDAH





LORD MURUGAN DAN LORD MURUJIB















NAJIB GADAI AKIDAH HADIR UPACARA TAHIPUSAM DI BATU CAVES TEGAS HARUSSANI – minsider

KUALA LUMPUR, 10 Feb — Mufti Perak Harussani Zakaria melahirkan rasa terkilan dengan sikap i Najib Razak yang “menggadai akidah” apabila hadir dalam upacara keagamaan sempena sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves baru-baru ini.
Tegas Harussani, walaupun sudah ditegur setiap tahun namun perdana menteri itu seolah-olah tidak memandang berat akan kepentingan agama Islam dan akidah.

“Ini perbuatan syirik, saya tidak tahu mengapa jadi macam ini... sedangkan perayaan kaum lain kita tidak boleh sambut ini pula hadir di rumah ibadat mereka.

“Bagaimana boleh terlajak macam ini, sepatutnya perdana menteri wakilkan menteri beragama Hindu untuk menggantikan dirinya... sebab umat Islam tidak boleh terlibat dalam sambutan perayaan agama lain,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Beliau menambah menteri hal ehwal agama Islam atau penasihat agama sepatutnya menasihatkan Najib agar tidak hadir dalam perayaan itu.

“Kita tidak boleh sambut (perayaan agama lain), mereka lakukan upacara keagamaan dan kita sebagai umat Islam tidak boleh hadir... itu upacara ibadat mereka.

“Sebagai perdana menteri, Najib sepatutnya sedar dan menghantar wakil. Saya sudah tegur perkara ini setiap tahun namun tidak dipedulikan,” katanya menambah Najib wajar mencontohi sikap perdana menteri terdahulu yang menghantar wakil masing-masing.

Pada 7 Februari lalu, Najib menghadiri sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves selain turut mengumumkan peruntukan awal berjumlah RM2 juta untuk membina pusat kebudayaan di kawasan itu.

Najib yang lengkap berpakaian Kurta berwarna kuning muda ditemani Rosmah Mansor, mengakui gembira untuk turut sama memeriahkan Hari Thaipusam dan ini merupakan kali ketiga beliau mengunjungi Batu Caves sempena perayaan itu sejak 2010.

“Jangan gadai akidah kita, hukumnya syirik apabila kita hadir dalam perayaan mereka seperti kita merestui agama kaum lain... kita sepatutnya menjauhi perbuatan khufur yang boleh merosakkan akidah.

“Perkara ini serius kerana ia masalah akidah, saya wajib tegur... kalau tidak mahu dengar terpulang,” kata Harussani menambah tiada halangan sekiranya menghadiri majlis rumah terbuka tetapi bukan upacara keagamaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit...GADAI AKIDAH?... kah kah kah...

woit...BERAPA HARGA SEKILO AKIDAH MAT MONGOL.... kah kah kah..

woit... KALAU DAH GADAI...APAKAH MAT MONGOL SUDAH MURTAD?.... kah kah kah..

woit... APA SUDAH JADI?..... kah kah kah....

woit...MANA DIA PEJUANG DAN PENJIHAD ISLAM?.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA DIA HASAN ALI.... kah kah kah...

kah kah kah...MANA DIA CIK GU AZAMI.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA DIA MAT BISUL..... kah kah kah...

kah kah kah...MANA DIA NGO MELAYU ISLAM...kah kah kah...

woit..CAKAP BERJUANG UNTUK ISLAM.... kah kah kah..

kah kah kah...CAKAP NAK PERTAHAN AKIDAH.... kah kah kah...

woit...KENAPA TAKUT KE NAK BERSUARA.... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA MENIKUS....TAKUT KENA PELEMPANG KE.... kah kah kah....





FORUM MALAM INI





FORUM OKU/ORANG BUTA MALAM INI

malam ini di dewan bangunan orang buta
brickfield sebelah monorail tun sanbanthan

OKU TERTINDAS - OKU CULAS

jam 8.00
kompleks MAB

PANEL:
Hishamuddin Rais - aka tukartiub
Mohd Faizal Che Yusof - aktivis hak asasi kurangpenglihatan

semua orang celik dijemput hadir
untuk mendengar apakah masalah
yang dihadapi oleh orang kurang upaya








JANGAN LUPA MERAYAKAN HARI CINTA SELURUH DUNIA




KEKASEH DIMANA KAU SELAMA INI?











NOTA:
untuk looser seluruh dunia
14 febuari adalah tarikh gantung
tanpa kekasih
tanpa teman
tanpa seloka
tanpa pantun

tidak ada bunga
tidak ada kad ucapan
tidak ada sms di terima

yang kau baca hanya tukar tiub
aduh! sedihnya kah kah kah

looser of the world unite!


MASIH BELUM TERLEWAT LAGI






LOOOSER OF THE WORLD
kamu ada 4 hari lagi
untuk membetul diri
sila iklankan diri di fb
sila masuk mirc
sila cari kembali myspace
sila lihat friendster

sila hubungi teman sekolah
sila tukar baju untuk di lihat cool
sila pakai coli yang baru
sila berdandan
sila bergincu

sila hubungi tukar tiub
kerana memilki senarai nama loooser
yang terkumpul bertahun tahun
yang gagal disetiap hari valentine
kah kah kah



INI DATE KAMU YANG GAGAH


KENANG KENANGAN TELOK ANSON



NOTA:


tengah hari kelmarin aku masak ikan raja
yang beratnya hampir satengah kilo
aku masak kari
rempah kari dari kampong langgar kelantan
rempah ini aku beli ketika di kb berapa bulan dulu
rempah ini yang terakhir dalam simpanan aku

aku masak campur terong bulat
enak enak enak

terong bulat ini mengingatkan aku ke kamunting
di blok 3b aku di wakafkan oleh kumpulan kmm
mereka telah menanam terong bulat ini ketika mereka
duduk di blok 3b ini

aku hanya sempat sekali tuai sahaja
terong bulat aku di serang ulat
tapi ini kesah lain

ikan raja ini memang sedap manis
ikan ini dari apa yang aku baca berasal
dari sungai amazon
bayangkan datuk nenek moyang mereka
datang bagitu jauh sekali
mereka meninggalkan anak cucu cicit
disungai amazon untuk berpindah ke sungai perak

mereka bukan peneroka felda
mereka mengabadikan diri untuk manusia melayu

lihatlah bagaiman kita hormat pada ikan raja ini
walau pun mereka bukan berasal dari bumi melayu
tapi kita beri mereka nama yang penuh penghormatan
kita nobatkan mereka sebagai raja

ini berbeza dengan gagak dari nigeria
ikan raja adalah bukti saheh bahawa manusia melayu
tidak pernah rasis



IKAN KITA NOBATKAN SEBAGAUI RAJA







SURAT DARI PEMBACA

teluk anson aka teluk intan, bandar dimana Prof ahmad atory (ring any bell ?) kah kah kah ikan raja tu ialah ikan peacock bass (panggilan nama lain untuk ikan tu) isi dia sedap tapi akan menjadi keras bila disimpan didalam peti sejuk, paling sedap jika masak selepas ditangkap, anak-anak saya kalau saya dapat ikan ni masa memancing suka masak steam (kukus) dengan lebihkan halia dan jus limau nipis pergh..

teluk anson tu kampung teman le, sungai perak dari kilang papan ke kg. batak rabit tempat teman memancing udang galah, tapi semenjak berpindah ke Ipoh ni dah lebih sepuluh tahun tak memancing udang galah kat situ, teman memancing kat area batu gajah/kg. pisang, area air kuning dan sesekali ke laut, kaki kaki pancing udang galah dah ramai yang 'option pencen awal' masing-masing 'uzur' goutla, darah tinggi la, diabetes la segala macam penyakit, teman orang miskin tak kena (lagi) penyakit orang-orang kaya tu,

kg. gajah teman dapat tahu banyak juga port memancing tapi teman tak berani gi sorang-sorang sebab kengkawan bagi tahu banyak bahayanya kalau gi sorang-sorang
By ayah chu on SAMBUNGAN KESAH DARI PASIR SALAK on 2/10/12


ANAK MUDA BERSEDIA


APA DIA DKK - SILA TEKA





INI MUKA DUA EKOR ANK LEMBU


















NFC : PERJANJIAN PINJAMAN TAK LARANG PELABURAN HARTANAH
– mkini

Perjanjian untuk pinjaman mudah RM250 juta dari kerajaan kepada National Feedlot Corporation (NFC) tidak melarang syarikat tersebut daripada menggunakan dana untuk pelaburan yang tidak berkaitan dengan industri ternakan lembu, kata ketua pegawai eksekutif (CEO), Wan Shahinur Izmir Salleh.

Dalam satu kenyataan hari ini, Wan Shahinur Izmir berkata, oleh itu, syarikat tersebut tidak boleh disalahkan kerana membeli hartanah apabila projek fidlot tersebut dihentikan sementara untuk kajian daya maju.

Menurutnya, perjanjian pinjaman itu tidak menyatakan sebarang larangan untuk membuat pelaburan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit....SEORANG LAGI ANAK EEE.... kah kah kah

woit... EMAK KAU BUKAN MELAYU LAAAA.... MACAM MANA NAMA KAU WAN..... kah kah kah..

woit... JANGAN NAK TIPU MELAYU.... NAK MENYAMAR...kah kah kah...

kah kah kah...DULU ISTILAH MELAYU MALAON MACAM INI DI PANGGIL IALAH DKK...kah kah kah..

kah kah kah..SILA BACA KITA MELAYU LAMA APA DI DKK.... kah kah kah

klah kah kah..PERGI ARKIB NEGARA BACA AKBAR MELAYU LAMA AKAN JUMPA ISTILAH KLASIK DKK.... kah kah kah..

NOTA:
sila tunjkukan kepada orang ramai
surat perjanjian itu?
mana dia ?
apa isinya?
jangan cakap sahaja hingga ke hari ini
tidak ada sesiapa yang melihat watikah perjanjian itu

buka dan buktikan
jangan cakap sahaja!






FORUM MALAM INI





FORUM OKU/ORANG BUTA

malam esok di dewan bangunan orang buta
brickfield sebelah monorail tun sanbanthan

OKU TERTINDAS - OKU CULAS

jam 8.00
kompleks MAB

PANEL:
Hishamuddin Rais - aka tukartiub
Mohd Faizal Che Yusof - aktivis hak asasi kurangpenglihatan

semua orang celik dijemput hadir
untuk mendengar apakah masalah
yang dihadapi oleh orang kurang upaya






SHAHRIZAT LEMBU PENGELUAR SUSU





SAHEH INI SHAHRIZAT LEMBU









TIMBALAN PRESIDEN GERKAN MAHU SHAHRIZAT BERUNDUR
– mkini

Shahrizat Abdul Jalil hari ini menerima satu lagi tamparan - kali ini dari sebuah parti komponen BN - ketika tekanan semakin memuncak terhadap menteri kabinet tersebut supaya berundur.

Hari ini, turut menyertai desakan terhadap Shahrizat itu - ekoran pembabitan keluarga menteri berkenaan dalam skandal National Feedlot Corporation (NFC) - ialah Timbalan Presiden Gerakan, Chang Ko Youn.

Dalam satu kenyataan, Chang (kiri) berkata walaupun beliau
amat "bersimpati" dengan Shahrizat yang sedang berdepan dengan serangan yang "tidak adil dan kejam", tetapi tegasnya, Shahrizat sepatutnya melepaskan jawatan menteri demi kepentingan yang lebih besar bagi BN.

Demi kepentingan BN, beliau berharap Shahrizat akan dengan rendah hati mengosongkan jawatan menteri dalam kabinet dan menumpukan tenaga memerangi serangan terhadap keluarganya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...MANA BOLEH LETAK JAWATAN... kah kah kah..

kah kah kah...CHINA SENGKEK INI TAK TAHU POLITIK.... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU SHAHRIZAT LEMBU LETAK JAWATAN.... RUNTUH LAAA GEROMBOLAN.... kah kah kah..

kah kah kah...ABIS LEMBU LEMBU BETINA LARI.... kah kah kah..

kah kah kah.... LEMBU SHAHRIZAT AKAN BOCORKAM LAGI BANYAK KESAH MENTERI SONGLAP DUIT.... kah kah kah...

kah kah kah... BUKAN LEMBU SAJE LARI.... KAPAL GEDROMBOLAN AKAN KARAM.....kah kah kah

NOTA:
biarlah lembu ini terus memimpin
lembu yang luka dan tempang
adalah pembantu pakatan untuk
mendapat sokongan kah kah kah


NOTA:
apa rahsia yang menjdikan
shahrizat tidak di buang oleh najib?
mesti ada... kah kah kah




ANAK MUDA JANGAN LUPA


WARGA FELDA AKAN TURUN BERDEMO




WARGA FELDA TURUN BERDEMO






HIMPUNAN BANTAH PENYENARAIAN FGVH 30 MAC-harakah daily

PETALING JAYA, 9 Feb:Satu himpunan bantahan penyenaraian Felda Global Ventures Holding Bhd (FGVHB) akan diadakan pada 30 Mac depan di Masjid Putrajaya sebelum penyerahan memorandum kepada Najib Razak.

Pengerusi Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal PKR, Suhaimi Said berkata, himpunan itu adalah sebagai rasa tanggungjawab menjaga khazanah negara dan juga masa depan peneroka agar tidak diperjudikan oleh kerajaan di bawah pemerintahan Umno-Barisan Nasional.

Katanya lagi, Felda pasti akan mengalami masa depan yang cukup gelap selepas penyenaraian yang mana merujuk kepada jaminan Isa Samad dan juga Ketua Pegawai Eksekutif Felda, Sabri Ahmad bahawa Felda bakal dibayar RM1 bilion setahun selama 99 tahun bagi meneruskan aktiviti pertanian dan pembangunan sosio-ekonomi amat diragui.

"Ini adalah kerana pada masa ini kos operasi Felda adalah sebanyak RM1.9 bilion setahun, bermakna Felda akan menanggung kerugian atau defisit sebanyak RM0.9 bilion setiap tahun.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..INI DEMO YANG DI TUNGGU TUNGGU... kah kah kah..

kah kah kah..ANAK MUDA TURUN RAMAI RAMAI.... kah kah kah..

kah kah kah...KITA BUAT RAMAI.... kah kah kah..

NOTA:
anak muda seluruh negara bersedia!
anak muda siap untuk turun
kita datang ke putrajaya
ramai ramai kita bikin ramai





FORUM MALAM INI





FORUM OKU/ORANG BUTA

malam esok di dewan bangunan orang buta
brickfield sebelah monorail tun sanbanthan

OKU TERTINDAS - OKU CULAS

jam 8.00
kompleks MAB

PANEL:
Hishamuddin Rais - aka tukartiub
Mohd Faizal Che Yusof - aktivis hak asasi kurangpenglihatan

semua orang celik dijemput hadir
untuk mendengar apakah masalah
yang dihadapi oleh orang kurang upaya