.

Jumaat, 24 Ogos 2018

TAK PERLU BERTANYA





JELAS TAK PERLU

BERTANYA
Komrad TT, ko ada rangkaian upperground dan underground dan ko punya kontak bukan calang calang orang dan isme ko pelbagai anutan Marxisme, sosialisme, Bersihme, kepalabanaisme tolong pecah lubang siapa yang nak sialang Madey alias suara rakyat pada malam 10.5.18 hari tu.Banyak sangat ke makan ubat tahan lama sampai la ni tak pancut pancut.Kami yang terhasut nak tahu juga dan biar dijadikan bahan sejarah on BACA SEKALI LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:38 PM

Kih ki




--------------------

JAGA JAGA - LIRA TURKI TERBAKAR





AWAS

LIRA TURKI

SEDANG TERBAKAR

TRUMP GADUH

DENGAN EDORGAN




If You Read Between The Lines, Global Economic Leaders Are Telling Us Exactly What Is Coming


Sometimes, a strongly-worded denial is the most damning evidence of all that something is seriously wrong.  And when things start to really get crazy, “the spin” is often the exact opposite of the truth.  In recent days we have seen a lot of troubling headlines and a lot of chaos in the global financial marketplace, but authorities continue to assure us that everything is going to be just fine. 

 Of course we witnessed precisely the same thing just prior to the great financial crisis of 2008.  Federal Reserve Chair Ben Bernanke insisted that a recession was not coming, and we proceeded to plunge into the worst economic downturn since the Great Depression.  Is our society experiencing a similar state of denial about what is ahead of us here in 2018? 

Why is the Turkish lira tumbling? | Financial Times

https://www.ft.com/content/2d678dea-9c7b-11e8-ab77-f854c65a4465
Aug 13, 2018 - Turkey's currency is reeling. After hitting all-time lows last week, the lira fell again on Monday and was down by about 7 per cent against the ...

Turkish lira tumbles after central bank keeps interest rates steady ...

https://www.ft.com/content/5f389ec8-8f23-11e8-bb8f-a6a2f7bca546
Jul 24, 2018 - The Turkish lira plunged on Tuesday after the central bank kept interest rates on hold despite soaring inflation, exacerbating fears about the ...

Turkish lira tumbles again after plunging 20% last week | Financial ...

https://www.ft.com/content/60154e8e-9e70-11e8-85da-eeb7a9ce36e4
Aug 12, 2018 - Turkey's currency sustained a severe blow in Asia Pacific trade on Monday after President Erdogan made defiant remarks even after the lira ...

U.S. sanctions slam Russian ruble, Turkey's lira tumbles | Reuters

https://www.reuters.com/.../u-s-sanctions-slam-russian-ruble-turkeys-lira-tumbles-idUS...
Aug 8, 2018 - NEW YORK (Reuters) - New U.S. sanctions against Moscow drove down Russia's ruble, while worries that Turkey was sliding into a full-blown ...

Erdoğan calls Putin as Turkish currency tumbles – POLITICO

https://www.politico.eu/.../erdogan-calls-vladimir-putin-as-turkish-lira-currency-tumbl...
Aug 10, 2018 - Turkish President Recep Tayyip Erdoğan spoke by phone with Vladimir Putin to discuss “trade and economic cooperation,” the Kremlin said ...

------------------

BARUA MASIH RAMAI






BARUA UMNO

MASI RAMAI
nampaknya dari layanan pdrm imigresyen kpd musa ni, menunjukkan masih tdpt barua2 umno yg masih taat kpd kerajaan lalu. adakah kes ugut ketua negeri dan lari keluar negara melalui lorong tikus kes kecil? knp jamal tidak mendpt layanan yg sama? knp mahyuddin mengambil masa yg lama utk memunggah pdrm imigresyen dan semua agency dibwh kementrian dia? on
 SAKIT LANCHAU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/24/18

Mmg bet





-----------------

BACA SEKALI LAGI




BACA SEKALI

LAGI



Membaca sejarah yg anda tulis, kami penyokong PH sangat kagum dan teruja. Kami mahu sejarah besar dan detik sejarah perjuangan rakyat ini dirakam dalam lipatan sejarah Malaysia moden, .Ia adalah sejarah perjuangan rakyat menumpaskan sidurjana sidurjana dari BN dan yang berkaitan .Ia wajar ditulis dlm tinta emas negara .

Nasib baik negara ini ada seorang seperti anda, aktivis sejak tahun 60an. Produk Universiti Malaya .Kalau nak mengharapkan Profesor dari Universiti untuk menulis bab ini, tajuk ini,, mana bisa sebab antara mereka bukan intelek semula jadi! Ada diantara mereka berupa harimau jadian yang jinak ditangan UMNO! Oportunis!

Begitu dahsyat cabaran,dugaan dan rintangan yg sengaja dibuat untuk menghalang Dr M dan PH berkuasa, disaat sebahagian besar rakyat mahu melepaskan diri dari menjadi hamba UMNO dan BN serta pihak yang terselindung lain. Tak terungkap dgn kata.Tiada kata seburuk bahasa untuk kami penyokong PH @pencinta negera ingin memaki sang penguasa durjana yg menjajah rakyat serta meratah kekayaan negara sejak 60 tahun!

Siapakah dalang dalang yang berani dan biadap yg menyebabkan seluruh penyokong PH hampir hesteria dimalam berjuta harapan dan debaran itu, ? .Kami masih kabur, siapa mereka itu? Tahukah mereka bahawa disaat genting untuk peralihan kuasa darah merah kami mengalir laju, jantung berdebar kencang? tahukah mereka ayat power @ maki hamun dari kami yg berjaga hingga larut malam? . Tahukah mereka ,bahawa disaat genting itu, jutaan dari kami (termasuk bekas penyokong UMNO), memaki hamun kpd "pihak pihak yang kami sendiri cuba cuba menduga sejak awal. lagi?.. Sekadar syak wasangka .! Jadi Siapa mereka si penghalang, sipenderhaka kepada kehendak rakyat (penyokong PH) " itu! Dedahkan namanya sekali. 

Melihat kepada pertentangan terbuka Dr M (PH) disepanjang kempen pilihanraya dgn pelbagai pihak penentang, kami ingin ahli sejarah merakamkan siapa nama pihak petualang petualang "itu" pangkat serta keturunan nya sekali. siapa mereka?Dan kenapa yer?.

Wajar sebuah buku sejarah terbit segera merakamkan segala kebiadapan mereka yg memaki serta menghina Dr M (wakil PH) dengan tanpa rasa malu itu. Ini kerana kelihatan seolah olah mereka sengaja nak menggagalkan upacara malam itu . Mereka kelihatan walaupun berselindung ! Kami terasa ada pihak pihak lain yg amat sombong dan bongkak kpd (penyokong PH) @rakyat. Tulis nama dan pangkat mereka sekali baik dia orang politik, baik dia si pentadbir @pegawai kerajaan dan lain lain puak lagi, .agar ia dimuat dlm buku sejarah Malasyia baru dan menjadi bacaan sejarah buat keturunan rakyat negara ini!
SukaBalas241h

BACA DISINI
https://www.malaysiakini.com/columns/439877




--------------------------

SAKIT LANCHAU




INI NAMANYA

SAKIT LANCHAU

PERGI MAMPOOSLAH
KALAU KENA BARAH USUS
TAHAP EMPAT LAGI BAIK
INI DOA ORANG SABAH

DARI SEGI SEMIOTIK
JELAS INI TEATER
JURUGAMBAR ARAHKAN TUTUP MATA
TAPI GAMBAR INI BOCOR

TERNAMPAK  TONGKAT
MUSTAHIL 
TIDO DENGAN TONGKAT

KANTOI LAGI
TONGKAT INI TERLETAK
DIANTRA JARI
NI PERANGAI ORANG SAKIT KE?

SAPA  DALM DUNIA INI BAWA
TONGKAT  TIDO
SI PUKEE MAK INILAH
BUAT SANDIWARA PUKEE MAK

ADA TIGA SOSOK DALAM BILIK
MUSTAHIL 
PUKEE MAK INI TAK SEDAR

LIHAT SEMUA LAPORAN MEDIA
TAK ADA PUN DINYATAKN
PUKEE MAK INI 
SAKIT APA

LAGI SATU
KALAU DIA DATANG DARI
LONDON
DALAM KEADAAN SAKIT
KAPAL TERBANG TIDAK
AKAN BAWA DIA PULANG

MALAH KALAU BETUL SAKIT
KENAPA TAK TERUS BERUBAT
DI LONDON DOKTOR
DI HALEY STREET LAGI HEBAT
TERBAIK DALAM DUNIA

DI LONDON HOSPITAL MANA?
KLINIK MANA?
SIAPA NAMA DOKTOR?

KENAPA PULANG
DALAM KEADAAAN NAZAK

KAH KAH KAH

KERNA NAK ANGAT SUMPAH
NAK JADI AHLI PARLIMEN
KALAU TIDAK HILANG KERUSI
PUKEE MAAK
PUNYA  MALAOAN

MARI KITA DOAKAN
AGAR MUSA AMAN CEPAT MATI
KERANA KALAU DIA HIDUP
DIA AKAN MENGOTOR OXYGEN
 UNTUK KITA SEMUA
AMIN




--------------------

PELIK TAPI BENAR










PELIK TAPI BENAR

PEROGOL

PERASUAH

ORANG POLITIK 

PAK MENTERI

AKAN SAKIT

BILA NAK 

DI TANGKAP

Musa Aman di Hospital Subang Jaya dikawal ketat

SUBANG JAYA - Tuan Haji Musa Aman kembali pulang ke Malaysia tetapi kehadirannya masih lagi menjadi rahsia.

Pengawal peribadi dan pegawai kepada bekas Ketua Menteri Sabah serta anggota polis dapat dilihat berada di kawasan sekitar di sebuah hospital swasta di Subang Jaya, di tempat beliau mendapatkan rawatan.


BILA DIBAWA

KE MAHKAMAH

AKAN PAKAI 

ASERBAN  KOPIAH

BAJU MELAYU

BAWA QURAN

MULUT 

KUMAT KAMIT

MASA  ENTOT 

BUDAK  11 TAHUN

TERUS TERKAM

TAK BACA

BISMILAH PUN


---------------------

BUKAN JALUR TEMBERANG





SANG SAKA 

BENDERA BARU

Mimpi siang ler ko TT. Kitorang tak mau kibar bendera Jalur ke Saka ke Suka Suki ke. Buat kerja dulu. Dah siap hutang setel, ekonomi naik, inflasi rendah, harga barang turun, kos sara hidup ngam ho... maka ko nak mintak kibar spender ko pun Rakyat boleh kibar. 
Rakyat Malaysia senang nak kawtim maaaaaaa... Penyamun pun depa dah undi 13 kali selama 60 tahun tau. Ingat depa layan sangat Sejarah Melayu? Tidor lagi best! Kau asyik menyongel sampai jadi cerekarama nanti ko pulak jadi Mat Songel. Hahaha. on 
SANG SAKA GANTI JALUR TEMBERANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/23/18

mat songel itu






-------------------

KAK JI BUAT DEAL KE?




KAK JI

BUAT DEAL KE?
apasal tt? kak pujiah dah makan sorang2 ke? tak aci la kak pujiah kalau makan sorang mcm ni. kak pujiah nak jadi mcm kak ijat ke? eh! jap.. tt, sidang parlimen yg pertama oleh kerajaan baru aku tengok sekor mp pun tak bangkitkan isu nfc. apasal ha?? bila nak start kutip utang dari kak ijat? atau dah kasi kawtim belakang2? on 
ADA BUAT DEAL KE?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/23/18

bodo





------------------

KETUANAN KADAZAN






KEMBANGKAN

KETUANAN 

KADAZAN
Tu dia Melayu sudah tunjuk warna sebenar!! Apa jadi jika orang Kadazan kata, "Ini adalah tanah pusaka Kandazan" Semua pegawai dari Jaga sehingga ketua polis, kastam, imigresen,tentera, agama ...dan lain mestilah mengamalkan Ketuanan Kadazan dan Sabah!"?? Masa sudah sampai adakah Malaysia ini hak orang Melayu, Malaya atau apa binatang ini? You have betrayed all Marxists! on BILA BANI MELAYU NAK SEDAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/23/18




-------------

ORANG POLITIK







ORANG POLITIK
Orang politik.. Lantikan politik.. Peel dio sama.. Berpura pura dalam hidup demi perut.. Tegar pura puranya... Nasihat pedoman kepada pengali2 kubur.. Asal ada politition yg dah nazak didalam gengaman yg Sedia untuk dikuburkan...kalau mamat tu kelihatan tiba tiba nyawa nyawa ikan... Tanam je hidup2..diam je... Sebab apa... Sebab dia tengah pura pura hidup tu..tanam je.. Heheheeheh on BILA BANI MELAYU NAK SEDAR
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 8/23/18







----------------------

MALAS BERFIKIR








MALAS BERFIKIR
Melayu x akan sedar sampai bila² sbb sudah disumpah dgn agama. Lagi banyak ayat² agama dihirup, lagi kekallah bodoh melayu stim. Semua melayu syiok dgr program² agama yg stim lagi syahdu lagi kuat malas membaca. Quran ado, tapi malas membaca, lagi syiok dengaq al ostat membebel.. Kahkahkah.. on 
BILA BANI MELAYU NAK SEDAR
Publish | Delete | Spam
Enculez Vous



-----------------