Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 7 September 2012

MALAPETAKA KESAN RUMAH KACA DAN PEMANASAN GLOBAL



BANJIR KILAT SEMAKIN KERAP SATU TANDA









HUJAN DAN KESAN RUMAH KACA
Tiba-tiba warga Kuala Lumpur menjadi terperanjat apabila mendengar lebuh raya Plus di kawasan Sungai Besi ditenggelami air. Ratusan kereta tersangkut. Ramai yang tersadai berjam-jam dalam kereta. Ramai yang terperangkap tidak tahu apa yang sedang berlaku. Lebuh raya PLUS penuh dengan kereta - padat dan tidak bergerak.

Apa sebenarnya sedang berlaku? Kenapa tiba-tiba awal bulan September hujan mencurah-curah di seluruh negara? Kenapa musim hujan menjadi lebih awal? Untuk saya, banjir di Sungai Besi, musim hujan awal, air sungai Klang melimpah adalah tanda bahawa iklim Malaysia dan iklim dunia telah dan sedang berubah.

Kita wajib menerima hakikat bahawa pemanasan dunia/global warming sedang berada dihadapan mata kita. Cuba ingatkan kembali - bulan puasa yang baru berlalu, bagaimana kita sempat melihat jerebu telah sekali lagi menyerang kita semua. Dari utara ke selatan - tidak ada wilayah yang selamat dari jerebu. Hujan sesekali pun tidak membawa langit yang cerah. Pembakaran dan pemanasan bumi ini sedang berlaku.

baca disini:

http://my.news.yahoo.com/blogs/yahoo-malaysia-newsroom/hujan-dan-kesan-rumah-kaca-051416078.html

KENYATAAN YB MAHFUZ WAJIB DI BERI PERHATIAN MENDALAM




KERJA JAHAT AJEN GEROMBOLAN




KOMENTAR TUKAR TIUB
kenyataan yb mahfuz ini
wajib di beri perhatian
kenyataan ini cukup tepat

keganasan yang di rancang
keganasan yang di susun
keganasan yang di biarkan berlaku

semua akan berkait rapat dengan pru13
semua berkait rapay dengan penipuan undi

fikirkan betul betul
fikirkan masak masak
memang tepat jika tentera pi bi bi di bawa masuk
ini sebelum keganasan ini merebak

kenyatan mahfuz ini
bukan kerana mahfuz
pro imperialis
pro amerika
tetapi hakikatnya pihak berwajib
telah gagal menjalankan tugas

harus diberi tahu kepada umum
bahawa united malays national organisation
dan kuncu kuncu nya telah kalah kiraan undi di semenanjung

gerombolan ini hanya di selamatkan oleh sabah dan sarawak
bukan dengan kiraan undi
tetapi dengan kiraan kerusi parlimen

majoriti undi popular hanya 330,000 sahaja
ini sahaja jumlah majoriti
ertinya negara ini terbahagi dua

ini wajib di beritahu kepada orang ramai
bahawa kerajaan gerombolan hari ini
tidak mewakili satengah dari warga negara ini

kalau perangai jahat ini diteruskan
maka bukan satu kesalahan untuk menjemput
soldadu pi bi bi datang sebagai pengaman


KIBARKAN SEMANGAT BANGSA




BIMBANG ANCAMAN PENGGANAS - SYAITAN YANG DI KENALI
- harakah daily

KUALA LUMPUR: Jika polis tidak mahu mengawal keselamatan rakyat yang bersama-sama Pakatan Rakyat (PR) dari serangan demi serangan, lebih baik panggil pasukan pengaman Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk mengawal keamanan negara.

Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar melontarkan cadangan sinis itu ketika meluahkan kekesalannya terhadap sikap pihak polis yang bagaikan berpeluk tubuh terhadap serangan demi serangan yang dilakukan oleh gerombolan-gerombolan dari parti "syaitan yang kita kenali" terhadap rakyat yang bersama-sama PR.

"Bukan setakat serang ceramah-ceramah PR, serang pejabat parti-parti di dalam PR, tungging punggung ke arah pemimpin pertubuhan bukan kerajaan (NGO), membakar rumah pemimpin PAS, hari ini sudah melarat kepada serangan ke atas masjid dan membaling selipar ke dalam rumah Allah itu.





PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com





BAHAN KETAWA PETANG INI - PERSIDANGAN KERUSI KERUSI




BAHAN LAWAK DARI PEMBACA

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

persidangan kerusi biru
kah kah kah

persidangan gerombolan
kah kah kah


BERITA TENTANG PERSIDANGAN KOPERASI
dua bulan dahulu
badan koperasi kebangsaan
telah mengadakan kongress

najib razak telah dijemput

tetapi tak ramai yang datang
menteri telor dan ayam
telah menjadi malu besar
kerana dewan kosong
beberapa pegawai telah ditukar

tapi rupa rupanya cerita tak habis disini

siasat punya siasat
baru di ketahui
ramai yang telah dibayar untuk datang buat ramai
banyak bas telahb ditempah
pad masa dan hari yang ditetapkan
orang tak ada
bas tak sampai

hari ini sprm telah masuk siasat
tapi berita ini tak keluar

kalau tak percaya sila tanya
menteri telor dan ayam dari bera
silap silap bank akoun malaon ini
pun akan di siasat sama


KONGRES NASIONAL KERUSI BIRU


PENCERAHAN
Persidangan umno bahagian takde amik pot kalo takde pemilihan sebab xde duit ditabur. Kalo ade pemilihan, berebut nak jadi perwakilan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.




PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com



SEMUA AKAN DI UBAH - SEJARAH AKAN DI TULIS SEKALI LAGI




INI BENDERA KITA





KOMENTAR TUKAR TIUB

menukar kerajaan
menukar nama negara
menukar ibu kota negara
bukan satu yang baru

jangan jadi bangang
jangan jadi jumud
jangan bengong

jalur tembelang
tidak ada sangkut paut
dengan tanah melayu
tidak ada dengan alam melayu

sang saka bermotifkan bumi melayu
jalur tembelang di ciplak dari
bendera syarikat east india kompeni
di ciplak dari bendera amerika

masanya telah sampai untuk orang ramai sedar
selama ini united malays national organisation
telah menipu fakta sejarah

kini semuanya terbarai
dengan adanya internet
segala kelentong
segala lebong
pecah berderai

NOTA:
sesiapa pernah pergi ke kota london
pasti akan bertemu dengan london underground
ini adalah sistem lrt kota london

bila berlaku kerosakan atau gangguan maka
kita akan selalu terdengar pengumuman ini:


all change please....... kah kah kah






KERAJAAN BARU BOLEH TUKAR BENDERA, KATA PERSATUAN SEJARAH - minsider

Bendera negara boleh ditukar jika kerajaan mahukan, kata pengerusi eksekutif Persatuan Sejarah Malaysia (MHS), Tan Sri Omar Hashim hari ini.

“Kerajaan baru biasanya akan menukar bendera seperti yang kita saksikan di Libya dan Iraq.

“Jadi, jika berlakunya pertukaran kerajaan, mereka boleh menukar bendera,” kata Omar.

Beliau menambah, walaupun bendera Malaysia pada hari ini dipilih kekal sebagai simbol kerajaan, ia sepatutnya dihormati dan menjadi satu-satunya bendera ketika sambutan Hari Kebangsaan.

Pengerusi persatuan itu memberi respon ketika ditanya oleh pemberita berkenaan kemunculan semula bendera kontraversi 'Sang Saka Malaya' sewaktu sambutan ambang Merdeka di Dataran Merdeka minggu lalu.

Acara tersebut dianjurkan oleh gabungan NGO yang diberi nama Gabungan Janji, diketuai oleh sasterawan negara, Datuk A Samad Said.



“Bendera Sang Saka merah putih, adalah bendera yang mewakili kesultanan Melayu.

“Kita boleh saksikan ini pada kurun ke 13 dan 14.

“Ini adalah fakta sejarah,” kata Omar.

Omar menambah tidak ada masalah untuk menjadikan Sang Saka untuk tujuan kajian, sambil menyebut ini dilakukan oleh Farish Noor yang mengkaji tentang ini secara meluas.

“Tidak ada masalah untuk mempamerkan bendera untuk tujuan pendidikan dan kajian, tetapi ia tidak seharusnya digunakan untuk tujuan politik,” kata Omar.

Omar juga menambah, jalur merah dan putih jelas dilihat dalam bendera kesultanan Melayu lama seperti kesultanan Majapahit.

Individu yang bertanggungjawab mengibarkan bendera alternatif ketika himpunan Gabungan Janji pada malam sambutan ambang Kemerdekaan telah membuat pengakuan dan merasakan bendera alternatif yang di bawa pihaknya layak dikibarkan atas nilai sejarah yang terdapat pada bendera berkenaan.

Melalui blog www.singaselatan.blogspot.com miliknya, individu berkenaan mengakui dia dan rakannya bertanggungjawab membuat dan mengibarkan bendera tersebut, namun menafikan daripada mewakili mana-mana parti politik kerajaan mahupun pembangkang.

“Kami tidak mewakili mana-mana parti politik dari kerajaan mahupun pembangkang, kami mewakili golongan Anak Muda yang ingin menonjolkan kebenaran dan sejarah yang cuba ditenggelamkan oleh pihak yang bertanggungjawab, jauh sekali bermotif untuk menukar jalur gemilang kepada sang saka Malaya, kerana sang saka Malaya yang ditukarkan kepada jalur gemilang hari ini,” jelasnya melalui entri di blognya itu.





PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com




NAJIB RAZAK TEERINGAT AKAN MODEL BILA BERCAKAP HAL SELAM




NAJIBUN AL HAFEEEZ AL MONGOLI





UMNO BELA MARUAH ISLAM - berita hairan

Machang: Najib Razak berkata, UMNO akan membawa Islam ke arah kemajuan, bukan seperti Islam diperjuangkan PAS.

Perdana Menteri berkata, UMNO juga mahu menebus maruah Islam dan meletakkannya di landasan yang tepat. Kita mahu menebus maruah Islam dan bukan Islam yang dipermainkan.

Islam sebagai model

Ambo (saya) ingin melihat angin perubahan di Kelantan. Islam sebagai satu model. Kita juga bawa perjuangan Islam, kita tidak mahu Islam yang mana hudud dijual sebagai model pilihan raya, katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH AKH
KAH KAH AKH


woit.. INI CAKAP HAL ISLAM KE HAL KAPAL SELAM.... kah kah kah..

kah kah kah.... TAK LUPA LUPA PERKATAAN MODEL.... kah kah kah...

kah kah kah... MAT MONGOL MASIH INGAT MODEL DARI MONGOLIA.... kah kah kah..



USTAZAK SITI NAJIBAH


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... TAK PAYAH LAAA CAKAP HAL ISLAM... kah kah kah..

kah kah kah...LAGI BANYAK NAJIB CAKAP HAL ISLAM... LAGI BANYAK DUIT DI SONGLAP...kah kah kah...

kah kah kah...LAGI PUTAR SERBAN NAJIB.... LAGI BANYAK REMBAT TANAH... kah jkah kah..

woit... TAK PAYAH LAA JUAL CANDU INI... TOKAN DAH RAMAI.... kah kah kah..




PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com




BERITA PALING BAIK UNTUK KURUN INI




MADEY MAHAFIRAUN




JIKA PR BERKUASA , RAKYAT TAK BERPELUANG PILIH BN KEMBALI, KATA MADEY - minsider

Mahathir Mohamad hari ini memberi amaran kepada rakyat di negara ini agar tidak memilih Pakatan Rakyat (PR) dalam pilihan raya akan datang kerana mereka tidak akan berupaya untuk berubah kepada Barisan Nasional (BN) semula apabila PR telah memerintah.

Jelas Mahathir lagi, pilihan untuk "merubah pemimpin" itu juga bukanlah satu tindakan yang baik, sebaliknya mengingatkan berkemungkinan ia langkah yang amat teruk.

"Ada yang kata kita tukarlah (pemimpin) ... cuba yang lain ... kita cuba lima tahun, kalau tidak baik, kita tukar.

"Sekali mereka berkuasa, mereka akan buat untuk rakyat tidak boleh bertukar lagi kepada BN," kata Mahathir.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BERIAT AMAT BAIK.... kah kah kah..

kah kah kah...MEMANG INI LAH YANG ORANG RAMAI MAHU.... kah kah kah..

kah kah kah..PENGUNDI NAK KUBURKAN GEROMBOLAN.... kah kah kah..

kah kah kah.... PENGUNDI NAK HUMBANKAN GEROMBOLAN SELAMA LAMA NYA... kah kah kah..

kah kah kah...HUMBAN .. TANAMKAN SAMPAI HARI KIAMAT.... kah kah kah....

woit... TAK KAN GEROMBOLAN NAK MEMERENTAH SAMPAI KIAMAT JUGA... kah kah kah..

kah kah kah..TAPI DAH TERLAMBAT... ORANG RAMAI SUDAH SEDAR.... kah kah kah...

kah kah kah...RAKYAT SEDAR... BUANG SEKALI UNTUK SELAMA LAMA... kah kah kah






PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com




MARI BERSETIA KAWAN DENGAN MEREKA YANG MEMBUAT SEJARAH











KOMENTAR TUKAR TIUB

anak anak muda ini
telah membuat sejarah
mereka mencipta sejarah
diamabang 31 ogos mereka
kibarkan sang saka malaya

pihak yang buta sejarah
pihak yang klentong sejarah
menggunakan mata mata
menggunakan hukum hakam
menggunakan akta akta

semua tak penting
mereka telah membuat sejarah

nama mereka akan tecatit
sebagai anak muda yang berani


NOTA:
datang untuk setiakawan
datang untuk mula berkenalan
datang untuk solidariti

datang buat ramai






MEMIJAK MUKA ADALAH TANDA BENCI



MEMIJAK GAMBAR KERANA BENCI






KOMENTAR TUKAR TIUB

janji demokrasi ialah merayakan
ambang 31 ogos

janji demokrasi ialah orang ramai
datang ke dataran merdeka pada
malam 30 ogos

pada malam itu
ribuan datang
majoriti memakai baju kuning

ada juga yang tidak
memakai baju kuning

pak samad membaca puisi

bertajuk : JANJI DEMOKRASI

tidak ada ucapan
tidak ada politikus bercakap
hanya paka samad membaca sajak
hanya orang mengira detik jam

membawa sang saka malaya
bukan satu jenayah

memijak gambar ialah tanda kebencian
mimijak gambar ialah tanda tak suka
memijak gambar tidak sama dengan membunuh altantuya
memijak gambar tidak sama saperti ambil berjua duit komisen
memijak gambar tidak sama saperti guna duit kerajaan untuk kednduri anak kahwin
memijak gambar bukan satu jenayah


MEMIJAK MUKA OBAMA




POLIS SERAH LAPORAN SIASATAN PENUH HIMPUNAN JANJI DEMOKRASI KEPADA PEGUAM NEGARA ESOK
- mStar

KUALA LUMPUR: Polis akan menghantar laporan siasatan penuh berhubung tindakan peserta Himpunan Janji Demokrasi pada sambutan Ambang Merdeka malam Khamis lepas kepada Pejabat Peguam Negara selewat-lewatnya esok.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Perundangan) Kuala Lumpur ACP Aziz Zakaria berkata laporan itu merangkumi tindakan peserta perhimpunan yang membawa bendera 'Sang Saka Malaya', memijak dan menunjuk punggung ke atas gambar pemimpin negara.

"Laporan penuh itu dihantar untuk tindakan selanjutnya oleh Pejabat Peguam Negara," katanya kepada pemberita di sini hari ini.Beliau juga berkata tiga lagi penganjur bersama perhimpunan itu akan dipanggil dalam masa terdekat bagi melengkapkan siasatan selepas dua penganjur utama memberi keterangan Khamis.

Katanya, mereka ialah Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat Tian Chua dan Hishamuddin Md Rais.

MEMIJAK MUKA ADNAN YACOB


"Polis telah menghantar notis kepada mereka mengikut Seksyen 111 Kanun Tatacara Jenayah, dan mereka juga telah bersetuju untuk hadir memberi keterangan kerana didakwa menganjurkan perhimpunan tanpa kebenaran, namun tarikh sebenar belum diputuskan," katanya.

Pada Khamis, polis merakam percakapan Maria Chin Abdullah dan Sasterawan Negara A. Samad Said di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di sini.

Mengulas permohonan maaf secara terbuka oleh seorang penuntut kolej swasta di Cheras semalam, yang ditahan kerana menunjuk punggung di khalayak ramai dalam insiden itu, Aziz berkata polis tetap akan mengambil tindakan terhadap pelajar tersebut mengikut peruntukan undang-undang sedia ada.

"Tindakan mereka yang terlibat adalah perbuatan yang biadap, dan ia menimbulkan kemarahan dan ketidakpuasan hati masyarakat menyebabkan lebih 250 laporan polis dibuat di seluruh negara berhubung perilaku mereka," katanya. - TIEWNAMA




PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com